aA
Ne vienas vairuotojas, pirkdamas naują automobilį, renkasi nedidelį, silpnutį variklį, tikėdamas mažų degalų sąnaudų. Tačiau ar tikrai jis taupo?
Testas: ar didesnė galia lemia didesnes degalų sąnaudas?
© E.Babelio nuotr.

Bandant skirtingus automobilius, teko pastebėti, kad kai po dešine koja nėra daug galios, norint neatsilikti nuo eismo srauto, akceleratoriaus pedalą neretai tenka prispausti prie grindų ir intensyviai makaluoti pavarų svirtį. Tokiu atveju degalų sąnaudos nedžiugina.

Turint pakankamą galios rezervą, daug paprasčiau pajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, neerzinant toliau esančių vairuotojų. Tuomet nekankinamas variklis atsidėkoja nedidelėmis degalų sąnaudomis.

Taigi iškilo klausimas, ar būtina aukoti galią dėl degalų. Nusprendėme sužinoti. Stvėrėme su kolega du tokio pat darbinio tūrio, tačiau skirtingų galių benzinu varomus FORD Focus automobilius ir išriedėjome į trasą tikrinti realių degalų sąnaudų.

Mėlynas „fokusas“ turėjo 105 AG, 150 Nm ir 5 laipsnių mechaninę pavarų dėžę, o raudonasis – 150 AG, 240 Nm ir 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę.

Mūsų tikslas – nustatyti realias automobilių degalų sąnaudas. Eksperimento maršrutas driekėsi automagistralėmis, užmiesčio ir miesto keliais. Kadangi tai nebuvo ekonomiškumo varžybos, nesivilkome vėžlio greičiu: automagistrale važiavome 120–130 km/h greičiu, vingiuotais ir kalvotais užmiesčio keliais – 90 km/h, mieste – kiek leido kelio ženklai ir eismo srautas.

Lekiant užmiesčio keliais abiejų automobilių degalų sąnaudos buvo vienodos – 5,9 l/100 km. Išsukus į autostradą silpnesniam varikliui prireikė daugiau pastangų palaikyti didelį vidutinį greitį, tad skaičiai šio automobilio informaciniame kompiuteryje pasiekė 6,3 l/100 km.

O galingesnio automobilio degalų sąnaudos pakilo iki 6,1 l/100 km. Piko metu įvažiavus į miestą ir gerą pusvalandį ten pasisukiojus, degalų sąnaudos išsilygino: abiejų automobilių informaciniai kompiuteriai rodė 6,6 l/100 km.

Gamintojai skelbia, kad automobilis su 105 AG 100 km turėtų sunaudoti 5,9 l degalų, o pusantro karto galingesnis variantas – 6,0 l/100 km, tačiau, realiomis sąlygomis nuvažiavę po 100 kilometrų, pamatėme vienodus skaičius.

Visgi eksperimento metu pastebėjau, kad 105 AG vos patempia beveik pusantros tonos sveriantį automobilį. Mieste, norint neatsilikti nuo srauto, reikia palaikyti aukštus variklio sūkius ir dažnai keisti pavaras.

Užmiestyje, norint ką nors aplenkti ar neprarandant greičio užkopti į didesnę įkalnę, situacija – ta pati. Dėl to didėja degalų sąnaudos.

Važiuojant pastoviu greičiu lygiu keliu, silpnesnis variklis kiek taupesnis, tačiau kasdienėse situacijose savo privalumus rodo galingesnė versija. Automobilis lengvai startuoja, o lenkiant nereikia žeminti pavaras ar „įsmeigti“ pedalą į grindis. Dėl to momentinės degalų sąnaudos išlieka padorios.

Kiti galingesnio automobilio pliusai – galios rezervas, kuris pasitaikius progai gali tiek gyvybę išgelbėti, tiek priversti vairuotoją plačiai šypsotis. Ir, žinoma, didesnė išliekamoji vertė. O silpnesnė versija gali pasigirti tik mažesne kaina.

