aA
Sulaukus šaltojo sezono vairavimo profesionalai pataria kelyje neskubėti ir dar prieš kelionę nuošalesnėje gatvėje ar aikštelėje išbandyti automobilį. Tačiau pareigūnai siūlo apie tai nė nesvajoti, nes gausite didelę baudą ir ilgam neteksite teisės vairuoti. „Gatvė skirta dalyvauti eisme, o ne treniruotis“, – LRT.lt sako Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
© DELFI / Tomas Vinickas

Tačiau kaip ir kur tuomet vairuotojai gali tobulinti vairavimo įgūdžius?

Baltijos šalių rekordininkas Dakaro raliuose ir profesionalus vairuotojas Antanas Juknevičius sako, kad sulaukus vėsesnių orų turime ruoštis ekstremalesnėms kelionėms. Jis vairuotojams pataria dar prieš leidžiantis į ilgesnę kelionę patikrinti kelio dangą ir savo vairavimo įgūdžius nuošalesnėje gatvėje ar aikštelėje.

„Šiuo metu – rudenį ir prieš žiemą – pravartu patikrinti kelio dangą, kaip greitai gali sustoti automobilis. Tačiau tai daryti reikia protingai – kai už tavęs ar prieš tave nėra važiuojančių automobilių, pasirinkus saugią atkarpą. [...] Siūlau nuvažiuoti į aikšteles prie namų, visuose rajonuose yra aikštelių. Manau, pareigūnai niekada nieko nesakys tiems, kas turi objektyvią priežastį pasimokyti vairuoti, nori būti saugūs kelyje. Aš nekalbu apie kažkokį automobilio laužymą ar „saulių“ paišymą, bet tiesiog automobilio patikrinimą“, – LRT.lt kalbėjo A. Juknevičius.

Tačiau policijos pareigūnai kategoriški – gatvė ar viešos aikštelės neskirtos treniruotis.

„Už tai numatyta pakankamai didelė nuobauda, tai yra chuliganiškas vairavimas, jei paprastoje aikštelėje ar gatvėje tai atliksite. Galiu patikinti, kad dabar yra pakankamai išplėstas vairavimo mokyklų tinklas, jos turi savo aikšteles ir teikia ekstremalaus vairavimo [mokymo] paslaugas. Gali ir valandos trukmės pamoką pravesti, o ir vairavimo įgūdžius patikrinti su patyrusiu instruktoriumi kur kas labiau pravartu nei patiems.

Yra ir mokymo vairuoti bazės Vilniuje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Klaipėdoje, kurios teikia paslaugas. Įkainiai tikrai nėra dideli, palyginti su atsakomybe, kokia numatyta už tokius bandymus gatvėje. Tikrai policija netoleruoja ir netoleruos, jei tokie veiksmai bus atliekami gatvėje. Ji skirta dalyvauti eisme, o ne treniruotis“, – LRT.lt kalbėjo Kelių policijos tarnybos viršininkas V. Grašys.

Vytautas Grašys
Vytautas Grašys
© DELFI / Andrius Ufartas

Pasak viršininko, bet kuris policijos sustabdytas asmuo gali pasakyti, kad tik išbandė automobilį: „Esame sustabdę ir 150 km/val. greičiu lekiantį vairuotoją, kuris aiškino, kad taip išbandė padangas ir norėjo sužinoti, ar jos garsiai dirba. Lietuvos keliai ir gatvės nėra ta vieta, kur turėtume išbandyti automobilį. Tam yra specialios vietos ir instruktoriai, kurie pataria, kaip valdyti automobilį pasikeitus oro sąlygomis, kokių tikėtis pokyčių.“

Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 420 straipsnis numato: „Chuliganiškas vairavimas, t. y., pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui keliantis Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų užtraukia baudą vairuotojams nuo 450 iki 550 eurų. Neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 750 iki 1 tūkst. eurų.“ Maža to, už tai privaloma skirti teisės vairuoti atėmimą nuo vienerių iki dvejų metų.

„Tai – pakankamai solidi bauda. Pasitaiko tokių atvejų, pavyzdžiui, Vilniuje esančioje „Siemens“ aikštelėje kas nors taip išbando automobilius. Bet jei aikštelė ar gatvė nėra pritaikyta tokiems dalykams, niekas negali būti garantuotas, kad neišbėgs vaikas ar netyčia ten neatsidurs suaugęs žmogus. Tai – viešos aikštelės, į kurias gali bet kas patekti, todėl rizikuoti kažkieno gyvybe ir sveikata policija kategoriškai draudžia“, – LRT.lt kalbėjo V. Grašys.

Siūlo mokytis vairuoti žiemą

Vilniuje esančios vairavimo mokyklos saugaus eismo mokytojas Darius Kanapinskas sakė, kad Lietuvoje yra didžiulė spraga, nes vairuotojai beveik neturi galimybių išbandyti savo automobilį savarankiškai.

„Dabar Lietuvoje yra keturios ekstremalios ar slidžios trasos, bet jos yra mokamos. Jos yra Vilniuje, Panevėžyje, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Už papildomą mokestį galima išbandyti, ką reiškia šoninis slydimas, ką reiškia slidžiame kelyje apvažiuoti kliūtis. Tai duoda daug patirties ir savo mokiniams siūlau išbandyti.

