aA
Nuo pavasario daugelyje vietų Kauno centre gerokai pabrango automobilių parkavimas. Pagrindinis argumentas žengiant tokį žingsnį – noras sumažinti automobilių srautus centrinėje miesto dalyje. Tačiau automobilio parkavimas, sako didžioji dalis kauniečių, tapo tikra prabanga, nes kaina už stovėjimą valandą kai kur siekia net 2 eurus. Tai, pasak vairuotojų, nemenkas šokas piniginei.
Parkavimas (asociatyvi nuotr.)
© Kauno savivaldybė

Pozityvumo vairuotojų lūpose pasisakant šiuo klausimu buvo išties menkai. „Keletą kartų teko palikti automobilį dieną brangiausioje zonoje. Kai tenka sumokėti už parkavimą daugiau kaip 10 eurų, supranti, kad parkuoti automobilį miesto centre tampa tikra prabanga“, – komentavo kaunietis Jonas.

Pasak jo, Kauno centre dar galima rasti keletą žaliųjų zonų, kur parkavimas kainuoja 30 centų už valandą, bet tose vietose esą labai sunku aptikti laisvų vietų automobiliui pastatyti. „Priparkuoti automobilį miesto centre tampa didelis iššūkis, kitu atveju tenka nemenkai paploninti pinginę. Nemanau, kad parkavimo kainos atitinka realybę“, – apmaudo neslėpė kaunietis.

Vairuotojos Nijolės nuomonė kalbant apie automobilių parkavimo kainas Kauno centre taip pat kone nesiskyrė, moteris išvardino kur kas daugiau trūkumų nei privalumų. „Ar kada nors anksčiau varuotojams teko sumokėti maždaug 20 litų už automobilio stovėjimą? Tam, kad, tarkime, atvykčiau į susitikimą su verslo klientu, pakviesčiau jį pokalbiui ir papietaučiau – iš viso užtrukčiau apie 3 valandas. Vadinasi už transporto priemonės parkavimą tektų sumokėti 6 eurus. Anksčiau už tokią sumą litais buvo galima nupirkti dvigubus pietus“, – sakė ji.

Kaunietė Nijolė prisiminė savo ankstesnį vizitą Austrijos sostinėje. Tuomet, kai Kaune dar nebuvo šitokiu mastu išaugusios kainos už automobilio parkavimą, Vienoje, pasak jos, automobilio stovėjimas atsiėjo pigiau lyginant su Vilniumi. „Jokiu būdu nenoriu pasakyti, jog Kaunas – ne Europos lygio miestas. Tačiau tai – nedidelis miestas, kuriame dar nevyksta milžiniškos reikšmės verslo sandoriai. Jei būtų mano valia, automobilių stovėjimas taptų nemokamu“, – svarstė vairuotoja.

Všį „Automobilių stovėjimo aikštelės“ direktoriaus pavaduotojas Dariaus Razmislevičius paklaustas apie įžvelgiamus privalumus ir trūkumus nuo tada, kai nuspręsta branginti automobilių stovėjimą, sakė, jog šiuo metu dar sunku įvertinti pasiekimus, nes praėjo per trumpas laikotarpis, tačiau jau dabar esą pastebima, kad miesto centre atsiranda vis daugiau laisvų vietų, kuriose transporto priemones gali pastatyti trumpam sustoję vairuotojai.

„Vadinasi, kauniečiai, vykstantys į miesto centrą, pratinasi automobilį statyti šiek tiek toliau nuo centro ar kaip alternatyvą renkasi kitą keliavimo būdą. Viena iš efektyviausių priemonių siekiant reguliuoti transporto srautus – stovėjimo kainų reguliavimas t.y. branginant centrinėje miesto dalyje ir piginant atokiau esančiose stovėjimo vietose. Po šio sprendimo jaučiamas transporto priemonių srautų sumažėjimas, o sumažėjus srautui sumažėja ir oro tarša bei avarinių situacijų grėsmė. Turime rūpintis savo miestu ir siekti jį išlaisvinti nuo automobilių“, – komentavo D. Razmislevičius.

Pasak įstaigos „Automobilių stovėjimo aikštelės“ direktoriaus pavaduotojo, Kauno miesto savivaldybės tarybai priėmus sprendimą keisti stovėjimo zonų įkainius, nesusipratimų iš vairuotojų nebuvo – per žiniasklaidos priemones miestiečiai buvo informuojami apie įsigaliosiančius pakeitimus, vairuotojai esą atkreipė didesnį dėmesį į pasikeitusius kelio ženklus.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (19)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (6)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (6)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (173)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (147)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (19)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...