aA
Lietuvos keliuose vis dažniau galima pamatyti kartu su šeimininkais automobiliu keliaujančius ir jų augintinius. Draudikai atkreipė dėmesį, kad prisisegti saugos diržus ir daugiau dėmesio skirti vaikų saugumui automobilyje žmonės jau įprato, tačiau į augintinių keliavimą žiūri kur kas aplaidžiau. Praktika rodo, kad netinkamai automobilyje vežami gyvūnai kelia pavojų ir gali tapti skaudaus eismo įvykio priežastimi, rašoma pranešime.
Šuo automobilyje
Šuo automobilyje
© Shutterstock

„Tinkamai transporto priemonės salone arba jos bagažinėje įsodinti šunį, katiną ar kitą gyvūną bei kartu su augintiniu pasiruošti saugiai kelionei yra nemenkas iššūkis. Lietuvoje žmonės dar dažnai pamiršta, kad neteisingai automobilyje vežami gyvūnai kelia mirtiną pavojų ir gali būti avarijų ar avarinių situacijų priežastis“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Ant kelių ar glėbyje – ne vieta

Draudikė atkreipė dėmesį, kaip pasunkėja augintiniai važiuojant 50 km/val. ir 70 km/val. greičiu. Anot jos, gyvūnas nebūtinai turi būti didelis ar sunkus, kad, netinkamai vežamas automobilio salone, sukeltų skaudų eismo įvykį. Laisvai judantis augintinis automobilio salone važiuojant greitai gali lemti skaudžius padarinius. Praktika rodo, kad 20 kg sveriantis šuo važiuojant 70 km/val. greičiu gali lėkti ir smūgiuoti 197 kg svoriu. Tai nulemia išties skaudžias pasekmes ir gyvūnui, ir transporto priemonės salone esantiems keleiviams.

Pasak jos, automobilyje nesaugiai gabenami gyvūnai yra pavojingiausi atliekant staigų manevrą ar netikėtai stabdant. Nepritvirtinti augintiniai ekstremalaus stabdymo metu skrenda iš galinės automobilio dalies į priekį ir neretai sužaloja vairuotoją arba priekyje sėdintį keleivį, sudaužo transporto priemonės stiklą. Jei patiriamas smūgis į automobilio galą, tuomet iš priekio gyvūnas lekia į galinę automobilio dalį ir didelį pavojų kelia ten važiuojantiems keleiviams, kurie yra atsisukę veidu į smūgio metu skriejančius gyvūnus.

Šuo automobilyje
Šuo automobilyje
© Shutterstock

Anot draudimo bendrovės atstovės, kai kurie augintiniai mėgsta įsitaisyti ant automobilio salono grindų. V. Katilienė atkreipė dėmesį, jog yra buvę atvejų, kai gyvūnai sutrukdo nuspausti stabdžių pedalą būtent tuo metu, kai reikia stabdyti transporto priemonę. Tada vairuotojui nepavyksta nuspausti stabdžių pedalo ir išvengti eismo įvykio.

Pasak V. Katilienės, dar blogiau, kai gyvūnai įsitaiso vairuotojui ant kelių. Toks neatsakingas elgesys yra toks pat pavojingas kaip kalbėjimas telefonu ar naršymas internete. Ant kelių važiuojantys gyvūnai išblaško vairuotojo dėmesį, jis negali susitelkti tik į kelią ir aplinkui vykstantį eismą, nes gyvūnas bet kuriuo metu juda, gali atlikti neprognozuojamus šuolius ar netikėtai nusileisti prie pedalų, ant automobilio grindų, o netyčia užmintas – įkąsti.

Specialistė atkreipė dėmesį, kad augintinių saugumas automobiliuose yra itin svarbus ne tik judriose miesto gatvėse ar leidžiantis į tarpmiestinę kelionę, bet ir vykstant į užsienio šalis. Lietuvoje ir užsienyje gyvūnų gabenimo reikalavimai yra nustatyti Kelių eismo taisyklėse.

V. Katilienės teigimu, nėra taip svarbu, kurį augintinių vežimo būdą žmonės pasirinks, svarbiausia, kad jis būtų saugus ir gyvūnai automobilyje netrukdytų vairuoti.

Šuo automobilyje
Šuo automobilyje
© Shutterstock

Žmonių supratimas keičiasi

Pasak šunų dresūros mokyklos „Reksas“ vyr. trenerio ir elgsenos specialisto Jono Valančiaus, gyvūno saugumas automobilyje priklauso nuo jo šeimininko požiūrio į augintinio gyvybę bei lėšų, skiriamų saugiam gyvūno važiavimui transporto priemonėje

„Paprastai žmonės apie augintinio saugumą automobilyje ima galvoti po tam tikrų įvykių ar nelaimingų situacijų, tačiau saugiais gyvūnų keliavimo būdais reikėtų rūpintis iki nemalonių atsitikimų“, – kalbėjo J. Valančius.

Jis atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje šuo tampa vis artimesniu žmogaus kompanionu. Žmonių supratimas apie šuns poreikius per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė. Pakito ir gyvūnų auklėjimas, ir jų vežimo įpročiai. Šunų dresūros specialistas pastebėjo, kad šeimininkai tampa atsakingesni, todėl šunys Lietuvoje keliauja saugiau nei tai darydavo prieš dešimtmetį.

Kai šuniukas nuo galinės sėdynės važiuojant ima šokinėti link vairo, specialisto teigimu, tai jau yra pakankama dingstis įsigyti vieną ar kitą saugiam šuns keliavimui būtiną priemonę.

„Kiti po kelis kartus per metus mūsų mokykloje pasitaikantys atvejai yra susiję su gatvėje šunų girdimais garsais. Netikėtai įsijungus greitosios medicinos pagalbos automobilio ar kitai sirenai, šuo sureaguoja – ima šokinėti, kaukti ir trukdyti vairuojančiam šeimininkui.

Šunų dresūros mokyklos vyr. treneris ir elgsenos specialistas J.Valančius pateikė kelis būdus, kaip augintiniai turėtų būti saugiai vežami automobiliu.

Šuo automobilyje
Šuo automobilyje
© Shutterstock

Transportavimo dėžė

Transportavimo dėžė – dažniausias žmonių pasirinkimas gyvūnų keliavimui automobiliu. Tvirto plastiko ir patikimą užraktą turinčios transportavimo dėžės yra pritaikytos mažesniems gyvūnams – nedidelių veislių šunims, katėms ar graužikams. Jose gyvūnai paprastai įpratinami nuo mažens ne tik keliauti, bet ir tiesiog būti bei ilsėtis. Šias dėžes važiuojant reikia prisegti ant sėdynės automobilio saugos diržais, idant dėžė neslidinėtų ir būtų stabili. Į vidų rekomenduojama įdėti paminkštinimą ar gultą, kad kelionė augintiniui būtų patogi.

Petnešos ir diržas

Reikalingas specialus diržas, tvirtinamas prie petnešų, kurias, sujuostas per krūtinę, dėvi augintinis. Šio specialaus diržo sagtis yra užsegama į automobilio saugos diržo vietą. Gyvūnas jausis laisvai, galės dairytis pro langą ir judėti. Kad augintinis važiuotų minkštai, jam galima patiesti guolį. Tuo tarpu stabdant ar atliekant kitą staigų veiksmą saugos sistema užsifiksuoja ir apsaugo gyvūną bei vairuotoją.

Narvas

Narvas – tvirčiausia gyvūnų keliavimo priemonė. Narvai tinka didesnių veislių šunims ir yra pritaikyti naudojimui bagažinėje. Jei augintinis transporto priemonės salone dėl savo dydžio negali saugiai važiuoti, tuomet universalo tipo automobiliuose yra įrengiamas ir įtvirtinamas keliavimui skirtas narvas. Tokie narvai dažniausiai nepatenkina mažų šuniukų šeimininkų poreikių, todėl ši priemonė yra naudojama kiek rečiau nei kitos.

Automobilyje su augintiniu: lietuviai dar neįprato saugiai vežti gyvūnų
© Gamintojo archyvas

Metalinės grotelės ir pertvaros

Įvairiems automobilių modeliams pritaikytos reguliuojamo aukščio ir pločio pertvaros atskiria bagažinę, kurioje yra augintinis, nuo mašinos salono arba galines sėdynes nuo priekinių.

J. Valančius patarė šunų šeimininkams nenaudoti jokių savarankiškai išrastų gyvūnų keliavimo priemonių. Anot jo, nei tarp kojų, nei po pažastimi augintiniams keliauti nėra saugu, todėl alternatyvių priemonių, specialisto teigimu, rinktis nereikėtų.

Specialistas pastebėjo, kad nuo mažens keliauti įpratintas gyvūnas važiuodamas automobiliu nepatiria blogų potyrių. Dauguma šunų gali išmokti noriai keliauti, jeigu po kelionės jam nutinka kažkas malonaus. Šuns jaučiamas komfortas važiuojant automobiliu yra jo šeimininkų darbo rezultatas. Esant ilgai kelionei automobiliu, šuniui reiktų leisti atsistoti, išleisti jį pabėgioti. Vykstant į karštesnes oro sąlygas būtų gerai augintiniui paimti vėsinimo kilimėlį. Tai leis jam lengviau ištverti klimato pokyčius. J. Valančius teigė, jog automobilyje reikėtų turėti pirmosios pagalbos vaistinėlę ne tik sau, bet ir šuniui.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.3333

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (32)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Eismo sąlygas trijuose rajonuose sunkina plikledis

Eismo sąlygas Tauragės, Alytaus ir Zarasų rajonuose sekmadienio rytą sunkina plikledis, pranešė...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau  (1)

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

Policija įspėja apie sugriežtintą kontrolę: šį kartą kontroliuos ne tik judėjimą tarp savivaldybių (176)

Policija savaitgalį žada intensyviau vykdyti judėjimo kontrolę tarp savivaldybių ir didesnį...

Partijų lyderiai įvertino VRK pirmininkę Matijošaitytę: toliau dirbti galimybės jai nemato (2)

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) kadencijai einant į pabaigą, daugelis Seimo politinių...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (29)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Lošimo nelegalai nesnaudžia: štai kokių priemonių kasdien Lietuvoje tenka imtis (24)

Nuotoliniai azartiniai lošimai – sparčiausiai auganti lošimų verslo šaka, kurioje kasmet...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (84)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Dainų autorius piktinasi dėl subsidijų Kirkorovo koncerto organizatoriams: situacija nesuvokiama (54)

Paaiškėjus, kad buvusios Lietuvos kultūros tarybos sprendimu subsidijos už neįvykusius ar...

Mirusiųjų tyrimai parodė, kaip COVID-19 paveikia smegenis: pažeidimai siaubingi (9)

Naujajam koronavirusui negailestingai užkrečiant vis daugiau žmonių, mokslininkams pavyko...

Vienoje kategorijoje – jie vis dar geriausi: „iPhone 12 Pro Max” ir „iPhone 12 Mini“ apžvalga (1)

„ iPhone 12 Pro Max ” ir „iPhone 12 Mini“ – didelis ir mažas, tačiau abu galingi, greiti...