Prispausti keleiviai, skaudžios netektys ir niekam nebereikalingas metalo laužas – tai visiems atpažįstami šiurpinantys avarijų vaizdiniai, kai automobilis nulekia nuo kelio. Kasmet šimtus tokių eismo įvykių fiksuojantys draudikai įspėja, kad šias avarijas nebūtinai lemia prastos eismo sąlygos.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Pavyzdžiui, praėjusių metų kovo – gegužės mėnesiais vien Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje fiksavo 224 eismo įvykius, kai automobiliai buvo sudaužyti nepataisomai. Ankstyvam pavasariui į Lietuvą atklydus ir šiemet, draudikai ragina vairuotojus neprarasti budrumo užmiesčio keliuose ir atkreipia dėmesį, kad be dešimtimis tūkstančių eurų skaičiuojamos materialinės žalos, šias avarijas beveik visada lydi rimtesni sužalojimai ir žūtys.

„ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas pastebi, kad vos nutirpus sniegui ir sumažėjus kritulių kiekiui, vairuotojai intuityviai padidina greitį ir vairuoja drąsiau. Ekspertas pateikia 5 klasikines eismo situacijas, kurių metu automobiliai nulekia nuo kelio.

1. „Smūgio banga“

Jeigu įvyksta dviejų automobilių susidūrimas, kiekvienas iš jų yra bloškiamas atgalinės jėgos. Kaip stipriai ir kiek toli, tai priklauso nuo dviejų pagrindinių faktorių – kontakto vietos ir avarijos dalyvių greičių smūgio metu.

„Turbūt kiekvienas esame matę, kai automobiliai susiduria miesto gatvėje, jie dažniausiai sustoja vienas šalia kito ir užtveria eismą – taip yra dėl sąlyginai mažo greičio. Susidūrimų užmiestyje metu, kai greitis yra kelis kartus didesnis, automobiliai sustoja toli vienas nuo kito, dažnai atsiduria griovyje ar net trenkiasi į medį“, – dėsto A. Pilčicas.

2. Išvengti susidūrimo – bet kokia kaina

Kita vertus, kasko draudimo žalų suvestinėse nemažai atvejų, kai susidūrimo pavyksta išvengti, tačiau jau kitą akimirką dėl staigaus manevro automobilis nulekia nuo kelio.

„Objektyviai vertinant situaciją, dviejų prasilenkiančių automobilių kontaktas gali būti labai nežymus ir atsipirkti apgadintais ar nulaužtais šoniniais veidrodėliais, tačiau jeigu situacija netikėta, pavyzdžiui, staiga iš posūkio išniręs automobilis, vairuotojas bando žūtbūt šio kontakto išvengti. Deja, materialinė žala atsidūrus griovyje jau yra nepalyginama su nulaužtu veidrodėliu“, – sako A. Pilčicas. Dar viena, jo teigimu, dažnai tokiose situacijose vairuotojų daroma klaida – staigus stabdymas. Visada patartina rinktis saugų greitį, nes paniškai stabdomas automobilis – beveik nevaldomas. Tai gali baigtis tiek rimtu susidūrimu, tiek ir lėkimu už važiuojamosios kelio dalies.

3. Kai „vingiai – klastingi, o kelias per siauras“

Saugaus eismo ekspertai beveik vienbalsiai tvirtina, kad mažesnis greitis yra universali priemonė norint išlaikyti automobilį kelyje ir nenuslysti nuo jo – nesvarbu, ar kelio danga sausa ar padengta sniego ir ledo sluoksniais. A. Pilčico nuomone, dažniausiai po formuluote „nesuvaldė automobilio“ slepiasi per didelis automobilio greitis. Kai važiuojama siauru, vingiuotu ir dažnai nepažįstamu keliu, nebūtina viršyti leistino greičio, kad nulėktum nuo kelio.

„Kartais užtenka vos užkabinti pakelės kraštą, kad prarastum automobilio kontrolę. Kitą sekundę automobilis jau gali atsidurti priešingoje eismo juostoje arba apvirsti ir nuriedėti nuo kelio“, – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius.

4. Sprogusi padanga

Nemažiau bėdų gali pridaryti ir netikėti techniniai automobilio nesklandumai. Bene dažniausias iš jų – sprogusi padanga. Važiuojant padanga gali sprogti tiek dėl aštrių elementų, pasitaikančių ant kelio, tiek dėl nusidėvėjimo. Nors pats sprogimas paprastai nebūna stiprus, judančią transporto priemonę stipriai sumėto. Žinoma, važiuojant autostrada ar šiaip didesniu greičiu ir sprogus priekinei padangai, beveik visais atvejais automobilis tampa nevaldomas, todėl labai tikėtina, jog atsidurs bekelėje.

