aA
Prasidedant rugsėjo chaosui didmiesčių gatvėse, sostinėje svarstant branginti automobilių stovėjimo centre tarifus vis dažniau susimąstoma apie viešąjį transportą. Be to, didmiesčiams investuojant į viešojo transporto atnaujinimą, sparčiai mažėja nelaimingų atsitikimų, nulemtų transporto amžiaus bei nusidėvėjimo. Tačiau draudikai perspėja, kad pagrindinė nelaimių rizika – žmogiškasis faktorius – vis dar išlieka stiprus, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Atidžiau pažiūrėjo į viešąjį transportą: dėl nelaimių kaltinti reikėtų ir vairuotojus, ir keleivius
© DELFI / Lukas Bartkus

Draudimo bendrovė BTA išanalizavo praėjusių ir šių metų vasaros laikotarpio duomenis, kurie rodo, kad šiemet nebeužfiksuota dėl viešojo transporto gedimų patirtų sužalojimų, kurių pasitaikydavo anksčiau.

„Vien Vilniuje ir Kaune autobusais bei troleibusais per metus pervežama daugiau kaip 242 mln. keleivių, todėl natūralu, kad pasitaiko įvairiausių situacijų. Ir jei 2017 m. autobusai ir troleibusai iš visų transporto priemonių pasižymėjo aukščiausiu asmens traumų rizikos faktoriumi, tai šiuo metu situacija yra gerokai pasikeitusi. Pagaliau galima lengviau atsikvėpti, nes savivaldybėms sparčiai atnaujinant viešojo transporto parkus tokie įvykiai, kaip sprogusios padangos ar net gaisrai, tapo tikra retenybe. Mūsų statistika rodo, kad viešasis transportas tapo saugesnis, jame įvyksta mažiau nelaimių dėl infrastruktūrinių veiksnių“, – sako draudimo bendrovės BTA asmens draudimo produktų vadovas Ronaldas Grizickas.

Vairuotojai dažnai skuba

R. Grizicko teigimu, pagrindinė nelaimių viešajame transporte priežastis – skubėjimas. Vairuotojai neatsikrato įpročio staigiai stabdyti ar sukti vairą, netinkamu metu uždaryti duris. Savo ruožtu keleiviai toliau rizikuoja paskutinę sekundę bandydami suspėti į transporto priemonę ar kaip tik išbėgti iš jos.

„Pirmiausiai reikia neužmiršti, kad viešasis transportas yra įspraustas į pakankamai griežtus grafikus, o dėl kelių ir gatvių remontų miestuose, dėl rudenį tiesiog kritiškai išaugančių eismo srautų dažniau stengiasi grafiką prisivyti, o ne jį lenkia. Štai kodėl reikia nuolat būti pasiruošus staigesniems manevrams“, – atkreipia dėmesį R. Grizickas.

Tokiu atveju dažniausiai ant kojų neišsilaiko ir keleiviai.

„Pagrindinės taisyklės, padedančios išvengti atsitrenkimų į kitus žmones ar kritimų pirmiausiai yra stabilus stovėjimas ar sėdėjimas – ne ant vienos kojos, nepersisukus, taip pat laikymasis už turėklų ar specialių kabančių laikiklių. Moderniose transporto priemonėse verta pasinaudoti saugos diržais neįgaliųjų ar vaikų vežimėliams stabilizuoti“, – aiškina specialistas.

Skubėjimo manija

Įprotis „šokinėti“ pro duris taip pat gresia skausmingomis pasekmėmis. Tokiomis aplinkybėmis dažniausiai sužalojamos kojos, rankos, nugara. Jei keleivis krenta, gali patirti minkštųjų audinių sumušimus, smegenų sutrenkimą.

„Tokiose situacijose labiausiai nepadeda staigumo faktorius, kuomet žmogus gatvėje išnyra tarsi iš niekur ir jo vairuotojas gali tiesiog nespėti pastebėti, o durų uždarymo mygtukai spaudžiami arba jau paspausti. Kita vertus, šokimas iš vidaus irgi ne išeitis. Apie maršrutus pateikiama daug informacijos stotelėse, internete ar pačiose transporto priemonėse, todėl įsivertinti, kur reikia išlipti neturėtų būti sudėtinga. Pagalvokite, ar traumos, lūžiai jums yra priimtina rizika, pateisinanti tokį skubėjimą“, – teigia Ronaldas Grizickas.

