aA
Vidury nakties kaukianti automobilio signalizacija yra prikėlusį ne vieną. Tačiau jų skleidžiamas įkyrus ir ausį rėžiantis garsas girdimas vis rečiau. Ar tai dėl to, kad žmonės šių sistemų nebemontuoja į savo automobilius? LRT.lt kalbinti ekspertai teigia, kad tai yra tiesa – klientų, kurie atvyksta sumontuoti signalizaciją, mažėja.
© Shutterstock nuotr.

Įmonės „Automobilių kryptis“ direktorius Artūras Marčenka sako, kad skirtumas, kiek klientų atvykdavo prieškriziniu laikotarpiu, maždaug 2007-aisiais, ir kiek atvyksta dabar, yra didelis. Jis įvardija ir pagrindinę priežastį, kodėl sumažėjo klientų, norinčių sumontuoti signalizaciją.

„Mažėja draudimo reikalavimai, nes kai kurioms įmonėms pakanka net ir tokių sistemų, kurios yra negarsinės. Nemažai vokiškų automobilių turi gamyklines signalizacijas, kurios tenkina draudimo įmonių reikalavimus ir papildomų sistemų diegti nereikia“, – teigia A. Marčenka.

Su kolega sutinka ir „Altas Automotive“ direktorius Vytautas Grigaitis. Jis taip pat sako, kad prieš dešimtmetį klientų buvo nepalyginamai daugiau, o šiandieninį jų sumažėjimą taip pat sieja su sumažėjusiais draudikų reikalavimais. Tiesa, klientų tikrai yra, ir dažniausiai tai yra prabangių automobilių vairuotojai.

„Prabangūs ir brangūs automobiliai yra pagrindiniai mūsų klientai, nes draudimo kompanijos jiems reikalauja papildomų sistemų įrengimo. Tačiau žmonės nesiskundžia ir papildomą signalizaciją įsirengia ir savo noru“, – LRT.lt sako V. Grigaitis.

Draudimo kompanijos ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius teigia, kad draudimo kompanijos kelia tam tikrus reikalavimus apsaugos lygio sistemoms.

„Draudžiant automobilį nuo vagystės esame nustatę reikalavimus, kad draudžiamame automobilyje būtų sumontuotos tam tikro lygio apsaugos priemonės. Tuo atveju, jei kliento automobilyje yra aukštesnio lygio apsaugos sistemos ir tai padeda sumažinti riziką, draudimui suteikiama nuolaida“, – komentuoja R. Pocius.

Jis priduria, kad, pavyzdžiui, ERGO bendrovėje naudojami trys automobilių apsaugos sistemų lygiai. Koks apsaugos lygis reikalaujamas konkrečiam automobiliui priklauso nuo automobilio markės, pagaminimo metų, vertės, vagysčių dažnio ir kitų niuansų.

Tačiau jis patvirtina, kad kiekvienam automobiliui yra priskirtas vienas ar kitas apsaugos sistemų reikalavimas, bet daugumai automobilių pakanka gamyklinės apsaugos.

Sistemos tobulėja

Kalbant apie modernių signalizacijos sistemų tobulėjimą, A. Marčenka pastebi, kad pagrindinis skirtumas tarp senesnių ir naujų sistemų yra tas, kad įdiegus signalizaciją nebereikia papildomų pultelių jos valdymui.

„Principas išlieka toks pats, bet šiandien daugiausia montuojamos skaitmeninės sistemos, kurios valdomos per gamyklinį automobilio raktelį ir nereikia papildomo pultelio, kaip reikėdavo anksčiau“, – pastebi A. Marčenka.

Bet tokia situacija kalbant apie pigesnes sistemas. Brangesnės suteikia dar daugiau privalumų ir patogumų automobilio šeimininkui. Pavyzdžiui, GSM siųstuvus turinčios signalizacijos gali veikti tyliai ir apie tai, kad automobilis yra vagiamas arba apiplėšinėjamas, pranešama tik automobilio savininkui. Be to, yra ir dar vienas privalumas, kurį įvardija specialistas.

