aA
Sinoptikai prognozuoja, kad šią savaitę Lietuvoje pasnigs, o orai gerokai atvės. Tikrosios žiemos dar tikriausiai nesulauksime, tačiau gal jau metas vairuotojams pagalvoti apie žiemines padangas? „Mes jau dvi savaites keičiame ratus, – išgirdęs „Gimtojo krašto“ klausimą nustebo vienos didžiausių šalyje specializuotų padangų ir ratlankių prekybos bendrovių „Melga“ prekybos direktorius Andrius Čabanas. – Daugelis vairuotojų žieminėmis padangomis apsirūpina iš anksto.“
Apdairesni vairuotojai nelaukia pirmojo plikledžio
© Corbis

Anksčiau keičiantieji išvengia eilių

Lietuvos keliuose ne didesnes kaip 3,5 tonos transporto priemones su vasarinėmis padangomis draudžiama eksploatuoti nuo lapkričio 10-os iki balandžio 1 d. Tačiau su žieminėmis padangomis leidžiama važiuoti ištisus metus, tad vasarines padangas galima keisti nelaukiant draudimo pradžios.

Kodėl verta keisti padangas anksčiau? A.Čabano nuomone, apdairesni vairuotojai išvengia eilių, kurios dažnai susidaro netikėtai paspaudus pirmam šaltukui, kelius padengus plikledžiui ar priartėjus lapkričio 10-ajai.

„Be to, anksčiau keičiant padangas iš pardavėjo dažnai galima sulaukti geresnių pasiūlymų. Pavyzdžiui, pas mus iki spalio 15-osios vyko akcija: perkantieji žieminių padangų komplektą mokėjo tik už tris padangas. Taip pritraukėme nemažai norinčiųjų pasinaudoti siūloma akcija. Tai gerai ir žmonėms – jie sutaupo pinigų, ir mums, nes bent šiek tiek išsilygina klientų srautas“, – aiškino pardavėjas.

A.Čabanui buvo nelengva apibūdinti tuos stropius vairuotojus, kurie iš anksto pasirūpina savo saugumu. „Tai patys įvairiausi žmonės, perka ir pigiausias, ir brangiausias padangas. Jie tiesiog skaičiuoja ir mąsto“, – svarstė direktorius.

Padangos turi atitikti poreikius

Dažnai vairuotojai klausia pardavėjų, už kiek galima nusipirkti geras patikimas žiemines padangas, tinkamiausias mūsų oro sąlygoms? „Melgos“ prekybos vadovas mano, kad vidurkio šiuo atveju išvesti neįmanoma. „Pigiausia padanga gali kainuoti nuo 70 litų, brangiausia – kelis tūkstančius, – aiškino A.Čabanas. – Lygiai taip pat juk negalima pasakyti, kiek gali vidutiniškai kainuoti automobilis – jų yra įvairiausių.“

Pasak specialisto, renkantis padangas svarbiausia žinoti savo poreikius ir įpročius: ar vairuotojas daugiausia važinėja mieste ar užmiestyje, didesniais ar mažesniais atstumais.

„Svarbu suprasti, kad universalių padangų nebūna, – aiškino A.Čabanas. – Jos gali vadintis universaliomis, bet realiai tokios nėra. Važiuoti ledu skirtos vienos rūšies padangos, sausu žiemos keliu – kitos, šlapiu sniegu padengtu keliu – dar kitos, tinkamos važiuoti įvairiomis sąlygomis – vėl kitos rūšies.

Taigi padangų rūšių daug, tik reikia tinkamai įvertinti savo poreikius. Jeigu žmogus daugiau važiuoja nuvalytais keliais ir ilgesniais atstumais, jam reikėtų rinktis kietesnio gumos mišinio padangas. Vairuotojams, kurie dažniau važinėja miestuose, mažiau nuvalytais keliais ir truputį lėčiau, bet nori, kad padangos geriau sukibtų su kelio danga, turėtų rinktis minkštesnio gumos mišinio padangas, skirtas ekstremalioms oro (ne vairavimo) sąlygoms.“

Važiuoti atsižvelgiant į orą ir ratus

Lietuvoje kelinti metai orai tapo beveik neprognozuojami. Per kelis žiemos mėnesius sulaukiame ir sniego, ir lietaus, ir šlapdribos, ir 20 laipsnių šalčio. „Žinoma, padangų nėra galimybės kaitalioti pagal orą kiekvieną dieną – kaip batų, – svarstė A.Čabanas. – Bet įsivaizduokite, jeigu apsiavėte specialius šiltus guminius batus, o dar su dygliais, ir einate į žvejybą ar medžioklę, turbūt būsite patenkintas. Bet jeigu sugalvosite apsiavę šiuos batus bėgioti krosą, turbūt turėsite daug vargo. Panašiai ir renkantis padangas.

Kita vertus, galima apsiauti truputį apšiltintus batukus, su kuriais malonu pasivaikščioti po miestą, bet jeigu jais apsiavę atsidursite miške spaudžiant 20 laipsnių šalčiui, turbūt nušalsite kojas. Jeigu šį palyginimą pritaikytume kalbėdami apie padangas, sakyčiau taip: šiltą žiemą minkštomis ar dygliuotomis padangomis greitkeliu Vilnius–Klaipėda tikrai nevažiuosiu didesniu kaip 160 km/val. greičiu, esant šlapiam keliui neatsakingai nemanevruosiu, nes šios padangos skirtos važiuoti ledu ar sniegu padengtu keliu.

