aA
Dauguma vairuotojų į autoservisą kreipiasi tik automobiliui sugedus. Kaip teigia 40 metų patirtį turintis automobilių mechanikos profesijos mokytojas Stasys Ožalinskas, lietuviai intensyviai naudoja savo automobilius, bet jų nesaugo bei profilaktiškai jų nepatikrina. Vieni, sako S. Ožalinskas, taip daro iš nežinojimo, kiti– iš šykštumo.
© DELFI / Karolina Pansevič

Stabdžių skystis gali užvirti

Tikriausiai toks vairuotojų požiūris nėra naujiena. Tačiau ar žinojote, kad stabdžių skystį reikia keisti kas trejus metus? „Žmonės šito tikrai nežino. Jie dažnai klausia, kas nutiks, jei 10 metų nekeisi stabdžių skysčio. Praėjus tokiam laikotarpiui, stabdžių skystis vizualiai atrodo kaip visada, tačiau jo savybės jau pakitusios. Važiuojant nuo kalno jis gali užvirti, nes jis prisisotinęs drėgmės“, – perspėja S. Ožalinskas. Anot jo, aušinimo skystį taip pat reikia keisti kas trejus metus.

Tačiau vairuotojai, teigia mechanikas, neskuba to daryti, o kartais – net vengia. „Stabdžių skysčio beveik niekas nekeičia, nebent įrodai, kad reikia būtinai keisti. Alyvą ne visi irgi nori keisti, nors praktiškai žiemą rekomenduojama įsipilti mažesnio klampumo alyvą“, – pastebi pašnekovas. Dažnai tokiam elgesiui, sako jis, įtakos turi žmonių šykštumas. Bet mechanikas pabrėžia, kad variklio remontas yra kur kas brangesnis nei alyvos pakeitimas.

„Jeigu nori ilgiau eksploatuoti automobilį, reikia stebėti važiavimo sąlygas. Jei važiuoji prastais keliais ir į tai neatsižvelgi, tai elementaru, kad važiuoklė to truputį išsidaužys. Važiuojant blogesniais keliais reikia atsižvelgti į automobilio galimybes“, – pataria mechanikas.

„Automobilio stabdžiai susidėvi natūraliai. Jei vairuojate tvarkingai, retai stabdote, tai stabdžių kaladėlės gali tarnauti ir 10 metų. Bet jeigu vairuojate spausdami gazą/stabdį, tai tarnavimo laikas yra labai trumpas“, – teigia mechanikas. Anot jo, keisti keisti stabdžių kaladėles kas dvejus metus nėra normalu.

Padangas keičia retai

Lietuviai, anot automobilių mechanikos profesijos mokytojo, taip pat nesaugo ir savo padangų – šios dažnai greitai susidėvi dėl vairuotojų neatidumo.

„Pagrindinė ratų susidėvėjimo priežastis – netinkami ratų pastatymo kampai. Priekiniai varomieji ratai turi būti pastatyti atitinkamais kampais. Ratų suvedimas ir išvedimas turi būti padarytas pagal techninius reikalavimus. Ratų suvedimą ir išvedimą šiuo metu atlieka su geometrinių stendų pagalba. Pirmiausia, reikia važiuoti ant stendo ir patikrinti, ar viskas tvarkoj“, – sako S. Ožalinskas.

Kita padangų dilimo priežastis, teigia S. Ožalinskas, netinkamas vairavimo stilius. Staigus stabdymas, pradėjimas važiuoti, blaškymasis, tikina specialistas, skatina dilimo procesą.

„Trečia priežastis – padangų slėgis. Jis turi būti pagal tam tikras normas. Jeigu slėgis neatitinka normų, kažkuri rato dalis dils. Jei per mažas slėgis dils kraštai, jei per didelis – centras“, – teigia pašnekovas.

Anot jo, nuvažiavus 10 000 kilometrų padanga nudyla apie 1 milimetrą. Taip dyla padanga, jei automobilis yra eksploatuojamas pagal visus reikalavimus.

„Jei nusiperkate padangą su 3 milimetrais protektoriaus gylio, tai geriausiu atveju, su jomis galima nuvažiuoti kokius 25 tūkstančius kilometrų. Vasarą protektoriaus gylis negali būti mažiau 1,6 mm, o žiemą – ne mažiau 3 mm“, – teigia ekspertas. Padanga, anot jo, turi savo eksploatacinį amžių. Jei jos nenaudojate, ji vis tiek negali stovėti šimtą metų: rekomenduojama, kad padanga nebūtų senesnė nei 5 metai.

