aA
Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma pranešime žiniasklaidai. Draudikai įspėja apie atvejus, kai atsakomybę už eismo įvykius prisiima ne jų kaltininkai, o įkalbėti ar kitaip emociškai paveikti nukentėję automobilių vairuotojai.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis atkreipia dėmesį į situacijas kelyje, kuomet įvykio kaltininko vaidmuo priskiriamas nukentėjusiajam eismo įvykio dalyviui.

„Deklaracijų pildymas nelaimės vietoje dažniausiai vyksta itin nemaloniomis aplinkybėmis. Žmonės būna paveikti streso, emociškai pažeidžiami, taip pat papildomą emocinį krūvį suteikia ir jų transporto priemonių sukuriamas nepatogumas kitiems vairuotojams ar dėl susidūrimo susidariusi spūstis piko metu. Dar veikia kiti dirgikliai – ant galvos kapsintis lietus arba tamsus paros metas. Tokiomis sąlygomis dažnai pasinaudoja avarijos kaltininkas ir priverčia prisiimti atsakomybę nekaltą transporto priemonės vairuotoją“, – kalbėjo M. Žilionis.

Draudimo bendrovės duomenimis, tokie atvejai, kai draudikams reikia tikslinti įvykio aplinkybes, sudaro apie 10 proc. visų draudžiamųjų eismo įvykių.

„Prieš kelias dienas į mus kreipėsi žmogus, kuris vaizdo registratoriuje užfiksavo, kaip susidūrė du automobiliai – vienas suko į kairę, o kitas važiavo tiesiai, bet jau degant raudonam šviesoforo signalui. Mums paskambinęs žmogus įtarė, kad į kairę sukusi vairuotoja prisiėmė kaltę už nepraleistą automobilį. Streso apimta mūsų klientė pasirašė eismo įvykio deklaracijoje kaip kaltininkė. Ten nebuvo nurodyta, jog tiesiai važiavęs vairuotojas pats pažeidė taisykles. Tuo tarpu šis pilietiško žmogaus vaizdo įrašas iš esmės pakeitė svetimą kaltę prisiėmusios klientės aplinkybes“, – pavyzdį pateikė draudikas.

Pasak M. Žilionio, klientai dažnai patiria kito eismo įvykio dalyvio nemandagų elgesį, psichologinį spaudimą ar net grasinimus. Taip pat pasitaiko atvejų, kai žmonės prisiima kaltę per klaidą, nežinodami eismo taisyklių ar netgi iš gailesčio.

„Įvykus nelaimei, svarbiausia yra neprarasti budrumo ir elgtis šaltakraujiškai, o dokumentus reikia užpildyti itin atidžiai. Dėl to raginame perskaityti ir išanalizuoti deklaraciją iš anksto, o ne įvykio vietoje. Svarbu įvertinti, ar tikrai suprantami visi deklaracijos punktai bei reikalavimai, kad vėliau, patyrus ir nemenką psichologinį stresą, būtų padaroma kuo mažiau klaidų pildant dokumentą. Užpildyta deklaracija yra svarbiausias dokumentas nagrinėjant eismo įvykį“, – dėstė draudimo bendrovės atstovas.

Jis patikslino, kad įvykio vietoje visada svarbu rasti liudininkus ir gauti jų kontaktus. „Būna atvejų, kai užpildoma deklaracija, ir tik vėliau pradedami ginčai dėl įvykio aplinkybių, jo kaltininko ar žalos dydžio. Tuomet tenka važiuoti į įvykio vietą, apklausti liudininkus ir atlikti ekspertizę. Todėl liudininkų kontaktai yra itin svarbūs, jie visais atvejais gerokai pagreitina ginčo sprendimą“, – patarė „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas.

M. Žilionio teigimu, naudinga būtų padaryti ir kelias fotografijas, kol transporto priemonės nepatrauktos iš eismo įvykio vietos. Ši medžiaga taip pat padeda draudikui priimti objektyvų sprendimą dėl avarijos kaltininko.

Jis atkreipė dėmesį, kad vis daugiau fiksuojama draudžiamųjų įvykių, kai kaltę po atliktos ekspertizės pasidalija abu eismo įvykio dalyviai. „Kai atliekant tyrimą nustatoma, kad eismo nelaimė įvyko ne dėl vieno žmogaus kaltės, žala atlyginama abiem pusėms. Juk labai retai avarijos kelyje įvyksta tik dėl vienos šalies kaltės. Tokiais atvejais, draudimo bendrovės, apdraudusios eismo įvykyje dalyvaujančius automobilius, bendradarbiauja ir randa kompromisą paskirstant kiekvieno vairuotojo atsakomybę dėl įvykio. Lietuvoje vyrauja praktika, kad dažniausiai kaltė abiem pusėms padalinama perpus, nors pasitaiko atvejų, kai atsakomybė skirstoma ir kitomis proporcijomis“, – aiškino M. Žilionis.

