aA
Atrodytų, jog atėjus pavasariui eismo įvykių gerokai sumažėja, o eismo sąlygos ir matomumas geresni. Vis dėlto anksti atšilus orams gatvėse pasirodžiusių pirmųjų dviratininkų tyko dideli pavojai. Šiai eismo dalyvių kategorijai pirmieji pavasario mėnesiai yra pats pavojingiausias laikotarpis.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Socialinis projektas „Nebūk briedis“ primena, jog šiuo metų laiku dviratininkams ir automobilių vairuotojams gatvėse ir keliuose kaip niekad svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių (KET) bei rūpintis savo saugumu. Taigi norint būti saugiems bei matomiems kelyje prevencinių priemonių reikėtų imtis ir patiems.

Tenka pripažinti, kad dažniausiai nelaimės, kuriose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl aplaidumo ir atsakomybės stokos. Po žiemos dviračiu ilgokai nevažiavęs žmogus gatvėje elgiasi neatsargiai: neįvertina kelio dangos, neatsargiai įvažiuoja į kelią iš kiemų, rieda važiuojamąja kelio dalimi, nors įrengti dviračių takai. Be to, dauguma dviratininkų būna primiršę ir tai, kad tamsiuoju paros metu važiuojant be atšvaitų vairuotojai dviratės transporto priemonės gali iš vis nepastebėti.

Dviratininkams iš tiesų bene svarbiausia tamsiuoju paros metu išlikti matomiems. Juk šviesą atspindinčios priemonės žmogui gali išgelbėti gyvybę. Kelių eismo taisyklių nustatyta, kad dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Taip pat važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale - raudonos šviesos žibintas.

Pats dviračio vairuotojas taip pat turi būti gerai matomas. Saugų eismą skatinantis projektas „Nebūk briedis“ primena, jog praėjusių metų liepos 1 d. pakoregavus Kelių eismo taisykles dviratininkams važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ir dienos, ir nakties metu privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos spalvos šviesos žibintas, o gale – raudonos.

Projektas „Nebūk briedis“ primena, jog eismo įvykiai, į kuriuos pakliūna dviratininkai, atkreipia dėmesį į  platesnę problemą – aiškiai matomą visų eismo dalyvių kultūros stoką. Tik jausdami atsakomybę už save, galime gerinti susidariusią situaciją. Žmogus juk ne briedis ir savo saugumu gali pasirūpinti pats!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (28)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (48)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (158)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (114)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (16)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (14)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (11)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (86)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule (5)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Garsus Lietuvos modelis prisipažino apie naktimis ištinkantį siaubingą sutrikimą: tai patyrė ir Kendall Jenner (18)

Darbo reikalais po pasaulį dažnai keliaujanti manekenė Radvilė Labutytė pripažįsta, kad...

7 atviri pasakojimai, koks uždegantis seksas gali būti biure (10)

Intymūs santykiai biure nėra oficialiai leistini, sterili ir griežta biuro aplinka nėra pritaikyta...

Grįžęs namo, vyras aptiko netikėtą dovaną: besilaukianti voverė paprašė jo pagalbos (4)

Vieną dieną grįžęs namo vyras pastebėjo, kad atklydusi besilaukianti voverė ant jo lovos...