aA
Vairuotojai, nepasirūpinę būtiniausiais galiojančiais dokumentais, gali patekti į keblią padėtį. Tam tikra dalis eismo dalyvių į gatves išvažiuoja su negaliojančiais vairuotojų pažymėjimais, pasibaigusiu privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu ar transporto priemonės technine apžiūra, pastebi draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius. Tokie eismo dalyviai rizikuoja ne tik gauti baudą, tačiau nutikus avarijai gali patuštinti savo kišenes atlygindami žalą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Avarija su negaliojančiu vairuotojo pažymėjimu gali kainuoti daugiau nei baudą
© DELFI / Tomas Vinickas

Rizikuoja ne tik bauda

Anot R. Pociaus, nors Lietuvoje nuo praėjusių metų liepos 1 d. veikia įstatymas, leidžiantis su savimi vežiotis tik galiojančią asmens tapatybės kortelę ar pasą, tai nereiškia, kad kiti vairuotojams bei transporto priemonei privalomi dokumentai gali būti netvarkingi.

„Policija savo duomenų bazėje gali lengvai patikrinti, ar sustabdytas vairuotojas turi galiojančias teises, ar jo vairuojama transporto priemonė apdrausta bei turi galiojančią techninę apžiūrą“, – pastebi draudiko atstovas.

Pasak draudimo eksperto, iš tiesų dažnai nutinka taip, kad apie kai kurių dokumentų galiojimą vairuotojai tiesiog pamiršta. Vis tik keliuose nestinga ir tokių, kurie piktybiškai nepasirūpina transporto priemonės draudimu, technine apžiūra ar galiojančiu vairuotojo pažymėjimu. Ir visi jie rizikuoja daugiau nei tik gresiančia bauda, tačiau viskas priklauso nuo aplinkybių.

„Kalbant apie vairuotojams privalomų dokumentų galiojimą, yra nemažai niuansų, lemiančių, ar vairuotojams gresia tik bauda, ar, tarkime, nutikus avarijai draudikas regreso tvarka turi teisę išsireikalauti iš kaltininko pinigų už atlygintą žalą nukentėjusiajam. Tokiais atvejais situacijos nagrinėjimas persikelia į teismo salę ir procesas gali kainuoti daugiau nei padaryta žala“, – aiškino R. Pocius.

Galiojantys dokumentai – mažiau streso

Kaip pasakojo draudiko atstovas, remiantis „Regitros“ duomenimis, Lietuvoje yra daugiau nei 60 tūkst. vairuotojų, tebeturinčių seno tipo negaliojančius vairuotojo pažymėjimus. Prie jų dar būtų galima pridėti dalį pradedančiųjų vairuotojų, kurie po dvejų metų dar nepasikeitė savo pažymėjimų. Kartu kasdien į gatves išvažiuoja šimtai ar netgi tūkstančiai neapdraustų ar galiojančios techninės apžiūros neturinčių transporto priemonių.

Anot R. Pociaus, visų pirma, visi šie vairuotojai dėl vieno ar kelių negaliojančių dokumentų rizikuoja gauti administracinę baudą už Kelių eismo taisyklių pažeidimą. Tačiau didesni nemalonumai gali laukti, jei toks vairuotojas patektų į avariją.

„Kai kuriais atvejais eismo įvykis iškart laikomas nedraudžiamuoju. Pavyzdžiui, taip yra važinėjant su neapdrausta transporto priemone. Patekus į eismo įvykį, kai negalioja vairuotojo pažymėjimas ar yra pasibaigusi techninė apžiūra, situacijos nagrinėjimas gali persikelti net į teismą. Tuomet yra daromos ekspertizės ir vertinimai, gaištamas draudiko, teisėjo, paties vairuotojo ir kitų specialistų laikas“, – aiškino R. Pocius.

Draudimo eksperto teigimu, po avarijos vertinama tikroji transporto priemonės būklė. Net ir turint galiojančius techninės apžiūros dokumentus, automobilis gali būti netvarkingas ir eismo įvykis gali būti laikomas nedraudžiamuoju, pavyzdžiui, dėl nusidėvėjusių padangų. Šiuo atveju galioja ir atvirkštinė situacija, kai transporto priemonė gali būti be galiojančios techninės apžiūros, nors iš esmės tvarkingos būklės. Į tai atsižvelgus ir sprendžiama, ar eismo įvykis bus nedraudžiamasis. Todėl akivaizdu, kad rūpintis automobiliu būtina visuomet.

