aA
Lietuvoje per metus nuperkama per 20 tūkstančių naujų automobilių. Už bazines kainas parduodami toli gražu ne visi – nemaža modelių dalis rinkai pateikiama su nuolaidomis. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kartais jos taikomos papildomos įrangos paketams, kartais – visam automobiliui, siekiant kuo greičiau ištuštinti sandėlį ar salone užsistovėjusią ekspoziciją.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Tačiau kaip jas vertina patys pardavėjai? Ar išties nuolaidos – geriausias būdas parduoti automobilį?

„Nauji automobiliai puikiai perkami ir už bazines kainas, tačiau nuolaidos – puikus būdas greitai ištuštinti sandėlį prieš pasirodant naujam modeliui ar atnaujinti užsistovėjusią ekspoziciją. Jų kaita didelė, tad vienu metu Lietuvoje būna bent tūkstantis modelių, parduodamų pigiau nei kainoraštyje, o iš jų maždaug trim šimtams taikomos didesnės nei 15 proc. nuolaidos. Per pirmuosius savo veiklos metus pastebėjome, kad klientai tokiais automobiliais labai domisi, juk jie keliais tūkstančiais eurų pigesni“, – teigia automobilių išpardavimų skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška.

Reikia greitai parduoti – taikyk nuolaidą

Išskyrus kelias itin populiarias išimtis („Porsche Macan“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen Arteon“, kurių aukštiems pardavimams kainodara beveik neturėjo įtakos), daugelis automobilių atstovų nuolaidoms teikia didelės reikšmės.

„Automobiliai tikrai greičiau parduodami, jei jiems yra taikoma nuolaida. Gamintojas nori, kad automobiliai salone ilgai neužsistovėtų, tad ilgiau užsibuvusiems taikomos nuolaidos – kartais kelių šimtų, kartais tūkstančių eurų. Tai inicijuojame ne tik mes, atstovai, bet ir pats gamintojas prisideda. Tuomet automobilis tampa tikrai patrauklus“, – sako „Opel“ atstovybės „Žaibo ratas“ komercijos direktorius Vilandas Burnys.

Jis priduria, jog pigiau parduodami modeliai vis tiek yra nauji, tik kelis mėnesius pastovėję salone – jų pagaminimo data bus senesnė nei užsakomo ir pagal individualius poreikius gaminamo automobilio.

Salonų ekspozicijų modelius dažniausiai užsako atstovybės darbuotojai ir, anot V. Burnio, kartais elementariai „nepataikoma“ parinkti spalvą ar komplektaciją. Už standartinę kainą žmonės mieliau komplektuoja automobilius patys, tačiau kai atsiranda galimybė sutaupyti vieną ar kitą tūkstantį eurų, mažareikšmiai nepatogumai pamirštami.

„Kai užsakai naujos spalvos, kurią matei tik kataloge, automobilį, kartais būna, kad konkrečiam modeliui ji nelabai tinka ar tiesiog neįtinka daugumai pirkėjų. Dažnai jie išbūna ekspozicijoje kelis mėnesius. O spalva juk yra vienas iš pagrindinių išvaizdos elementų: kai žmonės perka sau automobilį, jie žiūri, kaip atrodys juo važiuodami. Į kai kurias vidaus detales gali pro pirštus pasižiūrėti, bet išorė – svarbi“, – pasakoja V. Burnys.

Jis netrukus priduria, kad šie dėsniai galioja privačiam sektoriui. Įmonių perkami automobiliai dažniausiai ne tokie įvairūs – konkreti įmonės dizainą atitinkanti spalva, iš anksto nustatyta komplektacija ir kaina.

Papildoma įranga – gera pridėtinė vertė

N. Alška pastebi, kad didelę vertę automobilių pirkėjai pajaučia ne tik išpardavimų metu, kai konkretūs modeliai parduodami keliolika procentų mažesne kaina. Pirkėjams itin naudingi specialūs papildomos įrangos, kuri pasirenkama komplektuojant naują automobilį ir matoma tik galutinėje kainoje, pasiūlymai.

