aA
Draudimas ir techninė apžiūra (TA) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų lūpomis išsakytą naujieną neseniai aprašė DELFI. Visgi tai – daugiau teorija nei realybė. Būti užtikrintam, kad net ir neturint techninės apžiūros ir sukėlus eismo įvykį žala bus atlyginta, negalima. Nors TA ir draudimas teoriškai nėra susiję, tačiau galite būti tikri, kad automobilis be TA po avarijos bus itin nuodugniai tikrinamas.
Policija, reidas
Policija, reidas
© DELFI / Ainis Gurevičius

Įstatymas numato, kad draudimas regreso tvarka gali išsireikalauti žalą iš avarijos kaltininko visiškai nepriklausomai nuo to, galiojo TA ar ne.

„Iš kur jūs tai ištraukėte, kad TA ir draudimas susiję? Nė viename teisės akte to nerasi, niekur neparašyta, kad draudimas be TA negalioja. Kai draudimas perkamas, juk niekas netikrina, galioja TA ar ne“, – DELFI teigė Algimantas Križinauskas, Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius.

Nepaisant to, kad niekur nėra parašyta, jog civilinės atsakomybės draudimas neturint techninės apžiūros negalioja, draudimo bendrovių atstovai tikina, kad TA, norint dalyvauti eisme, yra privaloma pagal įstatymus ir indikuoja, kad automobilis gali būti naudojamas eisme bei yra techniškai tvarkingas.

„Avarijos atveju visuomet yra nustatoma, dėl kokios priežasties ji kilo. Pavyzdžiui, vairuotojas žinojo, kad automobilyje neveikia stabdžiai, bet vis tiek važiavo iš vieno kiemo į kitą, ir atsitrenkė į kitą automobilį. Draudimas gali atsisakyti atlyginti žalą arba pareikalauti regreso iš kaltininko tik tais atvejais, kai yra aiškus priežastinis ryšys tarp įvykio kilimo ir automobilio techninės būklės“, – aiškina Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų strategas.

Tirs papildomai

Draudimo bendrovės ekspertas akcentavo, kad jeigu įvyko avarija ir automobilis TA neturi, draudikai visada aiškinsis, kodėl.

„Gal tiesiog vairuotojas pamiršo ją praeiti (tokie atvejai dažniausi), taip pat iš „Transekstos“ duomenų bazės galima matyti nesėkmingų techninių apžiūrų priežastis, pavyzdžiui, nesandari stabdžių sistema ir vėliau šiuos duomenis lyginti su avarijos kilimo priežastimi“, – sakė G. Petrikas.

Su tuo, kad dažniausiai eismo dalyviai pamiršta laiku pasirūpinti TA, sutinka ir Raimondas Bieliauskas, „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

„Vis tik keliuose nestinga ir tokių, kurie piktybiškai nepasirūpina transporto priemonės draudimu, technine apžiūra. Ir visi jie rizikuoja daugiau nei tik gresiančia bauda, tačiau viskas priklauso nuo aplinkybių“, – akcentavo jis.

Anot žinovo, jei automobilio techninė apžiūra negalioja, tai yra pirmasis požymis, kad reikia tirti transporto priemonės techninę būklę. Jei automobilis yra techniškai tvarkingas ir jo techninė būklė neturėjo įtakos eismo įvykiui – tokiais atvejais draudimas galioja ir mokama išmoka. Tačiau, jei avarija atsitinka, pavyzdžiui, dėl netvarkingų stabdžių ir negalioja automobilio techninė apžiūra, tuomet sprendimas dėl draudimo išmokos priimamas po papildomo tyrimo.

TA neturėjimas netrukdo

Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas, aiškina, kad TA neturėjimas yra administracinis pažeidimas, tačiau tai nėra pagrindas draudikui taikyti regresą.

Anot jo, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatyme numatyti konkretūs atvejai, kai galima išmokėtą sumą iš avarijos kaltininko susigrąžinti regreso tvarka.

„Pavyzdžiui, regresas gali būti taikomas tuo atveju, jeigu techninis gedimas buvo eismo įvykio priežastimi. Žalos atveju draudimo bendrovės gali paprašyti TA tik kaip papildomo informacijos šaltinio dėl kaltininko transporto priemonės techninės būklės įvertinimo tiriant įvykį ir jo atsiradimo priežastį“, – aiškino jis.