„Panašus scenarijus gali būti taikomas ir turint negaliojantį vairuotojo pažymėjimą. Tai nebūtinai gali būti esminis faktorius, lemiantis, ar eismo įvykis bus nedraudžiamasis. Tačiau, norint tą įrodyti, tenka nueiti ilgą kelią, reikalaujantį žmogiškųjų ir finansinių sąnaudų. Todėl gerokai paprasčiau tiesiog pasirūpinti galiojančiu vairuotojo pažymėjimu, taip pat ir kitais minėtais privalomais dokumentais“, – patarė draudiko atstovas.

Specialistas detalizavo, kad, pripažinus eismo įvykį nedraudžiamuoju, nukentėjusiajam draudikas arba Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras atlygintų žalą už patirtus nuostolius, tačiau analogiška suma iš kaltininko būtų išieškoma regreso tvarka. Kasko avarijos atveju taip pat negaliotų, nes būtų traktuojama, jog vairuotojas dalyvavo eisme neturėdamas tam teisės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.7778

Ko vairuotojai nemoka važiuodami „žiedais“: keblumų sukelia net klausimas, kada rodyti posūkį (24)

Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors...

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (101)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia (6)

Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus...

Top naujienos

Užkalnis. Nieko kenksmingesnio nėra už liaudies išmintį

Kažkada jau esu apie tai rašęs: mažai kas išmokys tiek blogo ir neteisingo, kaip lietuvių...

Nausėda apie galimą karantino įvedimą: baikime vieni kitus gąsdinti (191)

Niujorke viešintis Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad centrinė valdžia turi imti...

Traukinys Vilnius–Ryga galėtų atsirasti anksčiau nei planuojama (29)

Iš Vilniaus į Rygą traukiniu būtų galima nuvažiuoti anksčiau nei 2026 metais, kuomet turėtų...

Julija Leimonė | D+

Legendinis Vilniaus restoranas, kuriame lankėsi ir pati Monako princesė: visas verslas užsisuko nuo lemtingo Gorbačiovo įsakymo

1987-ieji, Vilnius , Stiklių gatvė . Draugų trijulė: Romualdas, Ana ir Aleksandras, įkuria...

Sandrija Čapkauskienė įvardijo bulvių naudą, didžiausią klaidą valgant cepelinus ir kodėl negalima bulvių užsigerti kefyru (11)

Bulvė – mėgstamiausia lietuvių daržovė . Virtos, keptos bulvės, bulviniai blynai, kugeliai,...

Iain Rogers | D+

Iki rinkimų liko vos kelios dienos: kaip Scholzo vadovaujama vyriausybė transformuotų Vokietiją

Socialdemokratas Olafas Scholzas turi daug šansų tapti naujuoju Vokietijos kancleriu, tačiau,...

Nepriekaištingos formos 63-jų Sharon Stone atostogauja Europoje: įvardijo, kokie įpročiai padeda išlaikyti figūrą (11)

Po gausybės renginių 63-ejų Sharon Stone leido sau šiek tiek pailsėti ir išskrido į...

Aptiko mažąjį Siamo dvynį turintį grybą: specialistas paaiškino, kodėl taip nutinka Itin retas atvejis (6)

Grybaudamas miške Mantas aptiko išties išskirtinį raudonviršį . Grybas turėjo kiek...

Atskleidė ilgai lauktą „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programą: tarp svečių – garsioji Marina Abramovič (1)

Po dvylikos metų pertraukos Europos kultūros sostinės titulas grįžta į Lietuvą – Kaunas ir...

Netikėtumas sukėlė kolegai intrigą: per nuotolinį posėdį vietoj Širinskienės lange sušmėžavo Karbauskis (135)

Trečiadienį per nuotolį vykęs Antikorupcijos komisijos posėdis pateikė intrigą – kodėl...