aA
Kadaise dėl pernelyg didelio aplinkos teršimo užmiršta dviejų taktų variklių technologija gali būti vėl pradėta plėtoti siekiant išgauti didesnį naudingumo koeficientą, lyginant su dabar populiariomis automobiliuose naudojamomis alternatyvomis.
OPOC variklio koncepcija. EcoMotors nuotr.
OPOC variklio koncepcija. EcoMotors nuotr.

Kompanija „EcoMotors“ susidomėjo gana sena idėja – dviejų taktų varikliu, kuris jos atstovų teigimu yra maždaug 50 proc. naudingesnis nei dauguma dabartinių automobilių variklių. Jį patobulinus, aplinkos taršos problema taip pat dingsta.

„EcoMotors“ neseniai sulaukė 23,5 mln. dolerių investicijų iš Billo Gateso ir investicinės kompanijos „Khosla Ventures“. Šiuos pinigus planuojama išleisti priešpriešinių vožtuvų ir priešpriešinių cilindrų (angl. opposed piston, opposed cylinder) varikliui tobulinti. Variklis veikia su 4 vožtuvais ir priešingomis kryptimis sumontuotais cilindrais, kurie yra sujungti vienu alkūniniu velenu. Pilnas ciklas atliekamas per 2 taktus (įprastame automobilio variklyje – per 4). Žinoma, čia neapsieita ir be kompiuterių – visi komponentai kontroliuojami jų pagalba ir kaip teigiama, tikslus valdymas yra esminis veiksnys, siekiant užtikrinti variklio efektyvumą.

Įprastas automobilio variklis naudoja keturis vožtuvo taktus (įsiurbimas, suspaudimas, darbo eiga, išmetimas). Tuo tarpu dvitaktis variklis visą ciklą atlieka per 2 taktus, atiduodamas dvigubai daugiau galios. Tokie varikliai taip pat turi mažiau judančių dalių, dėl ko jų remonto išlaidos yra mažesnės. Visgi jie netapo populiarūs dėl neefektyvaus kuro panaudojimo (apie 25-30 proc. kuro išmetama kartu su kitomis dujomis), greitesnio susidėvėjimo.

Siekiant leisti varikliui dirbti greičiau, abiejuose cilindruose yra po 2 stūmoklius. Pritaikius tokį sprendimą, kiekvieno vožtuvo eiga (darbo metu nueinamas atstumas) sumažėja dvigubai. Nors tokie sprendimai ir padidina judančių dalių skaičių, tačiau ne itin daug – koncepciniame variklyje yra 2 kartus mažiau dalių, lyginant su įprastu varikliu (OPOC neturi cilindro galvutės, paprastesni vožtuvai, mažiau guolių). Tai leidžia sumažinti trintį ir šilumos praradimą. Įvertinant kitas efektyvumą didinančias modifikacijas, bendras variklio efektyvumas išauga apie 15proc., teigia Don Runkle, „Ecomotors“ veiklos direktorius.

Viena iš technologijų, padėjusių sumažinti dvitakčio variklio emisijas, yra turbokompresoriaus panaudojimas, kuris leidžia valdyti slėgį cilindruose. Jo pagalba slėgis yra sukuriamas toks, jog būtų išgaunamas didžiausias efektyvumas. Kita technologija leidžia skirtingu metu atidaryti įsiurbimo ir išmetimo angas, taip sumažinant neišeikvoto kuro išmetimą. Variklio efektyvumui padidinti taip pat naudojamas ir aukšto slėgio įpurškimas bei kompiuterizuotas darbo valdymas.

Kaip jau minėta, OPOC variklis susideda iš dviejų cilindrų skirtingose alkūninio veleno pusėse. Šie cilindrai gali veikti atskirai arba kartu, taip pagerindami kuro sąnaudų efektyvumą iki 45 proc. Atskiros dalys gali būti atjungtos, analogiškai kaip ir kai kurių modifikacijų V8 tipo varikliuose. Tačiau, skirtingai nei V8, šis išjungimas nesukelia vadinamojo parazitinio sukimosi (anlg. parasitic loss) – nors vožtuvai išjungiami, jie vis tiek sukasi dėl sujungimo su alkūniniu velenu.

