aA
Pasibaigus daugiau kaip mėnesį visoje Lietuvoje vykusiai akcijai „Daugiau erdvės kiemuose“ Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA) pastebi, kad žmonių sąmoningumas didėja ir kasmet vis daugiau senų, nebevažiuojančių automobilių sutvarkoma taip, kaip pridera – neužteršiant gamtos pavojingais skysčiais ar plastiko nuolaužomis.
Apleistas automobilis
© DELFI / Valdas Kopūstas

GIA akcijos metu sulaukė kelių šimtų pranešimų apie senus, nebenaudojamus automobilius iš visos Lietuvos, taip pat buvo žmonių, kurie kreipėsi tiesiai į policiją. Aktyviausi buvo Vilniaus ir Kauno rajonų gyventojai, nuo jų nedaug atsiliko Panevėžio bei Klaipėdos rajonuose gyvenantys žmonės.
30 proc. pranešimų sulaukta iš tų žmonių, kurie norėjo tinkamai sutvarkyti savo automobilį, likę 70 proc. pranešimų gauti apie tai, kad nenaudojamas automobilis kieme trukdo eismui ar teršia aplinką. Gauta informacija perduota policijai ar atliekų tvarkytojams.

„Po akcijos tapo akivaizdu, kad žmonės pamažu įsisąmonina būtinybę tausoti savo aplinką, o kartu ir tvarkyti savo turtą taip, kaip pridera“, - pasakoja GIA direktorius Alfredas Skinulis. Jis taip pat primena, kad Administracinių teisės pažeidimų kodeksas numato, jog už atliekų tvarkymo taisyklių nevykdymą senų, nebevažiuojančių automobilių savininkams gali būti skirta nuo trijų iki šešių tūkstančių litų dydžio bauda.

Akcija, kuri buvo vykdoma kartu su Vilniaus eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija bei akcijos partneriais Lietuvos savivaldybių asociacija bei Policijos departamentu prie VRM, buvo skirta informuoti visuomenę apie būtinybę tinkamai tvarkyti nebenaudojamus automobilius. Pagal teisės aktų reikalavimus, seni, nenaudojami automobiliai Lietuvoje turi būtų saugiai ir nekenkiant aplinkai išardyti, susidariusios atliekos perdirbamos, o tinkamos naudoti dalys naudojamos pakartotinai.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, vien pernai į Lietuvą buvo įvežta daugiau kaip 216 tūkst. lengvųjų automobilių, tuo tarpu baigta eksploatuoti ir tinkamai sutvarkyta tik 34 tūkst. automobilių. Aplinkos apsaugos specialistai spėja, kad daugybė senų, nebenaudojamų automobilių pakliūva nelegaliems, licencijų neturintiems automobilių supirkėjams, kurie perka automobilius, juos išardo, vertingas dalis ir superkamas atliekas parduoda, o detales, kurių negali pelningai parduoti, tiesiog išmeta į pamiškėse, pakelės ar sudegina tam nepritaikytose vietose. Taip nelegalūs ardytojai teršia aplinką, nemoka mokesčių, nusižengia teisės aktų reikalavimas ir užkerta kelią atliekas sutvarkyti iki galo, perdirbant visas įmanomas dalis arba panaudojant jas dar kartą.

Kaip žinoma, naudojimui netinkamas, nevažiuojantis automobilis yra taršos šaltinis: iš jo į dirvožemį gali ištekėti aplinkai žalą darantys skysčiai (kuro, alyvos likučiai, įvairios rūgštys), išdaužyti automobilio stiklai ne tik teršia aplinką, bet ir gali sužeisti greta žaidžiančius vaikus. Plastikas, guma ar kitos automobilyje esančios medžiagos, pakliuvę į aplinką, ilgai nesuyra, o netinkamai deginamos dar ir užteršia orą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tyrimas parodė: 99 proc. vilniečių transporto spūstis laiko svarbia Vilniaus problema (8)

Atliktas tyrimas parodė, kad 85 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad transporto spūstys labai...

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (319)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (82)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Top naujienos

Pranckietis balsuoti dėl jo prašo dar šiandien, šaukiamas valdybos posėdis nuolat pildoma (78)

53 parlamentarų pasirašytą pareiškimą dėl Seimo pirmininko Viktoro Pranckiečio atšaukimo...

„New York Times“ tyrimas: Rusija vos per 12 val. Sirijoje subombardavo 4 ligonines (150)

Rusijos karinės oro pajėgos seniai kaltinamos ligoninių bombardavimu remiant Basharo al Assado...

Širinskienė ir Kirkilas peikia Pranckietį, bet patys postų kratosi (14)

Seimo nariai surinko parašus prieš Viktorą Pranckietį, jo postą teigia galintis užimti ir iš...

Lietuvos vežėjai prakalbo apie sektoriaus žlugimą: politikai vykdo genocidą (316)

Skubomis įvedamos mokesčių reformos gresia vežėjų bankrotais, – štai taip antradienį...

Nausėda: prabanga taip pat galėtų būti apmokestinama papildyta (504)

Beveik 100 dienų darbo laikotarpį pasiekęs prezidentas Gitanas Nausėda akcentavo esąs ir...

„Ryto“ pasiūlymo vasarą negavęs baltarusis jaučiasi tapęs krepšinio mamutu

Belgrado „Partizan“ ekipai pirmadienį iš Vilniaus oro uosto atvažiavus tiesiai į...

Prie strategiškai svarbaus miesto – didelė atsakomoji ataka prieš Turkijos pajėgas skelbiama, kad teritoriją paliko visos humanitarinės organizacijos (107)

Sirijos kurdams pavyko pasipriešinti Turkijai viename iš pasienio miestų, kurio perėmimą Ankara...

Lietuvos darbo rinka – bene labiausiai nukraujavusi ES + laukia dar ne vienas sunkus iššūkis

Lietuva turi bene labiausiai pastaraisiais dešimtmečiais nukraujavusią darbo rinką Europos...

Nausėda nepersigalvojo dėl Roko Masiulio: jis labai rimtai svarsto abi alternatyvas (54)

Prezidentas Gitanas Nausėda teigė nepakeitęs savo nuomonės dėl buvusio susisiekimo ministro Roko...