aA
Ne iš vieno padangų specialisto lūpų yra nuskambėjęs vaizdingas palyginimas, kad tie vairuotojai, kuriems negaila žieminių padangų, gali pabandyti vasarą nuo Vilniaus nuvažiuoti iki Klaipėdos ir grįžti atgal. To turėtų pakakti, kad žieminių padangų protektorius būtų „suvalgytas“.
© Gamintojo nuotr.

Nepaisant tokių perspėjimų, vis dar nemaža dalis vairuotojų šiltuoju metų laiku naudoja žiemai skirtą automobilių „apavą“. Taip „sprendžiamos“ kelios problemos: nereikia pirkti vasarinių padangų, nereikia mokėti už jų montavimą dukart per metus, o galvos neskauda ir dėl to, kur vasarą laikyti žiemines padangas.

Bet ar tikrai toks sprendimas sumažina problemų skaičių? Vokietijos TUV SUD organizacijos specialistai perspėja, kad taip besielgiantys vairuotojai elgiasi labai neprotingai.

„Vasarą važinėti naudojant žiemines padangas – labai pavojinga“, – teigia TUV SUD padangų skyriaus vadovas Thomas Salzingeris.

Įvardydami rizikos mastą, vokiečiai primena apie praėjusią vasarą jų bei Šveicarijos žurnalo „auto-illustrierte” atliktą eksperimentą, kai itin šiltomis oro sąlygomis pasižyminčiame Pietų Prancūzijos Mirevalo regione buvo bandomos vieno gamintojo vasarinės, žieminės ir universalios padangos.

Siekiant užtikrinti bandymų tikslumą, padangos buvo sumontuotos ant identiškų „Volkswagen Golf“ 2.0 TDI automobilių. Eksperimentas susidėjo iš kelių etapų, tarp kurių buvo stabdymas ant šlapios dangos važiuojant 80 km/val. greičiu, taip pat stabdymas ant sausos dangos esant 100 km/val. greičiui, bei vertinant automobilio elgesį akvaplaningo sąlygomis bei tai, kaip jis valdomas sausame kelyje.

Žieminės padangos laimėjo tik viename etape – važiuojant akvaplaningo sąlygomis. Dėl puikių vandens pašalinimo iš po ratų savybių, automobilis be didesnio pavojaus galėjo pasiekti 81 km/val. greitį. Su akvaplaningo grėsme vasarinėmis padangomis „apautas“ automobilis susidūrė pasiekus 78 km/val. greitį, o universalių padangų atstovui tas pats nutiko važiuojant 75 km/val. greičiu.

Visais kitais atvejais vasarinės padangos nugalėjo konkurentus. Labiausiai šokiruojantis skirtumas išryškėjo bandant padangų savybes sausame kelyje, kai reikėjo staigiai stabdyti pasiekus 100 km/val. Vasarinių padangų stabdymo kelias buvo 34,9 m. O žieminių padangų – net 45,9 m. (universalių padangų – 44,1 m.). Kitaip tariant, kai vasarines padangas naudojantis automobilis jau buvo beveik sustojęs, mašinos su žieminėmis padangomis spidometro rodyklė dar buvo netoli 50 km/val. žymos. Toks greitis yra rimta grėsmė keleiviams ir aplinkiniams, kai reikia skubiai stabdyti.

„Kiekvienas, kuris ryžtasi vasarą važinėti žieminėmis padangomis, elgiasi neatsakingai. Žieminės padangos, kurios, beje, yra ir brangesnės, ne tik greičiau dėvisi šiltuoju metų laiku, bet ir sukelia didesnę grėsmę vairuotojui bei kitiems eismo dalyviams. Norint jaustis saugiai kelyje, visada reikia rinktis konkrečiam sezonui tinkamas padangas. O universalios padangos tinkamos tik tiems vairuotojams, kurie mažai važinėja ir dažniausiai sukiojasi mieste“, – teigė TUV SUD atstovas Th. Salzingeris.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Užkalnis. Rinkimų košmaro scenarijus (84)

Jums reikės rinktis iš Sauliaus Skvernelio ir Rolando Pakso. Toks bus antrasis prezidento rinkimų...

Vienas popierius apnuogino nepatogią tiesą: ką iš tiesų žinome apie Seime priimamus sprendimus? (103)

Pastaruoju metu konfliktai tarp valdančiųjų ir opozicijos yra tapę tokie įprasti, kad sunku juos...

Ušacko ultimatumas Gabrieliui Landsbergiui: tai primena gerai surežisuotą spektaklį atnaujinta 13.52 (7)

Trečiadienį kandidatas į prezidentus Vygaudas Ušackas viešai kreipėsi į Tėvynės Sąjungos -...

Skvernelio kovos su kylančiomis kainomis planas: aštriausių pasiūlymų nebeliko (37)

Trečiadienį Vyriausybė svarsto planą, kaip ruošiamasi didinti konkurenciją maisto produktų...

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (9)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Karbauskis prisipažino: Guoga būtų geresnis meras už Šimašių (102)

Europarlamentaras Antanas Guoga šiuo metu nėra siūlomas kandidatu į sostinės merus, bet juo...

Indrė Makaraitytė. Kiek tau skauda, kad Lietuvoje išžudyti žydai? (663)

Popiežius Lietuvoje viešėjo ir tą dieną, kai buvo minimas Vilniaus geto likvidavimo 75-metis....

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose – įkliūti gali kiekvienas (100)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Vilkaviškietės slapta kamera nufilmavo siaubingą įrašą: vyras atidaro voljero vartus ir lazda daužo šunį (29)

Feisbuke plinta šokiruojantis vaizdo įrašas: į svetimą kiemą įsibrovęs vyras atidaro voljerą...

Patikrinkite savo pastabumą: ar žiūrint šiuos filmus pavyko pamatyti akivaizdžias jų klaidas? (1)

Dažniausiai filmai išlaiko mūsų patiklumą ir nuneša mus į magiškas ar futuristines keliones,...