Pirmiausia reikėtų nutarti, dygliuotų ar nedygliuotų padangų norite? Dygliuotas padangas rekomenduojame dažniau važinėjantiems užmiestyje, ypač kaimo keliais, kurie dažnai būna padengti ledu, o kelininkai tokius kelius aplenkia arba užsuka du kartus per žiemą.

Nedygliuotas padangas rekomenduojame miestiečiams (ypač didesnių mietų gyventojams), nes keliai miestuose dažniausiai būna daugiau-mažiau valomi. Be to, jeigu ketinate važiuoti į užsienį, su dygliuotomis padangomis pasieksite tik Lazdijus – Vakarų Europa jums bus uždaryta.

Dygliuotų padangų privalumas ant ledo – neginčytinas. Jų stabdymo kelias gerokai trumpesnis, jų blokeliai standesni, todėl dygliuotos padangos tarnauja ilgiau.

Nedygliuotos padangos turi kitus privalumus – jos gerokai tylesnės, jomis „apautas“ automobilis naudoja mažiau kuro, lyginant su dygliuotomis.

Kitas svarbus aspektas – biudžetas. Vienas, ko gero, daugiausiai žinančių apie padangas žmonių Lietuvoje, daugkartinis Lietuvos ralio čempionas ir didžiausios Lietuvoje įmonės, prekiaujančios padangomis, „Egzotika“ savininkas Rokas Lipeikis sako, kad taupyti renkantis žiemines padangas tikrai nereikia.

Pasak R.Lipeikio, žiemos sąlygomis vienareikšmiškai saugesnės yra dygliuotos padangos, nes jų sukibimas su kelio paviršiumi geresnis, nors guma ir kietesnė. Maksimalus saugumas žiemą bet kokiose situacijose nusveria pagrindinius dygliuotų padangų trūkumus: didesnes degalų sąnaudas ir triukšmingumą.

Universalių padangų nerekomenduojame – nebent jūs važiuojate tikrai labai mažai ir galite sau leisti visai niekur nevažiuoti, kai važiavimo sąlygos tikrai sunkios. Universalių padangų galimybės žiemą yra labai ribotos. Beje, vasarą taip pat.

Bet kokiu atveju geriausias būdas pasirinkti teisingas padangas žiemai – pirkti jas specializuotoje parduotuvėje ir tik pasikonsultavus su padangų specialistu. Jis geriausiai parinks padangas jūsų automobiliui.

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad teisingas padangų parinkimas turi didelę įtaką ne tik saugumui ir komfortui, bet ir padangų dėvėjimuisi. Šiuolaikinių automobilių sudėtingos pakabos turi labai didelę įtaką tolygiam padangos dėvėjimuisi. Labai dažnai netinkamai parinktos padangos netolygiai nusidėvi per 10-15 tūkst. km ir pradeda kelti nepakeliamą triukšmą ar net sukuria vibracijas. Todėl geriausia – padangų parinkimą patikėti šios srities profesionalams.

Kalbant apie padangų dydį, žiemą rekomenduojamos šiek tiek siauresnės ir aukštesnio profilio padangos. Dažniausiai gamintojai rekomenduoja dviejų, rečiau – trijų skirtingų dydžių padangas tam pačiam automobiliui. Jeigu galite rinktis, žiemai rekomenduojame rinktis siauresnes ir aukštesnio profilio padangas.

Nepamirškite įvertinti greičio indekso – tai ypač aktualu tiems, kurie dažnai važinėja magistraliniais keliais ar ketina keliauti į Vokietiją. Greičio indeksas – tai padangos gamintojų maksimaliai leidžiamas greitis, kuriuo važiuojant yra garantuojama padangų kokybė. Dažnos (ypač pigesnės) žieminės padangos pasižymi nedideliu greičio indeksu.

Ir paskutinis patarimas – nepriklausomai nuo metų laiko, reguliariai tikrinkite padangų slėgį. Nesvarbu kokiu metų laiku ir kokiomis padangomis važiuojate, nedidelis slėgis padangoje gali tapti didelės nelaimės priežastimi.

Laida „Autopilotas“ rodoma sekmadieniais 9.30 val. per BTV.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)