Naujuose automobiliuose diegiama vis daugiau elektroninių sistemų, tačiau, jei išoriniai jutikliai apsineša sniegu, nešvarumais, druskomis ar apledėja, jų daviklių siunčiami signalai gali klaidinti vairuotoją. Ekspertai perspėja, kad svarbiausi jutikliai yra sumontuoti būtent ten, kur patenka daugiausiai nešvarumų, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilių eismas žiemą
© DELFI / Andrius Ufartas

„Dabar kaip tik laikosi tokie orai, kai prietaisų skydelyje linkę užsidegti perspėjimai apie nesančias kliūtis priekyje ar gale, „pametęs“ eismo juostos žymėjimą išsijungia automatinis automobilio valdymas ir panašiai. Taip nutinka todėl, kad ant kelių dangos yra susiformavusi sniego, druskos ir nešvarumų košė, kuria jutikliai labai lengvai apsineša ir ima siųsti klaidingus signalus“, – sako „Circle K Lietuva“ kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis.

Įsigijus automobilį patariama gerai jį apžiūrėti ir išsiaiškinti sensorių vietas, tačiau ne visi automobilių savininkai tai padaro, taip pat ne visi supranta rečiau matomų perspėjamųjų signalų prietaisų skydelyje reikšmes.

Pasak J. Snarskio, jei žiemos metu jutikliai išeina iš rikiuotės, prieš ieškant gedimų ir skambinant į autoservisą patartina apsilankyti plovykloje.

„Plovyklose naudojamas karštas vanduo bei plovimo priemonės nutirpdo sniegą, druskas ir ledo sluoksnį, o šepečių plaušeliai pašalina purvo nešvarumus iš mažiausių plyšelių. Paprastai tiek ir užtenka, kad automobilio elektronikos sistemos atgautų funkcionalumą, o jutikliai vėl imtų veikti teisingai. Žiemos metu būtina automobilio plovimą užbaigti vaškavimu, kuris padidina atsparumą nešvarumams ir pailgina jutiklių jautrumą išorės faktoriams“, – teigia jis.

Specialistai nepataria bandyti savarankiškai nuvalyti jutiklius, nes taip juos lengva pažeisti, subraižyti purvo dalelėmis, o drėgnos servetėlės ar bandymas apipilti vandeniu ir po nusausinti gali baigtis apledėjimu – net mažas sušalusio vandens sluoksnis blokuoja jutiklio veikimą.

Anot J. Snarskio, esame įpratę kalbėti apie druskas ir automobilio koroziją, tačiau 2017 metais kas dešimtas šalyje registruotas automobilis buvo naujas ir jų šalies keliuose vis daugės.

Atsižvelgiant į elektroninių jutiklių paskirtį, jie montuojami ant priekinio ir užpakalinio bamperių, automobilio grotelėse priekyje.

Dažniausios jutiklių montavimo vietos:

– Automobilio grotelės. Čia montuojamos įspėjimo apie priekyje esančias kliūtis (FCW), stabdymo avarinėje situacijoje (AEB), eismo juostos nuokrypio pranešimo (LDW) sistemos.

– Priekinis stiklas. Čia tvirtinami priekyje esančių kliūčių atpažinimo jutikliai (FCW) ar valytuvų sensoriai.

– Galinis kėbulas. Čia įkurdinami „aklųjų taškų“ stebėjimo sistemos jutikliai.

– Priekinis ir galinis buferiai. Šiose vietose montuojami automobilio parkavimo jutikliai, fiksuojantys tiek pernelyg rizikingą vairuojamo automobilio priartėjimą prie kitų objektų, tiek kitų automobilių privažiavimą per arti.

Priklausomai nuo automobilio ekipiruotės, jo išorėje gali būti sumontuotos vaizdo kameros, kurios yra ypač jautrios tokiems žiemos iššūkiams, kaip druskos.

„Nešvarumams lengviau prisitvirtinti prie paviršiaus, kuris jau yra nešvarus, apsinešęs, todėl nuplautas ir nuvaškuotas automobilio paviršius yra kur kas atsparesnis. Ir, priešingai nei dažnai manoma, tam, kad jutikliai apsineštų sniego ir druskų koše, visai nebūtina važiuoti mažiau prižiūrimais, atokesniais keliais. Šiuo metu tai kiekvieno miesto kasdienybė“, – sako J. Snarskis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

5 patarimai, kaip atskleisti visą elektromobilio potencialą (10)

Automobilių industrijos specialistai gana vieningai sutaria, kad jos ateitis priklauso elektra...

Kirtis vairuotojams: išteisino jų dižiausią siaubą (43)

Po šaltojo metų periodo į Lietuvos kelius išvažiuoja vis daugiau motociklų ir motorolerių...

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (22)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (26)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Top naujienos

Po įspūdingos pergalės ašarų netramdęs Jasikevičius: aš tikėjau, kad mes tai galime Ulanovas dėkoja fanams (38)

Prieš sezoną Eurolygos ekspertai Kauno „Žalgiriui“ rezervavo priešpaskutinę – 15 vietą –...

Europa, ruoškis: graikus darkart pranokęs „Žalgiris“ žengia į Eurolygos elitą (649)

Kauno „Žalgiris“ po 19-os metų pertraukos praveria Eurolygos finalo ketverto duris:...

Tokias moteris galima pažinti iš tolo, jei žinai, ko ieškoti: vedusiems jos pavojingos (95)

Trečdalis susituokusių porų teigia, kad yra bent kartą žengę „į kairę“. Ir čia puikiai...

JAV Valstybės departamentas nesikiš į Venckienės ekstradicijos procedūrą (109)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Valstybės departamentas nesikiš į buvusios teisėjos ir...

Patikrino: devyni iš dešimties Lietuvos interneto vartotojų – vagys žala viršija 2,1 mlrd. eurų (399)

„Biški“ vagis nebūna“ – tokiu šūkiu autorių teisių organizacijos ketvirtadienį durė...

Vanagaitė rado dar vieną progą apspjauti kritikus: lietuvius ginti teko rusų istorikui (548)

Lietuvių rašytoja ir žurnalistė, plačiai nuskambėjusios knygos apie Holokaustą Lietuvoje...

Ko mane išmokė buvęs sutuoktinis po 5 išsiskyrimo metų

Išsiskyrėme su juo prieš penkis metus. Gyvenome kiekvienas savo gyvenimą, tačiau kartas nuo karto...

Fitneso aukštumų siekianti vilnietė gydytoja: kam gražus sukritęs kūnas? (75)

Lietuvos „Wellness“ kategorijos čempione vos prieš keletą dienų tapusi gydytoja Goda...

Gydytojai ir mokslininkai pataria: kaip teisingai praustis? (2)

Ar dažnai maudotės duše? Tikėtina, kad dirbate arba mokotės, todėl tikriausiai atsakėte, kad...

Į potvynių atskirtą Vokietijos salą turistai plūsta ieškodami ramybės

Sala vienai dienai, o gal net ir vienam kartui. Aš apie Šiaurės jūros salą – Pelvormą –...