aA
Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Paulius Sadauskas

Eismo įvykiuose neretai automobilis sugadinamas itin smarkiai ir dėl sunkiai pažeistų pagrindinių transporto priemonės dalių draudimo bendrovėms remontuoti tokį automobilį finansiškai neapsimoka.

Eismo įvykio metu padarytos žalos nustatymo ir išmokos mokėjimo taisyklės numato, kad automobilį remontuoti ekonomiškai netikslinga, kai būtinos išlaidos transporto priemonės remontui sudaro 75 proc. automobilio rinkos vertės iki eismo įvykio arba yra dar didesnės.

„Sunkiai sugadintos transporto priemonės laikomos atliekomis, kurias būtina sutvarkyti. Tačiau dažnai draudimo bendrovės tarpininkauja dėl ENTP pardavimo asmenims, kurie tokias transporto priemones remontuoja pardavimui galimai nesilaikydami aplinkos apsaugos bei kitų reikalavimų dėl automobilių techninės priežiūros ir remonto. Nereti atvejai, kai ENTP įsigiję asmenys automobilius ardo, nors tam neturi leidimo“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, kai į gatves išvažiuoja transporto priemonės, tapusios automobilių laužu, nors ir laikinai prikeltos naujam gyvenimui, kyla nemažai pavojų eismo saugumui.

„ENTP turi būti saugiai, tinkamai ir nekenkiant aplinkai bei žmonių sveikatai išardytos. Yra nemažai automobilių dalių (hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva ir pan.), kurios yra priskiriamos pavojingoms atliekoms. ENTP turi būti apdorojamos taip, jog susidarytų kuo mažiau atliekų ir tinkamos naudoti dalys būtų panaudojamos pakartotinai. Susidariusios automobilių atliekos yra rūšiuojamos ir perdirbamos“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA), Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.

Pagal Lietuvos teisės aktus, ENTP turi būti perduotos atliekų tvarkytojams, turintiems teisę užsiimti tokių transporto priemonių surinkimu ir tvarkymu. Automobilių atliekos taip pat gali būti atiduotos transporto priemonių gamintojams ir importuotojams arba pristatytos į jų įsteigtas ENTP priėmimo vietas.

GIA su partneriais yra sukūrusi įvairių atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemą. Asociacija taip pat kasmet vykdo aplinkosauginį projektą „Mes rūšiuojam“, skirtą įmonėms, įvairioms organizacijoms, švietimo ir mokslo įstaigoms, autoservisams. Projekto metu renkamos elektros ir elektroninės įrangos, nešiojamų baterijų ir autoservisų atliekos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuojantys „dyzelius“ gali išvengti bėdų su DPF: apie „ligas“ išduoda keli signalai (82)

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (126)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (49)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (6)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (3)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Top naujienos

Netikėta: teismas paleidžia Venckienę į laisvę už užstatą teismas paaiškino savo motyvus; papildyta (403)

Vilniaus apygardos teismas antradienio rytą paskelbė sprendimą dėl Neringos Veckienės skundo. N....

Diana Nausėdienė: kodėl mes išskiriame moteris – pakalbėkime, ką patiria vyrai (405)

Pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė sakė, kad svarbiausia užduotis jai dabar yra...

Kauniečiai išrado visiškai naują vaistą iš žolės: tai bus priešnuodis dažniausiai lietuvių ligai

Kvapnioji aniužė – Lietuvoje aptinkamas stipraus mėtų kvapo vaistinis prieskoninis augalas,...

Sunerimo dėl išaugusių būsto paskolų: siūlo kelias išeitis papildyta (17)

Dėl didėjančių būsto paskolų normų sunerimo ir Lietuvos bankas . Tvirtinama, kad didesnė...

Į politiką su Puteikiu sukanti Kručinskienė: viskas prasidėjo nuo areštinės papildyta (122)

Pirmadienį Lietuvos centro partija „Gerovės Lietuva “ pranešė, kad 2020 metų Seimo...

Gyvenimas dabar ir prieš 10 metų: Lietuva mušė rekordus, bet gyventojai sako įperkantys mažiau (104)

Pastarąjį dešimtmetį gyventojų finansinė situacija gerėjo, vis daugiau save gali priskirti...

Paklausęs, ar Trumpui rūpi Ukraina, sulaukė bjauraus atsakymo (227)

Restorane po atviru dangumi pietavęs Donaldo Trumpo pasiuntinys kalbėdamas su prezidentu mobiliuoju...

Karbauskio prognozės apie rinkimų į Seimą barjerą: 3 ir 5 procentai (29)

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnas Ramūnas Karbauskis tikisi,...

Keičiasi lietuvių kelionių įpročiai: daugiausia tautiečių poilsiauja nebe vasarą

Lietuvos žmonės šių metų rudenį pakeitė atostogavimo įpročius – keliaujančių į...

Peršalimas nėštumo metu: medikas įvardijo, kokie vaistai saugūs ir kiek jų galima pavojingos net kai kurios žolelių arbatos (1)

Užklupus ligai, nėščios moters organizmas gali reaguoti kitaip nei įprasta. Audringesnė...