aA
Lietuvoje per metus nuperkama per 20 tūkstančių naujų automobilių. Už bazines kainas parduodami toli gražu ne visi – nemaža modelių dalis rinkai pateikiama su nuolaidomis. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kartais jos taikomos papildomos įrangos paketams, kartais – visam automobiliui, siekiant kuo greičiau ištuštinti sandėlį ar salone užsistovėjusią ekspoziciją.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Tačiau kaip jas vertina patys pardavėjai? Ar išties nuolaidos – geriausias būdas parduoti automobilį?

„Nauji automobiliai puikiai perkami ir už bazines kainas, tačiau nuolaidos – puikus būdas greitai ištuštinti sandėlį prieš pasirodant naujam modeliui ar atnaujinti užsistovėjusią ekspoziciją. Jų kaita didelė, tad vienu metu Lietuvoje būna bent tūkstantis modelių, parduodamų pigiau nei kainoraštyje, o iš jų maždaug trim šimtams taikomos didesnės nei 15 proc. nuolaidos. Per pirmuosius savo veiklos metus pastebėjome, kad klientai tokiais automobiliais labai domisi, juk jie keliais tūkstančiais eurų pigesni“, – teigia automobilių išpardavimų skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška.

Reikia greitai parduoti – taikyk nuolaidą

Išskyrus kelias itin populiarias išimtis („Porsche Macan“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen Arteon“, kurių aukštiems pardavimams kainodara beveik neturėjo įtakos), daugelis automobilių atstovų nuolaidoms teikia didelės reikšmės.

„Automobiliai tikrai greičiau parduodami, jei jiems yra taikoma nuolaida. Gamintojas nori, kad automobiliai salone ilgai neužsistovėtų, tad ilgiau užsibuvusiems taikomos nuolaidos – kartais kelių šimtų, kartais tūkstančių eurų. Tai inicijuojame ne tik mes, atstovai, bet ir pats gamintojas prisideda. Tuomet automobilis tampa tikrai patrauklus“, – sako „Opel“ atstovybės „Žaibo ratas“ komercijos direktorius Vilandas Burnys.

Jis priduria, jog pigiau parduodami modeliai vis tiek yra nauji, tik kelis mėnesius pastovėję salone – jų pagaminimo data bus senesnė nei užsakomo ir pagal individualius poreikius gaminamo automobilio.

Salonų ekspozicijų modelius dažniausiai užsako atstovybės darbuotojai ir, anot V. Burnio, kartais elementariai „nepataikoma“ parinkti spalvą ar komplektaciją. Už standartinę kainą žmonės mieliau komplektuoja automobilius patys, tačiau kai atsiranda galimybė sutaupyti vieną ar kitą tūkstantį eurų, mažareikšmiai nepatogumai pamirštami.

„Kai užsakai naujos spalvos, kurią matei tik kataloge, automobilį, kartais būna, kad konkrečiam modeliui ji nelabai tinka ar tiesiog neįtinka daugumai pirkėjų. Dažnai jie išbūna ekspozicijoje kelis mėnesius. O spalva juk yra vienas iš pagrindinių išvaizdos elementų: kai žmonės perka sau automobilį, jie žiūri, kaip atrodys juo važiuodami. Į kai kurias vidaus detales gali pro pirštus pasižiūrėti, bet išorė – svarbi“, – pasakoja V. Burnys.

Jis netrukus priduria, kad šie dėsniai galioja privačiam sektoriui. Įmonių perkami automobiliai dažniausiai ne tokie įvairūs – konkreti įmonės dizainą atitinkanti spalva, iš anksto nustatyta komplektacija ir kaina.

Papildoma įranga – gera pridėtinė vertė

N. Alška pastebi, kad didelę vertę automobilių pirkėjai pajaučia ne tik išpardavimų metu, kai konkretūs modeliai parduodami keliolika procentų mažesne kaina. Pirkėjams itin naudingi specialūs papildomos įrangos, kuri pasirenkama komplektuojant naują automobilį ir matoma tik galutinėje kainoje, pasiūlymai.

„Gamintojų atstovai kartais siūlo papildomos įrangos paketus už specialią kainą. Nors už automobilį tuomet sumokama keliais šimtais eurų daugiau nei už bazinį, jų vertė gali siekti kelis tūkstančius. Be to, geresnės komplektacijos automobilį vėliau ir parduoti yra paprasčiau“, – pasakoja N. Alška.

