Lietuvoje palaipsniui daugėja įmonių, kurios tinkamai finansuoja automobilių atliekų sutvarkymą, numatytą ne tik Lietuvos teisės aktuose, bet ir Europos Sąjungos (ES) direktyvose.
© Organizatorių archyvas

Kaip praneša Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA), 2015 metų pabaigoje asociacijai priklauso 63 įmonės. Per metus tokių įmonių padaugėjo penktadaliu. Iš viso tokių įmonių Lietuvoje yra apie 370.

Tendencijos neblogos, akivaizdu, kad verslas vis dažniau atkreipia dėmesį ne tik į savo pelno maržą, bet ir į atsakomybę prieš visuomenę“, - sako ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoitas.

Anot jo, automobilių importuotojai vis dažniau siekia civilizuoto problemų sprendimo, vis rečiau pasitaiko atvejų, kai nevertingos automobilių atliekos nukeliauja į nuošalias vietas.

ENTPTA siekia suformuoti tokį tinklą, kad automobilių ardytojai kiekvienoje savivaldybėje galėtų patogiai priduoti susidariusias atliekas, o už vertę turinčių atliekų pridavimą galėtų gauti deramą užmokestį. Suformavus platų atliekų pridavimo vietų tinklą, tikimasi pritraukti dar daugiau verslo įmonių, kurios atsakingai tvarkys automobilių atliekas.

Kaip jau žinoma, Aplinkos ministerija griežtina transporto priemonių importuotojų kontrolę – atliekami patikrinimai, kaip automobilių importo verslu užsiimantys verslininkai vykdo atliekų tvarkymo prievoles. Transporto importuotojų kontrolė sugriežtinta atskleidus, kad automobilių importuotojai galimai neįgyvendina gamintojo atsakomybės principo. Nevykdantiems Atliekų tvarkymo įstatyme numatytų pareigų numatomos baudos beveik iki 14,5 tūkst. eurų.

„Nemažai verslininkų neturi visos reikalingos informacijos apie atliekų tvarkymo prievoles. Tokius galime pakonsultuoti ir padėti išvengti bereikalingos gaišaties ar papildomų finansinių rūpesčių“, - sako transporto priemonių importuotojų interesams atstovaujančios Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.

„Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per metus įvežama apie 200 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojamas tik apie 20 proc. automobilių atliekų sutvarkymas. Tokia situacija susidaro dėl verslininkų įsitikinimo, kad atliekų tvarkymas kainuoja labai brangiai.

Automobilių importuotojai vengia išlaidų, todėl į aplinką ar į buitinių atliekų konteinerius patenka nevertingos atliekos, kurias perdirbus būtų gaunamos žaliavos pakartotinai gamybai arba energijai išgauti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (112)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (10)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Susisiekimo ministerija kviečia penktadienį į darbą pavežti kaimyną (17)

Penktadienį, gegužės 25-ąją, visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (43)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (4)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (310)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1009)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (28)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (137)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (72)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (37)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (51)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (47)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (2)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (240)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...