Prispausti keleiviai, skaudžios netektys ir niekam nebereikalingas metalo laužas – tai visiems atpažįstami šiurpinantys avarijų vaizdiniai, kai automobilis nulekia nuo kelio. Kasmet šimtus tokių eismo įvykių fiksuojantys draudikai įspėja, kad šias avarijas nebūtinai lemia prastos eismo sąlygos.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Pavyzdžiui, praėjusių metų kovo – gegužės mėnesiais vien Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje fiksavo 224 eismo įvykius, kai automobiliai buvo sudaužyti nepataisomai. Ankstyvam pavasariui į Lietuvą atklydus ir šiemet, draudikai ragina vairuotojus neprarasti budrumo užmiesčio keliuose ir atkreipia dėmesį, kad be dešimtimis tūkstančių eurų skaičiuojamos materialinės žalos, šias avarijas beveik visada lydi rimtesni sužalojimai ir žūtys.

„ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas pastebi, kad vos nutirpus sniegui ir sumažėjus kritulių kiekiui, vairuotojai intuityviai padidina greitį ir vairuoja drąsiau. Ekspertas pateikia 5 klasikines eismo situacijas, kurių metu automobiliai nulekia nuo kelio.

1. „Smūgio banga“

Jeigu įvyksta dviejų automobilių susidūrimas, kiekvienas iš jų yra bloškiamas atgalinės jėgos. Kaip stipriai ir kiek toli, tai priklauso nuo dviejų pagrindinių faktorių – kontakto vietos ir avarijos dalyvių greičių smūgio metu.

„Turbūt kiekvienas esame matę, kai automobiliai susiduria miesto gatvėje, jie dažniausiai sustoja vienas šalia kito ir užtveria eismą – taip yra dėl sąlyginai mažo greičio. Susidūrimų užmiestyje metu, kai greitis yra kelis kartus didesnis, automobiliai sustoja toli vienas nuo kito, dažnai atsiduria griovyje ar net trenkiasi į medį“, – dėsto A. Pilčicas.

2. Išvengti susidūrimo – bet kokia kaina

Kita vertus, kasko draudimo žalų suvestinėse nemažai atvejų, kai susidūrimo pavyksta išvengti, tačiau jau kitą akimirką dėl staigaus manevro automobilis nulekia nuo kelio.

„Objektyviai vertinant situaciją, dviejų prasilenkiančių automobilių kontaktas gali būti labai nežymus ir atsipirkti apgadintais ar nulaužtais šoniniais veidrodėliais, tačiau jeigu situacija netikėta, pavyzdžiui, staiga iš posūkio išniręs automobilis, vairuotojas bando žūtbūt šio kontakto išvengti. Deja, materialinė žala atsidūrus griovyje jau yra nepalyginama su nulaužtu veidrodėliu“, – sako A. Pilčicas. Dar viena, jo teigimu, dažnai tokiose situacijose vairuotojų daroma klaida – staigus stabdymas. Visada patartina rinktis saugų greitį, nes paniškai stabdomas automobilis – beveik nevaldomas. Tai gali baigtis tiek rimtu susidūrimu, tiek ir lėkimu už važiuojamosios kelio dalies.

3. Kai „vingiai – klastingi, o kelias per siauras“

Saugaus eismo ekspertai beveik vienbalsiai tvirtina, kad mažesnis greitis yra universali priemonė norint išlaikyti automobilį kelyje ir nenuslysti nuo jo – nesvarbu, ar kelio danga sausa ar padengta sniego ir ledo sluoksniais. A. Pilčico nuomone, dažniausiai po formuluote „nesuvaldė automobilio“ slepiasi per didelis automobilio greitis. Kai važiuojama siauru, vingiuotu ir dažnai nepažįstamu keliu, nebūtina viršyti leistino greičio, kad nulėktum nuo kelio.

„Kartais užtenka vos užkabinti pakelės kraštą, kad prarastum automobilio kontrolę. Kitą sekundę automobilis jau gali atsidurti priešingoje eismo juostoje arba apvirsti ir nuriedėti nuo kelio“, – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius.

