Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Paulius Sadauskas

Eismo įvykiuose neretai automobilis sugadinamas itin smarkiai ir dėl sunkiai pažeistų pagrindinių transporto priemonės dalių draudimo bendrovėms remontuoti tokį automobilį finansiškai neapsimoka.

Eismo įvykio metu padarytos žalos nustatymo ir išmokos mokėjimo taisyklės numato, kad automobilį remontuoti ekonomiškai netikslinga, kai būtinos išlaidos transporto priemonės remontui sudaro 75 proc. automobilio rinkos vertės iki eismo įvykio arba yra dar didesnės.

„Sunkiai sugadintos transporto priemonės laikomos atliekomis, kurias būtina sutvarkyti. Tačiau dažnai draudimo bendrovės tarpininkauja dėl ENTP pardavimo asmenims, kurie tokias transporto priemones remontuoja pardavimui galimai nesilaikydami aplinkos apsaugos bei kitų reikalavimų dėl automobilių techninės priežiūros ir remonto. Nereti atvejai, kai ENTP įsigiję asmenys automobilius ardo, nors tam neturi leidimo“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, kai į gatves išvažiuoja transporto priemonės, tapusios automobilių laužu, nors ir laikinai prikeltos naujam gyvenimui, kyla nemažai pavojų eismo saugumui.

„ENTP turi būti saugiai, tinkamai ir nekenkiant aplinkai bei žmonių sveikatai išardytos. Yra nemažai automobilių dalių (hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva ir pan.), kurios yra priskiriamos pavojingoms atliekoms. ENTP turi būti apdorojamos taip, jog susidarytų kuo mažiau atliekų ir tinkamos naudoti dalys būtų panaudojamos pakartotinai. Susidariusios automobilių atliekos yra rūšiuojamos ir perdirbamos“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA), Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.

Pagal Lietuvos teisės aktus, ENTP turi būti perduotos atliekų tvarkytojams, turintiems teisę užsiimti tokių transporto priemonių surinkimu ir tvarkymu. Automobilių atliekos taip pat gali būti atiduotos transporto priemonių gamintojams ir importuotojams arba pristatytos į jų įsteigtas ENTP priėmimo vietas.

GIA su partneriais yra sukūrusi įvairių atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemą. Asociacija taip pat kasmet vykdo aplinkosauginį projektą „Mes rūšiuojam“, skirtą įmonėms, įvairioms organizacijoms, švietimo ir mokslo įstaigoms, autoservisams. Projekto metu renkamos elektros ir elektroninės įrangos, nešiojamų baterijų ir autoservisų atliekos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Policija perspėjo vairuotojus apie vykstančią akciją (9)

Policija dešimt dienų atidžiai stebės, ar vairuotojai naudojasi mobiliaisiais telefonais be...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (14)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Automobilių pirkimo istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (61)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

„CityBee“ integravo pirmuosius alkoblokus: dalijasi testavimo rezultatais (4)

Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame...

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (37)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...

Top naujienos

Veryga brandina planą: palies pamėgusius privačias ligonines (238)

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, kaip valstybės finansus ligoninėms susieti su...

Pergalė prieš kazino: lošimų bendrovė privalės grąžinti vyrui 6,5 tūkst. praloštų eurų (11)

Teisminis ginčas Klaipėdos miesto teisme išnagrinėtas priklausomybę įrodžiusio vyro naudai....

Islandijoje svajonių darbą susiradęs lietuvis negali atsidžiaugti (17)

Antrus metus iš eilės gidu pietryčių Islandijoje dirbantis Žilvinas Žebrauskas negali...

Užkalnis. Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną (374)

Daug metų didžiavausi ir gyriausi, kad, gimęs Kaune, esu vilnietis. Džiaugiausi, kad po 16 metų...

Pirkėjas „Maximoje“ užfiksavo koktų vaizdą – dar labiau papiktino darbuotojos reakcija (46)

Esu nuolatinis parduotuvių tinklo „Maxima“ pirkėjas, tačiau tai, ką pamačiau ir teko patirti...

LKL apdovanojimų šventė: Jasikevičius – geriausias treneris, Daviesas – naudingiausias finalo žaidėjas du titulus nugvelbė Birutis (33)

Šio „Betsafe–LKL“ sezono uždanga nuleista: trečiadienį vakare iškilmingoje apdovanojimų...

Moteris teigia, kad ant jos nukrito išmatos iš lėktuvo: ar tai įmanoma? (1)

Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas...

Slapta rusų verbavimo technologija: atskleidė ukrainiečiai, atradę specialų raktą (134)

Ukrainos kontržvalgyba atskleidė naują Rusijos federalinės saugumo tarnybos ( FSB )...

Burokėliai – kaip pasirinkti veislę

Bu­ro­kė­lių mes val­go­me dau­giau už ki­tas tau­tas. Da­bar pa­gal sta­tis­ti­ką...

Nustebino rusiškos dainos ir žinios prekybos centre: ar nebūtų tinkamesni nacionaliniai kūriniai? (40)

Girdėdami parduotuvėje, grožio salone ar kitoje įstaigoje grojančią muziką, turbūt retai...