Kaip automobilius remontuojantys asmenys ir įmonės atsikrato tuo, kas liko iš transporto priemonės, patikrinę aplinkosaugininkai išvydo liūdną vaizdą. Surengtos akcijos „Garažiukas“ rezultatai rodo, kad autotransporto priežiūros ir remonto sektoriuje pažeidimų, kai netinkamai tvarkomos transporto priemonių atliekos, yra gana daug.
Asociatyvi nuotr.
© Organizatorių nuotr.

Per akcijos mėnesį Panevėžio rajone nustatyti bent keli tokie pažeidėjai. Aplinkosaugininkai tikrino garažų bendrijas, dirbtuves, garažuose ir kitose pagalbinėse patalpose įsikūrusias mažas įmones, atliekančias automobilių remontą, padangų keitimą. Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento teritorijoje per 21-ą reidą nustatyti devyni pažeidimai. Dažniausi jų – nevedama atliekų susidarymo apskaita, nepateiktos atliekų susidarymo apskaitos ataskaitos už 2016 metus, nepaženklintos pavojingų atliekų laikymo talpos.

Akcijos metu taip pat nustatyti ir trys neteisėto eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymo atvejai. Pastarieji – Panevėžio rajone.

Taupo gamtos sąskaita

Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento Panevėžio agentūros vedėja Ieva Jakupkaitė sako, kad palyginus su tuo, kiek atliko reidų, pažeidimų nustatyta daug – jų rasta per kone kiekvieną patikrinimą. Baudos laukia vienos įmonės ir trijų fizinių asmenų. „Vis dar žmonės bando, vis dar galvoja nepaklius, nepagaus“, – pažeidėjų logiką bando perprasti I. Jakupkaitė.

Aplinkosaugininkai reidus organizavo ne pagal gautus skundus, o tiesiog važiuodami per rajoną ir stebėdami aplinką – pastebėję kėbulus ar kažką kito įtartino, užvažiuodavo patikrinti ir garažų. Pasak I. Jakupkaitės, tie, kurie turi vieną automobilį, paprastai jį ardo garaže užsidarę nuo svetimų akių, todėl sunku pastebėti. Tačiau turintieji po keletą išardytų automobilių, nori nenori juos laiko lauke.

„Įmonės, legaliai vykdančios tą veiklą, turi leidimus, moka dirbti su pavojingomis atliekomis, moka mokesčius ir priduoda netinkamas atliekas atliekų tvarkytojams. Fiziniai asmenys paprastai viską išmeta į sąvartyną, nes už kiekvieną pavojingų atliekų pridavimą reikia mokėti pinigus, jie tikrai tuo nesuinteresuoti. Geriausiu atveju išveža į kokį sąvartyną, bet dažnai išverčia kur pamiškėje prie keliuko“, – sako I. Jakupkaitė.

Tarp pažeidėjų – ir įmonė

Pas du asmenis, nelegaliai ardžiusius automobilius, aplinkosaugininkai aptiko po kelias išardytas transporto priemones. Nustatyta pažeidėja įmonė taip pat turėjo daug ardomų automobilių. Pastaroji, pasak I. Jakupkaitės, veiklą anksčiau vykdė mieste, o dabar persikėlusi į rajoną. Šioji, pasak vedėjos, kaip tvarkyti pavojingas atliekas, žinojo, nes buvo legali eksploatuoti nebetinkamų transporto priemonių ardytoja. Vis dėlto dar galinčias praversti detales iš automobilio išrinkę ardytojai tinkamai nepasirūpino tuo, kas dar liko iš transporto priemonės.

Aptiktieji pažeidėjai aplinkosaugininkams teisinosi ardantys savus automobilius.

„Jei ardo savo mašinas, kažkodėl įsivaizduoja, kad nieko nereikia kitaip daryti. Iš tikrųjų nėra niekur išskirta, ar vieną automobilį ardai, ar dešimt – reikalavimai lygiai tie patys. Priešingu atveju net nebūtų reikalingi eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardytojai – kiekvienas užsidaręs garažiuke ardytų savo mašiną ir nebūtų suinteresuoti atliekų atiduoti jų tvarkytojams“, – pastebi vedėja.

