aA
Europos Komisija siūlo senesnių lengvųjų automobilių apžiūrą atlikti kasmet. Pagal naują tvarką pirmoji naujo automobilio techninė apžiūra būtų atliekama po 4 metų, antroji – po 2 metų, o vėliau – kasmet.
© Organizatorių archyvas

Komisijos duomenimis, Europoje dėl techninių trūkumų įvyksta 6 proc. visų automobilių avarijų, kuriose per metus žūsta 2 tūkst. žmonių, o dar daugiau sužalojama. Tad dažnesnė senų automobilių patikra padėtų pagerinti situaciją keliuose.

Prieš

Eligijus Masiulis, susisiekimo ministras:

– Esame prieš tokį sprendimą, nes Europos Komisija, teikdama tokį pasiūlymą, kad septynerių metų ir senesnių automobilių techninę apžiūrą reikėtų atlikti kas metus, neatsižvelgia, kad skirtingose ES valstybėse yra skirtingas automobilių parko amžius. Lietuvoje septynerių metų automobilis dar nėra pasenusi transporto priemonė. Tad toks reikalavimas pareikalautų daugiau pinigų iš žmogaus kišenės. Šis reikalavimas nėra adekvatus. Jei pradėsime kas metus tikrinti tokio amžiaus automobilius, nesame įsitikinę, kad pagerės saugaus eismo situacija keliuose. Tuo labiau kad daug svarbiau, kaip tas automobilis eksploatuojamas, o ne tai, kaip dažnai jis patikrinamas. Dabar galiojanti techninių apžiūrų tvarka Lietuvoje pakankamai užtikrina automobilių techninius reikalavimus bei saugumo lygį. Europos Komisijos pasiūlymas neatitinka Lietuvos gyvenimo realijų ir būtų per didelė našta mūsų šalies žmonėms.

Vytautas Bendžius, SUBARU pardavimo ir techninio aptarnavimo atstovybės Klaipėdoje, bendrovės „JMA Klaipėda“ direktorius:

– Senesni nei 10 metų automobiliai privalomą techninę apžiūrą turėtų pereiti kasmet, nes savininkai nesistengia jų taip prižiūrėti kaip naujesnių transporto priemonių vairuotojai. Mašinos amžius turi įtakos avaringumui. Kuo senesnė mašina, tuo joje mažiau saugumo įrangos, ne visose yra oro pagalvės. Kai automobilis būna nuvažiavęs daugiau nei 200 tūkst. kilometrų, pradeda lįsti įvairios bėdos. Jis dažniau genda. Jeigu techninė priežiūra būtų privaloma kasmet, gal žmonės pradėtų pirkti naujesnius automobilius. Žmonės pavargtų rūpintis senų automobilių priežiūra, nes kiekviena techninė apžiūra reikalauja papildomų išlaidų. Tuomet šoktelėtų naujų automobilių pardavimas, autoservisams padaugėtų darbo. Atsiradus daugiau naujų automobilių keliuose gerokai sumažėtų avarijų. Sulaukiame nemažai automobilių, kuriems uždedamas spaudas, kad šios transporto priemonės eksploatuoti negalima. Bet žmonės vis tiek jomis važiuoja. Viską lemia pinigai, o žmonės taupo net savo saugumo sąskaita.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (44)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (10)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (30)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (8)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa (2)

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (175)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (150)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (27)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...