Dauguma vairuotojų į autoservisą kreipiasi tik automobiliui sugedus. Kaip teigia 40 metų patirtį turintis automobilių mechanikos profesijos mokytojas Stasys Ožalinskas, lietuviai intensyviai naudoja savo automobilius, bet jų nesaugo bei profilaktiškai jų nepatikrina. Vieni, sako S. Ožalinskas, taip daro iš nežinojimo, kiti– iš šykštumo.
© DELFI / Karolina Pansevič

Stabdžių skystis gali užvirti

Tikriausiai toks vairuotojų požiūris nėra naujiena. Tačiau ar žinojote, kad stabdžių skystį reikia keisti kas trejus metus? „Žmonės šito tikrai nežino. Jie dažnai klausia, kas nutiks, jei 10 metų nekeisi stabdžių skysčio. Praėjus tokiam laikotarpiui, stabdžių skystis vizualiai atrodo kaip visada, tačiau jo savybės jau pakitusios. Važiuojant nuo kalno jis gali užvirti, nes jis prisisotinęs drėgmės“, – perspėja S. Ožalinskas. Anot jo, aušinimo skystį taip pat reikia keisti kas trejus metus.

Tačiau vairuotojai, teigia mechanikas, neskuba to daryti, o kartais – net vengia. „Stabdžių skysčio beveik niekas nekeičia, nebent įrodai, kad reikia būtinai keisti. Alyvą ne visi irgi nori keisti, nors praktiškai žiemą rekomenduojama įsipilti mažesnio klampumo alyvą“, – pastebi pašnekovas. Dažnai tokiam elgesiui, sako jis, įtakos turi žmonių šykštumas. Bet mechanikas pabrėžia, kad variklio remontas yra kur kas brangesnis nei alyvos pakeitimas.

„Jeigu nori ilgiau eksploatuoti automobilį, reikia stebėti važiavimo sąlygas. Jei važiuoji prastais keliais ir į tai neatsižvelgi, tai elementaru, kad važiuoklė to truputį išsidaužys. Važiuojant blogesniais keliais reikia atsižvelgti į automobilio galimybes“, – pataria mechanikas.

„Automobilio stabdžiai susidėvi natūraliai. Jei vairuojate tvarkingai, retai stabdote, tai stabdžių kaladėlės gali tarnauti ir 10 metų. Bet jeigu vairuojate spausdami gazą/stabdį, tai tarnavimo laikas yra labai trumpas“, – teigia mechanikas. Anot jo, keisti keisti stabdžių kaladėles kas dvejus metus nėra normalu.

Padangas keičia retai

Lietuviai, anot automobilių mechanikos profesijos mokytojo, taip pat nesaugo ir savo padangų – šios dažnai greitai susidėvi dėl vairuotojų neatidumo.

„Pagrindinė ratų susidėvėjimo priežastis – netinkami ratų pastatymo kampai. Priekiniai varomieji ratai turi būti pastatyti atitinkamais kampais. Ratų suvedimas ir išvedimas turi būti padarytas pagal techninius reikalavimus. Ratų suvedimą ir išvedimą šiuo metu atlieka su geometrinių stendų pagalba. Pirmiausia, reikia važiuoti ant stendo ir patikrinti, ar viskas tvarkoj“, – sako S. Ožalinskas.

Kita padangų dilimo priežastis, teigia S. Ožalinskas, netinkamas vairavimo stilius. Staigus stabdymas, pradėjimas važiuoti, blaškymasis, tikina specialistas, skatina dilimo procesą.

„Trečia priežastis – padangų slėgis. Jis turi būti pagal tam tikras normas. Jeigu slėgis neatitinka normų, kažkuri rato dalis dils. Jei per mažas slėgis dils kraštai, jei per didelis – centras“, – teigia pašnekovas.

Anot jo, nuvažiavus 10 000 kilometrų padanga nudyla apie 1 milimetrą. Taip dyla padanga, jei automobilis yra eksploatuojamas pagal visus reikalavimus.

„Jei nusiperkate padangą su 3 milimetrais protektoriaus gylio, tai geriausiu atveju, su jomis galima nuvažiuoti kokius 25 tūkstančius kilometrų. Vasarą protektoriaus gylis negali būti mažiau 1,6 mm, o žiemą – ne mažiau 3 mm“, – teigia ekspertas. Padanga, anot jo, turi savo eksploatacinį amžių. Jei jos nenaudojate, ji vis tiek negali stovėti šimtą metų: rekomenduojama, kad padanga nebūtų senesnė nei 5 metai.

