aA
Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje. Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodoma, kad tokioje situacijoje reikia vadovautis bendromis manevravimo taisyklėmis, tačiau tai menkai kuo gelbsti, nes vairuotojams paliekama laisvė taisykles interpretuoti savaip.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Sekundė.lt

LRT.lt kalbintas vairavimo mokyklos „Autologija“ direktorius Kastytis Povilaitis pripažįsta, kad bendra greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra tikras galvosūkis vairuotojams. Pasirodo, kad nustatyti, kam joje priklauso pirmumas, yra labai sudėtinga.

„Dažniausiai tiems, kurie atvažiuoja greitėjimo juosta, stovi šalutinio kelio ženklas, ir iš pirmo žvilgsnio jie turėtų suteikti pirmumą planuojantiems įsilieti į greitėjimo ir lėtėjimo juostą. Tačiau labai dažnai iš pradžių būna ištisinė linija, kurios kirsti negalima, o jai pasibaigus vairuotojai susigretina, ir tuomet galioja persirikiavimo taisyklės.

Tai reiškia, kad kelią turi duoti tas, kuris rikiuojasi. Jei abu vairuotojai nori keisti važiavimo juostą, pirmumas būtų to, kuris neturi kliūties iš dešinės. Tokiu atveju, būtų taip, kad tas, kuris atvažiuoja greitėjimo juosta, yra dešiniau ir turi pirmumą atžvilgiu to, kuris rikiuojasi į lėtėjimo juostą“, – kaip galima interpretuoti kelio ženklinimą ir KET, pasakoja K. Povilaitis.

Jeigu tokioje situacijoje įvyktų eismo įvykis, nustatyti kaltininką gali būti labai sudėtinga. Jei vairuotojai sutartų dėl kaltės, pakaktų užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Jei kiltų ginčas, reikėtų kviesti policijos pareigūnus, kurie įvertintų eismo įvykio kontekstą ir nustatytų kaltininką. Galiausiai, nustatant kaltininką, policija galėtų remtis teismų praktika.

Išeitis yra, tačiau ji nenaudojama

Būdų, kaip išspręsti šį klausimą, yra, tačiau jie iki šiol nenaudojami. Vieną jų įvardija ir K. Povilaitis, pabrėždamas, kad tai padėtų nustatyti ribas, kam ir kokios KET galioja tokioje situacijoje.

„Šiuo metu eismo organizatoriai tokias situacijas leidžia spręsti patiems vairuotojams, todėl ir kyla konfliktų. Jei eismo organizatoriai nupieštų ženklinimo liniją, sudarytą iš trikampėlių, iš šalutinio kelio atvažiuojančiam vairuotojui tai būtų akivaizdus parodymas, kad iki tos vietos dar turi sustoti ir praleisti atvažiuojantį iš pagrindinio kelio. Tuo metu, jei automobiliai jau atsiduria lygiagrečiai, tuomet galiotų persirikiavimo taisyklė – praleisti vairuotoją, kuris yra iš dešinės“, – kaip elementarus kelio ženklinimas suteiktų daugiau aiškumo, LRT.lt komentuoja K. Povilaitis.

Važiuojantys greitėjimo juosta turi tikėtis malonės

Neretas atvejis, ypač Vilniuje, yra vairuotojai, kurie piko metu iš greitėjimo juostos nori įvažiuoti į pagrindinę gatvę, tačiau dėl spūsties tai padaryti nėra taip lengva. Kai kurie vairuotojai įsitikinę, kad reikėtų vadovautis „užtrauktuko“ principu, tačiau K. Povilaitis teigia, kad taip nėra.

„Šiuo atveju, taikyti „užtrauktuko“ principo negalima, nes taisyklėse nurodyta, kad jis taikomas tuomet, kai važiavimo kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostų ir kažkurioje iš jų yra nenumatyta kliūtis. Tai gali būti sugedęs automobilis, ar kelio darbai. Tuo metu, jei tai yra greitėjimo juosta, šio principo taikyti negalima“, – vairuotojus perspėja K. Povilaitis.

Tačiau tokioje situacijoje galima prisiminti pagrindinį KET principą, kad vairuotojai turi vadovautis savitarpio pagarbos ir supratingumo principu.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kada vairuotojams reikėtų pasikeisti automobilio salono ir degalų filtrus (9)

Automobilio filtrai tai eksploataciniai transporto priemonės komponentai, kurie turi būti...

Sukritikavo vairuotojus: net ir betvarkė automobilyje gali tapti eismo įvykio priežastimi (8)

Iki lubų užkrauti automobiliai gatvėse vairuotojų jau nebestebina, tačiau specialistai tikina,...

Įspėjo vairuotojus: velkantys kitą automobilį privalės atsakyti, jei nebus laikomasi šių taisyklių (71)

Sugedus automobiliui neretai vairuotojai kreipiasi ne tik į draudimo bendroves, tačiau ir į...

Pasakojo, kaip jautėsi po patirtų avarijų: pradžioje net įlipti į automobilį buvo baisu (4)

Neretai kritikuodami kitus, vairuotojai tikina, kad patys į vienokią ar kitokią situaciją...

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (29)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Top naujienos

Policijai teks atsiprašyti emigranto: išprovokavę konfliktą patruliai vairuoti pasiūlė 2-mečiui (120)

Trumpų atostogų iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą su dvimečiu sūnumi atskridęs ir iš oro...

Daugiabučių gyventojai gali sulaukti pokyčių: įtaria norą užkrauti finansinę naštą ir sužlugdyti bendrijas (58)

Daugiabučių gyventojai jaučiasi apgauti. Nuo lapkričio mėnesio Aplinkos ministerijos rengtas...

ECB: ekonomikai atsiveriant, euro zona vis dar žengia netvirtais žingsniais (2)

Euro zonos ekonomika vis dar susiduria su rimtomis grėsmėmis, nors politikos formuotojai ėmėsi...

Ne viskas, kuo tikėjome apie tyrimus, tiesa: Morozovas sudėjo visus taškus ant i (5)

Anksčiau mano kolegoms reikėjo žinoti daugiau nei 60 apčiuopiamo pulso rūšių, iš gleivinių ir...

Vilnietis atliko eksperimentą su erkėmis: štai būdas, kaip savo kieme galite sugaudyti erkes (27)

Tikėtina, kad Lietuvai atsigaunant nuo karantino, bet vis dar esant neužtikrintumo dėl keliavimo...

Užkalnio ir Faustos šunų auklės alga kai kuriuos privers žagtelėti: uždirba ir 1,5 tūkst. eurų

Paradoksas, tačiau nors žurnalistai Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė laikomi...

Prasideda vasara – profesionalus sodininkas pataria, ką būtina nuveikti sode ir kokių klaidų šiukštu nedaryti ar išsigąsti raudonų šilauogių lapų

Laidoje Delfi 11 kalbamės su Gediminu Cijūnaičiu, gediminosodai.lt savininku, kuris papasakoja, ką...

The Economist

Nesibaigianti „Kraftwerk“ įtaka

Neseniai miręs Florianas Schneideris paliko viliojantį, tačiau tikra vizija netampantį Europos...

Nausėda apie jaučiamas krizės nuotaikas: artėjame prie antirekordo (251)

Prezidentas Gitanas Nausėda išskirtiniame interviu Delfi įvertino koronaviruso krizės žalą...

Kodėl būtina apkarpyti pinigų medį ir kaip tą daryti tinkamai (1)

Storalapis, pinigų medis (lot. crassula ) – populiarus augalas. Daugeliui kambarinių augalų...

|Maža didelių žinių kaina