aA
Vyriausybė siūlo Seimui keisti baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą ir grąžinti anksčiau galiojusią prevencinę priemonę – baudos balus. Kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt gegužę atlikta apklausa, tokiam sumanymui nepritaria beveik 70 proc. lietuvių. Jie mano, kad baudos balų sistema yra neveiksminga.
© DELFI / Ainis Gurevičius

Kaip teigia Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, didžioji dalis vairuotojų įsitikinę, jog grąžinti baudos balai neišspręs problemų keliuose. Atvirkščiai, šios priemonės veiksmingumas, anot jų, abejotinas – ji tik padidins korupcijos mastus.

“Šio siūlymo priešininkai teigia, jog balų sistema nėra skaidri. Kaip ir anksčiau, ji leis vairuotojams aktyviai tartis su pareigūnais dėl kyšio. Tačiau pritariantys siūlymui teigia, kad sistema bus tobulesnė – pažeidimai bus įrašomi į sistemą, registruojami ir informacija saugoma.

Pasak jų, tokiu būdu bus užkirstas kelią bet kokiai korupcijos galimybei”, – teigia V. Daukšas.

Siūlyme numatyta, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimus skiriami balai bus diferencijuojami atsižvelgiant į pažeidimo sunkumą. Priklausomai nuo pavojingumo bus skiriama nuo vieno iki penkių baudos balų.

Tačiau beveik pusė apklausos dalyvių (47 proc.) mano, kad baudos balais bausti reiktų tik už šiurkščiausius pažeidimus – vairavimą išgėrus, greičio viršijimą, važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui ar esant automobilio statymo taisyklių pažeidimams. Beveik 40 proc. apklaustųjų teigia, kad bausti reiktų tik už pažeidimus, kuriuos vairuotojas padaro ne pirmą kartą.

“Jei per metus vairuotojas surinks 10 baudos balų, o pradedantysis – 6 ar daugiau balų, jiems bus atimama teisė vairuoti nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Tačiau daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių lietuvių mano, kad tai per griežta bausmė. Be to, daugeliui siūlymo priešininkų abejonę kelią ir dvigubo baudimo galimybė, t.y. be baudos balų galios ir piniginės baudos”, – sako V. Daukšas.

Apklausos dalyvių buvo klausiama, jei ne baudos balus, kokią kitą priemonę reiktų taikyti vairuotojams už pakartotinus pažeidimus. Daugiau nei pusė – 52 proc. – apklaustųjų teigia, kad tinkamiausia priemonė būtų padidintos piniginės baudos. 40 proc. lietuvių mano, kad nuolatiniams taisyklių pažeidėjams reiktų iškart atimti vairuotojo pažymėjimą. Tik 8 proc. dalyvių pasisako už automobilio konfiskavimą.

Pasak V. Daukšo, nepritariantys baudos balų sistemai tvirtina, kad nėra jokio ryšio tarp baudos balų sistemos ir avarijų skaičiaus keliuose ir mano, kad reiktų ne griežtinti sankcijas, o daugiau dėmesio skirti vairavimo mokymui.

Kaip rodo apklausos duomenys, beveik pusė lietuvių per metus yra nors kartą nubaudžiami už kelių eismo taisyklių pažeidimus. 43 proc. apklausos dalyvių vidutiniškai nubaudžiami 1-2 kartus, apie 3 proc. – 3-4 kartus, apie 2 proc. – 5-6 ar daugiau kartų per metus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (10)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (5)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (76)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis (42)

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Iš Alytaus mero – nerimą keliančios žinios: mūsų vyrai po truputį krenta (1)

Alytaus meras Nerijus Cesiulis ir toliau aktyviai informuoja žmones apie situaciją gaisro...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys (6)

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė ir spąstus (363)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (299)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Dar viena pergalė: pajėgų kroatą palaužęs Maslobojevas užsitikrino pasaulio čempionato medalį

Savo pergalingą žygį WAKO pasaulio kikbokso čempionate Sarajeve (Bosnija ir Hercegovina) pratęsė...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (43)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...

ES narės pritarė siūlymui atidėti „Brexit“ (28)

Europos Sąjungos narės trečiadienį iš principo pritarė siūlymui atidėti Didžiosios...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (145)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...