Savo nusikalstamo amato neatsisakantys ilgapirščiai lietuviams vis dar kelia galvos skausmą. Policijos suvestinėse kone kiekvieną dieną galima rasti bent po keletą įrašų apie viename ar kitame šalies mieste apvogtą ar nuvarytą transporto priemonę, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vagys dažnai taikosi į multimedijos sistemas
© Vilniaus aps. VPK

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, pernai Lietuvoje dėl vagių padarytos žalos buvo užfiksuota beveik 500 klientų pranešimų. Nors ši statistika, lyginant su 2016 metais, yra kiek geresnė, tačiau dėl brangstančių detalių, įrangos bei remonto paslaugų nukentėjusiems klientams praėjusiais metais išmokėta bent 45 tūkst. eurų daugiau išmokų.

Taikosi į „turtingus“ automobilius

Kaip pasakoja R. Bieliauskas, mados tarp vagių pastaraisiais metais nesikeičia – jie didžiausią dėmesį kreipia į transporto priemones, aprūpintas geresne komplektacija ir turinčias daugiau įvairios elektronikos, kurią galima išmontuoti per trumpą laiką.

„Pastaruosius keletą metų pastebime, jog gauname vis daugiau pranešimų apie multimedijos ar navigacijos įrangos vagystes. Tiems, kas puikiai išmano savo amatą, tai tampa ganėtinai lengvu, tačiau ypač vertingu grobiu. Bent šiek tiek naujesniame automobilyje sumontuota multimedijos įranga gali kainuoti 2-3 tūkstančius eurų ar dar daugiau, o juodojoje rinkoje tai yra ypač paklausi prekė“, – teigia draudimo ekspertas.

ERGO statistika rodo, jog vagių dėmesį labiausiai traukia tų markių automobiliai, kurių šalyje registruota daugiausiai.

Vagių taikiniu neretai tampa ir prabangūs automobiliai. „Jei rinkoje yra paklausa, tai gatvėje vagišiams tikrai yra pakankama pasiūla. Kas specializuojasi šioje srityje, gali apšvarinti bet kurį automobilį, nepriklausomai nuo jo kainos. Užtenka poros minučių, kad brangi multimedijos ar navigacijos įranga, bamperiuose sumontuoti parkavimo jutikliai, veidrodėliai ar žibintai atsidurtų vagių rankose. O jei neturi kasko, tada belieka tik kaltinti save“, – sako R. Bieliauskas.

Atbaido pažangios apsaugos sistemos

Remiantis bendrovės duomenimis, pernai kasko savo transporto priemones apdraudę klientai nuo vagių nukentėjo beveik 500 kartų. 2016 metais buvo gauti 543 pranešimai.

Draudimo eksperto teigimu, prie sumažėjusio vagysčių skaičiaus nemažai prisideda ir policijos pareigūnai. Tačiau kaip dar vieną iš priežasčių R. Bieliauskas įvardija ir lietuvių sąmoningumą, kadangi jie neapsiriboja vien tik kasko, o vis dažniau investuoja į pažangias automobilių apsaugos technologijas.

Tarp populiariausių apsaugos priemonių R. Bieliauskas įvardija sekimo ir vietos nustatymo sistemas bei imobilizatorius.

„Šiandien išmaniosios technologijos iš tiesų leidžia labai daug. Kartais tereikia vadinamojo imobilizatoriaus, kuris blokuoja variklio veikimą, jei nėra išjungta apsauga, ir automobilio užvesti nepavyks. Tuo pačiu kitų sistemų pagalba savo telefone galime matyti, kur yra automobilis, kada yra atidarytos jo durys ir panašiai. Kai kurios apsaugos sistemos gali suprasti, kada automobiliu važiuojame ne mes, o vagys, bei iš karto pasiųsti signalą apsaugos centrui. Netgi pakanka keletos mygtukų paspaudimų, kad automobilis tiesiog būtų užgesintas per atstumą“, – vardija R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pripažįsta, jog vieno sprendimo, kuris 100 proc. apsaugotų nuo vagių, nėra, tačiau papildoma apsauga gali bent iš dalies sumažinti ilgapirščių norą pasikėsinti į transporto priemonę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tarsis dėl vairuotojų sveikatos pažymų turintiems klausos negalią (2)

Sveikatos apsaugos ministerijoje penktadienį rengiamas pasitarimas dėl pažymų norintiems vairuoti...

11 auksinių lenktynininko patarimų vairuotojams žiemos kelyje (1)

Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „ Winter...

Automobiliai su vairu dešinėje: ar verta tokį įsigyti (43)

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje leista registruoti dešiniavaires transporto priemones, jei tik...

Policijos rankose – nauji pažangūs greičio matuokliai matys pažeidėją už 2 km (307)

Lietuvos policija iš kompanijos „Eurosec“ nusipirko pirmuosius pažangius nešiojamus...

Kontrolierė: žmones su klausos negalia diskriminuoja vairuotojų sveikatos pažymų išdavimo tvarka (1)

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė teigia, kad dabartinė vairuotojų sveikatos...

Top naujienos

Apskaičiavo, kas bus Lietuvoje po penkerių metų (644)

Gyventojų skaičiaus mažėjimas Lietuvoje tampa grėsmingas. Naujausiais duomenimis, dėl...

Užsieniečių darbas Lietuvoje: kur ir už kiek dirba (226)

Ukrainos, Rusijos, Baltarusijos, Moldovos darbininkų Lietuvoje kai kurios įmonės laukia...

Prezidentės patarėjas: lenkų mažumos klausimas neturi užgožti strateginių tikslų su Lenkija (46)

Lenkų tautinės mažumos klausimas nebus esminis Lietuvos ir Lenkijos prezidentų susitikime ir jis...

Buvusio Janukovyčiaus apsauginio pasakojimas: Ukrainos teritorijoje – Rusijos sraigtasparniai (148)

Buvęs buvusio Ukrainos prezidento Viktoro Janukovyčiaus apsaugos darbuotojas, Valstybės apsaugos...

Chaosas Europoje: galinga audra vartė medžius, sunkvežimius, plėšė namų stogus žuvo 9 žmonės (2)

Šiaurės Europoje ketvirtadienį siaučiant uraganiniams vėjams žuvo mažiausiai devyni žmonės,...

„Ikea“ valdo 15 tūkst. ha – 0,7 proc. Lietuvos miškų (62)

Švedijos baldų pramonės ir prekybos grupė „Ikea“ per pastaruosius 12 mėnesių valdomus...

Netikra naujiena apie Karoblį: išplatinti ir laiškai su kenkėjiška programa (14)

Ketvirtadienio vakarą įsilaužus į naujienų portalą tv3.lt ir paskelbus išgalvotą žinią apie...

Ar kada susimąstėte, kuo pavirsta kebabų kioske atlikęs aliejus

Aliejaus perdirbimas – puikus žiedinės ekonomikos pavyzdys. Iš surinkto panaudoto aliejaus...

Dvyliktasis Dakaro etapas: ilgiausią išbandymą atlaikė visi Lietuvos ekipažai Juknevičius artėja rekordo link, atnaujinta 06.59 (298)

Išbandymų dieną atlaikė visos Lietuvos komandos. Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis...

Po Panevėžio „Regitros“ skandalo: noriu, kad ir LRT atsakytų į klausimus (8)

Pastaruoju metu plačiai nuskambėję skandalai dviejose valstybės valdomose įstaigose „ Regitra...