Vilkikų gamintojai stengiasi kurti kuo taupesnes transporto priemones, kad transporto parko valdytojai galėtų sutaupyti kuro ir sumažinti savo išlaidas. Tiesa, visi puikiai supranta, kad tikrasis kuro taupymas labiausiai priklauso nuo vairuotojo, sėdinčio už vilkiko vairo. Išlaidos kurui standartinėje Europos pervežimo kompanijoje sudaro apie trečdalį visų išlaidų.

Transporto priemonių gamintojai suinteresuoti gamina taupesnius vilkikus, tų vilkikų savininkai tikisi, kad transporto priemonės vartos kaip įmanoma mažiau kuro, o koks gi vairuotojų požiūris į tai? Ar jiems rūpi sunaudoti kuo mažiau kuro? Kai kuriose įmonėse už tai yra išmokamos premijos ir vairuotojai tokiu būdu yra skatinami ir toliau vairuoti efektyviai. Likusiose įmonėse, kur už kuro ekonomiją nėra atlyginama, galbūt vairuotojai patys sau atsilygina, sutaupę kelias dešimtis ar šimtus litrų kuro?

Kaip ten bebūtų, nekreipiant dėmesio į tai, dėl kokių priežasčių vairuotojai taupo ar netaupo kuro, apžvelgime atliktų apklausų duomenis.

„Worldtrucker“ atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad daugiau nei 50 proc. vairuotojų stengiasi vairuoti kaip įmanoma efektyviau. Siekiantys maksimaliai taupyti kurą buvo 53 proc. apklaustųjų. 42 proc. apklaustųjų teigia, kad tik kartais stengiasi sutaupyti kuro, bet to nedaro nuolat. Likę 5 proc. atsakė, kad kuro taupymas jiems neaktualus ir tyčia jie to nedaro.

Cargonews.lt gruodžio pradžioje klausė savo skaitytojų, kaip jų įmonėje yra taupomas kuras. 15 proc. apklaustųjų didžiausia dėmesį skiria kuro sistemų priežiūrai. Po 12 proc. naudoja telematines sistemas ir siunčia savo vairuotojus į mokymus. Kokybiškas eksploatacines medžiagas naudoja 8 proc. apklaustųjų. Lygiai tiek pat rūpinasi vilkikų aerodinamika ir tinkamu slėgiu padangose. 19 proc. apklaustųjų kurą taupo kitais būdais. Taip pat 19 proc. prisipažino, kad kol kas kuro netaupo jokiais būdais.