Automobilių savininkai Lietuvoje dar ne visuomet žino, kad eksploatuojant transporto priemones susidaro nemažai pavojingųjų atliekų, kurias būtina tinkamai sutvarkyti. Vis tik pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo rinkos lyderio „Žalvaris“ direktorius Mindaugas Jančiauskas teigia, kad situacija šalyje palaipsniui gerėja, o automobilinių atliekų kasmet surenkama ir sutvarkoma vis daugiau.
Automobilinės atliekos
© Bendrovės archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šiemet iš visų įmonės surinktų atliekų automobilinės atliekos sudarė 55 proc. Iš viso šiemet buvo surinkta 6820 tonų automobilinių atliekų – 8 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Žmonės, dar neretai mano, kad pavojingosios atliekos susidaro ir kaupiasi tik įvairiose gamybine veikla užsiimančiose įmonėse, gamyklose ar cechuose, todėl tai yra vien verslo rūpestis. Tuo metu gyventojams neva užtenka tinkamai atsikratyti buitinėmis atliekomis – atskirti stiklines nuo popierinių ar plastmasinių ir išmesti jas tam skirtuose konteineriuose.

Vis tik eiliniai piliečiai taip pat sukaupia nemažus kiekius pavojingųjų atliekų, kurias privalo perduoti įmonėms, galinčioms ir turinčioms teisę pasirūpinti jų sutvarkymu. Galime išties pasidžiaugti, kad kalbant apie automobilines atliekas, žmonės vis aktyviau rūpinasi jų likimu“, – sako M. Jančiauskas.

Anot M. Jančiausko, pavojingosiomis automobilinėmis atliekomis dėl juose esančių žmonėms ir aplinkai pakenkti galinčių medžiagų priskiriami akumuliatoriai, tepalų, kuro ir oro filtrai, panaudota alyva, baterijos, elektroninė įranga, amortizatoriai, padangos. Šias atliekas įstatymai draudžia šalinti su kitomis buitinėmis atliekomis ir aiškiai reglamentuoja jų tvarkymą.

„Deja, bet, nepaisant gerėjančios situacijos, turbūt dar kiekvienam yra tekę matyti nemalonių ir netgi šokiruojančių vaizdų, kuomet kokiame nors griovyje ar pamiškėje guli sumestos padangos ar voliojasi numestas akumuliatorius. Viliuosi, kad augant žmonių suvokimui apie tokio pasibaisėtino atsikratymo pavojingosiomis atliekomis galimas pasekmes, tokių atvejų pasitaikys vis rečiau.

Juk kalbame, ne apie šiaip kokį numestą popierėlį, kas, žinoma, taip pat yra negerai, bet apie toksiškų, kai kuriais atvejais netgi vėžinius ar kitus sunkius susirgimus sukelti galinčių medžiagų turinčias atliekas“, – pabrėžia atliekų tvarkymo įmonės direktorius.

M. Jančiauskas sako, kad daugiausiai šiuo metu iš automobilinių atliekų yra surenkama akumuliatorių, alyvos, padangų ir absorbentų. Pasak „Žalvario“ atstovo šiose atliekose gausu sunkiųjų metalų, rūgščių, kitų kenksmingų cheminių medžiagų, todėl patekusios į aplinką – gruntą, vandens telkinius, atmosferą – jos gali pradėti kelti grėsmę žmonių ir gyvūnų sveikatai, padaryti neatitaisomą žalą gamtai.

„Surinktas automobilines atliekas mes perdirbame ir nukenksminame jose esančias pavojingas medžiagas. Didžioji dalis perdirbtų atliekų virsta žaliava naujoms detalėms gaminti, likusios – panaudojamos šilumos energijai gauti. Taigi tinkamai sutvarkius automobilių atliekas, jos praktiškai šimtu procentų panaudojamos iš naujo“, – sako M. Jančiauskas.

Šiuo metu galiojanti tvarka numato, kad panaudotus filtrus ir amortizatorius gyventojai gali nemokamai priduoti transporto priemonės remontą ar apžiūrą atlikusioje įmonėje. Padangų atliekos gali būti priduodamos jų įsigijimo vietoje, jei jų priduodama ne daugiau nei įsigyta, arba gali būti pristatytos į bet kurią savivaldybės eksploatuojamą tokių atliekų priėmimo vietą.

