aA
Vairuotojų bėdoms žiemą galo nematyti. Rytais senesnių automobilių savininkams nerimą kelia nuo šalčio kosėjantis variklis, išriedėjus iš kiemo - nenukasti ar slidžia sniego pliure padengti keliai. Tačiau stipraus snygio ar darganos dienomis prisideda ir dar viena problema – nematyti kelio ženklinimo. Policija tikina, kad jei dėl to pažeidėte kelių eismo taisykles, tačiau sugebėjote įrodyti priežastį – mokėti baudos neteks.
Apsnigti kelio ženklai Vilniuje
Apsnigti kelio ženklai Vilniuje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kasdien tuo pačiu maršrutu važiuojantys žmonės neretai yra įsiminę būtiniausius kelio ženklus, kad ir kaip apsnigti jie būtų. Tačiau pradedantieji vairuotojai ar tie, kurie pirmąkart atvyko į naują miestą, gali ir pasimesti. O pasimetę – sukelti avarinę situaciją. 

Lietuvos kelių policijos tarnybos Bendrųjų reikalų grupės vyresnioji specialistė Marija Kazanovič DELFI pasakojo, kad jei sulaikytas vairuotojas sakosi taisykles pažeidęs dėl išorinių veiksnių – šiuo atveju, vizualiai neatpažįstamų kelio ženklų ar kelio juostų ženklinimo – kaltu jis nėra laikomas.

„Tokiais atvejais policijos pareigūnai tikrina vairuotojo pateiktą informaciją. Jei pasitvirtina, kad ženklų nesimato, vairuotojui atsakomybė netaikoma“, - patvirtino M. Kazanovič. 

Specialistė pažymėjo, kad ši „nuolaida“ negalioja specialią formą turintiems ženklams. 

Kelio ženklaiPagrindinis kelias“, „Duoti kelią“, Stop“ yra specifinės formos - jie yra pirmumo ženklai, nurodantys vairuotojui važiavimo per nereguliuojamas sankryžas pirmenybę. Net ir esant blogam matomumui, gausiam sniegui, pagal šių ženklų formą jų reikšmė yra akivaizdi“, - pabrėžė Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė. 

Vairuotojai, nesilaikantys šių ženklų reikalavimų, kelia didelę grėsmę eismo saugumui, tokie pažiedimai gali tapti tragiškų eismo įvykių priežastimi. Tiesa, policijos duomenimis, tokių situacijų labai dažnai nenutinka – tik netikėtai pasningus ar tada, kai kelią prižiūrinčios įmonės nespėja nuvalyti kelio ir kelio ženklų. 

Paklausta, ar būtų verta ieškoti alternatyvių variantų, galinčių padėti išvengti tokių situacijų, M. Kazanovič atsakė neigiamai – šaltuoju sezonu Lietuvoje jų pasitaiko tik kelios, tad esą pakanka vairuotojų atsargumo.

Nėra ir specialių, dar negirdėtų patarimų, galinčių padėti išsisukti iš tokios padėties.

„Vairuotojams patartume važiuoti saugiu greičiu, staigiai nemanevruoti, atsižvelgti į eismo sąlygas, kelio plotį, numatyti galimas kliūtis ir laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų“, - sakė M. Kazanovič.

Žiemą vairuotojai dažniausiai sulaikomi dėl nustatyto greičio viršijimo. Praėjusią žiemą tokių atvejų buvo beveik 38 tūkst. Antra pagal gausumą pažeidimų grupė - pėsčiųjų padaryti KET pažeidimai. Tokių praėjusią žiemą užfiksuota beveik 8 tūkst. Per tris mėnesius nubaudžiama ir po daugmaž 5 tūkst. pažeidėjų, transporto priemones vairuojančių be techninės apžiūros bei neapsidraudusių CAPD.

Savivaldybė: ženklai patikrinami ir nuvalomi kartą per mėnesį

Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė Inga Simanonytė DELFI informavo, kad pagal prioritetą iš pradžių valomi kelio ženklai greito eismo gatvėse, gatvėse, kur vyksta viešojo maršrutinio transporto eismas ir pėsčiųjų perėjų kelio ženklai. 