Jei automobilį noriu išbandyti savarankiškai, deja, tokios aikštelės aš nerasiu. Kartais automobilių klubai išsinuomoja privačią aikštelę, padaro renginį – varžybas ar mokymus. Tačiau Vilniuje jūs neturite galimybės nuvažiuoti į tuščią aikštelę.

Nuvykite taip pasivažinėti į „Siemens“ aikštelę ir iškart sulauksite 420 ANK straipsnio dėl chuliganiško vairavimo. Jei policija tai užfiksuos, niekam nepaaiškinsite, kad norėjote išbandyti automobilį“, – LRT.lt komentavo D. Kanapinskas.

Artėjant šalčiams – vairuotojų galvos skausmas ir policijos siūlymas nesvajoti
© DELFI / Erika Fuks

Praėjusį savaitgalį Vilniuje, leisdamasis nuo kalno Žvėryno link, BMW rėžėsi į priešingos krypties eismo juostas skiriantį atitvarą ir nuvertė stulpą, laikantį troleibusų elektros linijos laidus. Avarija įvyko šeštadienio vakarą, automobilį vairavęs vos pusmetį pažymėjimą turintis jaunuolis aiškino, jog dėl šlapios kelio dangos mašiną sumėtė.

„Ačiū Dievui, šis įvykis pakankamai laimingai baigėsi. Bet reikia apie tai garsiau kalbėti, kodėl taip nutinka. „Regitroje“ egzaminuojama su priekiniais varančiaisiais ratais, todėl ir vairavimo mokyklos turi mokyti mokinius automobiliais, kurių varomieji ratai – priekiniai. Kitaip neturėsi mokinių, tokios diktuojamos sąlygos. O kai mokinys gauna vairuotojo pažymėjimą, jis neretai nori galingo automobilio su galiniais varančiaisiais ratais. Jų valdymas skiriasi tikrai stipriai ir, geriau paspaudus akseleratorių, turime tokias bėdas, kokia nutiko praėjusį savaitgalį“, – aiškino D. Kanapinskas.

Saugaus eismo mokytojo teigimu, jei Lietuvoje būtų daugiau nemokamų trasų, kuriose už simbolinį mokestį vairuotojai galėtų patikrinti savo vairavimo įgūdžius, sužinoti, ką reiškia šoninis slydimas ar stabdymo kelias, būtų saugesnis eismas ir vairuotojai turėtų kur kas daugiau patirties.

„Vargšai tie, kurie mokosi vairuoti vasaros metu. Jie neturi nei ekstremalaus slydimo [patirties], nei susiduria su kitomis situacijomis. Mokiniai dažniausiai bijo mokytis vairuoti žiemą, tačiau šis metas – pats geriausias. Visiems, kurie nori įgyti vairuotojo pažymėjimą, rekomenduoju rinktis šaltąjį metų laiką“, – patarė D. Kanapinskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (45)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (41)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (32)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Top naujienos

Tyli dėlionė prezidento rinkimų šešėlyje: Karbauskis jau rikiuoja savo figūras (398)

Nors pastaruoju metu daugiausiai susidomėjimo kelia prezidento rinkimai, jų šešėlyje tyliai...

„Lidl“ – po atėjimo euforijos perdirbėjų pagirios (539)

„ Lidl “ prekybos tinklui didinant apsukas Lietuvos perdirbėjai pradėjo skųstis, kad jiems...

Nausėda įvertino kitų metų biudžetą: pasaulis kalba apie krizę, o Lietuva trykšta optimizmu

Buvęs SEB vyriausiasis ekonomistas, kandidatas į prezidentus Gitanas Nausėda įvertino kitų...

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (45)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Eilėje prie naujų sporto regalijų tyli juristė lenkia triukšmingus politikos vijurkus (25)

Gali būti, jog nuo ateinančio sausio šalies sporto ūkį tvarkys išimtinai moteriškos rankos....

Lenkijoje atverti paslaptingi tuneliai (3)

Daugiau nei 50 metrų gylyje iškasti Lenkijos Ksiažo pilies, esančios Valbžycho mieste, tuneliai...

Prezidentiniuose rinkimuose – netikėti kandidatų triukai: prabilo apie Lietuvoje dar niekada nenaudotą taktiką (184)

Rinkimai į prezidento postą dar tik kitų metų gegužę, tačiau kandidatai vieni labiau...

NBA verdiktas: muštynių Los Andžele dalyviams – diskvalifikacijos ir beveik milijono JAV dolerių bauda

Vėlyvą sekmadienio naktį NBA lyga pranešė apie Los Andžele vykusių rungtynių tarp vietos...

Šiame sąraše nenorėtų atsidurti joks politikas: paskelbti naujausi reitingai reitingų lentelė (128)

Naujausios apklausos rodo, kad pastarąjį mėnesį didžiausių palankaus visuomenės vertinimo...

Linas Adomaitis su žmona jau sūpuoja pirmagimį: prisipažinsiu – verkiu (34)

Atlikėjo Lino Adomaičio ir jo žmonos Irmos gyvenime 2018-ieji įsirėš į atmintį kaip vieni...