Pareigūnai sako, kad verslūs lietuviai superka tik laužynui tinkamus automobilius ir mūsų auksarankiai meistrai juos prikelia antram gyvenimui. Remontuojant mašinas dažniausiai užsimerkiama prieš saugumo reikalavimus - niekas nėra garantuotas, kad suklijuotas automobilis, jei patirsite kad ir nedidelę avariją, neskils pusiau - pranešė TV3 naujienų laida „Savaitės komentarai“.

Prabangūs, ne vieną dešimtį tūkstančių kainuojantys visureigiai į Klaipėdą atvežti iš Jungtinių Valstijų. Jie vogti, todėl Muitinės kriminalinė tarnyba visureigius konfiskavo. Ir tai – tik dalelė į Lietuvą iš Amerikos atplaukiančių automobilių. Tiesa, didžioji dalis jų teisėtai nupirkti už Atlanto.

Per metus į mūsų šalį atplukdoma apie 25 tūkstančiai amerikietiškų mašinų.

„Apie 70 proc. yra įforminamas laikinas įvežimas, nuo jų mokesčiai nemokami, jos (mašinos - DELFI) yra remontuojamos, tvarkomos ir didžioji dalis jų išvežama į trečiąsias šalis - Rusiją, Baltarusiją ir kitas šalis,“ - naujienų laidai sakė Muitinės departamento vyr. inspektorius Darius Valunta.

Įvežamų automobilių kiekiai įspūdingi, tačiau pareigūnai pabrėžia labai svarbią aplinkybę: į Lietuvą iš JAV atkeliauja beveik nepataisomi automobiliai.

„90 proc. iš JAV įvežamų transporto priemonių būna apgadintos. Apgadintos autoavarijose, taip pat būna po potvynių, nukentėjusios gaisruose,“ - teigė D. Valunta.

Pareigūnai teigia, kad pogrindiniai servisai, kurie tvarko suknežintus ir skendusius automobilius, tikra aukso gysla - šešėlyje sukasi milijonai litų. Apsukrūs lietuvaičiai JAV aukcionuose superka tik perdirbimui skirtus automobilius ir siunčia į Lietuvą. Kadangi vertė nurodoma labai maža, tai mokesčiai irgi maži, o sutvarkius automobilį ir pardavus vietiniam lietuviui galima uždirbti nuo keliolikos iki keliasdešimt tūkstančių litų.

„Automobilis, kurio vertė 130 tūkst. litų yra nuperkamas už 10 - 15 tūkst. litų,“ - aiškino FNTT Klaipėdos valdybos viršininkas Dainius Rimkus.

Gudrūs lietuvaičiai uždirba ne tik iš to, kad sutvarko suknežintą automobilį, bet ir iš to, kad sugeba išvengti didesnių mokesčių Lietuvoje – nors automobilis visą laiką gali stovėti viename Klaipėdos garažų, popieriuose gali apkeliauti pusę Europos.

„Automobilis iš Amerikos yra parvežamas Latvijos įmonės vardu, šia įmone disponuoja lietuviai. Latvijoje sumokamas simbolinis muito mokestis, pridėtinės vertės mokestis, kadangi yra sumažinta kaina, toks automobilis yra parduodamas Kipro įmonei, Kipro įmonė parduoda fiziniam asmeniui,“ - teigė D. Rimkus.

Automobilių verslu užsiimantys ir naujus automobilius Lietuvoje pardavinėjantys verslininkai tvirtina, kad nedaužtų automobilių tiesiog neapsimoka plukdyti konteineriais į Lietuvą, tad jei truputį pigiau perkate automobilį iš JAV, galite būti beveik tikri, kad jis buvo suknežintas arba paskendo.

„Jeigu iš JAV būtų gabenami automobiliai, kurie yra techniškai tvarkingi, niekaip nepažeisti, tai ekonomiškai nebūtų labai prasminga juos atvežti, susimokėti visus tarpinius mokesčius ir pristatyti bet kurioje iš Europos rinkų,“ - naujienų laidai sakė Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva.

Verslininkai tvirtina, kad gerai ir tinkamai suremontuoti sudaužytą automobilį kainuoja panašiai kaip ir nupirkti nedaužtą ir atplukdyti į Lietuvą. Tad iš kur tokių pogrindinių verslininkų pelnas? Ogi pelnomasi iš visų mūsų saugumo - remontuojama užsimerkiant prieš saugumo reikalavimus, kad tik būtų pigiau.

„Tokie automobiliai po to dėl visiškai nesuprantamų priežasčių, atsitikus kitam eismo įvykiui, staiga plyšta per pusę, lūžta ar kitaip tampa ypatingai pavojingi kitiems eismo dalyviams,“ – aiškino Rokas Knyva.

Transporto ir automobilių specialistai sako, kad auksarankių meistrų atgaivintų automobilių pavojų ir defektų neatras ir techninės apžiūros specialistai, nes automobiliai neardomi.

„Bet tai nereiškia, kad valdytojas vairuodamas tokią transporto priemonę su problemomis nesusidurs. Kaip pavyzdį būtų galima paminėti tų pačių oro pagalvių įrengimą. Netgi autorizuotas servisas ar bet kokia kita specializuota įmonė, jeigu padarytas geras imitatorius, apgaunantis valdymo blokus, identifikuoti klaidos negali,“ – sakė „Transporto studijos“ vyriausiasis ekspertas Ramūnas Vėlavičius.

Tad nusipirkęs tokie automobilį sutaupysi, bet niekada negali žinoti, ar kelyje suveiks stabdžiai, o įvykus avarijai, ar išsiskleis oro pagalvės. Negana to, valstybė amerikietiškiems automobiliams taiko mažesnius saugumo reikalavimus.

„Šitie reikalavimai apima tiek stabdymo sistemą, tiek išmetimo sistemą, vairavimo sistemą, sėdynių tvirtinimą, saugos diržus ir kitus dalykus,“ – aiškino R. Vėlavičius.

Atrodo, kad Lietuvoje amerikietiškų automobilių saugumu niekas nesirūpina ir tai nelaikoma problema, tačiau švedai skambina pavojaus varpais – jų žiniasklaida skelbia, kad į Lietuvą patenka apie 40 proc. visų iš Amerikos atplukdomų automobilių, o iš mūsų šalies šimtai keliauja į Švediją. Dėl saugumo susirūpinę švedai automobilius jau siekia pašalinti iš kelių, o mes užsimerkiame ir vis dar stebimės, kodėl per avarijas automobiliai plyšta per pusę.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (212)