Dalijimosi paslaugų įmonės siūlo ne tik automobilius, bet ir paspirtukus. Tam, kad ši susisiekimo transporto priemonė būtų ir saugi, Vilnius dirba kartu su dalijimosi paslaugų įmonėmis, todėl Vilniuje taikomi mikromobilumo principai paspirtukininkams.

„Kuriant darnią miesto kelionių kultūrą svarbiausia, kad visi eismo dalyviai laikytųsi savo pareigų. Pėstieji turi stebėti vairuotojus, ypač nereguliuojamose perėjose ir kelią kirsti tik įsitikinę, kad yra matomi; vairuotojai turi laikytis KET ir saugaus greičio, užtikrinančio galimybę pamatyti visus. Paspirtukininkams ir dviratininkams taip pat galioja KET, todėl norint kelyje būti saugiems ir apsaugoti kitus – nevalia pamiršti taisyklių“, – sako JUDU judumo ekspertas Edgaras Stankevičius.

Norint paspirtukus įgalinti kasdienėse kelionėse ir laikyti juos visaverte susisiekimo priemone, reikia gairių, kuriomis vadovaujantis eismas bus patogesnis ir saugesnis.

„Gavę pasiūlymą kartu parengti mikromobilumo principus, iškart sutikome. Nuolat investuojame į kelionių paspirtukais saugumą ir edukuojame vartotojus, kaip reikia elgtis tiek prie paspirtuko vairo, tiek nulipus nuo jo. Šiais metais įdiegėme ne vieną naujovę – Vilniuje veikia paspirtukų statymo zonos bei interaktyvus greičio ribojimas, mūsų pačių darbuotojai tikrina miestą ir perstato ne vietoje paliktus paspirtukus, o tą daryti gelbsti ir dirbtinio intelekto sprendimas, įvertinantis paspirtuko parkavimą pagal kelionės pabaigoje padarytą nuotrauką ir esant reikalui perspėjantis paspirtukininką“, – pasakoja „Bolt” dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta.

Mikromobilumo principai

Vilniaus miesto paspirtukų dalijimosi paslaugos pagrindiniai teikimo principuose nurodytos ne tik gairės dalijimosi paslaugų įmonėms, tačiau ir patogi atmintinė paspirtukų vairuotojams.

Čia primenama apie saugių kelionių svarbą rūpinantis ne tik kitais eismo dalyviais, bet ir pačiais paspirtukininkais - kad būtų išvengta pavojingų situacijų ar netgi traumų.

„Gatvėje situacijos keičiasi labai greitai, kartais vos per akimirką, o esant už paspirtuko vairo gali atrodyti, kad taip pat greitai ir sureaguosi. Tačiau taip nėra. Dažniausiai paspirtuku važiuojantys miestiečiai neturi papildomų kūno apsaugų, todėl susidūrimas su pėsčiuoju ar automobiliu gali turėti skaudžių pasekmių“, – sako E. Stankevičius.

Paspirtukas – puiki priemonė kasdienėms kelionėms mieste šiltuoju sezono metu. Vilniuje kasmet vis labiau plečiamas dviračių takų tinklas. Tiesiami ne tik modernūs, naują gatvių standartą atitinkantys takai, bet ir prijungiamos esamos dviračių takų atkarpos, kurios taip pat sparčiai atnaujinamos. Šiuo metu bendrą dviračių takų tinklą Vilniuje sudaro netgi 144 kilometrų.

JUDU keičia požiūrį į Vilniaus miesto eismo infrastruktūrą ir siekia, kad kiekvienam judėti po miestą būtų paprasta – kad ir kokį keliavimo būdą jis pasirinktų: pėsčiomis, dviračiu, viešuoju transportu ar automobiliu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją