aA
Nukritę automobilių numeriai, nulūžę šoniniai veidrodėliai, atkibusios apdailos juostelės ar atsiklijavę ženkliukai – toks yra dažniausias automatinių plovyklų „šalutinis poveikis“. Tačiau plovyklų vadovai ramina, kad jis pasitaiko labai retai. Ir dažniausiai, anot jų, viskas dėl to, kad vairuotojai į plovyklą jau atvažiuoja su tam tikrais gedimais.
Automobilių plovyklose palieka valstybinius numerius ir kramtoma guma priklijuotus veidrodėlius
© Shutterstock nuotr.

Automobilius automatinėse plovyklose plaunantys vairuotojai kartais pasiskundžia dėl plovimo metu nulūžusių ar paliktų antenų ir kitų nesusipratimų. Automobilių plovyklų tinklo „Plaunu pats“ direktoriaus Sauliaus Povilėno pripažino, kad kai kada nemalonių situacijų neišvengiama. Tačiau vairuotojų paliktų antenų pašnekovas teigė niekada nesuradęs. Anot jo, konvejerinėje – tekstilinėje plovykloje plaunant automobilius antenų nuimti nebūtina.

Vis dėlto dėl kitų gedimų vairuotojai priekaištų turi dažniau. Tačiau S. Povilėnas linkęs manyti, kad plaunant automobilį kažkas nulūžta dėl to, kad vairuotojai į plovyklą jau atvažiuoja su tam tikrais defektais.

„Kad vairuotojai skundžiasi, jog kas nors nulūžo, tai dažniausiai būna defektai, su kuriais automobilis jau atvažiavo į plovyklą. Gali būti, kad ne pagal technologinius reikalavimus ir neatsakingai atlikti serviso darbai arba pritvirtintos ne originalios dalys. Taip pat sugadinimas gali būti įvykęs prieš automobiliui patenkant į plovyklą to vairuotojui net nežinant ar nepastebėjus. Taip pat neigiamos įtakos gali turėti plovyklos taisyklių nesilaikymas“, - gedimų priežastis portalui DELFI vardijo plovyklos vadovas.

Dėl kokių gedimų nusiskundimai būna dažniausi? Pašnekovas aiškino, kad daugiausiai priekaištų sulaukiama dėl nulūžusių šoninių veidrodėlių, automobilio subraižymo, nukritusių apdailos juostelių ir ženkliukų.

„Tačiau automobilius braižo ne plovyklų šepečiai ar tekstilė, o abrazyvinės medžiagos, pavyzdžiui, nenuplautas smėlis, purvas ir pan.“, - pridėjo S. Povilėnas.

Jei automobilis techniškai tvarkingas, pasak plovyklos vadovo, nulūžti antenos ar veidrodėliai taip pat neturėtų: „Konvejerinėje – tekstilinėje plovykloje nėra problemų dėl teisingai pritvirtintų antenų, veidrodėlių ar kitų išorinių aksesuarų, nes specialios tekstilinės užuolaidos visada apgaubia antenas ir jos visada lieka savo vietoje. O veidrodėlių zonoje tekstiliniai šepečiai „atsitraukia“ automatiškai nuo šoninio vaizdo veidrodėlių. Jei veidrodėliai yra techniškai tvarkingi, jie visada lieka savo vietoje.“

Norint išvengti įvairių nesusipratimų jis patarė prieš pradedant plauti automobilį perskaityti prie plovyklos kabančią instrukciją. Be to, vyro teigimu, pageidautina, kad vairuotojai plovyklos darbuotojus įspėtų apie automobilio gedimus.

Kodėl nukrinta automobilių numeriai?

Automatinės tekstilinės plovyklos „Tyra“, veikiančios konvejeriniu būdu, direktorius Ignas Raišelis DELFI teigė, kad per beveik penkerius įmonės veiklos metus vairuotojai plovykloje nėra palikę nei vienos antenos. Anot jo, vairuotojai, plovimo metu nusiėmę antenas, jas visuomet pasideda į savo automobilį.

Kitokio pobūdžio nusiskundimų I. Raišelis taip pat teigė sulaukiantis labai retai: „Per penkerius metus nuplovėme beveik 150 tūkst. automobilių, o nulūžusias ar nukritusias automobilio detales galime suskaičiuoti ant rankų pirštų. Įdomu tai, kad pagal šį rodiklį mes smarkiai lenkiame amerikiečius. Tarptautinė automobilių plovėjų asociacija (Internacation Carwash Association), kurios nariai mes esame, neseniai JAV padarė tyrimą. Tyrimas aprėpė net 4,4 mln. automobilių plovimų. Paaiškėjo, kad automatinėse plovyklose būna apgadinama vos 0,1 proc. automobilių.“

Pasidomėjus, dėl kokių nusiskundimų dažniausiai kreipiasi vairuotojai, plovyklos vadovas atskleidė, kad dažniausias nemalonumas – nukritę priekiniai automobilio registracijos numeriai. Tačiau jis įsitikinęs, kad taip atsitinka dėl neatidaus pritvirtinimo ar atsisukusių varžtų.

