aA
Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl įprasta didesnių kompanijų praktika – vengiant neplanuotų išlaidų transporto priemones naudoti tik garantiniu laikotarpiu. Itin svarbios tuomet tampa garantijos sąlygos, kurias verslininkai išnagrinėja daug geriau nei privatūs pirkėjai, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu
© Įmonės archyvas

Dveji metai be ridos apribojimo – itin dažnai komercinio transporto gamintojų ir jų atstovų siūlomas garantijos laikotarpis. Tarkime, „Fiat“ modeliams terminas ties tuo ir baigiasi, „Volkswagen“ garantija galioja ir trečius bei ketvirtus metus, tačiau atsiranda ridos apribojimų, kurie skirtingiems modeliams yra nevienodi. „Peugeot“ suteikia išskirtines sąlygas – nepaisant to, ar perkamas asmeninės paskirties, ar komercinis automobilis, taikoma penkerių metų garantija be ridos apribojimo.

Papildomos sąlygos įprastai taip pat skiriasi, tačiau dažnai galioja bendros taisyklės. Pavyzdžiui, privalomai techninei priežiūrai automobilius pristatyti galima ir šiek tiek vėliau nei nurodytas ridos intervalas, tačiau reikia gerai žinoti gamintojų tolerancijos ribas. Tarkime, „Peugeot“ leidžia 2000, o „Fiat“ – 1000 kilometrų paklaidą.

Garantija įprastai netaikoma natūralaus susidėvėjimo detalėms: stabdžių diskams ir kaladėlėms, padangoms, amortizatoriams, sėdynių apmušalams, lemputėms, akumuliatoriams ir kt. Be to, prieš išsiunčiant perdaryti iš automobilio gamintojo įsigytą važiuoklę vertėtų patikrinti, ar darbus atliksianti įmonė turi reikiamus sertifikatus, o planuojama montuoti įranga – aprobuota.

Rinkos ekspertai pažymi, kad nors visos garantijos sąlygos oficialiai išdėstytos dokumentuose, paslaugų kokybę dažniausiai lemia gamintojo atstovų darbo kultūra. Nenumatytose situacijose vieni linkę daryti nedidelių nuostolius atnešančių išimčių, kiti – visais būdais to vengia.

Apie garantijas žino daugiau

Automobilių pirkimo konsultantų kompanijos „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius pažymi, kad verslo klientai, rinkdamiesi naujas transporto priemones, visuomet tikisi, jog garantijos sąlygos bus įgyvendinamos be jokių papildomų klausimų.

„Verslininkams svarbiausia, kad nebūtų trukdoma užsiimti įprasta veikla. Įsigyti automobiliai turi važiuoti, o jeigu jie stovi servise ir jais niekas nedirba, tai reiškia nuostolius. Lūkesčiai dėl garantinio remonto yra paprasti – kad neatsiras papildomų išvedžiojimų ir viskas bus atlikta kuo greičiau“, – komentuoja specialistas.

L. Boguševičius priduria, kad verslininkai įprastai geriau žino, ko tiksliai gali reikalauti iš gamintojo atstovų pagal garantijos sąlygas. Neretai didesnės kompanijos turi netgi transporto parkus valdančius specialistus, kurie per savo darbo patirtį yra gerai perpratę visas subtilybes. Kita vertus, net ir jiems ne visuomet pavyksta išvengti ginčų su pardavėjais.

„Paskutinis man žinomas atvejis – dėl surūdijusio kėbulo. Gamintojo atstovai pareiškė, esą klientas privalėjo dažniau plauti automobilį, o klientas, rodydamas pirštu į rūdžių pažeistą detalę, pastebėjo, kad tai niekaip nesusiję“, – kalba rinkos ekspertas.

Valdyti reikalingi specialistai

Efektyviai valdyti didesnį transporto parką L. Boguševičius rekomenduoja samdyti patirtį šioje srityje turinčius specialistus arba analogiškas paslaugas teikiančias įmones.