4. Sprogusi padanga

Nemažiau bėdų gali pridaryti ir netikėti techniniai automobilio nesklandumai. Bene dažniausias iš jų – sprogusi padanga. Važiuojant padanga gali sprogti tiek dėl aštrių elementų, pasitaikančių ant kelio, tiek dėl nusidėvėjimo. Nors pats sprogimas paprastai nebūna stiprus, judančią transporto priemonę stipriai sumėto. Žinoma, važiuojant autostrada ar šiaip didesniu greičiu ir sprogus priekinei padangai, beveik visais atvejais automobilis tampa nevaldomas, todėl labai tikėtina, jog atsidurs bekelėje.

„Nepatyrę vairuotojai dažnai net nesupranta, kas nutiko ir bando stabdyti automobilį ar staigiais manevrais grąžinti jį į eismo juostą. Deja, kaip ir netikėtos kliūties atveju, pasirinktas greitis čia turi lemiamą įtaką – ir apie tai mūsų vairuotojams reikia įprasti galvoti prevenciškai“, – pažymi A. Pilčicas.

5. Apgaulinga kelio dangos būklė

Galiausiai, žalų administravimo ekspertai atkreipia vairuotojų dėmesį į kelio dangos būklę, kuri gali kelti pavojų ir ankstyvą pavasarį, ir vidurvasarį. Pasak jų, jeigu miestų gatvėse eismo sąlygos yra geros, dar nereiškia, kad įsukus į miškų apgaubtą kelią užmiestyje, mūsų laukia tas pats. Tai ypač būdinga dabartiniam metų laikui.

Neprarasti budrumo ir rinktis saugų greitį vairuotojams primygtinai rekomenduojama ir šiltuoju metų laiku. Duobės, nuo karščio išsikėlusi kelio danga ar ant jos išsiliejusios medžiagos – taip pat gali tapti skaudžių avarijų priežastimi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Policija perspėjo vairuotojus apie vykstančią akciją (5)

Policija dešimt dienų atidžiai stebės, ar vairuotojai naudojasi mobiliaisiais telefonais be...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (14)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Automobilių pirkimo istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (57)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

„CityBee“ integravo pirmuosius alkoblokus: dalijasi testavimo rezultatais (4)

Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame...

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (37)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...

Top naujienos

Matelis ragina Urbšį trauktis iš Seimo: dėl jo iškelto mero interesų teko net muštis (84)

Seimo Mišrios grupės vadovas Bronislavas Matelis mano, kad apie pasirengimą prisiimti atsakomybę...

Lietuvis kaip turistas: smarkiai populiarėja vienadienės kelionės (4)

Šių metų pirmą ketvirtį į keliones vyko 272,8 tūkst. šalies gyventojų. Tai - 8,7 proc....

Grybauskaitės interviu tapo Kremliaus ruporų taikiniu: ar Lietuva laukia invazijos? (624)

Prezidentė įsakė ruoštis Rusijos invazijai. Lietuva laukia Rusijos puolimo. Tokiomis antraštėmis...

Protestuodami prieš „Brexit“ aplink Europą mina dviračiais: susižavėjo Vilniaus takais (15)

Britas Alexander Colling ir jo žmona italė Chiara užsibrėžė sau tikslą: per pusmetį jie,...

Aplinkosaugininkų reidas: pareigūnai sulaukė principingo žvejo klausimo (1)

GRYNAS.lt žurnalistų komanda kartu su Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento Trakų rajono...

Savo bute Sankt Peterburge rastas negyvas aktorius Jurijus Arojanas (2)

Eidamas 68-uosius metus mirė gruzinų aktorius Jurijus Arojanas. Žinią apie nuosavame bute Sankt...

Iš kelionės po Italiją sugrįžę Sofio ir Dominykas Niūniavos itin gailisi vieno dalyko (6)

Vos tik iš kelionės po svajingąją Italiją sugrįžę Sofio ir Dominykas Niūniavos visą savo...

Maskvoje – pribloškianti vagystė: Kolumbijos superžvaigždė neteko 700 tūkst. eurų vertės brangenybių (73)

Viename prabangių iš Maskvos viešbučių – didžiulis skandalas. Kolumbijos dainininkas Maluma...

Greitai Vilnius bus kitoks: Dainų šventės metu planuojami eismo pakeitimai, tėvai raginami atidžiau rūpintis vaikų sveikata (20)

Dainų šventės „Vardan tos“ organizavimas artėja pabaigos link. Šešias dienas vyksiantis...

Seimo komisija: Skardžius nenusipelnė apkaltos (225)

Nėra pagrindo pradėti apkaltos socialdarbiečiui Artūrui Skardžiui, trečiadienį nutarė...