Dar gerokai prieš oficialiai prasidedant kelionių motociklais sezonui jų savininkai apgula techninės apžiūros centrus: balandžio-gegužės mėnesiais čia pabuvoja daugiau nei trečdalis iš maždaug 21 000 per kalendorinius metus „sveikatą“ pasitikrinti privalančių L klasės transporto priemonių. Kokių pastabų dažniausiai sulaukia baikeriai ir kokios techninės motociklų problemos kelia didžiausią grėsmę?
Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

Bendrovės „Tuvlita“ kontrolierius Vilius Jankauskas pripažįsta, kad iš esmės motociklai gerokai lengviau įveikia patikros filtrus nei lengvieji ar komercinės paskirties automobiliai. Visų pirma tai lemia kur kas paprastesnė dviračių transporto priemonių konstrukcija ir tikrinamų mechanizmų skaičius, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Jei pirmuoju bandymu teigiamą TA išvadą gauna kiek daugiau nei 52 proc. lengvųjų automobilių, tai patikrinus motociklus jokių rimtų pastabų paprastai neturim 66 proc. jų savininkų. Dažniausiai fiksuojami trūkumai susiję su žibintų būkle, veikimu, reguliavimo galimybėmis, atitikties reikalavimais. Taip pat sąlyginai didelė dalis baikerių „smulkmena“ laiko posūkių ar galinį žibintus, galinius atšvaitus, valstybinio numerio apšvietimą, todėl jiems tenka į TA centrus sugrįžti pakartotinai, po vizitų į servisus. Dėl pakabos, stabdžių ar vairo mechanizmo baikerių technika „išbrokuojama“ sąlyginai retai“, – vardija V. Jankauskas.

Motociklininkas Aidas Bubinas, savo trofėjų kolekcijoje turintis rekordines ištvermės keliones nuo šiauriausio iki piečiausio bei labiausiai į rytus ir vakarus nutolusių Europos taškų, pastebi, kad tam įtakos turi netgi specifinė detalių rinka. Skirtingai nei siūloma automobilininkams, motociklų savininkams nereikia sukti galvos dėl prekybos centruose greta bulvių tarškučių ar buities rakandų pardavinėjamų nepaaiškinamai pigių, nežinomo gamintojo padangų, stabdžių trinkelių ar panašių dalykų. Ieškančių dėvėto „apavo“ motociklams pasitaiko, tačiau akivaizdžiai mažiau, nei turgavietėse ar mašinų detalių sąvartynuose naršančių automobilių vairuotojų.

Aidas Bubinas
Aidas Bubinas
© Edgaras Buiko

„Nors didmiesčiuose dviratės transporto priemonės yra puiki alternatyva kasdien naudojamam automobiliui – tiek motociklai, tiek motoroleriai judėjimą eisme pagreitina keliskart (mažesnį nei 50 kub. cm variklį turinčiu motoroleriu galima legaliai naudotis viešajam transportui skirtomis juostomis, o norint tokį vairuoti, užtenka B kategorijos pažymėjimo) – visgi mūsų šalyje motociklai dažniausiai pozicionuojami kaip sporto ar aktyvaus laisvalaikio atributai, todėl jiems skiriama daugiau dėmesio. Be to, gerai motociklų techninei būklei palaikyti reikia kur kas mažesnių sumų, nei automobiliui vien dėl konstrukcinių ypatumų“, – pastebi A. Bubinas.

Didžioji dalis problemų kyla, kai užsimojama perdaryti galinę motociklų dalį ar ji apgadinama nesėkmingai atliekant įvairius akrobatinius triukus – deformuojamas ar netinkamu kampu fiksuojamas valstybinis numeris, „pradanginamas“ galinis atšvaitas, gabaritiniai žibintai, persistengiama tobulinant rėmą.

Kita vertus, tam tikri motociklo patobulinimai visiškai legalūs: dvivietę sėdynę leidžiama pakeisti į vienvietį „balną“ su sąlyga, kad nepjaustomos ir nevirinamos laikančios konstrukcijos. Toleruojami netgi tam tikri vairo pakeitimai, kai ant vadinamųjų „čioperių“ montuojami aukščiau iškelti „buivolo ragai“. Jei jie netrukdo manevruoti, o vairuotojas savo rankomis neuždengia galinio vaizdo veidrodėlių (tai atvejais, kai šie nuleidžiami žemyn), TA kontrolieriai savito baikerių stiliaus suvokimo nekvestionuoja.

