aA
Čekiją, Slovakiją, Austriją bei kitas populiarias vasaros atostogų maršrutų kryptis besirenkantiems lietuviams teks apsišarvuoti kantrybe – važiuojant automobiliu prasibrauti pro remontuojamus kaimyninės Lenkijos kelius nebus paprasta. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kaimyninėje šalyje šiuo metu tvarkoma beveik 350 kilometrų kelių, tad draudimo specialistai vykstantiems rekomenduoja būtinai pasidomėti interaktyviuose žemėlapiuose ir mobiliosiose programėlėse nuolat atnaujinama informacija apie remontuojamus kelių ruožus.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Draudimo bendrovės BTA teigimu, visą vasarą pro Lazdijus vykstant į Varšuvą, tiek renkantis Lomžos, tiek Balstogės kryptį, vairuotojus pasitiks mažiausiai po keliolika kelio remonto vietų. Dar sudėtingesnė situacija maršrute, kurį dažniausiai renkasi krovininių automobilių vairuotojai: per Kalvariją važiuojant į Lenkiją vien iki Suvalkų vairuotojus pristabdys bent trys kelio remonto atkarpos, o iki Varšuvos jie susidurs su daugiau kaip 20 tvarkomų kelių atkarpų.

„Lenkijoje šiemet bendras remontuojamų kelių ilgis – vos 70 km trumpesnis negu pernai. Keliautojų tai tikrai neguodžia, nes šią vasarą intensyviai tvarkomi svarbiausi, vairuotojų mėgstami kaimyninės šalies keliai, daug darbų vyksta ir miestuose. Praėjusią savaitę pranešta, kad Lenkijos šiaurės rytuose remontuojant kelią turistų ir pramogautojų mėgstamoje vietovėje, buvo rastos galimai senos kapinės. Tyrimą pradėjo prokuratūra ir jau aišku, kad kelio atkarpos remontas tikrai užtruks“, – sako draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jo teigimu, kelio remontai itin sumažina kai kurių kelio atkarpų pravažumą, todėl pareikalauja keliautojų kantrybės ir tolerancijos, kitu atveju – tenka naudotis apvažiavimais, kurie ne visuomet atitinka pagrindinio maršruto kelio kokybę, gali pasirodyti painūs.

„Keliautojams patarčiau atidžiau planuotis maršrutus. Važiuojant į Vakarus reikėtų pasirūpinti kokybiška navigacijos įranga su LMT – radijo ryšiu gaunama informacija apie eismo situaciją. Planuojant keliones į Vokietiją, Čekiją ir kitas Vakarų, Pietų ir Vidurio Europos šalis, Lenkijos kelių nepavyks išvengti, todėl pravartu panaršyti Lenkijos kelių direkcijos puslapyje www.gddkia.gov.pl, žyminčiame visus šalyje vykdomus kelio darbus kartu su planuojama jų pabaigos data, taikomais eismo apribojimais bei galimais aplinkkeliais“, – teigia ekspertas.

Pasak jo, vizualiai patraukliai ir paprastai informacija apie kelių remontus Lenkijoje pateikiama ir puslapyje https://traffic.naviexpert.pl/.

„Yra ir nemažai mobiliųjų programėlių, leidžiančių realiu laiku stebėti keliuose susidariusią situaciją, pasiūlančių alternatyvius apvažiavimus ar bent preliminariai numatančių, kuriam laikui teks apsišarvuoti kantrybe“, – sako Ekspertizių skyriaus vadovas.

Nenuspėjami ir netikėti kelionės momentai sutrikdo ne tik kelionės planą, bet ir kelia vairuotojams stresą.

„Remontuojamų kelių ruožas dažniausiai nėra pavojingas, bet jis kelia stresą ir ilgina kelionės laiką, kurį vairuotojai po to stengiasi atpirkti mėgindami greičiau pravažiuodami likusį atstumą. Būtent suirzę, gal net budrumą praradę vairuotojai viršijantys leistiną greitį iš tiesų rizikuoja sukelti eismo įvykį“, – pažymi A. Žiukelis.

Draudimo bendrovės Užsienio žalų skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Deveikis antrina, kad laikas remontuojamuose keliuose verčia žmones skubėti, o skubėjimas lemia klaidas.

„Netikėtai ilgiau užtrukę kelyje vairuotojai nori spėti į nakvynės vietą, kurią jau būna užsisakę, vairuoja pervargę, nebeatidūs. Dalis jų, matydami, kad galutinio kelionės taško nepasieks, kartais nusprendžia pernakvoti atokesnėse aikštelėse, o jose galimi nusikaltimai, kurių metu iš keliautojų gali būti atimti daiktai, pinigai ar net mašinos. Tad geresnis planavimas yra ne tik patogumo, bet ir saugumo klausimas“, – teigia G. Deveikis.

Tai patvirtina statistika – BTA duomenimis, būtent Lenkijoje, Vokietijoje ir Latvijoje 2016-aisiais lietuviai pateko į tiek pat eismo įvykių, kiek visose kitose valstybėse kartu sudėjus. Vidutinė tokių įvykių žala siekia apie 1700 Eur.

„Keliaujantiems į užsienį tikrai rekomenduočiau turėti europinio pavyzdžio eismo įvykio deklaraciją, kad ir lietuvišką, kadangi jos forma daugeliu aspektų sutampa su kitų kalbų deklaracijomis. Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui Didžiojoje Britanijoje ar Airijoje, mums įprasta protokolų pildymo praktika apskritai nėra paplitusi. Žinoma, prastesnės eismo sąlygos ar kamščiai dar nereiškia, kad kažkas nutiks, bet kelyje reikia būti pasiruošus viskam“, – sako G. Deveikis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (29)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (32)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Top naujienos

Tyli dėlionė prezidento rinkimų šešėlyje: Karbauskis jau rikiuoja savo figūras (61)

Nors pastaruoju metu daugiausiai susidomėjimo kelia prezidento rinkimai, jų šešėlyje tyliai...

„Lidl“ – po atėjimo euforijos perdirbėjų pagirios (73)

„ Lidl “ prekybos tinklui didinant apsukas Lietuvos perdirbėjai pradėjo skųstis, kad jiems...

Baterijų ateitis: trys būdai, kaip jas patobulinti

Vykstant konkurencijai dėl naujausios kartos baterijų, ličio jonų technologijos pastaraisiais...

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (550)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (194)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Po „Draugų“ sėkmės serialo aktoriai sulaukė šlovės valandos: kodėl už borto liko Davidas Schwimmeris? (1)

Amerikiečių aktoriui Davidui Schwimmeriui žinomumą pelnė kuklaus, bet neapsakomai simpatiško...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (66)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (681)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Po penkerių metų pertraukos F-1 lenktynes laimėjo Raikkonenas kova dėl titulo tęsiasi (9)

Ostine, JAV, sekmadienį vykusiose F-1 lenktynėse pergalę po itin ilgos pertraukos iškovojo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (188)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...