aA
Vidutiniškai Lietuvoje per metus užfiksuojama apie 17 tūkstančių eismo įvykių, per dieną įvyksta 48 įvykiai kelyje, tuo tarpu vieno eismo įvykio žala vidutiniškai – 3700 Lt. Pagrindinės avaringumo priežastys Lietuvoje kelis metus iš eilės yra greičio viršijimas bei vairuotojų nekantrumas eismo spūstyse, rodo ne gyvybės draudimo bendrovės BTA trejų metų duomenys.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

„Didelis greitis – įsisenėjusi, visiems gerai žinoma problema keliuose. Tai ne tik didina degalų sąnaudas, bet ir kelia pavojų eismo saugumui. Labai savimi pasitikintis vairuotojas, atlikdamas rizikingus manevrus, dažnai suerzina aplinkui esančius eismo dalyvius. Tokiais atvejais prasideda „karas keliuose“. Neretai susierzinę vairuotojai yra linkę kerštauti, vejasi juos supykdžiusį automobilį, imasi agresyvių veiksmų“, – kalbėjo ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak specialisto, vieno įvykio metu automobilio vairuotojas pradėjo persekioti kitą vairuotoją, neva jam sutrukdžiusį kelyje. Pasivijęs užblokavo kelią, ištempė vairuotoją iš automobilio, grasino smurtu. Nemažai atvejų užfiksuota, kai susierzinę vairuotojai nulaužia veidrodėlius, sulanksto valytuvus ar apspardo automobilį.

BTA specialistai pataria, kaip elgtis kelyje, kad būtumėte saugūs ir apsaugotumėte kitus eismo dalyvius. Vairuotojai turėtų įsiminti vieną dalyką – jie nėra vieni kelyje. Prieš atlikdami bet kokį manevrą, pirmiausia jie turėtų pagalvoti ne tik apie save, bet apie kitus eismo dalyvius, įsitikinti, kad darydami manevrą niekam nesutrukdys, nesukels pavojingos situacijos.

Persirikiuokite tik įsitikinę saugumu

Persirikiuoti derėtų tik įsitikinus, kad gretima juosta laisva ir niekam nebus trukdoma. Reikėtų planuoti savo kelionės maršrutą, ir jeigu žinoma, kad už kelių šimtų metrų reiks sukti į dešinę, neverta lenkti priekyje važiuojančios transporto priemonės, o vėliau staiga stabdyti ir sukti į dešinę. Ką tik aplenktas vairuotojas gali nespėti laiku sustabdyti savo transporto priemonės ir atsitrenkti į priekyje važiavusį automobilį. Pastarasis lieka kaltas, nebent pašaliniai liudininkai, arba vis populiarėjanti priemonė – vaizdo registratorius, įrodo kitaip.

Būkite supratingi eismo spūstyse

Jeigu kitas eismo dalyvis nori persirikiuoti eismo spūstyje, ar kaip kitaip pakeisti važiavimo kryptį, jį derėtų praleisti. Juk vienas spūstyje praleistas automobilis, kelionę prailgins tik keletu sekundžių, tačiau kitoje vietoje, tikėtina, sumažins spūstį už savęs. Jei visi vairuotojai būtų mandagesni ir supratingesni, spūstys greičiau išsisklaidytų.

Nenaudokite rūko žibintų be reikalo

Svarbu atkreipti dėmesį, kad be reikalo nederėtų naudoti rūko žibintų. Juos naudoti reikia tik esant rūkui ar krituliams. Kitu metu jie akina aplinkinius vairuotojus. Apskaičiuota, kad 80 kilometrų į valandą greičiu važiuojantis automobilis per sekundę nuvažiuoja 22 metrus ir tas kelias sekundes apakintas vairuotojas kelia itin didelį pavojų pėstiesiems ir kitiems įvykio dalyviams.

Važinėkite tik tinkamai sureguliuotais žibintais

Automobilio žibintai privalo būti tinkamai sureguliuoti, nors dažnas lietuvis tuo susirūpina tik prieš techninę apžiūrą. Priešingu atveju jie gali akinti kitus eismo dalyvius, taip sukeldami pavojų jums ir aplinkiniams.

Įvažiuokite į sankryžą tik įsitikinę, kad laiku spėsite iš jos išvažiuoti

Pagal kelių eismo taisykles, draudžiama įvažiuoti į sankryžą, jeigu joje yra kliūtis, dėl kurios nebus galima išvažiuoti iš sankryžos laiku. Tai yra itin opi didmiesčių problema. Piko metu skubantys vairuotojai dažnai įvažiuoja į sankryžą, o iš jos išvažiuoti negali dėl priekyje esančios automobilių kolonos. Įvažiavęs į sankryžą vairuotojas užtveria kelią kitu keliu važiuojančioms transporto priemonėms. Tokios situacijos itin dažnai sukelia konfliktus tarp vairuotojų, kartais neapsiribojama vien garso signalu, vairuotojai išlipa iš automobilio norėdami „paauklėti“ kitą.

