Automobilių savininkai Lietuvoje dar ne visuomet žino, kad eksploatuojant transporto priemones susidaro nemažai pavojingųjų atliekų, kurias būtina tinkamai sutvarkyti. Vis tik pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo rinkos lyderio „Žalvaris“ direktorius Mindaugas Jančiauskas teigia, kad situacija šalyje palaipsniui gerėja, o automobilinių atliekų kasmet surenkama ir sutvarkoma vis daugiau.
Automobilinės atliekos
© Bendrovės archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šiemet iš visų įmonės surinktų atliekų automobilinės atliekos sudarė 55 proc. Iš viso šiemet buvo surinkta 6820 tonų automobilinių atliekų – 8 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Žmonės, dar neretai mano, kad pavojingosios atliekos susidaro ir kaupiasi tik įvairiose gamybine veikla užsiimančiose įmonėse, gamyklose ar cechuose, todėl tai yra vien verslo rūpestis. Tuo metu gyventojams neva užtenka tinkamai atsikratyti buitinėmis atliekomis – atskirti stiklines nuo popierinių ar plastmasinių ir išmesti jas tam skirtuose konteineriuose.

Vis tik eiliniai piliečiai taip pat sukaupia nemažus kiekius pavojingųjų atliekų, kurias privalo perduoti įmonėms, galinčioms ir turinčioms teisę pasirūpinti jų sutvarkymu. Galime išties pasidžiaugti, kad kalbant apie automobilines atliekas, žmonės vis aktyviau rūpinasi jų likimu“, – sako M. Jančiauskas.

Anot M. Jančiausko, pavojingosiomis automobilinėmis atliekomis dėl juose esančių žmonėms ir aplinkai pakenkti galinčių medžiagų priskiriami akumuliatoriai, tepalų, kuro ir oro filtrai, panaudota alyva, baterijos, elektroninė įranga, amortizatoriai, padangos. Šias atliekas įstatymai draudžia šalinti su kitomis buitinėmis atliekomis ir aiškiai reglamentuoja jų tvarkymą.

„Deja, bet, nepaisant gerėjančios situacijos, turbūt dar kiekvienam yra tekę matyti nemalonių ir netgi šokiruojančių vaizdų, kuomet kokiame nors griovyje ar pamiškėje guli sumestos padangos ar voliojasi numestas akumuliatorius. Viliuosi, kad augant žmonių suvokimui apie tokio pasibaisėtino atsikratymo pavojingosiomis atliekomis galimas pasekmes, tokių atvejų pasitaikys vis rečiau.

Juk kalbame, ne apie šiaip kokį numestą popierėlį, kas, žinoma, taip pat yra negerai, bet apie toksiškų, kai kuriais atvejais netgi vėžinius ar kitus sunkius susirgimus sukelti galinčių medžiagų turinčias atliekas“, – pabrėžia atliekų tvarkymo įmonės direktorius.

M. Jančiauskas sako, kad daugiausiai šiuo metu iš automobilinių atliekų yra surenkama akumuliatorių, alyvos, padangų ir absorbentų. Pasak „Žalvario“ atstovo šiose atliekose gausu sunkiųjų metalų, rūgščių, kitų kenksmingų cheminių medžiagų, todėl patekusios į aplinką – gruntą, vandens telkinius, atmosferą – jos gali pradėti kelti grėsmę žmonių ir gyvūnų sveikatai, padaryti neatitaisomą žalą gamtai.

„Surinktas automobilines atliekas mes perdirbame ir nukenksminame jose esančias pavojingas medžiagas. Didžioji dalis perdirbtų atliekų virsta žaliava naujoms detalėms gaminti, likusios – panaudojamos šilumos energijai gauti. Taigi tinkamai sutvarkius automobilių atliekas, jos praktiškai šimtu procentų panaudojamos iš naujo“, – sako M. Jančiauskas.

Šiuo metu galiojanti tvarka numato, kad panaudotus filtrus ir amortizatorius gyventojai gali nemokamai priduoti transporto priemonės remontą ar apžiūrą atlikusioje įmonėje. Padangų atliekos gali būti priduodamos jų įsigijimo vietoje, jei jų priduodama ne daugiau nei įsigyta, arba gali būti pristatytos į bet kurią savivaldybės eksploatuojamą tokių atliekų priėmimo vietą.

Baterijų ir akumuliatorių atliekos gali būti nemokamai pristatomos į visas tokių atliekų platinimo vietas, savivaldybių įrengtas didelių gabaritinių atliekų aikšteles. Visais atvejais automobilines atliekas galima priduoti ir tiesiai licencijuotiems tokias atliekas teisę tvarkyti turintiems atliekų tvarkytojams. Savivaldybėse įrengtų stambiagabaričių atliekų surinkimo aikštelių sąrašai skelbiami adresu: www.am.lt.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, metų pradžioje Lietuvoje buvo daugiau nei 1,5 mln. registruotų transporto priemonių. Skaičiuojama, kad iš viso šalyje per metus surenkama ir sutvarkoma apie 7 tūkst. tonų automobilinių apmokestinamųjų gaminių atliekų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įvertino, dėl ko Lietuvoje įvyksta nemažai avarijų (67)

Specialistai sako, kad Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos.

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (9)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (8)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Top naujienos

Medikai įspėja saugotis: karštis grasina ilgalaikiu jautrumu ar net širdies smūgiu (12)

Vilnietis Paulius per karščius lauke pjovė šakas. Po kelių valandų intensyvaus darbo...

Kauno r. nukrito dvimotoris lėktuvas, nukentėjo lietuvis instruktorius ir užsienietis papildyta 16.20 (135)

Sekmadienį 15 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

10 metų Basanavičiaus gatvėje grojantis muzikantas: lietuvių muzikinis skonis, švelniai pasakius, yra prastas (6)

Vienas iš Palangos Jono Basanavičiaus gatvės akcentų – ten susirinkę performeriai. Vieni stovi...

Rimantė Kulvinskytė sugalvojo tobulą būdą, kaip suderinti motinystę ir darbą (20)

TV laidų vedėja, žurnalistė, verslininkė, kūrybininkė Rimantė Kulvinskytė yra ir itin...

Vienus suglumina, kitus prajuokina: žvilgtelėkite į naują „Crocs“ kūrinį (5)

Kroksai buvo sukurti kaip praktiška, patogi avalynė, mylių mylias nutolusi nuo mados pasaulio. Kas...

Darbo pokalbis: kokio atlyginimo prašyti? (80)

Eidami į darbo pokalbį kandidatai dažniausiai bijo vieno klausimo – kokio atlyginimo tikisi,...

Didžioji Britanija grasina nesumokėti skyrybų su ES sąskaitos (31)

Didžioji Britanija gali nesumokėti pažadėtos 39 mlrd. svarų skyrybų sąskaitos Europos...

Užkalnis liko alkanas (273)

Vienas dalykas, kurio Lietuvai (ir Europai) reikia mokytis iš Amerikos, tai didelės porcijos...

Vieta, kuri privers pakeisti nuomonę apie Palangą ir pasijusti visiškai kitaip (52)

Palangoje , J. Basanavičiaus gatvėje, vietoj gyventojams galvos skausmą kėlusių karuselių tuos...

Kvepia ne tik augalų žiedai, bet ir kitos jų dalys (1)

Dažnai galvojama, kad žolynai kvepia mums primindami vasarą, bet iš tikrųjų jie kvepia ne mums,...