aA
Didžioji dalis Lietuvoje perkamų ir parduodamų automobilių – kelerių, kartais keliolikos, metų amžiaus. Ir nors techninės apžiūros įmonėse dirbantys kontrolieriai juokauja, kad daugelio šiuolaikinių vairuotojų žinios apie jų automobilius apsiriboja degalų rūšimi ir kėbulo spalva, pasirodo, vien automobilio gamybos metai gali išduoti, dėl kokių trūkumų sėkmingai įveikti techninės apžiūros pirmuoju bandymu nepavyks.
Techninė apžiūra
© Shutterstock nuotr.

Tačiau statistika liūdna ne tik tada, kai kalbama apie keliolikos, kartais ir 20-metį perkopusius automobilius. „Transekstos“ atstovai atkreipia dėmesį į tai, kad nors ir 5-6 metų senumo automobiliai Lietuvoje paprastai laikomi „beveik naujais“, techninių apžiūrų kontrolieriai vidutiniškai jiems nustato po vidutiniškai 1,6 didelio trūkumo. Šis skaičius auga proporcingai didėjant automobilio amžiui, ir, pasiekus maždaug 20 metų ribą, pasiekia 4,5 didelio trūkumo.

Specialistai pabrėžia, kad automobiliui perkopus 10 metų amžiaus ribą, daugelio agregatų būklė tampa tokia, kad svarbiausių sistemų – stabdžių, vairavimo mechanizmo, ratų ir važiuoklės, variklio ir transmisijos – priežiūrai reikia skirti itin daug dėmesio.

Pabrėžiama, kad vidutinis Lietuvos keliuose važinėjančių lengvųjų automobilių amžius – 14,7 metų.

Automobilio amžius gali išduoti, dėl ko kils bėdų techninėje apžiūroje
© DELFI / Tomas Vinickas

Dažniausios bėdos – su žibintais

Techninių apžiūrų kontrolieriai DELFI pasakojo, kad dažniausiai techninių trūkumų sąrašo viršūnėje yra apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų bėdos: blogai sureguliuoti žibintai, naudojami netinkami šviesos šaltiniai (pvz., LED šviesos diodai sumontuoti vietoj įprastų kaitrinių (halogeninių) lempučių), susidėvėję arba pažeisti šviesos spindulio sklaidytuvai. 7-17 m. amžiaus automobilių grupėje su tokiais trūkumais į techninės apžiūros centrus atvažiuoja kas trečias.

„Visais atvejais tai reiškia, kad arba prastai apšviečiamas kelias ir vairuotojui sunku priimti reikiamus sprendimus, arba akinami kiti eismo dalyviai“, – komentavo Renaldas Gabartas, „Transekstos“ atstovas žiniasklaidai.

Ekspertai aiškina, kad dažniausiai tokias problemas lemia atmosferos poveikis bei naudojami agresyvūs plovikliai, dėl ko plastikiniai žibintų sklaidytuvai bei reflektoriai neleidžia tinkamai fokusuoti šviesos spindulio. Be to, matomumą komplikuoja netinkamai įmontuotos lemputės, apsioksidavę jų kontaktai, dėl vibracijos išklibę tvirtinimo taškai.

Eilės prie techninės apžiūros
© DELFI / Tomas Vinickas

Įperkamiausiems – pakabos gedimai

Oficialioji statistika rodo, kad daugiausiai į Lietuvą atvežama naudotų 11-15 metų amžiaus automobilių. Perkantys tokio amžiaus transporto priemonę, pasak „Transekstos“ atstovo, turėtų pirmiausia atkreipti dėmesį į automobilio pakabos elementus.

Tokio amžiaus automobiliams dažniausios – priekinės pakabos kreipiančiosios sistemos ir tampriųjų elementų problemos: per didelis laisvumas, lankstų (šarnyrų) klibėjimas. Dėl šių priežasčių pirmu kartu techninės apžiūros neįveikia maždaug kas penktas 11-15 m. amžiaus automobilis. Anot R. Gabarto, kadangi minėti elementai jungia judančias pakabos detales ir leidžia valdyti automobilį, tad eksploatuojant mašiną su stipriai sudėvėtais pakabos lankstais rizikuojama pačiu netinkamiausiu metu, pavyzdžiui, važiuojant dideliu greičiu posūkyje, prarasti vieną, o gal net ir abu, vairuojamus ratus.

Beje, anot pašnekovo, pakabos problemos būdingos ne tik 11-15 m. amžiaus automobiliams. Jau po penkerių naudojimo metų kas dešimtas į techninę apžiūrą atvaromas automobilis jos neįveikia dėl analogiškų bėdų.

Techninė apžiūra
© Shutterstock nuotr.

Galvos skausmu tampa stabdžiai

Trečias pagal dažnumą naudotų automobilių trūkumas – netvarkinga stabdžių sistema. „Transekstos“ statistika rodo, kad techninių apžiūrų centruose ši problema pradedama nustatyti automobiliui pasiekus 4-erių metų amžių. Visgi opiausios stabdžių sistemos bėdos – senesniems nei 15 m. amžiaus automobiliams. Nustatyta, kad kone kas ketvirta į techninių apžiūrų centrą atvaryta 18 m. ir senesnė mašina patikros pirmuoju bandymu neįveikia būtent dėl stabdžių sistemos gedimų.

