aA
Iki kitų metų vidurio skirtinguose šalies miestuose planuojama atnaujinti 10 problematiškiausių nereguliuojamų perėjų – tokių, kuriose įvyksta daugiausia eismo įvykių arba per kurias eidami pėstieji jaučiasi nesaugiai. Šiai iniciatyvai bus skirta nuo 100 iki 200 tūkstančių litų.
© DELFI

„Vien pernai Lietuvos keliuose žuvo 97 pėstieji, dar 1149 buvo sužaloti. Dauguma šių nelaimių įvyksta miestuose, net iki 80 proc. jų – pėsčiųjų perėjose. Todėl pasiūlėme savivaldybėms skirti lėšų pavojingiausioms perėjoms atnaujinti, kad jos taptų saugesnės pėstiesiems ir geriau pastebimos vairuotojams“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Valdybos narys ir Privačių klientų departamento direktorius Raimondas Geleževičius.

Šią iniciatyvą bendrovė įgyvendins bendradarbiaudama su Lietuvos policija ir miestų savivaldybėmis. Policijos atstovai padėjo identifikuoti problematiškiausias perėjas penkiuose didžiausiuose šalies miestuose, dėl kurių modernizavimo bus tariamasi su savivaldybėmis ir eismo saugumo ekspertais.

„Sieksime pirmąsias perėjas atnaujinti šią vasarą ir rudens pradžioje. Rudeniop miestuose eismas tampa labai intensyvus, o tamsus paros metas ilgėja ir tai turi tiesioginių neigiamų pasekmių saugumui. Lietuvos kelių policijos duomenimis, apie 50 proc. pėsčiųjų nukenčia įvykiuose, kurie įvyksta spalio-sausio mėnesiais. Maždaug 2 iš 3 įvykių, kuriuose žūsta pėstieji, nutinka tamsiu paros metu“, – sakė R. Geleževičius.

Reikia ir pėsčiųjų atsakomybės

Lietuvos policijos duomenimis per penkerius metus žuvusių pėsčiųjų skaičius Lietuvoje sumažėjo 20 procentų, o sužeistųjų – kiek daugiau nei 13 procentų. Tą lėmė investicijos į kelių infrastruktūrą, aktyvus policijos darbas patruliuojant prie pėsčiųjų perėjų ir drausminant pėsčiųjų nepraleidžiančius vairuotojus, pėsčiųjų švietimas. Vis tik, policijos atstovai įsitikinę, toliau būtina gerinti šiuos rodiklius.

„Norime pastebėti, kad maždaug kas antras kelyje sužalojamas pėsčiasis dėl avarijos būna kaltas pats, jis nukenčia dėl savo neatsargumo. Todėl vienu iš pagrindinių prioritetu 2014-iems metams Lietuvos policija taip pat išskyrė eismo taisyklių nesilaikančių pėsčiųjų švietimą bei drausminimą“, – sakė Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.

Pažeidimai pėsčiųjų perėjose
© Bendrovės archyvas

Planuojama, jog iki kitų metų vidurio bus atnaujinta bent 10 pavojingiausių perėjų: penkios didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose, keturios kituose miestuose. Dar vieną miestą, kuriame bus atnaujinta perėja, išrinks gyventojai, balsuodami „Facebook“ socialiniame tinkle esančiame „Lietuvos draudimo“ puslapyje.

DELFI skaitytojus kviečiame siūlyti, kurias perėjas reikėtų atnaujinti. Savo nuomonę galite išsakyti apklausos laukelyje apačioje.


Pažeidimai pėsčiųjų perėjose
© Bendrovės archyvas
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įspėja vairuotojus: saugokitės po nakties ant kelio prikritusių medžių bei šakų

Ankstų šeštadienio rytą oro temperatūra šalyje buvo nuo 0 iki 4 laipsnių šilumos.

Kas kaltas, kad net apšviestose perėjose vairuotojai nepamato pėsčiųjų (88)

Kai 8 valandą ryte dar tamsu, o 16 valandą – jau tamsu, kelionių sutemus neišvengia nė vienas...

Ką turite padaryti vakare, kad ryte sėkmingai užvestumėte automobilį (60)

Atšalus orams rytais į automobilių stovėjimo aikšteles grįžta langų gremžimo garsai,...

Draudikai nerimauja dėl vairuotojų, naudojančių eismo programėles: perspėja apie pasekmes (37)

Nors kalbėti telefonu vairuojant Lietuvoje negalima, mūsų šalies vairuotojai vis tiek nepaleidžia...

Ką daryti, kad prasidėjus žiemai automobilio durys ir spynelės neužšaltų (10)

Prasidėjus šalnoms, svarbu tinkamai pasirūpinti savo automobiliu. Bene visi žino, kad reikia...

Top naujienos

Ant branduolinio karo slenksčio: kodėl 2020-ieji gali tapti lemtingi (290)

Netikėtai kilus didelei tarptautinei krizei kurį laiką trunka apsižodžiavimai, raginimų sėsti...

Savaitės orai: pirmadienį gresia rekordas, vėliau bus blogiau

Pirmadienį Lietuva pateks į galingo ciklono pietvakarinę šiltąją dalį. Dangumi plaukiantys...

Žydų gydytojas parodė dar nepažįstamą Aušvico pusę (102)

„ Aušvicas neturi pasikartoti – šis troškimas, atsiradęs tėvo širdyje, vokiečiams palikus...

Išskirtinį Europoje karaliavusios dinastijos atstovų veido bruožą nulėmė kraujomaiša: išnyko visa giminė (24)

Daugeliui karalių ir karalienių, priklausiusių Austrijos Habsburgų dinastijai, valdžiusiai...

Miestas, kadaise tituluotas prekybos sostine: prasiautęs pirmasis pasaulinis karas paliko tik apokaliptinius vaizdus (11)

Prieš pirmąjį pasaulinį karą Tauragė turėjo beveik trylika tūkstančių gyventojų,...

Derbis, kurio galėjo ir nebūti: LKL lyderių galvose kirba kitokie klausimai (7)

Kalbant juokais, Kauno „Žalgirio“ tritaškių pataikymo procentas nemeluoja. Žvelgiant į jį,...

Hobį darbu pavertęs panevėžietis: veikla prasidėjo todėl, kad valgyti norėjosi (27)

Panevėžio rajone gyvenantis menininkas Erikas Hincas jau trisdešimt metų užsiima keramika ir...

Kaip geriau nepakuoti dovanų, jei nenorite nuvilti (1)

Kuklios dovanos, supakuotos į prašmatnias, daug žadančias pakuotes, sukuria apgaulingų...

Atėjus šeimyniniams džiaugsmams, išėjo vyriški: viskas dėl to prakeikto sekso... (232)

Rašau, nes nebeturiu ko prarasti. Tegu perskaito kas tik nori, tegu tai būna šauksmas į tyrus, bet...