„Nepatyrę vairuotojai dažnai net nesupranta, kas nutiko ir bando stabdyti automobilį ar staigiais manevrais grąžinti jį į eismo juostą. Deja, kaip ir netikėtos kliūties atveju, pasirinktas greitis čia turi lemiamą įtaką – ir apie tai mūsų vairuotojams reikia įprasti galvoti prevenciškai“, – pažymi A. Pilčicas.

5. Apgaulinga kelio dangos būklė

Galiausiai, žalų administravimo ekspertai atkreipia vairuotojų dėmesį į kelio dangos būklę, kuri gali kelti pavojų ir ankstyvą pavasarį, ir vidurvasarį. Pasak jų, jeigu miestų gatvėse eismo sąlygos yra geros, dar nereiškia, kad įsukus į miškų apgaubtą kelią užmiestyje, mūsų laukia tas pats. Tai ypač būdinga dabartiniam metų laikui.

Neprarasti budrumo ir rinktis saugų greitį vairuotojams primygtinai rekomenduojama ir šiltuoju metų laiku. Duobės, nuo karščio išsikėlusi kelio danga ar ant jos išsiliejusios medžiagos – taip pat gali tapti skaudžių avarijų priežastimi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ įspėja: sukčiai nerimsta (5)

Pastaruoju metu socialiniame tinkle „Facebook“ vis dažniau pastebima tokių asmenų, kurie siūlo...

Mitai apie automobilių plovimą žiemą (4)

Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus...

Pagrindiniame šalies kelyje nyksta greičio matuokliai (74)

Akylesni vairuotojai pastebėjo, kad pagrindiniame šalies kelyje A1 sumažėjo greičio matuoklių...

Ieško būdų, kaip apsaugoti vairuotojus nuo pavojų ant viadukų

Praėjusiais metais ant Klaipėdoje esančių viadukų įvykusios kelios skaudžios avarijos verčia...

Smogs arktinis speigas: svarbiausi patarimai, kaip ryte nelikti be automobilio (212)

Ketvirtadienio naktį atšals iki 10–15, šiauriniuose rajonuose – iki 18 laipsnių, dieną...

Top naujienos

Spaudė, sekė ir smerkė: skandalingo Makaraitytės straipsnio bijojo ir aukščiausi šalies vadovai (213)

Žurnalistė Indrė Makaraitytė iki šiol atsimena prieš 13 metų darytą interviu, kurio metu...

Po akibrokšto iš Vokietijos Maskvoje „atkimšinėjami šampano buteliai“ (49)

Naujos didžiosios Vokietijos koalicinės vyriausybės sutartyje penkios pastraipos skirtos ir...

Sutriko „Facebook" veikla (3)

Ketvirtadienį perpiet sutriko socialinio tinklo „Facebook" veikla. Prie savo paskyrų negali...

Grybauskaitė susitiks su JAV prezidentu Donaldu Trumpu (88)

Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas balandžio 3 dieną susitiks su Lietuvos, Latvijos...

Didvyriškas gydytojo poelgis: papasakojo, kaip per stebuklą kelyje išgelbėjo gyvybę (34)

Kaip ir daugelis šeimų, pirmąją Kalėdų dieną Jolanta su vyru Sauliumi išsiruošė aplankyti ir...

Igno Staškevičiaus byloje prabilta apie paslaptingą moterį Laimą, aparatūrą miegamajame ir naujus milijonus (135)

Net pusantrų metų buvusių pavaldinių slapta sekto ir už asmeninės informacijos neviešinimą 312...

Pasikinkę saulę: ko galime pasimokyti iš Europos senbuvių? (3)

Saulės energija – vienas ekonomiškiausių XXI amžiaus „žaliosios“ energijos šaltinių....

Žurnalistai gavo dokumentus apie Kremliaus samdinius (65)

2018 m. vasario mėn. duomenimis privačioje karinėje kompanijoje ( PKK ) „ Vagner “ tarnavo ne...

Psichologė: kas kaltas, kad sergame arba kodėl gydytojai ne visada gali padėti (1)

Paklausus žmogaus, kas jam yra sveikata , dažniausiai pasigirsta dviejų tipų atsakymai: sveikata...