„Gamintojų atstovai kartais siūlo papildomos įrangos paketus už specialią kainą. Nors už automobilį tuomet sumokama keliais šimtais eurų daugiau nei už bazinį, jų vertė gali siekti kelis tūkstančius. Be to, geresnės komplektacijos automobilį vėliau ir parduoti yra paprasčiau“, – pasakoja N. Alška.

Jis pažymi, kad automobiliai retai perkami spontaniškai, kur kas dažniau transporto priemonės įsigijimas šeimos biudžete numatomas mažiausiai prieš kelis mėnesius. Todėl pamačius trumpojo periodo ar vėliau numatytą taikyti akciją apsimoka transporto parko atnaujinimą vienu kitu mėnesiu paankstinti ar atidėti, juk taip gali būti sutaupytas ne vienas tūkstantis eurų.

„Ieškant geriausio kainos ir kokybės santykio, būtina matyti ne tik trumpalaikes akcijas, bet ir standartines kainas. Juk gali būti, kad vienas automobilis net ir su nuolaida kainuoja daugiau nei kitas už standartinę kainą. Todėl pirkėjams patogu visus kainoraščius rasti vienoje vietoje: kai tai įdiegėme savo svetainėje, sulaukėme ne vieno teigiamo naujų automobilių pirkėjų atsiliepimo“, – teigia specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (10)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Daugelis nežino, bet tai – mirtina klaida: sėdintys gale turėtų prisiminti esminį dalyką (29)

Dažnas automobilio keleivis, sėdintis ant galinės sėdynės, paragintas užsisegti saugos diržą,...

Nurodė: žalias rodykles į dešinę reikia naikinti, nes vairuotojai pamiršo taisykles (374)

Saugaus eismo ekspertai sako, kad dažnai tais pačiais maršrutais važinėjantys vairuotojai ne tik...

Kreipėsi į vairuotojus: kaip galite suvaldyti mašiną, kai važiuodami greitai nesuvokiate, kas vyksta (84)

Lietuviai šalies keliuose vis dar nevengia stipriau paspausti akceleratoriaus bei važiuoti...

Ką daryti, jei pametėte vairuotojo pažymėjimą: procedūra paprastesnė nei atrodo (7)

Vidutiniškai per mėnesį apie 1150 vairuotojų kreipiasi į „Regitrą“ dėl prarasto vairuotojo...

Top naujienos

Reitingų piramidėje – įspūdingi šuoliai ir nuosmukiai: politologai rado paaiškinimą Nausėdos sėkmei (83)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis yra vienas...

Urėdijų drama: vadovas prabilo apie buvusių valdžių iššvaistytą milijardą (280)

Valstybinių miškų urėdijos vadovo poste vis dar likęs Marius Pulkauninkas , įvertinęs...

Dagys stabdo narystę konservatorių partijoje

Parlamentaras Rimantas Jonas Dagys stabdo narystę Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių...

Po Krymo aneksijos Rusijai užvertas kelias – vėl atidarytas Ukraina: tai neleistina nuolaida Rusijai (106)

Europos Tarybos Parlamentinė Asamblėja ( ETPA ) antradienį sutarė leisti Rusijos įstatymų...

DELFI TV šuolis: po įspūdingų augimo metų tapo populiariausia interneto televizija Lietuvoje (1)

Naujienų portalo DELFI strategija investuoti į video formato turinio stiprinimą pasiteisino: kaip...

Panevėžio medikas įžūliai apmulkino ligoninę: gydė „mirusias sielas“ ir už tai gavo pinigus

Prokuratūra sukčiavusiam Panevėžio gydytojui prašo skirti 3 tūkst. eurų baudą, antradienį...

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (10)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Į Vilnių nusitaikė dar vieno populiaraus serialo kūrėjai: kuriamas tarptautinio šnipinėjimo trileris

Jau ne pirmą kartą Vilnius tampa patraukliu miestu užsienio kino kūrėjams. Po serialo...

Dėl atimtų vaikų septynis mėnesius kovojusi šeima sulaukė dar vieno smūgio (60)

Bylą prieš Vaiko teisių apsaugos specialistus laimėjusi kretingiškių šeima džiaugėsi, kad...

Skvernelis apie partijų pageidavimus: kai kurie ne visai adekvačiai vertina situaciją papildyta Karbauskio komentaru (16)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad derybos dėl valdančiosios koalicijos juda į priekį, ir...