aA
Draudikai kasmet užfiksuoja avarijų, į kurias patenka techniškai netvarkingos transporto priemonės ar iš kelių automobilių suręsti vadinamieji frankenšteinai. Tai pasekmė to, įsitikinę draudikai, kad dažnai vairuotojai automobilio technine būkle susirūpina tik tada, kai priartėja techninė apžiūra, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Avarija Vilniuje. Asociatyvi nuotr.
Avarija Vilniuje. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Ainis Gurevičius

Draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius teigia, kad tokie neatsakingi ir į saugumą pro pirštus žiūrintys vairuotojai kelia didžiulį pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams.

Saugaus eismo ekspertai nuolat pabrėžia automobilio techninės būklės svarbą ir įtaką vairavimui. Nepaisydami to, kai kurie vairuotojai ryžtasi su netvarkingu automobiliu išvažiuoti į gatvę. „Ergo“ žino ne vieną atvejį, kai avariją patyrusiame automobilyje buvo naudojama iš atskirų metalo gabalų suvirinta vairo stabilizatoriaus traukė arba transporto priemonės kėbulas buvo sudurtas ir sulipdytas iš paskirų dalių.

„Taip nutinka, kai vairuotojai siekia sutaupyti. Jie bando patys kažką suręsti iš atskirų dalių arba automobilio remontą patiki abejotinos reputacijos specialistams. O vėliau, avarinėje situacijoje, transporto priemonė ar kai kurios kertinės jos dalys neatlaiko net menkiausio fizinio kontakto“, – pasakoja R. Pocius.

Anot draudiko atstovo, panaši situacija galioja ir tiems, kurie apskritai atsainiai žiūri į transporto priemonės techninę būklę. Šiai vairuotojų kategorijai įprastai pakanka turėti vis dar galiojantį techninės apžiūros dokumentą, o pati transporto priemonės būklė yra visiškai nesvarbi.

„Susidaro įspūdis, kad kai kurie vairuotojai automobilio technine būkle susidomi tik kas dvejus metus, kai reikia keliauti į apžiūros centrą. Bet per dvejus metus automobilis nuolat dėvisi, gali sugesti atskiri jo elementai, atsirasti defektų, turinčių svarbios įtakos saugumui. Deja, į tai atsižvelgia ne visi“, – akcentuoja R. Pocius.

Kliūva žibintai ir stabdžiai

Remiantis Lietuvos techninės apžiūros įmonių Asociacijos „Transeksta“ informacija, tarp dažniausių automobilių trūkumų yra nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, netvarkingos pakabos ir stabdžių sistemos. Tarp kitų dažnai pasitaikančių trūkumų yra ir įvairios susidėvėjusios detalės (dirželiai, tarpinės), surūdijęs kėbulas ar nekokybiškos ir standartų neatitinkančios padangos.

R. Pocius pabrėžia, kad pastaroji problema išryškėja būtent pavasarį, kai vairuotojams leidžiama transporto priemones apauti vasarinėmis padangomis. Keisdami jas, vairuotojai kartais neįvertina padangų būklės, protektoriaus gylio, o kartais išvis ryžtasi ant vienos automobilio ašies uždėti skirtingas padangas, nors tai draudžia Kelių eismo taisyklės (KET).

Draudimo bendrovės atstovas ragina būtinai skirti bent kelias minutes reguliariai apžiūrėti automobilį. Taip galima pasirūpinti savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, sumažinti avarijų riziką.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
2.5714

Tai privalo žinoti visi vairuotojai: kaip pakeisti prakiurusį ratą ir ką daryti, jei atsarginio nėra (75)

„ Formulė 1 “ ratų keitimą pavertė atskira meno šaka: puikiai pasiruošę mechanikai, regis,...

Ką svarbu žinoti apie stabdymo ir sustojimo kelią: vairuotojų klaidos baigiasi nelaimėmis (2)

Neretai vairuotojai greitėdami ar net viršydami leistiną greitį nė nesusimąsto, koks bus jų...

Ką daryti, jei vairuodami prieš save išvydote balą: kada važiuoti, o kada – sukti atgal (4)

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai...

Ko nežino tėvai, paliekantys vaikus automobiliuose su pravirais langais (8)

Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti per lietų: kai kuriuos sustabdo netgi gilesnė bala (16)

Vasaros lietus gali ne tik sugadinti suplanuotas atostogas, bet ir surengti rimtą egzaminą...

Top naujienos

Pasinaudojus kredito atostogomis, sunkumų gali kilti vėliau: rudenį ir žiemą gali būti didelis paaštrėjimas (24)

Delfi laidoje „Delfi 11” kalbinti ekspertai pažymi, kad karantinas padarė įtakos būsto...

Beirute sprogęs krovinys buvo iškrautas iš rusų milijonieriui priklausiusio laivo (524)

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, didžiulis kiekis amonio nitrato, rugpjūčio 4 dieną...

Valančiūnas pakėlė Goberto mestą pirštinę, bet „Grizzlies“ akcijos toliau krenta (3)

Nors grizliai įprastai miegoti eina žiemą, Memfio „Grizzlies“ snaudžia vasarą. Tenesio...

Per mėnesį tapo madingiausiu gėrimu Lietuvoje: pardavimų rekordus muša Plungėje (85)

Tik degalinėse parduodamas ryškių spalvų geriamasis šerbetas „Frozen“ vos per mėnesį tapo...

„Tour de Pologne“ etapo finiše – baisi griūtis: kaltininkas pasmerktas, aukos gyvybė pavojuje (13)

Tradicinės daugiadienės „Tour de Pologne“ dviratininkų lenktynės prasidėjo šiurpia griūtimi...

Iš jos mokykloje šaipysis. Bet jei tai įvyks, aš būsiu laimingiausias tėtis pasaulyje (73)

Vilnietis Ernestas Pliuška, „Facebook“ įraše pasidalinęs itin jautria žinute apie savo...

Lietui pasitraukus termometrų stulpeliai šoktelės iki 26 laipsnių (2)

Šiandien mūsų šalį dar tvirčiau apglėbs anticiklonas, kurio centrinė dalis bus tiesiai virš...

Jurga Jurkevičienė

Kaip aš – Druskininkų mokinukė – identifikavau anoniminio laiško autorę specialiai Delfi Plius, Druskininkai (2)

„Jurga, ar žinai, kad esi – ragana? Na, burtininkė, kaip ten – ta, kurias Viduramžiais...

Feisbukas kaista: tiki, kad kaukės kenkia, o planetų išsidėstymas rodo, ką daryti (195)

Feisbuke keli šimtai lietuvių pasidalino įrašu, kuriame drąsiai teigiama, kad kaukės neva yra...

|Maža didelių žinių kaina