Griežčiau vertinamos tik intervencijos į išmetimo bakelį. Kai bandydami pakoreguoti variklio efektyvumą motociklų šeimininkai sumontuoja specialius duslintuvo vidurius ar tiesiog pašalina originalius triukšmo slopinimo mechanizmus, o dviratė transporto priemonė pradeda skleisti 80 decibelų viršijantį triukšmą, leidimas dalyvauti viešajame eisme nėra duodamas.

Apgultys techninės apžiūros centruose: specialistai atskleidė, kur krypsta pastabų strėlės
© Shutterstock

„Nors dažnai duslintuvo „patobulinimai“ nėra matomi plika akimi – vizualiai bakelio konstrukcija nebūna pakeista – visgi didieji rėksniai paprastai išsiduoda jau įvažiuodami į TA centro teritoriją. Oficiali skleidžiamo triukšmo matavimo procedūra tokiais atvejai būna tik formalumas, kurio reikia pildant techninės patikros protokolą“, – konstatuoja „Tuvlitos“ kontrolierius V. Jankauskas.

Tiesa, kai kurie baikeriai teigia, kad sąmoningai stengiasi važinėti daugiau garso skleidžiančiais motociklais, nes taip esą yra saugiau – jei kiti eismo dalyviai nepastebėtų mažą dalį matomumo zonoje užimančio motociklo, galbūt išgirstų. Tačiau saugaus eismo specialistai tokius išvedžiojimus vertina skeptiškai: incidentus su motociklais dauguma atvejų lemia elementarus kelių eismo taisyklių nesilaikymas, neadekvatus situacijos vertinimas bei pačių motociklininkų avantiūrizmas ir piktnaudžiavimas didesniu manevringumu nardant tarp automobilių.

Netgi sąlyginai kuklaus, nedidelio darbinio tūrio variklį turintis, tačiau mažai sveriantis, motociklas iki 100 km/val., gali spurtuoti vos per 4 sekundes – greičiau nei dauguma sportinių mašinų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (70)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (25)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Po šiųmetinio poilsiautojų antplūdžio Palangoje daromos išvados: būdavo dienų, kai tėvų neberasdavo apie pusšimtis vaikų (5)

Palangos gelbėtojai šią vasarą ne tik sergėjo poilsiaujančiuosius pajūryje, bet ir dažnai...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (311)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...

Maksimo Galkino dėmesį Grybauskaitei rekomenduoja praleisti pro ausis (374)

Palangos koncertų salėje pasirodymą surengęs Maksimas Galkinas pokštavo apie Rusiją,...

„Bloomberg“ apie Merkel ir Putino susitikimą: prognozuojamas tikras uraganas (1)

Tarptautinių santykių srityje prognozuojamas tikras uraganas: dėl JAV prezidento Donaldo Trumpo...

Po skandalo bažnyčioje prabilo Vėlyvis: kito mūsų performanso vieta kaip ir aiški (653)

Penktadienį naujienų portalo DELFI redakcija sulaukė režisieriaus Emilio Vėlyvio komentaro...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (70)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Leščiauskaitė ir Užkalnis atsidėkojo pakeitusiems jų gyvenimą (49)

Prieš kurį laiką mįslingai užsiminę apie šeimos pagausėjimą, o po to pranešę, kad naujas...

Kėdainietis šimtukininkas studijuos Kembridže (15)

Buvę rajono abiturientai, išleistuves atšventę liepą, jau gyvena neramiomis studijų pradžios...

Vainauskui parūpo naujasis „Ryto“ pavadinimas (37)

Iš pradžių savininkus, o paskui ir pavadinimą pakeitęs Vilniaus „Ryto“ klubas gali įsivelti...

Per pasaulį praūžus priekabiavimo skandalų bangai Lietuvai yra dėl ko gėdytis (36)

Kultūrinis seksizmas – tai it dramblys kambaryje: akivaizdus, bet niekieno lyg nepastebimas,...