Analogiškai, jeigu pasirinkau žiemines padangas, skirtas ekstremaliam važiavimui dideliu greičiu, pavyzdžiui, 200 km/val. ir didesniu, Europos greitkeliais, vykdamas, pavyzdžiui, į medžioklę, važiuosiu atsargiau, vengsiu didelių pusnių, riedėdamas pliku ledu pasirinksiu saugų greitį ir t. t.“

Kaip padangas išsaugoti ilgesnį laiką

Ar yra būdas ilgesnį laiką naudoti padangas, ypač jeigu jos brangiai atsiėjo? A.Čabanas pabrėžia, kad tam reikia pasirinkti atitinkamą vairavimo būdą – važiuoti nuosaikiau, švelniai pajudėti iš vietos. „Jeigu padanga skirta važiuoti 160 km/val. ir mažesniu greičiu, jo neviršyti. Kitaip sakant, reikia paisyti gamintojo rekomendacijų, ir padangos tarnaus tiek laiko, kiek numatyta“, – aiškino prekybininkas.

Ar važinėjant su žieminėmis padangomis anksčiau nei paspaudė šalčiai, jos nesudils greičiau?

Specialisto nuomone, spalio mėnuo – tinkamiausias metas keisti padangas: „Naktį oro temperatūra nukrenta iki nulio laipsnių ir žemiau, rytais – termometras rodo ne ką daugiau. Be to, daugumos padangų išorinis sluoksnis yra šiek tiek kietesnis, o vidinis protektoriaus sluoksnis – šiek tiek minkštesnis. Todėl labai gerai rudenį, kol dar nėra ekstremalių oro sąlygų, padangas „apvažinėti“. Tas viršutinis kietesnis sluoksnis nusitrins, ir važiuojant apsnigtu ar apledėjusiu keliu, padangos pradės „dirbti“ visu šimtu procentų pajėgumo. Nauja padanga visada geriausiai tarnaus ja nuvažiavus kokį tūkstantį kilometrų.“

„Melgos“ prekybos direktorius nesiryžo pasakyti, kiek vidutiniškai gali tarnauti žieminės padangos.

„Niekas tokių prognozių teikti negali, nes kiekvienas vairuotojas važiuoja tik jam įprastu būdu, be to, skirtingų gamintojų ir modelių automobiliai važiuoja skirtingai. Padangas, jeigu yra noras, galima „suvažinėti“ per kelias valandas. Kartais važiuodamas į Trakus matau, kaip žmonės treniruojasi vadinamojo driftingo – automobilio šoninio slydimo – lenktynėse. Taip važiuojant padangas galima per dvi dienas sutrinti. Kita vertus yra žmonių, kurie važiuoja nedaug ir labai atsargiai, prižiūri savo automobilį. Jų padangų rida – labai didelė. Tarp šių dviejų kraštutinumų yra dar begalė variantų. Daug priklauso nuo vairavimo kultūros, automobilio ir vairuotojo piniginės storio“, – apibendrino prekybininkas.

Geriau pirkti naujas

Saugaus eismo specialistai atkreipia dėmesį, kad net ir nedidelė avarija gali pridaryti daugiau nuostolių nei kainuoja žieminių padangų komplektas. Meistrai pataria vengti įsigyti naudotas padangas, nors kartais jos būna gerokai pigesnės, ir siūlo rinktis pagal finansines galimybes, bet būtinai naujas.

Šių padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi, todėl jos yra saugesnės. Restauruotos padangos taip pat ne tokios efektyvios kaip naujos. Palyginti su naujomis, jų guma kietesnė ir nepasižymi reikiamomis savybėmis, ypač reikalingų esant šaltam orui. Jeigu vairuotojai žiemą važinėja tik mieste, jiems nepatartina pirkti dygliuotų padangų.

„Gimtasis kraštas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (21)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (389)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (603)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Orlaivis su kroviniu iš Kinijos – jau Kaune (6)

Šeštadienį į Kauno oro uostą atgabentas medicininių apsaugos priemonių krovinys.

Klaipėdos universitetinės ligoninės vyr. gydytojas: jeigu vienkartines priemones naudojo sterilizuotas, nematau nieko blogo (14)

Paaiškėjus, kad Kauno klinikinėje ligoninėje vienkartinės apsaugos priemonės galėjo būti...

Koronaviruso infekcija nustatyta Klaipėdos ligoninės medikui (32)

Koronaviruso infekcija šeštadienio naktį buvo nustatyta Klaipėdos universitetinės ligoninės...

Tomas Sinickis. Ne pramogų pasaulėlio oligarchėliams šiuo metu labiausiai reikia pagalbos (232)

Susirūpinęs kultūros žmonių padėtimi, vakar naktį, apie 01:00 val., parašiau redaktorei...

Vaiko kambarys: ką turi žinoti paauglys prieš prasidedant brendimo laikotarpiui?

Paauglystė – nelengvas laikotarpis ne tik pačiam vaikui, bet ir jo tėveliams. Kaip paruošti...

Atkakliausius auklės baudomis: prie jūros traukia būriais, klesti prekyba iš automobilių (925)

Perspėjimai nesibūriuoti viešose vietose skamba jau ne vieną savaitę, tačiau vienas aikšteles...

Italijoje ir Ispanijoje – rekordiškai daug mirčių, Trumpas pasitelkė karo atvejais numatomus įgaliojimus (116)

Pasaulyje nenumaldomai augant naujuoju koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičiui, Italijoje...

Lietuvos ambasadorė Kinijoje: mums dar labai pasisekė – sandėliai tiesiog iššluojami (85)

Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė teigia, kad vėliausiai pirmadienį Lietuvą pasieks...

|Maža didelių žinių kaina