Jis taip pat išskyrė atvejus, kai avarijose nukentėję žmonės yra įveliami į sukčiavimo situacijas. Tai situacijos, kai nukentėjęs eismo įvykio dalyvis sutinka palaukti, kol kaltininkas apsidraus.

„Mūsų duomenys rodo, kad vis dar yra vairuotojų, kurie važiuoja į gatves neapsidraudę privalomuoju transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimu, o padarę eismo įvykį imasi gudrybių. Kaltininkas prašo nukentėjusiojo palaukti, kol jis sudarys privalomojo draudimo sutartį ir pagal ją atlygins anksčiau įvykusio eismo įvykio nuostolius.

Esant tokiai situacijai, svarbu nepasiduoti neapsidraudusių asmenų spaudimui, nes nukentėjusiesiems tuomet žalą atlygina Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras, o draudikai visada išsiaiškina klastojimo atvejus. Be to, dalyvavimas sukčiavimo veikloje gali užtraukti baudžiamąją atsakomybę“, – įspėjo M. Žilionis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vieną savaitės dieną vairuotojams reikėtų vairuoti ypač atidžiai (1)

Kiekvieną penktadienį vairuotojai turėtų būti susikaupę labiau nei bet kada. Draudimo bendrovės...

Ką turite žinoti, kad kelyje per šventes būtumėt saugūs

Velykų savaitgalį nemažai žmonių vyksta aplankyti artimuosius, keliauja automobiliais,...

Spręs, ar dviratininkams dieną reikia liemenių ir ar leisti važiuoti per perėjas nenulipus nuo dviračio (320)

Seimo valdyba, atsižvelgdama į Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijos siūlymą, nusprendė...

5 klaidos, dėl kurių paspirtukų vairuotojai patenka į incidentus (27)

Atšilus orams vis daugiau žmonių kelionei į darbą ar pasivažinėjimams renkasi ne automobilius,...

Motociklų sezonas tik prasideda, bet draudikai fiksuoja rekordus – žalai skyrė 12 tūkst. eurų (20)

Motociklai ir motoroleriai jau grįžta į kelius bei netrukus jie bus vieni aktyviausių eismo...

Top naujienos

„Vilmorus“: pasikeitė prezidentinių lenktynių lyderis (192)

Konservatorių kandidatė prezidento rinkimuose Ingrida Šimonytė pakilo į pirmąją reitingų...

Prezidento rinkimai. Tie metai pakeitė Lietuvą (28)

Dalia Grybauskaitė į Lietuvos politikos olimpą prieš dešimtmetį įsiveržė tarsi šviežio...

Emigrantai išsakė, kas Lietuvoje blogai ir kodėl paliko tėvynę (282)

Žmonės iš Lietuvos emigruoja ne tik dėl ekonominių priežasčių. Jie, kaip parodė Vytauto...

Orai: užklups staigūs ir nemalonūs pokyčiai (21)

Šeštadienio nakties orai išliks ramūs, mažai debesuoti ir sausi. Nedideles orų permainas...

Gerklės skausmas – ne tik peršalimo simptomas: Edvinui tai buvo pirmas vėžio įspėjimas (1)

Balandžio 21 d. yra minima pasaulinė ūminės mieloleukemijos diena. Lietuvoje ši kraujo vėžio...

Prieš „Panathinaikos“ dominavęs „Real“ – jau per žingsnį nuo Eurolygos finalo ketverto (8)

Eurolygos atkrintamosiose antrą pergalę iškovojo čempionų titulą ginanti Madrido „Real“...

Taupykite laiką ir pinigus: šių dalykų namuose nereikia valyti dažnai

Dauguma žmonių nori žinoti, kaip galima sutrumpinti tvarkymosi laiką, bet tuo pačiu palaikyti...

Tragiškas įvykis Panevėžyje: žuvo motociklo vairuotojas papildyta (276)

Policijos departamentas informavo, kad penktadienio vakarą Panevėžyje įvyko nelaimė....

Mirtinai užšalo, bet išgyveno: slidininkės išgyvenimo istoriją sunku paaiškinti net medikams (67)

Kai Anna Bagenholm slidinėdama nusirito nuo kalno tiesiai į ledinį vandenį, jos kūno temperatūra...

Arši Zelenskio ir Porošenkos akistata: po rankos paspaudimo tučtuojau perėjo į puolimą žiūrovai elgėsi lyg koncerte; atnaujinta 21.55  (587)

Penktadienį nacionaliniame sporto komplekse „Olimpijskij“ Kijeve vyko aršūs kandidatų į...