Anot jo, didžiosios dalies nelaimių išvengti, o ir vairuotojams pagelbėti galima tiesiog jiems netrukdant. Arčiausiai vairuotojo kabinos stovintiems ar sėdintiems keleiviams derėtų paisyti įspėjimų laikytis tylos ir netriukšmauti, garsiai nekalbėti, neblaškyti vairuotojo dėmesio, o jei neaiškus maršrutas ar norima įsigyti kelionės bilietą – tą daryti išimtinai tik stotelėse.

Renkantis viešąjį transportą ypač rugsėjį patariama peržiūrėti transporto grafikų laikus, nes rudenį jie paprastai yra koreguojami. Taip pat rekomenduojama susiplanuoti ne tik norimą maršrutą, bet ir apsvarstyti alternatyvų, o svarbiausia – pasirūpinti laiko atsarga, kad netektų skubant rizikuoti savo sveikata.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.0000

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (7)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (379)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Paaiškino, kaip turėtumėte elgtis patekę į spūstį: „kamščius“ įveiksite greičiau jei laikysitės šių taisyklių (9)

Eismas rugsėjį gali tapti itin rimtu iššūkiu ne tik į didžiuosius šalies miestus atvykusiems...

Įspėjo apie klastingą pavojų kelyje: didžiausia rizika kyla prie vairo sėdantiems rytais (5)

Nors rugsėjis vis dar lepina pakankamai šiltais ir sausais orais, jau pirmosiomis rudens dienomis...

Top naujienos

Valentinas Masalskis: žmonės galbūt pamiršo – gyvename ne vardan malonumų ieškojimo (22)

Kai ruošiesi interviu su teatro ar kino žmonėmis sukirba nerimas: galbūt apie pagrindinius ir...

Svarsto, kaip kontroliuoti triukšmaujančius: užsienyje draudimai tokie, kad mums kol kas sunku įsivaizduoti (227)

Ko gero, daugeliui bent kartą gyvenime teko patirti jausmą, kai kaimynai visai negerbia vienas kito...

Europos „koronaviruso žvaigžde“ tapusi šalis dabar klimpsta vis giliau: deja, klydome (160)

Kai birželio mėnesį ant viduramžiško Prahos Karolio tilto į „Covid-19“ „atsisveikinimo...

Pacientų kantrybė išseko: medikai nekelia ragelio, o jei atsiliepia, bendrauja šiurkščiai (399)

Maždaug prieš dešimtmetį kur kas daugiau panevėžiečių sveikatos reikalus patikėdavo...

Klaipėdoje BMW užlėkė ant šaligatvio ir užvažiavo ant moters su dviem vaikais (1)

Rugsėjo 19 d., apie 19.45 val., Klaipėdoje, Kretingos g., automobilis „ BMW 325“, vairuojamas...

Kaip iš kino filmo: Kristina į ligoninę nespėjo – pagimdė uošvio automobilyje (27)

Kaip sakoma, tu planuoji, o Dievas juokiasi. Būtent šis posakis geriausia tinka, kalbant apie...

Bikinio kategorijos grožis ir drausmė: nuo gatvės iki čempionės titulo skiria pusmetis laida „Sportinė forma“ (29)

„Ateidavau į klubą pasportuoti, bet kartą priėjo prie manęs trenerė Renata pakalbėti ir sako:...

Sprendžiu dilemą: pasisakyti žmonai apie vienkartinį nuklydimą į kairę ar ne (2)

Neištikimybė – viena dažniausių porų santykius ardančių priežasčių. Nereikia nė sakyti,...

Džiazo vokalistė Kristina Jatautaitė: juokiuosi iš savęs, kad esu transformeris

Vieną dieną ji – elegancija ir žavesiu spindinti dama iš Svingo eros. Kitą - maištaujanti...

Edita Rouge | D+ nariams

Bendrabučio mergaitės neturi privatumo: bendras maistas, drabužiai ir vaikinai

Perskaitykite šią istoriją su nedidele humoro doze. Ypač rekomenduoju merginoms, kurios atvyksta...

|Maža didelių žinių kaina