FORD Focus duomenys

Variklis Galia Sukimo mom. Maks. greitis 0-100 km/h Gamintojų deklaruojamos vid. sąnaudos Bandymo metu užfiksuotos vid. sąnaudos Kaina („Trend" komplektas)
1.6 „Duratec Ti-VCT" 105 AG 150 Nm 187 km/h 12,3 sek. 5,9 l/100 km 6,6 l/100 km 57 117 Lt
1.6 „EcoBoost" 150 AG 240 Nm 210 km/h 8,6 sek. 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 65 104 Lt

Keturi ratai
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Regitra“ papasakojo, kas laukia tų, kurie egzaminų metu nusprendžia sukčiauti (9)

Pernai „Regitroje“ iš viso laikyta apie 122 tūkst. teorijos egzaminų. Neišvengta ir...

Rizika, kurios vairuotojai neįvertina: po kai kurių vaistų vairuojama lyg išgėrus alkoholio (16)

Nemažai vairuotojų numoja ranka į visus negalavimus ir prie vairo sėda tada, kai savijauta būna...

Paaiškino, kas pasikeičia, kai važiuojate 10 km/val. greičiau nei leistina (133)

Nors dažnai kartojama, kad viršyti greitį gali būti pražūtinga, dažnas vairuotojas teisinasi,...

Po šiltos žiemos nauji pasiūlymai: vertins, ar sutrumpinti žieminių padangų naudojimo terminą (46)

Susisiekimo ministerijai išnagrinėjus galiojantį kaimyninių šalių reglamentavimą, susisiekimo...

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (53)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Top naujienos

Po visą Lietuvą sukrėtusio nužudymo Vilniaus gimnazijoje – šoką sukėlusi teisėjos dovana žudikui (65)

Kodėl Temidei yra užrištos akys? Ne, ne todėl, kad nebūtų daromas poveikis, o greičiausiai tik...

Atvykę į Santaros klinikas grūdasi ant žvyro, o naujos stovėjimo aikštelės stovi pustuštės (82)

Šiemet prie Santaros klinikų atidaryta dar viena nauja daugiaaukštė automobilių stovėjimo...

Koronavirusas skverbiasi į Europą: dar dvi valstybės paskelbė apie užsikrėtimo atvejus Kinijoje atvejų mažėja (18)

Rumunija ir Norvegija trečiadienį pranešė apie pirmuosius užsikrėtimo naujuoju...

Pandemijos scenarijus ECB gali reikšti grįžimą prie jau išsemtų priemonių (3)

Jeigu koronaviruso protrūkis peraugs į regioninę ekonominę krizę, Europos centrinis bankas ( ECB...

The Economist

Kinija nepamiršo imperinės praeities – siekia tapti pasaulio centru

„Juostos ir kelio“ iniciatyva primena Kinijos imperinę prekybinių ryšių sistemą, teigia...

Šių metų žiema negailestingai kėsinasi į Lietuvos miškus: miškininkai net bijo pagalvoti, kas laukia pavasarį (4)

Žiemos pokštai ir šilumos rekordai neigiamai veikia Lietuvos miškus. Ir nors dabartiniu metu...

Valančiūnas buvo naudingas, bet „grizlius“ taškais užvertė Hardenas su Westbrooku (2)

Po „Visų žvaigždžių“ savaitgalio pertraukos NBA čempionate į duobę įkritusi Memfio...

Po šiltos žiemos prognozuojamas milžiniškas derlius, tik nereikia susigundyti pigiomis trąšomis

Jei gamta neiškrės netikėtumų, šiųmetis derlius iš tiesų gali būti rekordiškai didelis –...

Simptomai panašūs, o diagnozės skirtingos: pasakė, kada dėl vaiko pilvo skausmo nedelsiant lėkti į ligoninę

Puikiai pamenu pirmą savo budėjimą priėmimo skyriuje kadangi jau antrą savaitę po įstojimo...