Lietuvoje per metus nuperkama per 20 tūkstančių naujų automobilių. Už bazines kainas parduodami toli gražu ne visi – nemaža modelių dalis rinkai pateikiama su nuolaidomis. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kartais jos taikomos papildomos įrangos paketams, kartais – visam automobiliui, siekiant kuo greičiau ištuštinti sandėlį ar salone užsistovėjusią ekspoziciją.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Tačiau kaip jas vertina patys pardavėjai? Ar išties nuolaidos – geriausias būdas parduoti automobilį?

„Nauji automobiliai puikiai perkami ir už bazines kainas, tačiau nuolaidos – puikus būdas greitai ištuštinti sandėlį prieš pasirodant naujam modeliui ar atnaujinti užsistovėjusią ekspoziciją. Jų kaita didelė, tad vienu metu Lietuvoje būna bent tūkstantis modelių, parduodamų pigiau nei kainoraštyje, o iš jų maždaug trim šimtams taikomos didesnės nei 15 proc. nuolaidos. Per pirmuosius savo veiklos metus pastebėjome, kad klientai tokiais automobiliais labai domisi, juk jie keliais tūkstančiais eurų pigesni“, – teigia automobilių išpardavimų skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška.

Reikia greitai parduoti – taikyk nuolaidą

Išskyrus kelias itin populiarias išimtis („Porsche Macan“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen Arteon“, kurių aukštiems pardavimams kainodara beveik neturėjo įtakos), daugelis automobilių atstovų nuolaidoms teikia didelės reikšmės.

„Automobiliai tikrai greičiau parduodami, jei jiems yra taikoma nuolaida. Gamintojas nori, kad automobiliai salone ilgai neužsistovėtų, tad ilgiau užsibuvusiems taikomos nuolaidos – kartais kelių šimtų, kartais tūkstančių eurų. Tai inicijuojame ne tik mes, atstovai, bet ir pats gamintojas prisideda. Tuomet automobilis tampa tikrai patrauklus“, – sako „Opel“ atstovybės „Žaibo ratas“ komercijos direktorius Vilandas Burnys.

Jis priduria, jog pigiau parduodami modeliai vis tiek yra nauji, tik kelis mėnesius pastovėję salone – jų pagaminimo data bus senesnė nei užsakomo ir pagal individualius poreikius gaminamo automobilio.

Salonų ekspozicijų modelius dažniausiai užsako atstovybės darbuotojai ir, anot V. Burnio, kartais elementariai „nepataikoma“ parinkti spalvą ar komplektaciją. Už standartinę kainą žmonės mieliau komplektuoja automobilius patys, tačiau kai atsiranda galimybė sutaupyti vieną ar kitą tūkstantį eurų, mažareikšmiai nepatogumai pamirštami.

„Kai užsakai naujos spalvos, kurią matei tik kataloge, automobilį, kartais būna, kad konkrečiam modeliui ji nelabai tinka ar tiesiog neįtinka daugumai pirkėjų. Dažnai jie išbūna ekspozicijoje kelis mėnesius. O spalva juk yra vienas iš pagrindinių išvaizdos elementų: kai žmonės perka sau automobilį, jie žiūri, kaip atrodys juo važiuodami. Į kai kurias vidaus detales gali pro pirštus pasižiūrėti, bet išorė – svarbi“, – pasakoja V. Burnys.

Jis netrukus priduria, kad šie dėsniai galioja privačiam sektoriui. Įmonių perkami automobiliai dažniausiai ne tokie įvairūs – konkreti įmonės dizainą atitinkanti spalva, iš anksto nustatyta komplektacija ir kaina.

Papildoma įranga – gera pridėtinė vertė

N. Alška pastebi, kad didelę vertę automobilių pirkėjai pajaučia ne tik išpardavimų metu, kai konkretūs modeliai parduodami keliolika procentų mažesne kaina. Pirkėjams itin naudingi specialūs papildomos įrangos, kuri pasirenkama komplektuojant naują automobilį ir matoma tik galutinėje kainoje, pasiūlymai.