Paprasčiau atsikratyti

Aplinkosaugininkams darbo nepalengvino ir teisės aktų pokyčiai. Pagal dabar galiojančias taisykles, išregistruojant nebeeksploatuojamą automobilį, „Regitrai“ nebereikia pateikti jokių duomenų, kur padėjai atliekas. Anksčiau, pasak I. Jakupkaitės, aplinkosaugininkams buvo paprasčiau. „Regitrai“ reikėjo pateikti pažymą, kad neeksplotuojamas automobilis priduotas atliekų tvarkytojams. Tad, anot vedėjos, darbo su nelegaliai tvarkančiais automobilius tik padaugėjo.

„Iš „Regitros“ duomenų bazės automobilis išregistruotas, taigi, jo savininkas nerodomas. Norint gauti informaciją, kas buvo paskutinis tokio automobilio valdytojas, reikia jo ieškoti. O jeigu pridavė numeriu pažymėtą kėbulą į metalo aikštelę, kur supjaustė ar eksportavo kaip metalo laužą, niekas galų ir nebesuranda“, – sako I. Jakupkaitė.

Faktas

Eksploatuoti netinkamas transporto priemones gali surinkti ir apdoroti tik apdorojimo įmonės, turinčios leidimą, kuriame apibrėžtos eksploatuoti netinkamų transporto priemonių surinkimo ir apdorojimo sąlygos. Vykdant automobilių priežiūrą bei remontą būtina laikytis aplinkos apsaugos reikalavimų transporto priemonių techninei priežiūrai ir remontui aprašo reikalavimų.

Daugiau naujienų skaitykite naujienos.lt.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo registratorių naudotojus: filmuokite, bet socialinius tinklus pamirškite (131)

Šiemet gegužę Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR),...

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet naujoji pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (47)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Imasi saugumo autobusuose: vairuotojai keleiviams primins, kad prisisegtų saugos diržus (4)

Keleivius vežančios įmonės, autobusų stotys bei Lietuvos transporto saugos administracija...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (159)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Top naujienos

Linas Kojala. Didžioji politika šokių aikštelėje (1)

Kai Jungtinių Valstijų prezidentas Geraldas Fordas galantiškai pakvietė Jungtinės Karalystės...

Milijonieriumi prisistatantis Aaronas Perezas sėdo į kalėjimą JAV, laisvėn išeis tik 2022-aisiais (171)

Mūsų šalyje puikiai žinomas, dažnai viešintis ir dar visai neseniai nepilnametę sužadėtinę...

Andrius Tapinas. Dienos, kai valstiečiams eina (472)

Kolega Rimvydas Valatka įdomiai rašo apie paskutinius neribotos valstiečių arogancijos metus.

Įspėjimas iš Prahos: vyksta intervencija Zemanas atsitvėrė tylos siena  (24)

Čekija ir Slovakija antradienį mini 50 metų senumo įvykius, kai sovietų tankai sutriuškino...

Teks prisitaikyti prie naujo klimato: nei vasaros, nei žiemos nebebus tokios, kaip anksčiau (102)

Ekstremalūs orų pokyčiai, kai vienus kraštus skandina potvyniai, o kitus kepina nebūdingas...

Valdžia turi realų kainų mažinimo įrankį, tačiau elgiasi priešingai? (13)

Valstybė gali mažinti kainų augimą dviem būdais – didindama konkurenciją ir šviesdama...

Prie sostinės daugiabučių nebeliks įprastų šiukšlių konteinerių: kokie pokyčiai laukia gyventojų (27)

Liepos pabaigoje Vilniuje, Karoliniškėse, buvo pristatyta nauja atliekų surinkimo aikštelė. Joje...

Lietuvių tyrimas atskleidė įdomius faktus apie baldų gamybą: kainą nustato tiesiog pagal nuojautą

Ar kada pagalvojote, kas nulemia vienų ar kitų produktų kainą? Kas diktuoja kainų pokyčius ir...

Kraupūs vaizdai iš Lietuvos fermų: štai kokį pragarą turi iškęsti bejėgiai žvėreliai (280)

DELFI pasiekė šokiruojanti filmuota medžiaga iš Lietuvoje esančių kailinių žvėrelių ūkių....

Pavojus dėl tymų grėsmingai auga: susirgo rekordiškai daug europiečių (68)

Pasaulio sveikatos organizacijos ( PSO ) duomenimis, per pirmą šių metų pusmetį Europoje tymais...