„Tokios sistemos labai patogios, nes jei šeimininkas nenori draustis KASKO draudimu, jo automobilis bus pakankamai apsaugotas. Žinoma, nuo gerai apsirūpinusių vagių tokios sistemos gali neapsaugoti, nes jie turi signalų slopintuvus, tačiau tokių plėšikų nedaug“, – pasakoja A. Marčenka.

Bet ir tai dar nėra signalizacijos sistemų galimybių ribos. V. Grigaitis pasakoja, kad vis labiau populiarėjant ne pačių automobilių, bet tik jų detalių vagystėms, apsaugos sistemas galima pritaikyti taip, kad jos praneštų ir apie tokius pavojus.

„Tiems, kas kenčia nuo žibintų vagysčių, galima prie GSM sistemos prijungti specialius daviklius, kurie šeimininkui praneša, kad kažkas krapštosi prie automobilio. Jei išdaužiamas stiklas ar atidaromos durys, pradeda „kaukti“ ir padeda išvengti tokių vagysčių“, – pasakoja V. Grigaitis.

Jis prisimena ir istoriją, kai vieną kartą jau apvogtą automobilį vagys mėgino „apšvarinti“ antrą kartą, tačiau tuo metu savininkas jau buvo pasirūpinęs papildoma apsauga.

„Vienos saugos tarnybos vadovas savo BMW laikė požeminiame garaže, automobilyje buvo tik gamyklinė saugos sistema ir jam daug ką pavogė. Draudimo žala buvo apie 20 tūkst. eurų.

Jis atvyko pas mus, jam įdiegėme GSM sistemą. Po mėnesio jam bandė vėl apvogti automobilį, bet šeimininkas gavo signalą, todėl vagis buvo pagautas ir perduotas policijai“, – istoriją prisimena V. Grigaitis.

Norintys automobilio saugumu pasirūpinti maksimaliai, renkasi signalizacijas, kurios suteikia galimybę matyti vietą, kurioje yra pavogtas automobilis. Įdiegti tokias sistemas į pačius brangiausius ir prabangiausius automobilius reikalauja ir draudimo kompanijos.

Bet prieš priimant sprendimą, geriau pasikonsultuoti su draudimo bendrove, kuri tiksliai nurodys, kokią sistemą reikėtų sumontuoti.

„Prieš klientams montuojant automobilyje apsaugos sistemas, visuomet kviečiame kreiptis į draudimo bendrovę ir išsiaiškinti tikslius reikalavimus. Pastebime tendenciją, kad vis daugiau klientų taip ir daro – pirmiausia išsiaiškina apsaugos lygio reikalavimus ir tik tuomet montuoja įrangą. Tarp populiariausių apsaugos priemonių – paieškos ir vietos nustatymo sistemos bei imobilizatoriai“, – LRT.lt sako R. Pocius.

Automobilio signalizacija: montuoti papildomų vairuotojai nebenori, gamyklinės vagims – jokia kliūtis
© Organizacijos nuotr.

Gamyklinės sistemos turi spragų

Žinoma, automobilių apsauga rūpinasi ir patys gamintojai. Tačiau, V. Grigaičio manymu, standartinės sistemos nėra tokios geros, kad suteiktų visapusišką apsaugą. Juo labiau, kad vagys taip pat tobulėja.

„Šiandieninės tendencijos tokios, kad vagys „nulaužia“ sistemą ir ją perprogramuoja. Tai trunka vos kelias sekundes ir automobilis tiesiog nuvažiuoja. Tokiu atveju, papildoma signalizacija padėtų.

Standartinės signalizacijos dažniausiai yra tik dėl to, kad būtų. Kas su jomis blogai? Vagiui radus, kaip įveikti gamyklinę sistemą pažeidžiami tampa visi tos markės ar modelio automobiliai.

Didelis minusas yra ir tas, kad dėl sistemų standartizavimo vagys gali jas atjungti grubiuoju būdu, nes žino, kad gamyklinė signalizacija visuose to paties modelio automobiliuose bus sumontuota toje pačioje vietoje“, – gamyklinių signalizacijų trūkumus įžvelgia V. Grigaitis.

Specialistas teigia, kad automobilių vagys prisitaiko prie automobilių gamintojų tendencijų. Išmanūs vagys sukuria tokias sistemas, kurios padeda nuvaryti automobilį be jokio mechaninio įsikišimo.

„Pastaruoju metu populiariausias būdas pavogti automobilį yra per beraktę užvedimo sistemą. Tai yra, kai nuskaitomas raktas arba prailginamas jo veikimo atstumas ir be jokios papildomos pagalbos automobilis užvedamas paprasčiausiai paspaudus „start“ mygtuką.

Žinoma, tokiu būdų pavogtas automobilis, pritaikius tokį patį metodą, antrą kartą neužsives, bet pakanka, kad jis būtų nuvaromas į kažkokią vietą, kurioje viskas perprogramuojama taip, kad veiktų su nauju raktu“, – kaip vyksta modernios automobilių vagystės pasakoja V. Grigaitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (76)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (60)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Nebus laiko galvoti: svarbiausi žingsniai, kai dega automobilis kaip taisyklingai naudotis gesintuvu (52)

Visi vairuotojai žino, kad automobilyje turėti gesintuvą – privaloma. Tačiau ne visi...

Įspėja dėl vagysčių: automobilius nesaugu palikti net ir požeminiuose garažuose (46)

Pastaruoju metu vienas iš labiausiai automobilių savininkus neraminančių dalykų yra ne tai, ar...

Top naujienos

Visiškai išteisintas Balčiūnas: dar pagalvosiu, ar reikalausiu kompensacijos už pareigūnų neprofesionalumą (58)

Namų šturmas paryčiais, dešimt parų areštinėje ir penkeri metai teismo proceso, kol buvęs...

Pasaulio nepripažintoje Europos „šalyje“ klesti komunizmas: vietiniams negalima išvykti, o turistams – fotografuoti (409)

Yra tokia vieta Europos žemėlapyje, kurioje nesuprantamais būdais klesti komunizmas . Visos...

Orai: pokyčių laukiama savaitgalį

Šaltis į Lietuvą veržtis neskuba. Antradienį termometrų stulpeliai aukščiausiai kils iki...

Išlydėjusi 11-metį sūnų į mokyklą motina tokios tragedijos nesitikėjo (14)

Kartais turi nutikti kas nors labai nelaimingo, kad sužinotume, kokie nuostabūs žmonės mus supa....

Sunerimę Čeponis ir Sirvydis pateisina Šaro rimbą, bet siūlo keisti „Žalgirio“ žaidimą (49)

„Stengsiuosi, kad mūsų vyrai pataptų vėl tokiais pačiais žmonėmis, kokie jie buvo...

„Socialdarbiečių“ sąlyga „valstiečiams“: arba pinigai partijai, arba balsai už biudžetą? (128)

„Valstiečių“ siekis finansuoti koalicijos partnerius Lietuvos socialdemokratų darbo partiją (...

Paaiškėjo neįtikėtina tragedijos priežastis – vienas neatsargus rankos mostas pražudė 5 asmenų šeimą (15)

Remiantis naujausiais žiniasklaidos pranešimais, vienas iš hidroplano keleivių, darydamas...

Anglai privertė Ispanijos futbolo gerbėjus nušvilpti savo rinktinę (2)

Tris įvarčius per kėlinį sumušusi Anglijos futbolo nacionalinė komanda atsilygino Ispanijos...

Sveikatos specialistė sukritikavo naują visuomenės įprotį: kodėl į tualetą nereikėtų neštis telefono (37)

Visi nuo pat vaikystės žinome, kad rankas reikia plauti pasinaudojus tualetu, prieš valgį ar...

Mokslininkė įkvėpimo sėmėsi iš Nobelio premijos laureato: svarbiausia nepasiduoti po nesėkmių (15)

Jaunoji neuromokslininkė dr. Julija Krupič, prieš 12 metų baigusi fizikos studijas Vilniaus...