aA
Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Paulius Sadauskas

Eismo įvykiuose neretai automobilis sugadinamas itin smarkiai ir dėl sunkiai pažeistų pagrindinių transporto priemonės dalių draudimo bendrovėms remontuoti tokį automobilį finansiškai neapsimoka.

Eismo įvykio metu padarytos žalos nustatymo ir išmokos mokėjimo taisyklės numato, kad automobilį remontuoti ekonomiškai netikslinga, kai būtinos išlaidos transporto priemonės remontui sudaro 75 proc. automobilio rinkos vertės iki eismo įvykio arba yra dar didesnės.

„Sunkiai sugadintos transporto priemonės laikomos atliekomis, kurias būtina sutvarkyti. Tačiau dažnai draudimo bendrovės tarpininkauja dėl ENTP pardavimo asmenims, kurie tokias transporto priemones remontuoja pardavimui galimai nesilaikydami aplinkos apsaugos bei kitų reikalavimų dėl automobilių techninės priežiūros ir remonto. Nereti atvejai, kai ENTP įsigiję asmenys automobilius ardo, nors tam neturi leidimo“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, kai į gatves išvažiuoja transporto priemonės, tapusios automobilių laužu, nors ir laikinai prikeltos naujam gyvenimui, kyla nemažai pavojų eismo saugumui.

„ENTP turi būti saugiai, tinkamai ir nekenkiant aplinkai bei žmonių sveikatai išardytos. Yra nemažai automobilių dalių (hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva ir pan.), kurios yra priskiriamos pavojingoms atliekoms. ENTP turi būti apdorojamos taip, jog susidarytų kuo mažiau atliekų ir tinkamos naudoti dalys būtų panaudojamos pakartotinai. Susidariusios automobilių atliekos yra rūšiuojamos ir perdirbamos“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA), Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.

Pagal Lietuvos teisės aktus, ENTP turi būti perduotos atliekų tvarkytojams, turintiems teisę užsiimti tokių transporto priemonių surinkimu ir tvarkymu. Automobilių atliekos taip pat gali būti atiduotos transporto priemonių gamintojams ir importuotojams arba pristatytos į jų įsteigtas ENTP priėmimo vietas.

GIA su partneriais yra sukūrusi įvairių atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemą. Asociacija taip pat kasmet vykdo aplinkosauginį projektą „Mes rūšiuojam“, skirtą įmonėms, įvairioms organizacijoms, švietimo ir mokslo įstaigoms, autoservisams. Projekto metu renkamos elektros ir elektroninės įrangos, nešiojamų baterijų ir autoservisų atliekos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (58)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Nebus laiko galvoti: svarbiausi žingsniai, kai dega automobilis kaip taisyklingai naudotis gesintuvu (52)

Visi vairuotojai žino, kad automobilyje turėti gesintuvą – privaloma. Tačiau ne visi...

Įspėja dėl vagysčių: automobilius nesaugu palikti net ir požeminiuose garažuose (46)

Pastaruoju metu vienas iš labiausiai automobilių savininkus neraminančių dalykų yra ne tai, ar...

Ką reiškia skaičius 68, atsiradęs vairuotojo pažymėjime (38)

Policijos pareigūnai neseniai pasidalijo šiurpia statistika: per 8 mėnesius nustatė 5 tūkst....

Top naujienos

Milijonus kainavusioje sistemoje – skylė po skylės: ar duomenys apie mūsų asmeninę sveikatą saugūs? (6)

Elektroninės sveikatos sistema jau kainavo daugiau nei 30 milijonų eurų, tačiau spragos ir...

Vilniaus centre į atvirą kanalizacijos šulinį įkrito mažametė mergaitė (22)

Sekmadienį, spalio 14-ąją, policijos pareigūnai gavo pranešimą apie į lietaus nuotekų šulinį...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (37)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (261)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...

Vokietijoje ir Europos Sąjungoje rusena konfliktas: prieita net iki ciniškų raginimų (69)

Nors nuo Vokietijos susivienijimo praėjo jau 28-eri, o nuo pirmojo Europos Sąjungos išsiplėtimo į...

Meghan Markle sėkmingai slėpė nėštumą, tačiau stiliaus užuominų būta ne kartą (5)

Sasekso hercogienė Meghan jau kurį laiką buvo akylai stebima žiniasklaidos fotografų ir jei...

Palygino, kaip vaikus augina Lietuvoje ir Ukrainoje: prie tokių sąlygų lietuviai nepratę (44)

Eva Bakienė su trimete dukrele Elze į Lietuvą grįžo trumpam – iki spalio 21 dienos, kol tęsis...

Lietuvos futbolo rinktinės vargai: blogiausias čia – ne Jankauskas

733 dienų be pergalių oficialiuose turnyruose, 18 pralaimėjimų per paskutines 26 rungtynes bei 14...

„Iš viršaus“: keista Valančiūno situacija Toronte – ir geresnė nei iki šiol, ir apgaubta gausybės klaustukų (3)

NBA gerbėjus Lietuvoje 2018-19 metų reguliariojo sezono starto išvakarėse pasiekia dviprasmiški...

Pasiūlė išeitį, kaip galėtume dirbti tik 4 dienas per savaitę (13)

Keturių darbo dienų savaitė – tikriausiai apie ją svajoja kiekvienas šeimą ar pomėgių...