Baterijų ir akumuliatorių atliekos gali būti nemokamai pristatomos į visas tokių atliekų platinimo vietas, savivaldybių įrengtas didelių gabaritinių atliekų aikšteles. Visais atvejais automobilines atliekas galima priduoti ir tiesiai licencijuotiems tokias atliekas teisę tvarkyti turintiems atliekų tvarkytojams. Savivaldybėse įrengtų stambiagabaričių atliekų surinkimo aikštelių sąrašai skelbiami adresu: www.am.lt.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, metų pradžioje Lietuvoje buvo daugiau nei 1,5 mln. registruotų transporto priemonių. Skaičiuojama, kad iš viso šalyje per metus surenkama ir sutvarkoma apie 7 tūkst. tonų automobilinių apmokestinamųjų gaminių atliekų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ įspėja: sukčiai nerimsta (6)

Pastaruoju metu socialiniame tinkle „Facebook“ vis dažniau pastebima tokių asmenų, kurie siūlo...

Mitai apie automobilių plovimą žiemą (4)

Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus...

Pagrindiniame šalies kelyje nyksta greičio matuokliai (74)

Akylesni vairuotojai pastebėjo, kad pagrindiniame šalies kelyje A1 sumažėjo greičio matuoklių...

Ieško būdų, kaip apsaugoti vairuotojus nuo pavojų ant viadukų

Praėjusiais metais ant Klaipėdoje esančių viadukų įvykusios kelios skaudžios avarijos verčia...

Smogs arktinis speigas: svarbiausi patarimai, kaip ryte nelikti be automobilio (215)

Ketvirtadienio naktį atšals iki 10–15, šiauriniuose rajonuose – iki 18 laipsnių, dieną...

Top naujienos

4-mečio liudijimas sukrėtė medikus: mama iš karto uždaryta į areštinę (196)

Tik atsidūręs ligoninėje 4-metis išdrįso papasakoti, ką patiria namuose. Išgirdę berniuko...

JAV suimta Neringa Venckienė papildyta (857)

Lietuvos prašymu Jungtinėse Valstijose suimta buvusi Seimo narė Neringa Venckienė , kaltinama...

Gyvai / DELFI TV Gyvai: Generalinė prokuratūra komentuoja Neringos Venckienės suėmimą JAV (1)

Generalinėje prokuratūroje (Rinktinės g. 5A) Baudžiamojo persekiojimo departamento vyriausiasis...

Sirijoje – naujausi rusų naikintuvai papildyta 14.35 (55)

Rusijos kariuomenė pradėjo naudoti naikintuvus „ Su-57 “ tik 2018 m. vasario pradžioje....

Spaudė, sekė ir smerkė: skandalingo Makaraitytės straipsnio bijojo ir aukščiausi šalies vadovai (353)

Žurnalistė Indrė Makaraitytė iki šiol atsimena prieš 13 metų darytą interviu, kurio metu...

Ruošiami pokyčiai trečiame pagal dydį Lietuvos oro uoste: dabartinės kryptys netenkina (11)

Praėjusiais metais Palangos oro uostas turėjo 11 krypčių į užsienio šalis, tačiau verslo ir...

Specialistai informuoja: kaip elgtis atėjus šalčiams (2)

Stipriai atšalus orams, Nacionalinio visuomenės sveikatos centr o specialistai primena kaip...

Po akibrokšto iš Vokietijos Maskvoje „atkimšinėjami šampano buteliai“ (230)

Naujos didžiosios Vokietijos koalicinės vyriausybės sutartyje penkios pastraipos skirtos ir...

Kaimynų triumfas: Latvijai – pirmas istorijoje žiemos olimpinių žaidynių auksas (24)

„Net jeigu ir vėl/Tik per klaidą netapom mes čempionais“ – skamba Marijono Mikutavičiaus...

Ko iš tiesų siekia liberalai, keldami kandidatą į prezidentus (71)

Keldamas savo kandidatą į prezidentus Liberalų sąjūdis (LS) siekia sudaryti įspūdį, kad su...