aA
Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje. Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodoma, kad tokioje situacijoje reikia vadovautis bendromis manevravimo taisyklėmis, tačiau tai menkai kuo gelbsti, nes vairuotojams paliekama laisvė taisykles interpretuoti savaip.
Asociatyvi nuotr.
© Sekundė.lt

LRT.lt kalbintas vairavimo mokyklos „Autologija“ direktorius Kastytis Povilaitis pripažįsta, kad bendra greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra tikras galvosūkis vairuotojams. Pasirodo, kad nustatyti, kam joje priklauso pirmumas, yra labai sudėtinga.

„Dažniausiai tiems, kurie atvažiuoja greitėjimo juosta, stovi šalutinio kelio ženklas, ir iš pirmo žvilgsnio jie turėtų suteikti pirmumą planuojantiems įsilieti į greitėjimo ir lėtėjimo juostą. Tačiau labai dažnai iš pradžių būna ištisinė linija, kurios kirsti negalima, o jai pasibaigus vairuotojai susigretina, ir tuomet galioja persirikiavimo taisyklės.

Tai reiškia, kad kelią turi duoti tas, kuris rikiuojasi. Jei abu vairuotojai nori keisti važiavimo juostą, pirmumas būtų to, kuris neturi kliūties iš dešinės. Tokiu atveju, būtų taip, kad tas, kuris atvažiuoja greitėjimo juosta, yra dešiniau ir turi pirmumą atžvilgiu to, kuris rikiuojasi į lėtėjimo juostą“, – kaip galima interpretuoti kelio ženklinimą ir KET, pasakoja K. Povilaitis.

Jeigu tokioje situacijoje įvyktų eismo įvykis, nustatyti kaltininką gali būti labai sudėtinga. Jei vairuotojai sutartų dėl kaltės, pakaktų užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Jei kiltų ginčas, reikėtų kviesti policijos pareigūnus, kurie įvertintų eismo įvykio kontekstą ir nustatytų kaltininką. Galiausiai, nustatant kaltininką, policija galėtų remtis teismų praktika.

Išeitis yra, tačiau ji nenaudojama

Būdų, kaip išspręsti šį klausimą, yra, tačiau jie iki šiol nenaudojami. Vieną jų įvardija ir K. Povilaitis, pabrėždamas, kad tai padėtų nustatyti ribas, kam ir kokios KET galioja tokioje situacijoje.

„Šiuo metu eismo organizatoriai tokias situacijas leidžia spręsti patiems vairuotojams, todėl ir kyla konfliktų. Jei eismo organizatoriai nupieštų ženklinimo liniją, sudarytą iš trikampėlių, iš šalutinio kelio atvažiuojančiam vairuotojui tai būtų akivaizdus parodymas, kad iki tos vietos dar turi sustoti ir praleisti atvažiuojantį iš pagrindinio kelio. Tuo metu, jei automobiliai jau atsiduria lygiagrečiai, tuomet galiotų persirikiavimo taisyklė – praleisti vairuotoją, kuris yra iš dešinės“, – kaip elementarus kelio ženklinimas suteiktų daugiau aiškumo, LRT.lt komentuoja K. Povilaitis.

Važiuojantys greitėjimo juosta turi tikėtis malonės

Neretas atvejis, ypač Vilniuje, yra vairuotojai, kurie piko metu iš greitėjimo juostos nori įvažiuoti į pagrindinę gatvę, tačiau dėl spūsties tai padaryti nėra taip lengva. Kai kurie vairuotojai įsitikinę, kad reikėtų vadovautis „užtrauktuko“ principu, tačiau K. Povilaitis teigia, kad taip nėra.

„Šiuo atveju, taikyti „užtrauktuko“ principo negalima, nes taisyklėse nurodyta, kad jis taikomas tuomet, kai važiavimo kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostų ir kažkurioje iš jų yra nenumatyta kliūtis. Tai gali būti sugedęs automobilis, ar kelio darbai. Tuo metu, jei tai yra greitėjimo juosta, šio principo taikyti negalima“, – vairuotojus perspėja K. Povilaitis.

Tačiau tokioje situacijoje galima prisiminti pagrindinį KET principą, kad vairuotojai turi vadovautis savitarpio pagarbos ir supratingumo principu.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Duobės vairuotojus kankins dar ilgai: ką daryti, kad apsaugotumėte savo automobilį (13)

Nors apie artėjantį pavasarį sinoptikai kalba atsargiai, tačiau vairuotojai jau pastebi...

Pasakė, kada nuo Vilniaus iki Kauno vairuotojai galės lėkti 130 km/val. greičiu (24)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Šventinis savaitgalis nebus lengvas vairuotojams – laukia eismo ribojimai (18)

Artėjant Vasario 16 -ąjai, svarbiai dienai visai Lietuvai, dėl didmiesčiuose pasipilsiančios...

Svarbią Vilniaus sankryžą užkimšo avarija – eismas visiškai sustojo (80)

Penktadienį prieš pietus, Vilniaus Antakalnio mikrorajone, susidūrė lengvasis automobilis ir...

Duobių sezonas prasidėjo, bet kelininkai ramina, kad Kaune situacija gera kaip niekada (49)

Prasidėjus atlydžiui keliuose atsiveria vis daugiau duobių. Daugelį metų duobių sostine vadintas...

Top naujienos

Dramatiška „atiminėjamų vaikų“ legenda – statistinis triukas: suklaidinti liko visi (15)

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios iki šių metų sausio 31-osios iš nesaugios aplinkos buvo...

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti (10)

Iki numatytos Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos datos likus kiek daugiau nei...

Ferdinando Giugliano. Kas gi kamuoja euro zonos ekonomiką?

Vos per dvejus metus euro zona nuo savo pasaulinės ekonomikos didvyrės statuso staigiai pasuko žemyn.

„Eurovizijos“ atrankų užkulisiuose slapta rezgamas naujas planas sumaišytų visas kortas dalyviams

Patikimų DELFI šaltinių teigimu, nacionalinių „Eurovizijos“ atrankų finale, kuris vyks jau...

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (335)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (139)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (18)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1975)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (190)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (577)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...