Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai skelbia, kad aiškesnis Antakalnio ir Žirmūnų žiedinių sankryžų ženklinimas pasiteisino – po eismo organizavimo pakeitimų Antakalnio žiedo laidumas pagerėjo dešimtadaliu, Žirmūnų žiede rytinio piko metu nebėra spūsčių, parodė atlikta Vilniaus Gedimino technikos universiteto atlikta analizė. Tyrimo duomenimis, šiuose žieduose pakeitus eismo organizavimo tvarką pagerėjo ir saugumas – sumažėjo eismo įvykių.
Eismo pokyčiai žiedinėse sankryžose taikomi jau beveik pusmetį
© S. Žiūros nuotr.

Prieš keturis mėnesius važiuojantiems Vilniaus žiedinėmis sankryžomis buvo įvestas aiškesnis ženklinimas, kad automobilių srautai judėtų greičiau, žiedai taptų saugesni ir sumažėtų spūsčių. Metams baigiantis, savivaldybė gavo pirmuosius vertinimus, kaip per keletą mėnesių pagerėjo šių dviejų žiedų pralaidumas.

VGTU Aplinkos inžinerijos fakulteto mokslininkai rugpjūtį-rugsėjį tyrė Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. transporto ir pėsčiųjų eismo srautus. Žiedai buvo stebimi tiek ryto, tiek vakaro metu, kai transporto srautai gatvių tinkle yra didžiausi. Informacija buvo renkama ir pasitelkus dronus.

Dar prieš eismo organizavimo pakeitimus buvo prognozuota, kad Antakalnio žiedo laidumas išaugs. Tyrimas parodė, kad po pakeitimų šio žiedo laidumas rytinio piko metu padidėjo 8,4 proc., vakarinio piko metu – 2,1 proc. Po eismo organizavimo pakeitimų Žirmūnų žiede rytinio piko metu eilių nebesusidaro, tiesa, vakarinio piko metu žiedo laidumas sumažėjo 7,9 procento dėl kaip manoma šioje vietoje išaugusių transporto srautų.

Pasak eismo specialistų, nauja eismo organizavimo schema atnešė miestiečiams naudos eismo saugumo ir laidumo požiūriu.

„Pakeitus eismo organizavimą Antakalnio ir Žirmūnų žieduose, ne tik pagerėjo šių žiedų laidumas, bet ir pravažiavimas pro šiuos žiedus tapo saugesnis. Taigi, vienu šūviu savivaldybė nušovė iš karto du zuikius. Tačiau norint dar didesnio saugumo, ateityje planuojame atitraukti kai kurias pėsčiųjų perėjas nuo Antakalnio žiedo, keisti viešojo transporto stotelių išsidėstymo vietas kuo toliau nuo žiedo, o dar ilgesniu laikotarpiu rekonstruosime Antakalnio žiedą į keturšalę šviesoforais reguliuojamą sankryžą“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Nors stebėjimų laikotarpis dar gana trumpas atlikti gilesnę analizę, tačiau išnagrinėjus eismo įvykių suvestines, jau dabar matyti gerėjanti eismo saugumo situacija: stebėtu laikotarpiu (rugpjūčio, rugsėjo mėnesiais) abejuose žieduose nebuvo įskaitinių eismo įvykių (įvykiai, kai jų metu sužalojami eismo dalyviai), o techninių – sumažėjo dešimčia procentų (iki pertvarkos buvo 28, po pertvarkos 25), palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Ginčytinų situacijų sumažėjo 6 kartus, t.y. į policiją nesikreipiama, o dokumentai sutvarkomi draudimo bendrovėse, dėl to spūstyse nebuvo gaišinami kiti eismo dalyviai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ žengė labai svarbų žingsnį (17)

„ Regitra “, siekdama didinti elektroninių paslaugų plėtrą, žengė labai svarbų žingsnį...

Skelbia apėję draudimą tamsinti priekinius automobilio langus policija žada atkreipti dėmesį (50)

Viena Vilniuje įsikūrusi įmonė, kuri užsiima automobilių stiklų tamsinimu, savo „Facebook“...

Žiede nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu patarė matyti toliau savo nosies (36)

Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti...

Prieš žvėris keliuose – technologiniai sprendimai (2)

Praeitą savaitę kelyje Skuodas–Plungė automobilis „ Opel Vectra “ susidūrė su į kelią...

Gyventojų pyktis – bevaisis: pokyčių kelyje neįkvėpė net mirtis (28)

Keliakiemio miestelio (Vievio sen.) gyventojai beveik trejus metus kovoja, kad gyvenvietės ribose...

Top naujienos

Odontologės papasakojo, pagal kokį pagrindinį kriterijų iš tikrųjų reikia rinktis dantų šepetėlį būtina viena papildoma priemonė (37)

Prekybos vietose siūlomi įvairių tipų dantų šepetėliai . Skiriasi jų galvutės dydis,...

Nuomos aferoms pabaigos nematyti: agentūrai sumokėjo, bet buto negavo (48)

Nors apie Klaipėdoje veikiančią agentūrą „Butų nuoma“ blogi atsiliepimai sklando apie...

Transliuotos išgertuvės Kybartuose atskleidė baisią situaciją: neskubėkime teisti kalinių (229)

Savaitgalį iš Kybartų pataisos namų išgertuves gyvai transliavę vyrai toliau kursto aistras....

Orai bus permainingi: grįšiantį 30 laipsnių karštį nuplaus lietūs (2)

Artimiausiomis dienomis netrūks permainų. Po saulėtesnio trečiadienio į šalį sugrįš 30...

Po pertraukos įvarčiais prapliupusi Rusijos rinktinė – praktiškai aštuntfinalyje (834)

Pasaulio futbolo čempionate antradienį prasidėjo antrojo turo rungtynės. Skambią pergalę prieš...

Kurtinaitį užjautęs Jovaiša davė skausmingą patarimą „Žalgiriui“ (81)

Kauno „Žalgiris“ užbaigė, kaip sako pats Šarūnas Jasikevičius , istorinį sezoną....

Nuo šiol pramogauti keliaus tik čia: merginos ir pigios pramogos papirko lietuvio širdį (24)

Dvi savaitgalio dienos Berlyne yra tai, ką šią vasarą privalo išbandyti kiekvienas lietuvis....

Tik vyrams: kaip pastatyti moterį „į vietą"? (120)

Dėmesio! Šis straipsnis griežtai skirtas tik vyrams! Moterims parašiau kitą. Prieš septynerius...

Išgertuvės Šventojoje siutino: ne visi taip supranta atostogas (35)

Kurortas - kai kuriems žmonėms jis asocijuojasi su poilsiu ar vakarėliais. Susirenka daugybė...

VU rektorius: docento darbo užmokestis jau prilygsta vairuotojo algai (166)

Tyrėjai moksliniams tyrimams gali skirti vos pusę savo darbo laiko. Kita 40-50 proc. laiko dalis...