Pasak Ohajo universiteto Automobilių tyrimų centro direktoriaus Giorgio Rizzoni, OPOC variklis „atrodo kaip įvairių įdėjų kombinacija, iš kurių nė viena nėra revoliucinė“. Priešingų cilindrų varikliai naudojami lėktuvuose ir motocikluose, o turbokompresoriai jau kuris laikas naudojami automobiliuose. Rizzoni pripažįsta, jog jį stebina „senų idėjų sujungimas“, sukuriant naują dvitaktį variklį

„EcoMotors“ gegužės mėnesį susitarė dėl 18 mln. dolerių paramos iš Kinijos kompanijos „Zhongding“, kuri stengiasi tobulinti variklius dėl griežtėjančių kuro ekonomijos ir aplinkosaugos standartų. Tiesa, tikriausiai nebus apsieita ir be valstybės pagalbos, – „EcoMotors“ paprašė 208 mln. dolerių paskolos iš JAV Energetikos departamento, siekiant įvykdyti daugiau bandymų, kadangi „dauguma automobilių gamintojų prieš įsigydami šią technologiją, visų pirmiausia norės pamatyti įrodymus“, – teigia Donaldas Runkle'as.

Variklis susideda iš dviejų priešingų cilindrų ir bendro alkūninio veleno tarp jų. Abiejuose cilindruose esantys 4 vožtuvai juda priešingai kito vožtuvo krypčiai
Variklis susideda iš dviejų priešingų cilindrų ir bendro alkūninio veleno tarp jų. Abiejuose cilindruose esantys 4 vožtuvai juda priešingai kito vožtuvo krypčiai
www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Miškuose valstybinį numerį pametęs vyras įkliuvo į keblią padėti – turi dvi išeitis (59)

Valstybinio numerio lentelės nuo automobilio priekinio buferio netekęs Ramūnas sunerimo, kaip jam...

Paaiškino, kaip karantino sąlygomis automobilį paruošti artėjantiems pokyčiams keliuose (3)

Dėl karantino Lietuvoje pastebimai sumažėjo eismo srautas – daugelis vairuotojų prie vairo sėda...

Ką turite patikrinti savo automobilyje, prieš važiuodami į techninę apžiūrą (13)

Su rūpesčiais dėl techninės apžiūros, vairuotojai paprastai susiduria kas dvejus metus, o...

Balandį išvažiuosiančius vairuotojus įspėjo: atlikite namų darbus – žiemą daug kas keitėsi (10)

Kovą į gatves išriedėjus motociklininkams, ne vienas plieninių žirgų mėgėjas tikina, kad po...

Karantinas lėmė kardinalius pokyčius eisme: keliuose sumažėjo ne tik automobilių (4)

Praėjusi savaitė į Lietuvos gatves ir kelius atnešė visišką štilį. Jau pirmąją karantino...

Top naujienos

Oficialu: Klaipėdoje nuo COVID-19 pasveiko šeši pacientai papildyta 20:44 val.  (325)

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas socialiniame tinkle Facebook pasidalino džiugia...

Koronavirusu susirgusi Seimo darbuotoja atsisako pateikti savo kontaktus ir maršrutus papildyta Gaižausko komentaru (1273)

Karantino sąlygomis gyvenančioje Lietuvoje – precedento neturintis skandalas. Nors įstatymas...

Pirmadienį šalyje nustatyti dar 7 užsikrėtimo atvejai iš viso šalyje užfiksuotas 491 atvejis (190)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti...

Traukiantis šilumai sulauksime sniego ir plikledžio (6)

Antradienio naktį Lietuvos padangėje praplauks nedidelis debesų sūkurys. Vietomis, daugiausia...

Vyrui diagnozavo COVID-19, bet pakartotinai netiria: už kelių dienų į darbą, bet virusą dar gali nešioti (118)

40-metis Andrius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – aut. past.) iš Austrijos, į kurią buvo...

Generalinis komisaras: nubausti už saviizoliacijos pažeidimus patys dar negalime (118)

Šalyje prasidėjus trečiajai karantino savaitei, Lietuvos policija vis dar neturi įstatyminio...

Baltarusiai valdžios sprendimų dėl koronaviruso nelaukia – patys imasi veiksmų (69)

Medikai iš viso pasaulio, įskaitant ir sveikatos priežiūros profesionalus iš Baltarusijos, dėl...

Profesorius papasakojo, kokios apsaugos nuo virusų priemonės yra efektyviausios (77)

COVID-19 pandemijos akivaizdoje susiduriame su asmens apsauginių priemonių trūkumu. Jų...

Italijoje auga nuo koronaviruso mirusių žmonių skaičius, bet užsikrečia vis mažiau pasaulyje jau mirė daugiau nei 35 tūkst. žmonių (97)

Italijoje per pastarąją parą nuo koronaviruso infekcijos (COVID-19) mirė dar 812 žmonių, o...

Malinauskas: buvau asmeniškai Verygos patikintas, kad reagentų nepritrūks (236)

Buvęs premjero patarėjas bei Visuomenės informavimo grupės vadovas dėl koronaviruso Skirmantas...

|Maža didelių žinių kaina