Čekiją, Slovakiją, Austriją bei kitas populiarias vasaros atostogų maršrutų kryptis besirenkantiems lietuviams teks apsišarvuoti kantrybe – važiuojant automobiliu prasibrauti pro remontuojamus kaimyninės Lenkijos kelius nebus paprasta. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kaimyninėje šalyje šiuo metu tvarkoma beveik 350 kilometrų kelių, tad draudimo specialistai vykstantiems rekomenduoja būtinai pasidomėti interaktyviuose žemėlapiuose ir mobiliosiose programėlėse nuolat atnaujinama informacija apie remontuojamus kelių ruožus.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Draudimo bendrovės BTA teigimu, visą vasarą pro Lazdijus vykstant į Varšuvą, tiek renkantis Lomžos, tiek Balstogės kryptį, vairuotojus pasitiks mažiausiai po keliolika kelio remonto vietų. Dar sudėtingesnė situacija maršrute, kurį dažniausiai renkasi krovininių automobilių vairuotojai: per Kalvariją važiuojant į Lenkiją vien iki Suvalkų vairuotojus pristabdys bent trys kelio remonto atkarpos, o iki Varšuvos jie susidurs su daugiau kaip 20 tvarkomų kelių atkarpų.

„Lenkijoje šiemet bendras remontuojamų kelių ilgis – vos 70 km trumpesnis negu pernai. Keliautojų tai tikrai neguodžia, nes šią vasarą intensyviai tvarkomi svarbiausi, vairuotojų mėgstami kaimyninės šalies keliai, daug darbų vyksta ir miestuose. Praėjusią savaitę pranešta, kad Lenkijos šiaurės rytuose remontuojant kelią turistų ir pramogautojų mėgstamoje vietovėje, buvo rastos galimai senos kapinės. Tyrimą pradėjo prokuratūra ir jau aišku, kad kelio atkarpos remontas tikrai užtruks“, – sako draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jo teigimu, kelio remontai itin sumažina kai kurių kelio atkarpų pravažumą, todėl pareikalauja keliautojų kantrybės ir tolerancijos, kitu atveju – tenka naudotis apvažiavimais, kurie ne visuomet atitinka pagrindinio maršruto kelio kokybę, gali pasirodyti painūs.

„Keliautojams patarčiau atidžiau planuotis maršrutus. Važiuojant į Vakarus reikėtų pasirūpinti kokybiška navigacijos įranga su LMT – radijo ryšiu gaunama informacija apie eismo situaciją. Planuojant keliones į Vokietiją, Čekiją ir kitas Vakarų, Pietų ir Vidurio Europos šalis, Lenkijos kelių nepavyks išvengti, todėl pravartu panaršyti Lenkijos kelių direkcijos puslapyje www.gddkia.gov.pl, žyminčiame visus šalyje vykdomus kelio darbus kartu su planuojama jų pabaigos data, taikomais eismo apribojimais bei galimais aplinkkeliais“, – teigia ekspertas.

Pasak jo, vizualiai patraukliai ir paprastai informacija apie kelių remontus Lenkijoje pateikiama ir puslapyje https://traffic.naviexpert.pl/.

„Yra ir nemažai mobiliųjų programėlių, leidžiančių realiu laiku stebėti keliuose susidariusią situaciją, pasiūlančių alternatyvius apvažiavimus ar bent preliminariai numatančių, kuriam laikui teks apsišarvuoti kantrybe“, – sako Ekspertizių skyriaus vadovas.

Nenuspėjami ir netikėti kelionės momentai sutrikdo ne tik kelionės planą, bet ir kelia vairuotojams stresą.

„Remontuojamų kelių ruožas dažniausiai nėra pavojingas, bet jis kelia stresą ir ilgina kelionės laiką, kurį vairuotojai po to stengiasi atpirkti mėgindami greičiau pravažiuodami likusį atstumą. Būtent suirzę, gal net budrumą praradę vairuotojai viršijantys leistiną greitį iš tiesų rizikuoja sukelti eismo įvykį“, – pažymi A. Žiukelis.

Draudimo bendrovės Užsienio žalų skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Deveikis antrina, kad laikas remontuojamuose keliuose verčia žmones skubėti, o skubėjimas lemia klaidas.