Jis pažymi, kad automobiliai retai perkami spontaniškai, kur kas dažniau transporto priemonės įsigijimas šeimos biudžete numatomas mažiausiai prieš kelis mėnesius. Todėl pamačius trumpojo periodo ar vėliau numatytą taikyti akciją apsimoka transporto parko atnaujinimą vienu kitu mėnesiu paankstinti ar atidėti, juk taip gali būti sutaupytas ne vienas tūkstantis eurų.

„Ieškant geriausio kainos ir kokybės santykio, būtina matyti ne tik trumpalaikes akcijas, bet ir standartines kainas. Juk gali būti, kad vienas automobilis net ir su nuolaida kainuoja daugiau nei kitas už standartinę kainą. Todėl pirkėjams patogu visus kainoraščius rasti vienoje vietoje: kai tai įdiegėme savo svetainėje, sulaukėme ne vieno teigiamo naujų automobilių pirkėjų atsiliepimo“, – teigia specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (13)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Per karantiną namuose likę vairuotojai pamiršo kaip vairuoti: avarijų daugiau nei prieš pandemiją (25)

Automobilių avarijos, remiantis 2021-ųjų draudikų pateikiama transporto priemonių žalų...

Susisiekimo ministerija užsimojo keisti svarbias taisykles: vairavimo mokytojai pakraupę, policija gūžčioja pečiais (372)

Susisiekimo ministerija parengė projektą, kuriuo nori pakeisti arba patikslinti nemažą dalį...

Važinėjate elektriniu paspirtuku? Lietuvoje parengtos 14 taisyklių, kurių turėtumėte laikytis (71)

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ) reagavo į pasipylusį skundų dėl to,...

Paspirtukų vairuotojų traumos kelia nerimą draudikams: po jų odontologams tenka pakloti tūkstančius (3)

Aktyvaus vasaros laisvalaikio palydovėmis dažnai tampa traumos – rankų ar kojų sumušimai ir...

Top naujienos

Darbdaviai skundžiasi darbuotojų trūkumu, bet vyresnio amžiaus žmonės jaučiasi nepastebimi: trūksta stažo pensijai (65)

Darbdaviai skundžiasi, kad negali rasti darbuotojų. Profsąjungos atkerta, kad vyresnio amžiaus...

Bilotaitės atstovė: protestas Rūdininkų poligone – galimai antivalstybinė veikla (269)

Vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės atstovė spaudai pirmadienį pareiškė, kad trukdymas...

Pajūryje – vis daugiau susirgimų koronavirusu: Klaipėda prisipažįsta braškanti per siūles, prašo konkrečios vakcinos (118)

Į raudonąją COVID-19 zoną patenka vis daugiau pajūrio savivaldybių. Nors ir centrinė valdžia...

Neteisėtiems migrantams vis labiau trūksta vietų – perpildytos visos patalpos (296)

Vien liepą jau sulaikyta daugiau kaip 2 tūkstančiai neteisėtų migrantų, tarnybos jau nebeturi...

Europos Sąjungos ir Turkijos santykiai – ar pasiektas žemiausias taškas istorijoje?

Santykiai tarp Turkijos ir Europos Sąjungos dar šį pavasarį buvo vienas pagrindinių klausimų ES...

Link olimpinio aukso medalio – viena koja

Kinijos sunkiaatletis Li Fabinas sekmadienį iškovojo olimpinį aukso medalį sunkiosios atletikos...

Visi gulintys reanimacijoje dėl koronaviruso – nepasiskiepiję: situacija dviejose savivaldybėse skiriasi itin smarkiai (377)

Pirmadienio rytą Statistikos departamentas pranešė, jog šiuo metu Lietuvos ligoninėse gydoma 100...

Į pensiją išėję lietuviai negauna nė trečdalio prieš tai buvusių pajamų: rodiklis vienas mažiausių tarp išsivysčiusių šalių (12)

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos ( EBPO ) statistikos duomenimis, santykis tarp...

Rūdninkų poligone ruošiantis apgyvendinti migrantus, blokuojamas patekimas į teritoriją papildyta (588)

Šalčininkų rajone , Rūdninkų poligone ruošiantis apgyvendinti neteisėtus migrantus,...

JAV inžinieriai sukūrė medžiagą, kuri yra plona it voratinklis, bet stipresnė už plieną ir kevlarą: kas tai?

Voratinkliai — viena iš stipriausių medžiagų Žemėje. Panaudodammi genetiškai modifikuotas...