Apsnigti kelio ženklai Vilniuje
Apsnigti kelio ženklai Vilniuje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Dažniausiai kelio ženklai būna apsnigti vietose, kur teritorijos atviros, nėra užstatymo ir užuovėjų - greito eismo gatvės, valstybinės reikšmės kelių tąsos ir pan.Vilniaus kelio ženklų priežiūros įmonė informavo, kad šiuo metu yra išvalyta ir patikrinta daugiau nei 5 tūkst. kelio ženklų. Šiam tikslui priežiūros įmonė pasitelkė papildomas pajėgas“, - pranešė I. Simanonytė.

Kadangi Vilniaus mieste yra daugiau nei 27 tūkst. kelio ženklų, nuvalyti tik 18 proc.

Jos teigimu, Vilniaus kelio ženklų priežiūros įmonė sustiprintu budėjimu dirba jau ne pirmą savaitę. Prieš Naujuosius metus dėl stipraus vėjo gūsio dalis kelio ženklų buvo persukti. Savivaldybės atstovė taip pat pažymėjo, kad visi kelio ženklai Vilniaus mieste patikrinami ir nuvalomi kartą per mėnesį.

„Vairuotojams patartina įvertinti eismo sąlygas ir kelyje vadovautis Kelių eismo taisyklių reikalavimais“, - reziumavo I. Simanonytė.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką reikia žinoti apie vasarines padangas: koks turi būti protektoriaus gylis ir padangos amžius

Nuo balandžio pradžios Lietuvoje oficialiai leidžiama žiemines padangas pakeisti vasarinėmis ir,...

Draudikai pastebėjo klaidą, kurią neretai padaro įtampos ir streso išvarginti vairuotojai

Geriausia šiuo metu niekur nevažiuoti ir likti namuose. Vis dėlto, jeigu iškilo būtinybė...

Ką reikia žinoti apie karantino metu atidėtą automobilio techninę apžiūrą (14)

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija...

Per karantiną leido važinėti be techninės apžiūros, bet ar galios draudimas po avarijos? (14)

Vyriausybė nusprendė, kad karantino metu nustojus galioti techninei apžiūrai , vairuotojai gali...

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

Top naujienos

Kaip per Velykas atrodys Lietuvos miestai: kelius blokuos policijos ekipažai ar betoninės užtvaros Palangai padės pasieniečiai  (78)

Baigiantis ketvirtai karantino savaitei jo laikytis teks dar griežčiau. Jau nuo penktadienio lauks...

Profesorius – apie tai, ką daryti su pirkiniais: geriau palaikyti keletą valandų saulėje papildyta  (92)

Nuo penktadienio įsigalioja reikalavimas viešose vietose dėvėti kaukes. Vilniaus universiteto...

VDU mokslininkų koronaviruso prognozės: reikėtų dar 2 mėnesių griežto karantino (496)

Užkrėstųjų skaičius Lietuvoje gali pasiekti daugiau nei 3 tūkstančius, o viruso plitimas bus...

Vilnius ruošiasi blogiausiam scenarijui: laikinas ligonines įkurtų gimnazijose ir „Siemens“ arenoje (21)

Sėkmingai per itin trumpą laiką įrengusi mobilius patikros punktus bei karščiavimo klinikas,...

Seime – siūlymas mažinti PVM elektroninei žiniasklaidai

Seime įregistruotas pasiūlymas elektroninei žiniasklaidai nustatyti 5 proc. pridėtinės vertės...

Palygino kiaušinių kainas prekybos tinkluose: pažvelgė į ankstesnius metus

Artėjant Velykoms, kainų palyginimo portalas „Pricer“ apžvelgė kiaušinių kainų pokyčius...

Senėjimas prasideda nuo 30-ies: ką reikia žinoti, kad netektų verkti dėl pokyčių

Gimstame, augame, bręstame, sulaukę 20-25 metų išgyvename tam tikrą stabilumo etapą, o apie...

Surplys: tikrai nestovėsime prie kiekvieno su žvake – policija turi savo būdų (6)

Penktadienio vakarą, nuo 20 valandos, Lietuvoje bus ribojamas judėjimas šalies viduje. Iki...

Kol NT išgyvena sąstingį, siūlo atsigręžti į kitas sritis: galite ne tik sutaupyti, bet ir uždirbti (5)

Šiuo metu nekilnojamasis turtas nėra pats populiariausias pirkinys ar investicija. NT rinka...

Prekybą automobiliais ištiko koma, bet tikisi postūmio iš taršos mokesčio (349)

Koronaviruso epidemija smogė tiek naujų, tiek naudotų automobilių prekybininkams. Kovą...

|Maža didelių žinių kaina