Komercinių automobilių lizingo sutarties ar išperkamosios nuomos laikotarpis, kalba rinkos ekspertas, gali būti labai nevienodas. Didesnės kompanijos linkusios vengti visų neplanuotų išlaidų, todėl automobilius naudoja tik tol, kol galioja garantija. O mažesnės įmonės nevengia vėliau ir išsipirkti naudotų transporto priemonių.

„Didesnėms organizacijoms neplanuotos išlaidos – labai nemalonus dalykas. Ne tiek dėl pačių sumų, kiek dėl administravimo naštos“, – pastebi rinkos ekspertas.
Daugelis gamintojų komerciniam transportui trumpesnę nei asmeninės paskirties automobiliams dvejų metų garantiją suteikia dėl kitokios naudojimo specifikos. L. Boguševičius primena, kad komercinis transportas dažnai naudojamas be jokio gailesčio ir atkenčia kiekvieną įveiktą kilometrą.

„Taip, yra darbuotojų, kurie saugo ir kompanijos turtą, bet kol kas pas mus vis dar populiarus juokelis, kad geriausias automobilis – tarnybinis. Suprask, todėl, kad tau jo nereikia saugoti. Natūralu, kad maksimaliai naudojamo gaminio garantinis laikotarpis bus trumpesnis“, – konstatuoja specialistas.

Leidžia ilgiau naudoti automobilį

Ilgesnė 5 metų garantija be ribos apribojimo, kokią siūlo „Peugeot“, L. Boguševičiaus teigimu, neturi įtakos automobilio vertei antrinėje rinkoje, tačiau leidžia ilgiau naudoti transporto priemonę jos nekeičiant. Anot jo, dažnai nauji automobiliai naudojami garantiniu laikotarpiu ir tik po jo parduodami.

Rinkos ekspertas taip pat pridūrė, kad realų eksploatacijos laikotarpį dažniausiai apibrėžia ne garantijos trukmė metais, o ridos apribojimai. Gali nutikti taip, kad naudojant automobilį pasiekiama 100 tūkst. kilometrų riba ir garantija nustoja galioti.

„Dauguma gamintojų numato apribojimus, nes be jų automobilių techninė priežiūra taptų pernelyg brangi. Daug keičiamų detalių būtų iš natūralaus nusidėvėjimo kategorijos, tačiau atsirastų nemažai ir gendančių garantinių mazgų“, – pažymėjo L. Boguševičius.

Verslininkai skeptiškai vertina garantijos pratęsimo galimybes. Pašnekovas prisiminė atvejį, kai Baltijos šalių klientams vieno gamintojo atstovas pasiūlė 5 metų arba 200 tūkst. kilometrų garantiją su įskaičiuotomis priežiūros išlaidomis, tačiau už tai paprašė sumokėti 4 tūkst. eurų ar panašią sumą. Galiausiai visi pirkėjai rinkosi pigesnę standartinę garantiją.

Rečiau keisdami komercinius automobilius verslininkai galėtų prisidėti prie resursų, kurių pareikalauja kiekvienos naujos transporto priemonės gamyba, taupymo. Taip pat tai leistų sumažinti bendrą transporto industrijos poveikį aplinkai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (55)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (328)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (300)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (22)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (46)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Intymi išpažintis: man 25-eri ir aš lig šiolei nežinau, kas yra orgazmas (27)

Kalbos apie seksą ir seksualumą neretai verčia jausti didelį spaudimą būti „normaliems“, t....

Aurimas Kuckailis | D+

Ašaromis nuplautas futbolo žvaigždės nuopuolis: į dugną nutempė vaikų pornografija, pasmerkė komandos draugai (5)

Vokietija niekaip nenusipurto slogučio, užgulusio po ką tik praūžusios ir didelio atgarsio...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (23)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Pastebėtas paslaptingos smegenų ligos protrūkis: kerta žmonėms nuo 18 iki 85 metų (18)

Kanados Naujojo Bransviko provincijoje stebimas paslaptingos smegenų ligos protrūkis . Jau...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (78)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...