aA
Draudimas ir techninė apžiūra (TA) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų lūpomis išsakytą naujieną neseniai aprašė DELFI. Visgi tai – daugiau teorija nei realybė. Būti užtikrintam, kad net ir neturint techninės apžiūros ir sukėlus eismo įvykį žala bus atlyginta, negalima. Nors TA ir draudimas teoriškai nėra susiję, tačiau galite būti tikri, kad automobilis be TA po avarijos bus itin nuodugniai tikrinamas.
Policija, reidas
© DELFI / Ainis Gurevičius

Įstatymas numato, kad draudimas regreso tvarka gali išsireikalauti žalą iš avarijos kaltininko visiškai nepriklausomai nuo to, galiojo TA ar ne.

„Iš kur jūs tai ištraukėte, kad TA ir draudimas susiję? Nė viename teisės akte to nerasi, niekur neparašyta, kad draudimas be TA negalioja. Kai draudimas perkamas, juk niekas netikrina, galioja TA ar ne“, – DELFI teigė Algimantas Križinauskas, Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius.

Nepaisant to, kad niekur nėra parašyta, jog civilinės atsakomybės draudimas neturint techninės apžiūros negalioja, draudimo bendrovių atstovai tikina, kad TA, norint dalyvauti eisme, yra privaloma pagal įstatymus ir indikuoja, kad automobilis gali būti naudojamas eisme bei yra techniškai tvarkingas.

„Avarijos atveju visuomet yra nustatoma, dėl kokios priežasties ji kilo. Pavyzdžiui, vairuotojas žinojo, kad automobilyje neveikia stabdžiai, bet vis tiek važiavo iš vieno kiemo į kitą, ir atsitrenkė į kitą automobilį. Draudimas gali atsisakyti atlyginti žalą arba pareikalauti regreso iš kaltininko tik tais atvejais, kai yra aiškus priežastinis ryšys tarp įvykio kilimo ir automobilio techninės būklės“, – aiškina Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų strategas.

Tirs papildomai

Draudimo bendrovės ekspertas akcentavo, kad jeigu įvyko avarija ir automobilis TA neturi, draudikai visada aiškinsis, kodėl.

„Gal tiesiog vairuotojas pamiršo ją praeiti (tokie atvejai dažniausi), taip pat iš „Transekstos“ duomenų bazės galima matyti nesėkmingų techninių apžiūrų priežastis, pavyzdžiui, nesandari stabdžių sistema ir vėliau šiuos duomenis lyginti su avarijos kilimo priežastimi“, – sakė G. Petrikas.

Su tuo, kad dažniausiai eismo dalyviai pamiršta laiku pasirūpinti TA, sutinka ir Raimondas Bieliauskas, „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

„Vis tik keliuose nestinga ir tokių, kurie piktybiškai nepasirūpina transporto priemonės draudimu, technine apžiūra. Ir visi jie rizikuoja daugiau nei tik gresiančia bauda, tačiau viskas priklauso nuo aplinkybių“, – akcentavo jis.

Anot žinovo, jei automobilio techninė apžiūra negalioja, tai yra pirmasis požymis, kad reikia tirti transporto priemonės techninę būklę. Jei automobilis yra techniškai tvarkingas ir jo techninė būklė neturėjo įtakos eismo įvykiui – tokiais atvejais draudimas galioja ir mokama išmoka. Tačiau, jei avarija atsitinka, pavyzdžiui, dėl netvarkingų stabdžių ir negalioja automobilio techninė apžiūra, tuomet sprendimas dėl draudimo išmokos priimamas po papildomo tyrimo.

TA neturėjimas netrukdo

Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas, aiškina, kad TA neturėjimas yra administracinis pažeidimas, tačiau tai nėra pagrindas draudikui taikyti regresą.

Anot jo, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatyme numatyti konkretūs atvejai, kai galima išmokėtą sumą iš avarijos kaltininko susigrąžinti regreso tvarka.

„Pavyzdžiui, regresas gali būti taikomas tuo atveju, jeigu techninis gedimas buvo eismo įvykio priežastimi. Žalos atveju draudimo bendrovės gali paprašyti TA tik kaip papildomo informacijos šaltinio dėl kaltininko transporto priemonės techninės būklės įvertinimo tiriant įvykį ir jo atsiradimo priežastį“, – aiškino jis.

Jis pabrėžė ir tai, kad draudimo bendrovė jokiais atvejais nėra atleidžiama nuo prievolės mokėti draudimo išmoką, nors apsidraudęs asmuo ir pažeidė teisės aktų ar draudimo sutarties reikalavimus. Kitaip tariant, draudimas galioja visada, taip pat ir nukentėjusiam visuomet atlyginama žala.