Viskas priklauso nuo kišenės gylio

„Dabar žmonės labiau pradėjo kreipti dėmesį į padangas. Bet seniau jie tikino, kad pas juos geros dar padangos, važiuoja ir vargo nemato. Bet tai klaidinga nuomonė. Žiemą turi važiuoti tik žieminėmis padangom, vasarą – vasarinėmis. Universalios padangos neduoda nieko gero“, – sako S. Ožalinskas.

Universalios padangos, pasak jo, Lietuvoje yra populiariausios dėl savo pigumo. „Jų nereikia keisti, montuoti. Nusipirko ir važiuoja visus metus. O apie saugumą nepagalvoja“, – pastebi jis. Restauruotos padangos, teigia S. Ožalinskas yra geras variantas, jei jos yra restauruotos gamykloje, o ne garaže.

Pasiteiravus, kaip dažnai lietuviai keičia padangas, specialistas atsako, kad viskas priklauso nuo kišenės gylio. „Padanga turėtų tarnauti apie 3 metus. Ne mažiau. Kiekvienas norėtų važinėti saugiai, bet jei kišenė neleidžia, tai važiuoja iki ribos, kai kažkas nutinka, arba tampa neįmanoma važiuoti jau su tokiomis padangomis.

Tačiau, S. Ožalinskas perspėja, vairuotojai, kurie mėgsta palakstyti su naujomis padangomis, turėtų suprasti, kad tai nuo avarijos neapsaugos.

„Automobilio variklio galingumas irgi turi įtakos padangų susidėvėjimui. Juk per lenktynes rūksta padangos. Jei vairuojate galingą automobilį, turite atminti, kad jūsų padangos gali sudilti greičiau“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Kas atlygina žalą, kai avariją sukelia elektrinio paspirtuko vairuotojas arba dviratininkas (95)

Automobilį iki tol, kol neiškyla poreikis važiuoti didesnį atstumą, vasarai garažuose ir...

Garsus šalies lenktynininkas: ir kelių ereliams atsiveria akys

Gatvėse pavojingai manevruojantiems mėgėjams, lenktyniaujantiems nuo vieno šviesoforo iki kito ir...

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (56)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Daugelis nežino, bet tai – mirtina klaida: sėdintys gale turėtų prisiminti esminį dalyką (52)

Dažnas automobilio keleivis, sėdintis ant galinės sėdynės, paragintas užsisegti saugos diržą,...

Nurodė: žalias rodykles į dešinę reikia naikinti, nes vairuotojai pamiršo taisykles (375)

Saugaus eismo ekspertai sako, kad dažnai tais pačiais maršrutais važinėjantys vairuotojai ne tik...

Top naujienos

Šimonytė apie „valstiečių“ strategiją: nesuprantu, kam reikia savigarbos likučius kasinėti į žemę (23)

Kai tu prisirenki žmonių, kurie neturėjo nieko bendro su politika ar politine programa, tada jie...

Trumpas atvyko į G-20: kliuvo ne tik varžovams, bet ir sąjungininkams (13)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas ketvirtadienį davė toną veikiausiai audringai vyksiančiam...

Gyvai / DELFI Diena. Konservatorių vertybės pagal Dagį ir Navicką bei kaip pasikeis miestai padidinus taršos mokesčius vyksta apklausa (4)

Rimantas Jonas Dagys, kurio narystė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD)...

Valstiečiai siūlo stabdyti mokesčių mažinimą ir nori naujo progresinio tarifo (98)

Penki Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos Seime nariai užregistravo Gyventojų...

Per avariją Kaune apsivertė BMW, vairuotojas išvežtas į ligoninę (10)

Ketvirtadienio popietę Kaune susidūrus dviem vokiškiems automobiliams, vienas iš jų apsivertė....

Konservatoriai nusitaikė į Nausėdą palaikiusius saviškius: Tapinas paviešino „juodąjį sąrašą“ susekė net feisbuko apklausas, kliuvo ir už asmenines žinutes (343)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partijos Priežiūros komitetą po...

SEB įspėja – neatidarykite šių nuorodų: platinamos pavojingos SMS žinutės (17)

SEB bankas sulaukė pranešimų apie tariamai banko vardu siunčiamas trumpąsias žinutes. Jose...

Sutarties pasirašymas dėl koalicijos nukeliamas: „valstiečiai“ jau dėlioja ir atsarginį scenarijų papildyta Kirkilo komentaru  (109)

Potencialiems koalicijos partneriams nenusileidžiant dėl savo derybinių pozicijų, sutarties dėl...

Švenčionėliuose – rimti audros padariniai: medžiai virto ant automobilių ir namų (12)

Trečiadienio vakarą ir ketvirtadienio naktį Lietuvoje praūžusi audra pridarė nuostolių...

Merkel antrą kartą per dvi savaites užfiksuota drebanti renginio metu papildyta (201)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel per pastarąsias 10 dienų antrą kartą drebėjo ir svyravo...