Viskas priklauso nuo kišenės gylio

„Dabar žmonės labiau pradėjo kreipti dėmesį į padangas. Bet seniau jie tikino, kad pas juos geros dar padangos, važiuoja ir vargo nemato. Bet tai klaidinga nuomonė. Žiemą turi važiuoti tik žieminėmis padangom, vasarą – vasarinėmis. Universalios padangos neduoda nieko gero“, – sako S. Ožalinskas.

Universalios padangos, pasak jo, Lietuvoje yra populiariausios dėl savo pigumo. „Jų nereikia keisti, montuoti. Nusipirko ir važiuoja visus metus. O apie saugumą nepagalvoja“, – pastebi jis. Restauruotos padangos, teigia S. Ožalinskas yra geras variantas, jei jos yra restauruotos gamykloje, o ne garaže.

Pasiteiravus, kaip dažnai lietuviai keičia padangas, specialistas atsako, kad viskas priklauso nuo kišenės gylio. „Padanga turėtų tarnauti apie 3 metus. Ne mažiau. Kiekvienas norėtų važinėti saugiai, bet jei kišenė neleidžia, tai važiuoja iki ribos, kai kažkas nutinka, arba tampa neįmanoma važiuoti jau su tokiomis padangomis.

Tačiau, S. Ožalinskas perspėja, vairuotojai, kurie mėgsta palakstyti su naujomis padangomis, turėtų suprasti, kad tai nuo avarijos neapsaugos.

„Automobilio variklio galingumas irgi turi įtakos padangų susidėvėjimui. Juk per lenktynes rūksta padangos. Jei vairuojate galingą automobilį, turite atminti, kad jūsų padangos gali sudilti greičiau“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sprendžia perėjų saugumo problemą (3)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (8)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (82)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (30)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Pasiūlė išeitį keliaujantiems nuomotu automobiliu užsienyje (10)

Vienas patogiausių būdų tyrinėti Europos apylinkes – nuvykus į pasirinktą šalį išsinuomoti...

Top naujienos

Lietuvoje bus karšta kaip pirtyje (10)

Visą savaitę Lietuvoje laikysis šilti, tvankūs ir lietingi orai

Kroatų treneris po finalo: leiskite man pasakyti vieną sakinį teisėjui Deschampsas: ar mes – gražūs čempionai? (348)

Kroatijos rinktinei nepavyko tapti devintąja pasaulio čempione istorijoje – išrinktųjų klube...

Dar viena Šaro pergalė: White'as lieka „Žalgiryje“ Toupane'o ateitis paaiškės greitu metu (10)

Amerikietis Aaronas White'as ir toliau rungtyniaus Kauno „Žalgirio“ komandoje. Praėjusią...

Oskaras Koršunovas Prancūzijos pergalę čempionate sutinka mylimosios šalyje: aplink tik džiaugsmas ir euforija (15)

Šiuo metu teatro festivalyje Pietų Prancūzijoje dalyvaujantys režisierius Oskaras Koršunovas ir...

Nežabota Kremliaus fantazija: NATO pajėgas Baltijos šalyse palygino su naciais (436)

Adažių poligone, Latvijoje, įsikurs tarptautinė NATO divizija „Šiaurė“, – tokia žinute...

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim? (13)

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei...

Grenlandijoje mokslininkams pavyko užfiksuoti įspūdingą reginį (2)

Rytų Grenlandijoje mokslininkai vaizdo įraše užfiksavo neįtikėtiną įvykį: akimirką, kai...

Prinokę ir žali bananai turi skirtingą poveikį sveikatai: ką reikia žinoti? (20)

Vieni žmonės mėgsta pusžalius bananus, kiti – prinokusius iki rudumo. Tačiau ar tarp tokių...

Macronas šėlo VIP ložėje, Kroatijos prezidentė neatsiliko – dalijo bučinius ranką spaudė Putinas (165)

Pasaulio čempionato finale laimėjusios Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas nevaldė...

Kaip Izraelis per 3 minutes numušė 5 sovietų „MiG'us“ (349)

1970 metų liepos 30 dieną Izraelio karinės oro pajėgos iš dangaus nubloškė penkis sovietų...