Važiuokite laikydamiesi dešinės

Pagal KET reiktų važiuoti kiek įmanoma arčiau dešinio važiuojamosios dalies krašto, arba dešinesne juosta, jeigu yra kelios juostos ta pačia kryptimi. Važiuojant keliu, kuriame yra po vieną juostą kiekviena kryptimi, važiavimas kairiau blogina iš paskos važiuojančių vairuotojų matomumą, trukdo lenkimui. Ypač derėtų pagalvoti apie kitus vairuotojus, jei važiuojate lėčiau nei leidžiama pagal KET ar bendras srautas – tokiu atveju iš paskos važiuojantys vairuotojai būna priversti apvažiuoti priekyje važiuojančią transporto priemonę iš dešinės

Britanijos mokslininkai, atlikę tyrimą išskiria labiausiai erzinančių vairuotojų kategorijas:

„Greitai sutrinkantys“ vairuotojai. Kai užsidega žalia šviesoforo šviesa, prieš pajudėdami iš vietos, jie pirmiausia suskaičiuoja iki trijų ir dažnai pradeda važiuoti neatleidę rankinio stabdžio. Dažnai sumaišo dešiniojo ir kairiojo posūkio signalus bei daro kitas žioplas klaidas. Jie sukelia mažai eismo įvykių, tačiau labai erzina aplinkinius.

„Stresuojantys vairuotojai“. Jie paprastai išlaiko vairavimo egzaminą per savo 18-ąjį gimtadienį ir iš karto sėda už galingo automobilio vairo. Jie nekenčia visko, kas tik pasitaiko jo kelyje, dėl ko jam tenka spausti stabdžių pedalą. Beveik du trečdaliai šios kategorijos vairuotojų jau patyrė bent po vieną eismo įvykį.

„Konfliktiški“ vairuotojai. Jie pasitiki savimi bet kurioje situacijoje kelyje, tačiau atsitikus bet kokiam nesklandumui ūmai užsiplieskia. Jie norėtų tiesiog pervažiuoti visus vairuotojus, kurie kelyje dykinėja, paauklėti kitus vairuotojus, kurie žūtbūt nori įžūliai pravažiuoti pirmi, ir sutraiškyti tuos automobilius, kurie tiesiai prieš nosį užima pasirinktą stovėjimo vietą.

Vairuotojai „prielipos“. Jie pasitiki savimi, bet visada stengiasi važiuoti kuo arčiau priekyje esančio automobilio. Tokiu atveju jei priekyje važiuojantis vairuotojas staigiai spaustų stabdžio pedalą už jo esantis vairuotojas statistiškai 95 procentais padaro avariją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (41)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (12)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Stebisi vairuotojų įpročiais: girdi, kad mašina bilda, bet tik pasigarsina muziką (31)

Kelyje netikėtai sprogusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius , pasibaigę degalai ar automobilio...

Elektriniams paspirtukams Lietuvoje važiuoti šaligatviais nedraus: siūlo būti tiesiog sąmoningesniais (18)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (278)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Top naujienos

Teisėjų korupcijos skandalas smogė kaip reikiant: dabar jau retas išdrįstų siūlyti kyšį (124)

Prieš tris mėnesius visą Lietuvą sudrebinęs dar neregėtas teisėjų korupcijos skandalas, kai...

Vasarą pradės nemokamai dalinti tūkstančius Šeimos kortelių: aiškėja, kas ir kada jas gaus (88)

Vasarą turėtų būti pradėta dalinti tūkstančiai Šeimos kortelių, kurios leis pasinaudoti tam...

Kritikos daužomi „Sostų karai“ pritraukė rekordinį žiūrovų skaičių: visi norėjo pamatyti kuo gi pagaliau viskas baigsis (38)

Paskutinė serialo „Sostų karai“ ( „Game of Thrones“ ) serija pritraukė 19,3 mln. JAV...

Iki finalo – tik du žingsniai: Toronte triumfavę „Raptors“ išlygino serijos rezultatą (8)

NBA Rytų konferencijos finale sėkmingą žaidimą ir toliau demonstruoja Toronto „Raptors“...

„The Times“ po Zelenskio inauguracijos: paskutinis juoksis Putinas? (5)

Gegužės 20 dieną profesionalus komikas Volodymyras Zelenskis davė priesaiką ir oficialiai tapo...

Ko imtis, jei smegenys „nebeveikia", nors labai reikia: gydytoja pataria, kaip atsigauti ir ko šiukštu nedaryti (7)

„Visada mokiausi gerai, bet dabar, prieš egzaminus, jaučiuosi visiškai protiškai išsekusi....

Lėtinio nuovargio sindromas yra rimta liga – mokslininkai aptiko ją išduodančius žymenis (1)

Lėtinio nuovargio sindromas kankina iki 2 proc. pasaulio žmonių. Šis susirgimas diagnozuojamas tik...

Kaip nuvalyti nuo gartraukio ir kitų paviršių riebalus ir nešvarumus. 11 patikrintų būdų (1)

Jei seniai nevalėte gartraukio, pats metas tai padaryti. Jo filtras sutraukia ne tik kvapus, bet ir...

Urbonaitė: kandidatų retorika aštrėja, antraip būtume kaip per pakasynas – gerai arba nieko (147)

Kandidatai į prezidentus vis intensyviau skaičiuoja vienas kito pinigus, aštrina retoriką. Ko tuo...