Kokias klaidas plaudami automobilius vairuotojai daro dažniausiai? Viena pagrindinių – šoninių veidrodėlių neužlenkimas. „Dažniausiai vairuotojai nesilaiko patarimo užlenkti šoninius galinio vaizdo veidrodėlius. Tai patariame visų pirma dėl to, kad ši automobilio detalė dažnai nukenčia įvairiuose incidentuose keliuose. Ir vairuotojai nekreipia didelio dėmesio į tinkamą sutaisymą. Pasitaikė netgi tokių kuriozinių atvejų, kai veidrodėlio gaubtas buvo pritvirtintas kramtoma guma“, - teigė pašnekovas, pridėjęs, kad būtina laikytis automobilių plovyklos taisyklių.

Draudikai suteikia vilties

DELFI draudimo įmonių pasidomėjo, ar turint kasko draudimą galima tikėtis automobilių plovykloje patirtos žalos atlyginimo. Jų atstovai teigė, kad tokie atvejai pasitaiko labai retai. „Tarp mūsų bendrovės klientų, turinčių kasko draudimą, yra gana retas atvejis, kai automatinėje plovykloje apgadinama transporto priemonė. Esame užregistravę keletą pranešimų, kai buvo sugadinti šoniniai automobilio veidrodėliai ar antenos“, - atskleidė „Gjensidige BalticLietuvos filialo Transporto žalos sureguliavimo skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Vis dėlto, anot jo, jei automobilio plovykloje kažkas nulūžta, turint kasko draudimą, patirtą žalą draudimo kompanija atlygins. „Atsitikus tokiam įvykiui svarbu apie tai pranešti plovyklos darbuotojui ar kitam atsakingam asmeniui ir užpildyti transporto priemonės sugadinimų aktą. Turint kasko draudimą už patirtą žalą atlygins draudimo bendrovė. Neturint minėto draudimo ir jei nėra transporto priemonės valdytojo kaltės, dėl žalos kompensavimo reikia kreiptis į plovyklos savininkus“, - patarė A. Gučius.

Atvejų, kai po mašinos plovimo plovykloje pasilieka tam tikros mašinos detalės, pavyzdžiui, antena, draudimo kompanija „PZU Lietuva“ dar nėra registravusi. Nepaisant to, Žalų departamento direktorius Gytis Matiukas teigė, kad tokiu atveju žala iš principo turėtų būti atlyginta: „Tokių įvykių nesame užregistravę. Manau, kad mūsų klientai paiso plovyklose nurodytų saugumo priemonių ir nepalieka kyšančių antenų. Nelaimės atveju žalą atlygintume, tačiau, ji turėtų būti didesnė negu numatyta neatlygintinos išskaitos (frančizės) suma.“

Jei automobilis apgadinamas dėl plovyklos įrenginių kaltės, anot G. Matiuko, kasko draudimas žalą taip pat atlygina.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Perspėjo paspirtukininkus: pernai dėl eismo įvykių teko išmokėti 61 tūkst. eurų, šiemet prognozuoja dar daugiau (41)

Kasmet pavasarį gatvėse pastebima vis daugiau elektrinių paspirtukų vairuotojų. Draudikai...

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose

Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau...

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (16)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (127)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Top naujienos

Orai: šiluma netruks atslūgti (7)

Savaitgalį plūstelėjusi šiluma greitai pakeitė gamtos vaizdą. Tačiau ši maloni šiluma jau...

Po siaubingos šeimos dramos – netikėta teisėjų reakcija: kaltė tenka ir valstybei (92)

Ką tik pagimdytą kūdikį nužudžiusi, o paskui jo lavonėlį rūsyje slėpusi jauna motina...

NT rinka kaista: Lietuvos bankas raudonos lemputės dar nedega, bet nerimo ženklų yra (201)

Lietuviams šiuo metu šluote šluojant būstus, o statytojams nespėjant jų statyti, Lietuvos banko...

Vitoldas Jančis, specialiai DELFI iš JAV | D+

Ištrūko iš Sibiro ir emigravo į JAV: amerikiečiai juos vadindavo lenkų mafija, nes beveik visada gyvendavo naujame name

Veiksmo vieta – Long Bičo miestas, priklausantis Los Andželo apygardai, jaukus namas vienoje...

Vilniuje – naujos galimybės praleisti laisvalaikį: pomėgiais panašėjame į Paryžių? (20)

Jau netrukus sostinėje duris atvers nauja parodų erdvė. Čia neišvysime klasikinio galerijos...

Kaip atpažinti, kada tai nuovargis, o kada – perdegimas: yra 3 pagrindiniai simptomai (3)

„Žmogaus studijų centro“ atlikti Lietuvos organizacijų tyrimai rodo, kad aukštą ir labai...

Rusija išsiunčia 20 Čekijos diplomatų (206)

Reaguodama į 18 Rusijos diplomatų išsiuntimą iš Prahos , Rusija paskelbė 20 Čekijos...

Buksuojantys „Pacers“ panaikino 20 taškų deficitą, tačiau galiausiai nusileido „Hawks“ ekipai (9)

Apmaudžią nesėkmę NBA pirmenybėse patyrė Indianos „Pacers“ (26-29) ekipa. Indianapolio...

Po vienos vyro frazės ryžosi keisti gyvenimą: reikėjo pamatyti jo veidą (28)

Turiu vyrą ir du vaikus. Esame iš pažiūros standartinė šeima. Labai senamadiška: niekada...

Algis Bumblauskas | D+

Gero karo nebūna: kas iš tiesų vertė partizanus stoti į kovą ne tik su okupantais, bet ir jų talkininkais – vietos kolaborantais? (2)

Vis labiau į praeitį tolsta baisusis pokaris, bet partizanų kovos aidai iki šiol netyla, vis dar...