Jis pabrėžė ir tai, kad draudimo bendrovė jokiais atvejais nėra atleidžiama nuo prievolės mokėti draudimo išmoką, nors apsidraudęs asmuo ir pažeidė teisės aktų ar draudimo sutarties reikalavimus. Kitaip tariant, draudimas galioja visada, taip pat ir nukentėjusiam visuomet atlyginama žala.

„Visgi įstatymo numatytais atvejais, draudimo bendrovė gali prisiteisti išmokėtas sumas iš avarijos kaltininko“, – akcentavo žinovas.

Su „Kasko“ – kitaip

Visgi kitokia situacija yra su savanorišku ir papildomu „Kasko“ draudimu. Pasak R. Bieliausko, draudžiantis šios rūšies draudimu, reikia paisyti draudimo sutartyje esančių sąlygų, priešingu atveju patirta žala nebus atlyginama.

„Kasko“ atveju išmoka gali būti nemokama, jei automobilis yra techniškai netvarkingas ir jo techninė būklė turėjo įtakos eismo įvykiui. Privalomojo draudimo atveju išmoką gautų nukentėjęs eismo įvykio dalyvis. Avarijos kaltininkas draudikui turėtų padengti nukentėjusiajam sumokėtą sumą“, – teigė R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
4.1765

Galvos skausmas vairuotojams – po kapotu apsigyventi sumanę graužikai

Vėstant orams, graužikai ir kiti gyvūnai ieškosi šiltesnės aplinkos. Draudikai atkreipia...

Kad ruduo nevirstų ašarų pakalne: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas? (4)

Horizontą apdengęs rūkas , tamsa ir laukinai gyvūnai – tai tik kelios priežastys, kodėl...

Vairuotojus perspėja nežioplinėti: viena uždelsta akimirka gali kainuoti tūkstančius (11)

Į kelius išbėgantys migruojantys laukiniai gyvūnai kasmet tampa eismo įvykių priežastimi....

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (8)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Top naujienos

Raseiniuose koronavirusu susirgęs jaunas vyriškis: niekada nieko panašaus nesu jautęs (79)

Pirmasis užsikrėtimas koronavirusu Lietuvoje buvo patvirtintas vasario 28 dieną, o nuo to laiko...

Valstybinių vaistinių kol kas nebus: Seimui pritrūko balsų (92)

Antradienį Seimas balsuodamas nepritarė valstybinių vaistinių steigimui. Įstatymui priimti...

Patvirtintų naujų koronaviruso atvejų – 88: židinių žemėlapis sparčiai plečiasi užsikrečia choruose, treniruotėse, ugdymo įstaigose ir darbe (94)

Per vakar dieną patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių skaičius: 88, mirusių nuo...

Prieš lemiamą sprendimą Karbauskis prabilo apie tai, kodėl vaistų kainos Lenkijoje mažesnės papildyta (150)

Seimas antradienį ketina apsispręsti dėl valstybinių vaistinių. Opozicijai kalbant apie tai, kad...

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro (15)

Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Dėl numatytų tvarkomų...

Tiesioginė transliacija / Delfi tema. Verslo skolos išaugo 5 kartus: ar gresia bankrotų banga? (5)

Įmonių skolos „Sodrai“ šiemet išaugo iki 170 mln. eurų – apie 5 kartus daugiau nei pernai...

Dvi Europos šalys dėl COVID-19 skelbs ekstremaliąją padėtį papildyta (100)

Čekija ir Slovakija dėl koronaviruso protrūkio šią savaitę ketina skelbti ekstremaliąją...

Po protestų jį palaikė žuvusiu: omonininkų rankose atsidūręs Jevgenijus pasakoja, ką patyrė iš tiesų svarsto versiją, kad OMON pareigūnams duodama kažkokių narkotikų (399)

Naktį iš rugpjūčio 9 į 10 dieną internete pasklido daugybė nuotraukų ir vaizdo įrašų,...

Drabužių gamintojai Lietuvoje – įtampoje: kol dalis verčiasi per galvą, kiti – plečiasi ir didina algas (34)

Anot Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos ( LATIA ), dėl COVID-19 stipriai...

|Maža didelių žinių kaina