„Gamintojų atstovai kartais siūlo papildomos įrangos paketus už specialią kainą. Nors už automobilį tuomet sumokama keliais šimtais eurų daugiau nei už bazinį, jų vertė gali siekti kelis tūkstančius. Be to, geresnės komplektacijos automobilį vėliau ir parduoti yra paprasčiau“, – pasakoja N. Alška.

Jis pažymi, kad automobiliai retai perkami spontaniškai, kur kas dažniau transporto priemonės įsigijimas šeimos biudžete numatomas mažiausiai prieš kelis mėnesius. Todėl pamačius trumpojo periodo ar vėliau numatytą taikyti akciją apsimoka transporto parko atnaujinimą vienu kitu mėnesiu paankstinti ar atidėti, juk taip gali būti sutaupytas ne vienas tūkstantis eurų.

„Ieškant geriausio kainos ir kokybės santykio, būtina matyti ne tik trumpalaikes akcijas, bet ir standartines kainas. Juk gali būti, kad vienas automobilis net ir su nuolaida kainuoja daugiau nei kitas už standartinę kainą. Todėl pirkėjams patogu visus kainoraščius rasti vienoje vietoje: kai tai įdiegėme savo svetainėje, sulaukėme ne vieno teigiamo naujų automobilių pirkėjų atsiliepimo“, – teigia specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo registratorių naudotojus: filmuokite, bet socialinius tinklus pamirškite

Šiemet gegužę Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR),...

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet naujoji pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (45)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Imasi saugumo autobusuose: vairuotojai keleiviams primins, kad prisisegtų saugos diržus (4)

Keleivius vežančios įmonės, autobusų stotys bei Lietuvos transporto saugos administracija...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (159)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Top naujienos

Slaptą planą pervilioti lenkus kūrė visai ne valstiečiai: pasikeitė tik viena esminė detalė (117)

Vilniaus kraštu Lietuvos politikai susidomėjo visai neseniai. Ilgą laiką niekam, išskyrus šiame...

Dėl lopinėlio žemės buvo paverstas žemgrobiu: 7 metus tampė po teismus (161)

Vilnietis Tomas Nenartavičius, pasakodamas savo istoriją, vis dar negali atsistebėti: 7-erius metus...

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (452)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Vėl atversta „MG Baltic“ byla: užsiminta apie neteisėtai suvaržytą Masiulio laisvę papildyta 9.33 (113)

Po daugiau nei dviejų mėnesių pertraukos Vilniaus apygardos teisme vėl nagrinėjama politinės...

Į avariją Vilniaus pakraštyje pateko NATO kariai (16)

Antradienio rytą, apie 8 val., Vilniaus pakraštyje, Molėtų pl. ir Skersinės g. sankryžoje,...

Du pamėgti Adomaičio ginklai: išbandė rinktinėje, pasitelks ir klube (3)

Eimantas Bendžius ir Evaldas Kairys gimė pajūryje, bet krepšinio lopšiu jiems buvo sostinė....

„Sostų karų“ žvaigždė Ianas Beattiesas prakalbo lietuviškai: pamatykite video

Rugsėjį nenustebkite Vilniuje sutikę garsius Holivudo aktorius. Jie atvyksta į rugsėjo 15-16...

„DELFI Šiandien“ – naujiena mobiliojo DELFI vartotojams (4)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI atnaujino savo mobiliąją svetainę ir vartotojams siūlys ne...

Rusijoje pabranginta degtinė (4)

Minimali degtinės (nepriklausomai nuo stiprumo) rinkos kaina Rusijoje rugpjūčio 20 dieną...

Nenoras valgyti – santykio su tėvais atspindys (3)

Turime problemą: mūsų penkerių metų dukrelė dažnai stokoja apetito, tiesiog atsisako valgyti....