aA
Didžioji dalis Lietuvoje perkamų ir parduodamų automobilių – kelerių, kartais keliolikos, metų amžiaus. Ir nors techninės apžiūros įmonėse dirbantys kontrolieriai juokauja, kad daugelio šiuolaikinių vairuotojų žinios apie jų automobilius apsiriboja degalų rūšimi ir kėbulo spalva, pasirodo, vien automobilio gamybos metai gali išduoti, dėl kokių trūkumų sėkmingai įveikti techninės apžiūros pirmuoju bandymu nepavyks.
© Shutterstock nuotr.

Tačiau statistika liūdna ne tik tada, kai kalbama apie keliolikos, kartais ir 20-metį perkopusius automobilius. „Transekstos“ atstovai atkreipia dėmesį į tai, kad nors ir 5-6 metų senumo automobiliai Lietuvoje paprastai laikomi „beveik naujais“, techninių apžiūrų kontrolieriai vidutiniškai jiems nustato po vidutiniškai 1,6 didelio trūkumo. Šis skaičius auga proporcingai didėjant automobilio amžiui, ir, pasiekus maždaug 20 metų ribą, pasiekia 4,5 didelio trūkumo.

Specialistai pabrėžia, kad automobiliui perkopus 10 metų amžiaus ribą, daugelio agregatų būklė tampa tokia, kad svarbiausių sistemų – stabdžių, vairavimo mechanizmo, ratų ir važiuoklės, variklio ir transmisijos – priežiūrai reikia skirti itin daug dėmesio.

Pabrėžiama, kad vidutinis Lietuvos keliuose važinėjančių lengvųjų automobilių amžius – 14,7 metų.

Automobilio amžius gali išduoti, dėl ko kils bėdų techninėje apžiūroje
© DELFI / Tomas Vinickas

Dažniausios bėdos – su žibintais

Techninių apžiūrų kontrolieriai DELFI pasakojo, kad dažniausiai techninių trūkumų sąrašo viršūnėje yra apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų bėdos: blogai sureguliuoti žibintai, naudojami netinkami šviesos šaltiniai (pvz., LED šviesos diodai sumontuoti vietoj įprastų kaitrinių (halogeninių) lempučių), susidėvėję arba pažeisti šviesos spindulio sklaidytuvai. 7-17 m. amžiaus automobilių grupėje su tokiais trūkumais į techninės apžiūros centrus atvažiuoja kas trečias.

„Visais atvejais tai reiškia, kad arba prastai apšviečiamas kelias ir vairuotojui sunku priimti reikiamus sprendimus, arba akinami kiti eismo dalyviai“, – komentavo Renaldas Gabartas, „Transekstos“ atstovas žiniasklaidai.

Ekspertai aiškina, kad dažniausiai tokias problemas lemia atmosferos poveikis bei naudojami agresyvūs plovikliai, dėl ko plastikiniai žibintų sklaidytuvai bei reflektoriai neleidžia tinkamai fokusuoti šviesos spindulio. Be to, matomumą komplikuoja netinkamai įmontuotos lemputės, apsioksidavę jų kontaktai, dėl vibracijos išklibę tvirtinimo taškai.

Eilės prie techninės apžiūros
© DELFI / Tomas Vinickas

Įperkamiausiems – pakabos gedimai

Oficialioji statistika rodo, kad daugiausiai į Lietuvą atvežama naudotų 11-15 metų amžiaus automobilių. Perkantys tokio amžiaus transporto priemonę, pasak „Transekstos“ atstovo, turėtų pirmiausia atkreipti dėmesį į automobilio pakabos elementus.

Tokio amžiaus automobiliams dažniausios – priekinės pakabos kreipiančiosios sistemos ir tampriųjų elementų problemos: per didelis laisvumas, lankstų (šarnyrų) klibėjimas. Dėl šių priežasčių pirmu kartu techninės apžiūros neįveikia maždaug kas penktas 11-15 m. amžiaus automobilis. Anot R. Gabarto, kadangi minėti elementai jungia judančias pakabos detales ir leidžia valdyti automobilį, tad eksploatuojant mašiną su stipriai sudėvėtais pakabos lankstais rizikuojama pačiu netinkamiausiu metu, pavyzdžiui, važiuojant dideliu greičiu posūkyje, prarasti vieną, o gal net ir abu, vairuojamus ratus.

Beje, anot pašnekovo, pakabos problemos būdingos ne tik 11-15 m. amžiaus automobiliams. Jau po penkerių naudojimo metų kas dešimtas į techninę apžiūrą atvaromas automobilis jos neįveikia dėl analogiškų bėdų.

Techninė apžiūra
© Shutterstock nuotr.