„Visgi įstatymo numatytais atvejais, draudimo bendrovė gali prisiteisti išmokėtas sumas iš avarijos kaltininko“, – akcentavo žinovas.

Su „Kasko“ – kitaip

Visgi kitokia situacija yra su savanorišku ir papildomu „Kasko“ draudimu. Pasak R. Bieliausko, draudžiantis šios rūšies draudimu, reikia paisyti draudimo sutartyje esančių sąlygų, priešingu atveju patirta žala nebus atlyginama.

„Kasko“ atveju išmoka gali būti nemokama, jei automobilis yra techniškai netvarkingas ir jo techninė būklė turėjo įtakos eismo įvykiui. Privalomojo draudimo atveju išmoką gautų nukentėjęs eismo įvykio dalyvis. Avarijos kaltininkas draudikui turėtų padengti nukentėjusiajam sumokėtą sumą“, – teigė R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
4.0000

Ką blogai daro vairuotojai, po avarijos pildydami eismo įvykio deklaracijas

Eismo įvykis , be jokios abejonės, sukelia daug streso. Negana to, kad transporto priemonė...

„Regitra“ atsisakė registruoti beveik 200 automobilių (8)

Šiemet per pirmąjį pusmetį, įtarus vagysčių ir klastojimo atvejus, „Regitroje“ atsisakyta...

„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis? (68)

Nors įvairių garso ir šviesos signalų rodymas daugeliui vairuotojų atrodo savaime suprantamas,...

Paaiškino apie vairavimą po „vienos taurės“: tik atrodo, kad niekas nepasikeitė (23)

Vairuotojai ir policijos pareigūnai džiaugiasi – neblaivių vairuotojų mažėja, visgi...

Kodėl atšilus orams išauga avarijų skaičius: pirštu bado į atsipalaidavusius vairuotojus (1)

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų...

Top naujienos

Rasa Kazėnienė pratrūko: prokuratūrą reikia aptverti tvora ir visi žinos, už ką prokurorai ten sėdi (85)

Kauno tardymo izoliatoriaus direktoriaus pavaduotoja Rasa Kazėnienė stebisi prokuratūros priimtu...

Perspėja dėl išpopuliarėjusios sendinimo programėlės: kūrė buvęs liūdnai pagarsėjusios rusiškos įmonės darbuotojas (52)

2017-aisiais sukurta programėlė „FaceApp“ šiomis dienomis pritraukė daugybę vartotojų....

Naujos Skvernelio vyriausybės mįslės: trys ministrai keisis tikrai, dėl vieno – klausimas (86)

Formuojant naują Ministrų Kabinetą greičiausiai keisis trys ministrai – susisiekimo, vidaus...

Buvusią porą pasivijo senos problemos: Uspaskichas ir Blažytė turės sumokėti 158 tūkst. eurų mokesčių (48)

Darbo partijos įkūrėjas, europarlamentaras Viktoras Uspaskichas ir jo buvusi sutuoktinė,...

Lietuvos bankas kreipėsi į teismą dėl svetainių, kuriose sukčiai apsimeta DELFI (7)

Dėl interneto sklindančios melagingos informacijos, skelbiamos sukčių sukurtose svetainėse,...

Daliai į Lietuvą grįžtančių emigrantų – nemokamas sveikatos draudimas (2)

Lietuvos piliečiai ar teisę į pilietybę turintys lietuvių kilmės asmenys, atvykstantys į...

Ką blogai daro vairuotojai, po avarijos pildydami eismo įvykio deklaracijas

Eismo įvykis , be jokios abejonės, sukelia daug streso. Negana to, kad transporto priemonė...

Kuo Lietuvai palanki naujoji EK vadovė, o kas kelia nerimą: tai nebus „bičiulis“ Junckeris (45)

Naujoji Europos Komisijos vadovė Ursula von der Leyen gerai pažįsta Lietuvą, o ir lietuvių...

Kaunui reikės palaukti: Eurolyga finalo ketvertą perkėlė į Kelną (19)

Kitais metais Eurolygos čempionai paaiškės ketvirtame pagal dydį Vokietijos mieste Kelne. 2020...

Kelionių agentai išdavė, kokių keisčiausių įnorių turi lietuvių turistai (13)

Kuo daugiau lietuvių atostogoms renkasi užsienio šalis, tuo dažniau kelionių agentams tenka...