aA
Ne vienas vairuotojas, pirkdamas naują automobilį, renkasi nedidelį, silpnutį variklį, tikėdamas mažų degalų sąnaudų. Tačiau ar tikrai jis taupo?
© E.Babelio nuotr.

Bandant skirtingus automobilius, teko pastebėti, kad kai po dešine koja nėra daug galios, norint neatsilikti nuo eismo srauto, akceleratoriaus pedalą neretai tenka prispausti prie grindų ir intensyviai makaluoti pavarų svirtį. Tokiu atveju degalų sąnaudos nedžiugina.

Turint pakankamą galios rezervą, daug paprasčiau pajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, neerzinant toliau esančių vairuotojų. Tuomet nekankinamas variklis atsidėkoja nedidelėmis degalų sąnaudomis.

Taigi iškilo klausimas, ar būtina aukoti galią dėl degalų. Nusprendėme sužinoti. Stvėrėme su kolega du tokio pat darbinio tūrio, tačiau skirtingų galių benzinu varomus FORD Focus automobilius ir išriedėjome į trasą tikrinti realių degalų sąnaudų.

Mėlynas „fokusas“ turėjo 105 AG, 150 Nm ir 5 laipsnių mechaninę pavarų dėžę, o raudonasis – 150 AG, 240 Nm ir 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę.

Mūsų tikslas – nustatyti realias automobilių degalų sąnaudas. Eksperimento maršrutas driekėsi automagistralėmis, užmiesčio ir miesto keliais. Kadangi tai nebuvo ekonomiškumo varžybos, nesivilkome vėžlio greičiu: automagistrale važiavome 120–130 km/h greičiu, vingiuotais ir kalvotais užmiesčio keliais – 90 km/h, mieste – kiek leido kelio ženklai ir eismo srautas.

Lekiant užmiesčio keliais abiejų automobilių degalų sąnaudos buvo vienodos – 5,9 l/100 km. Išsukus į autostradą silpnesniam varikliui prireikė daugiau pastangų palaikyti didelį vidutinį greitį, tad skaičiai šio automobilio informaciniame kompiuteryje pasiekė 6,3 l/100 km.

O galingesnio automobilio degalų sąnaudos pakilo iki 6,1 l/100 km. Piko metu įvažiavus į miestą ir gerą pusvalandį ten pasisukiojus, degalų sąnaudos išsilygino: abiejų automobilių informaciniai kompiuteriai rodė 6,6 l/100 km.

Gamintojai skelbia, kad automobilis su 105 AG 100 km turėtų sunaudoti 5,9 l degalų, o pusantro karto galingesnis variantas – 6,0 l/100 km, tačiau, realiomis sąlygomis nuvažiavę po 100 kilometrų, pamatėme vienodus skaičius.

Visgi eksperimento metu pastebėjau, kad 105 AG vos patempia beveik pusantros tonos sveriantį automobilį. Mieste, norint neatsilikti nuo srauto, reikia palaikyti aukštus variklio sūkius ir dažnai keisti pavaras.

Užmiestyje, norint ką nors aplenkti ar neprarandant greičio užkopti į didesnę įkalnę, situacija – ta pati. Dėl to didėja degalų sąnaudos.

Važiuojant pastoviu greičiu lygiu keliu, silpnesnis variklis kiek taupesnis, tačiau kasdienėse situacijose savo privalumus rodo galingesnė versija. Automobilis lengvai startuoja, o lenkiant nereikia žeminti pavaras ar „įsmeigti“ pedalą į grindis. Dėl to momentinės degalų sąnaudos išlieka padorios.

Kiti galingesnio automobilio pliusai – galios rezervas, kuris pasitaikius progai gali tiek gyvybę išgelbėti, tiek priversti vairuotoją plačiai šypsotis. Ir, žinoma, didesnė išliekamoji vertė. O silpnesnė versija gali pasigirti tik mažesne kaina.

FORD Focus duomenys

Variklis Galia Sukimo mom. Maks. greitis 0-100 km/h Gamintojų deklaruojamos vid. sąnaudos Bandymo metu užfiksuotos vid. sąnaudos Kaina („Trend" komplektas)
1.6 „Duratec Ti-VCT" 105 AG 150 Nm 187 km/h 12,3 sek. 5,9 l/100 km 6,6 l/100 km 57 117 Lt
1.6 „EcoBoost" 150 AG 240 Nm 210 km/h 8,6 sek. 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 65 104 Lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (7)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (55)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (21)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (1)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (44)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (1420)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (11)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

Septynerių, o jau žarsto milijonus dolerių: „YouTube“ daugiausiai uždirbantis vaikas turtus susižėrė žaisdamas Turtingiausių pasaulio „jutuberių“ TOP10 (6)

Nustebsite sužinoję, kad daugiausiai „ YouTube “ uždirba ne grožio žinovė ar žaidimų...

Esate žema ir putlių formų? Pravers šie laiko patikrinti stiliaus patarimai (3)

Jeigu esate apvalaus kūno sudėjimo ir vos 163 centimetrų ūgio ar dar mažesnė, tuomet jums...

Anglišką gardumyną pamėgo ir lietuviai: nesunkiai pasigaminsite ir patys 3 skirtingi receptai (1)

Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, dažnas intensyviai galvojame ne tik kokiomis dovanomis...

Turtuoliai patys eglučių nepuošia: kam patiki ir kiek kainuoja

Darbai darbeliai, ir to trūksta, ir ano trūksta, ir kalėdinio gėrimo „Eggnog“ taip pat... –...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (100)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...