R. Gabartas neslėpė, kad kontrolieriams tenka pamatyti visko. Dažnai aptinkama, kad eksploatuojama visiškai sudilusius stabdžius, ne visu plotu kontaktuojančias stabdžių trinkeles, sistemos hermetiškumo neužtikrinančius vamzdelius ar žarneles turinti technika.

„Dėl šių priežasčių automobilio stabdymo efektyvumas keičiasi, o stabdymo kelias dramatiškai pailgėja. Saugaus eismo ekspertų teigimu, iki 40 proc. visų avarijų įvyksta dėl automobilio slydimo ir stabdymo klaidų“, – pastebėjo pašnekovas

Kamuoja ir su vairu susiję gedimai

Į populiariausių gedimų, kurių pro akis techninių apžiūrų centrų kontrolieriai nepraleidžia, sąrašą papuola vairo mechanizmo bei vairavimo sistemos gedimai.

„Klibančios traukės ir svirtys apie stabilumą, valdymo tikslumą leidžia kalbėti tik būtuoju laiku. Techninių apžiūrų centruose ši problema pradedam fiksuoti maždaug penktaisiais eksploatacijos metais, kai perkopia 3 proc. ribą“, – kalba R. Gabartas.

Kaip reikiant vairavimo sistemos gedimų skaičius ūgteli automobiliams pasiekus 12 m. amžių.

„Kai kurie mechanikai pastebi, kad daugeliu atvejų automobilių resursas nedaug ilgesnis už garantinį laikotarpį. T. y. jau trečiaisiais ar ketvirtaisiais gyvavimo metais, įveikusios po 100 tūkst. kilometrų, mašinos pradeda kelti įvairių rūpesčių“, – neslepia pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (23)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Perspėjo: karantino taisyklės gali tapti iššūkiu paspirtukų ir dviračių vairuotojams (6)

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant...

Dviratininkams ir paspirtukininkams atsipalaiduoti nevalia: klaidų neišvengia net keliaudami šeimomis (16)

Kelionių išsiilgę gyventojai vis dažniau karantino dienas paįvairina pasivažinėjimais dviračiu...

Draudikai įspėjo: po karantino į gatves grįžtantiems vairuotojams – svarbi užduotis (25)

Laisvėjant karantino sąlygoms vis daugiau vairuotojų grįžta į gatves: prie vairo sėda ne tik...

Įvardijo, koks automobilių trūkumas techninės apžiūros metu nustatomas dažniausiai (16)

Automobilio lempučių keitimas daugeliui vairuotojų – įprasta procedūra. Šiandien vairuotojai...

Top naujienos

Karantino pragaras baigėsi: daugiausiai gyventojų dėl pandemijos netekusios Lombardijos sostinė šokiruoja pareigūnus (46)

Jau nebe vaiduoklių miestas! Toks pojūtis, tokia mintis neapleidžia pasižvalgius po barokinį...

Visą Lietuvą sukrėtusių Kauno žudynių byla – vėl teisėsaugos akiratyje (695)

Daugiau kaip prieš 10 metų visą Lietuvą sukrėtusių Kauno žudynių byla vėl atsidūrė ant...

Kardiologė išvardijo padidėjusio kraujospūdžio 7 simptomus: jei juos pastebite, turite imtis veiksmų (58)

Lietuvoje padidintą kraujo spaudimą turi netgi 60 procentų gyventojų. Apie hipertenziją laidoje...

Kinija imasi milžiniško 4,2 mlrd. dolerių vertės projekto Afrikoje (46)

Daugiau nei du dešimtmečius Zimbabvė bandė išjudinti milžiniško anglies energijos komplekso...

Orai lietuvių nelepins – paskutinę gegužės savaitę laukia nemažai lietaus (4)

Pirmadienio dieną aplink mūsų šalį suksis keli nykstantys žemo slėgio sūkuriai, todėl debesų...

Kipras birželį leis skrydžius iš Lietuvos: reikės pateikti koronaviruso tyrimo pažymą (28)

Kipro valdžia patvirtino veiksmų planą dėl Larnakos ir Pafoso oro uostų atidarymo, rašo KNEWS...

PSO: pasaulyje užsikrėtusiųjų naujuoju koronavirusu per parą padaugėjo 101 tūkst. (75)

Per pastarąją parą pasaulyje užfiksuota daugiau kaip 101 tūkst. naujų užsikrėtimo koronavirusu...

Delfi kino seansas: filmas „Liza, namo”

Vaiko siela nenori taikstytis su supančia aplinka. Filme mėginta užfiksuoti tai, kas atspindi vaiko...

Pilkoji zona: kas iš tiesų liko nepastebėta kontroversiškoje Švedijos kovoje su koronavirusu (138)

Švedija atsidūrė viso pasaulio dėmesio centre, kai priėmė sprendimą atsisakyti karantino kaip...

ESPN prisiminė gėdingą žalgiriečio Bowie poelgį – nesuprato nei savi, nei svetimi vaizdo įrašas (16)

Krepšininkai dažnai kartoja, kad žaidžia ne dėl asmeninės statistikos ir individualių...

|Maža didelių žinių kaina