„Netikėtai ilgiau užtrukę kelyje vairuotojai nori spėti į nakvynės vietą, kurią jau būna užsisakę, vairuoja pervargę, nebeatidūs. Dalis jų, matydami, kad galutinio kelionės taško nepasieks, kartais nusprendžia pernakvoti atokesnėse aikštelėse, o jose galimi nusikaltimai, kurių metu iš keliautojų gali būti atimti daiktai, pinigai ar net mašinos. Tad geresnis planavimas yra ne tik patogumo, bet ir saugumo klausimas“, – teigia G. Deveikis.

Tai patvirtina statistika – BTA duomenimis, būtent Lenkijoje, Vokietijoje ir Latvijoje 2016-aisiais lietuviai pateko į tiek pat eismo įvykių, kiek visose kitose valstybėse kartu sudėjus. Vidutinė tokių įvykių žala siekia apie 1700 Eur.

„Keliaujantiems į užsienį tikrai rekomenduočiau turėti europinio pavyzdžio eismo įvykio deklaraciją, kad ir lietuvišką, kadangi jos forma daugeliu aspektų sutampa su kitų kalbų deklaracijomis. Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui Didžiojoje Britanijoje ar Airijoje, mums įprasta protokolų pildymo praktika apskritai nėra paplitusi. Žinoma, prastesnės eismo sąlygos ar kamščiai dar nereiškia, kad kažkas nutiks, bet kelyje reikia būti pasiruošus viskam“, – sako G. Deveikis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gatvėse orientuojasi pagal vaizduotę

Panevėžio gatvės keiksnojamos nebe tik dėl kraterius primenančių duobių. Į neviltį...

Nepamatuotas kondicionieriaus naudojimas gali paguldyti ir į palatą (8)

Vasara yra tas metas, kai vienu labiausiai vertinamų automobilio privalumų tampa oro...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: ką reikia žinoti (1)

Šalies keliuose šiltuoju metų laiku vairuotojus pasitinka nauji sezoniniai iššūkiai – daugiau...

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (113)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (10)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Top naujienos

Vilniaus rajono savivaldybėje – dar neregėtas nuogų moterų skandalas (111)

Vietoj to, kad darbo metu vykdytų tarnybines užduotis, dalis Vilniaus rajono savivaldybės...

Vladimiras Laučius. Sąjūdžio 30-metis – kaip vainikas ant kapo: tos valstybės jau nebėra (66)

Antonas Čechovas rašė : „Žmogus yra tai, kuo jis tiki“. Jei žmogus yra tai, kuo tiki, tai...

Geros naujienos dirbantiems: per metus atlyginimai šovė į viršų (47)

Vidutinis mėnesinis bruto (neatskaičius darbuotojo mokesčių) darbo užmokestis (be...

Ekspertas: Rusijos nesėkmė pagaliau turi paaiškinimą (301)

Rusijos oro gynybos ginklo nesėkmė Sirijoje pagaliau turi paaiškinimą: Izraelis atskleidė, kad...

Du lietuviai tapo žvaigždėmis Italijos saloje: žmonės skandavo Lietuvos vardą (44)

Visai ne japonai geriausiai pasaulyje gamina tuną. Italijoje , mažytėje Karlofortės saloje netoli...

Pasinaudojo žinomu šūkiu: vykstant „Jamam“ kvietė į „Imam“ (1)

Prekybos centruose „Akropolis“ savaitgalį vykstant daugeliui žinomai nuolaidų akcijai...

Kriptovaliutą kasęs čekų parlamentaras: nenorėjau mirtinai sušalti (8)

Čekijos Piratų partijai atstovaujančiam parlamentarui parlamento valdžiai teko aiškintis dėl...

Internetą užkariavo viena jau dabar ikonine vadinama karališkųjų vestuvių nuotrauka: kuo ji ypatinga? (2)

Fotografas, giriamas už bene gražiausią Didžiosios Britanijos princo Harry ir amerikiečių...

Sausio 13-ąją tėvo netekęs žinomas psichologas teisme pasakė sukrečiančią kalbą: ši byla buvo numesta į paraštes (108)

Pirmadienį baigiamąją kalbą Vilniaus apygardos teisme pasakė tėvo Sausio 13 -ąją netekęs...

Cepelinų kaina Palangoje skaitytojai bado akis – tikėjosi ne to (134)

Praėjusį savaitgalį Palangoje buvo atidarytas vasaros sezonas – į kurortą suplūdo daug...