Galvos skausmu tampa stabdžiai

Trečias pagal dažnumą naudotų automobilių trūkumas – netvarkinga stabdžių sistema. „Transekstos“ statistika rodo, kad techninių apžiūrų centruose ši problema pradedama nustatyti automobiliui pasiekus 4-erių metų amžių. Visgi opiausios stabdžių sistemos bėdos – senesniems nei 15 m. amžiaus automobiliams. Nustatyta, kad kone kas ketvirta į techninių apžiūrų centrą atvaryta 18 m. ir senesnė mašina patikros pirmuoju bandymu neįveikia būtent dėl stabdžių sistemos gedimų.

R. Gabartas neslėpė, kad kontrolieriams tenka pamatyti visko. Dažnai aptinkama, kad eksploatuojama visiškai sudilusius stabdžius, ne visu plotu kontaktuojančias stabdžių trinkeles, sistemos hermetiškumo neužtikrinančius vamzdelius ar žarneles turinti technika.

„Dėl šių priežasčių automobilio stabdymo efektyvumas keičiasi, o stabdymo kelias dramatiškai pailgėja. Saugaus eismo ekspertų teigimu, iki 40 proc. visų avarijų įvyksta dėl automobilio slydimo ir stabdymo klaidų“, – pastebėjo pašnekovas

Kamuoja ir su vairu susiję gedimai

Į populiariausių gedimų, kurių pro akis techninių apžiūrų centrų kontrolieriai nepraleidžia, sąrašą papuola vairo mechanizmo bei vairavimo sistemos gedimai.

„Klibančios traukės ir svirtys apie stabilumą, valdymo tikslumą leidžia kalbėti tik būtuoju laiku. Techninių apžiūrų centruose ši problema pradedam fiksuoti maždaug penktaisiais eksploatacijos metais, kai perkopia 3 proc. ribą“, – kalba R. Gabartas.

Kaip reikiant vairavimo sistemos gedimų skaičius ūgteli automobiliams pasiekus 12 m. amžių.

„Kai kurie mechanikai pastebi, kad daugeliu atvejų automobilių resursas nedaug ilgesnis už garantinį laikotarpį. T. y. jau trečiaisiais ar ketvirtaisiais gyvavimo metais, įveikusios po 100 tūkst. kilometrų, mašinos pradeda kelti įvairių rūpesčių“, – neslepia pašnekovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (188)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (53)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Top naujienos

Finaliniai TS-LKD kandidatų debatai. Šimonytė ir Ušackas deklaravo, dėl ko niekada nesutartų su valdančiaisiais (571)

Pirmadienį Kaune vyko finaliniai Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD )...

Seime svarstomas naujas mokestis: nori apmokestinti spausdintuvus (564)

Seime liko paskutiniai žingsniai dėl naujo mokesčio priėmimo, kuris, veikiausia, išaugintų...

Krepšininkas Mindaugas Kuzminskas patvirtino ilgai sklandžiusias kalbas apie skyrybas: stengiausi viską išsaugoti (11)

2017-ųjų liepos 6-ąją, Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, krepšininkas Mindaugas...

Imperijos griūtis: Ukrainos bažnyčia skaldo Putino kuriamą slavų pasaulį (206)

Ką reiškia Ukrainos stačiatikių bažnyčios galimas susivienijimas ir atsiskyrimas nuo Maskvos? Ar...

Į Lietuvą atkeliauja bjaurus atmosferos frontas: smarkus vėjas atneš ir pirmąsias snaiges (15)

Spalio 22 dieną daugelyje Lietuvos rajonų termometrai rodys 6–11 °C. Visoje šalyje lankysis...

Nustelbė viską, ką teisėjas yra regėjęs: gauja nuteista už sistemingą pažeidžiamų merginų prievartavimą kai kurioms tebuvo 11 metų (42)

Gauja nubausta už „niekšiškus ir siaubingus“ nusikaltimus, o vadeiva įkalintas iki gyvos...

Neįtikėtini pokyčiai: pusės savo svorio atsikratė pakeitusi vieną įprotį (31)

„Atsimenu atvejį, kai su vaikais atvykome į atrakcionų parką ir jie norėjo, kad kartu...

Atimtų vaikų mama: neįsivaizduoju, kaip reikės atitaisyti vaikams padarytą žalą (1299)

„Aš jau kalbu ramiai – visos ašaros praverktos“, - sako kaunietė Eglė. Rugsėjo pabaigoje...

„Dzūkiją“ gyręs Šaras pokštavo dėl prametančio Jankūno: man irgi sakydavo – nuo vasario, Šarai (2)

Tik po gyvybiškai svarbių Thomo Walkupo ir Leo Westermanno tritaškių Šarūnas Jasikevičius...

Europos žaizda, kurioje šlovinamas komunizmas: viskas atrodo taip, kaip pas mus buvo „prie ruso“ (437)

Pirmojoje pasakojimo dalyje rašiau apie Moldovos teritorijoje esančią Padniestrę – regioną,...