Kaip „Laisvajai bangai“ sakė Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) kancleris Dainius Numgaudis, siekiant išvengti panašių įvykių, praėjusiais metais pirmą kartą kartu su geltonaisiais autobusiukais buvo dalinami ir alkotesteriai, tačiau alkolokų diegimo vaikus vežančiose transporto priemonėse vis dar atsisakoma.

„Iš viso padovanojome 70 alkotesterių. Tačiau yra mokyklų, kurios turi po 3 – 4 autobosiukus, todėl su vienu alkotesteriu galima patikrinti ne vieną vairuotoją“ , – kalbėjo kancleris.

Pašnekovo teigimu, savivaldybių pareiga pasirūpinti, kad geltonųjų autobusiukų vairuotojai į gatves išvažiuotų blaivūs. Anot D. Numgaudžio, kas rytą į Lietuvos kelius išrieda apie 600 mokyklinių autobusiukų, kurių vairuotojai ne tik tikrinami alkotesteriais, bet yra stabdomi ir kelių patrulių. Kancleris atkreipė dėmesį, kad sugautų neblaivių mokyklinių autobusiukų vairuotojų skaičius nėra didelis.

„Tėvai ir vaikai supranta, kad neblaivus vairuotojas, kuris veža vaikus yra didžiulis pavojus. Todėl pastebėjus bent menkiausius įtarimus, kad vairuotojas gali būti neblaivus, reikėtų pranešti atitinkamoms institucijoms. Mes į kiekvieną tokį signalą reaguojame ir kalbamės su savivaldybių administracijomis, bet, žinoma, viešumas ir profilaktika yra didžiausias užkardymas galimoms nelaimėms“ , - mintis dėstė D. Numgaudis.

Kanclerio teigimu, siekiant užtikrinti vaikų saugumą buvo svarstoma galimybė autobusiukuose įdiegti ir alkolokų sistemą, tačiau bent jau kol kas tokios minties atsisakyta. „Mes matome, kad ta suma, kuri būtų investuota į šios sistemos diegimą, yra per didelė. Be to, alkolokų sistemą galima nesudėtingai apgauti, tad iškyla klausimas, ar verta investuoti į tokią sistemą“, - sakė pašnekovas.

UAB „Alkotesteris“ direktoriaus pavaduoojas Jevgenijus Leončikas pastebi, kad alkoloko sistema, lyginant su pačio autobusiuko kaina nėra didelė. Specialisto teigimu, mažmeninė profesionalios alkoloko sistemos kaina svyruoja apie 1200 – 1400 eurų.

„Jeigu vairuotojas įpučia konsistenciją, kuri viršija numatytas normas, tokia sistema neleidžia užvesti automobilio“, – sakė specialistas.

Pašnekovas taip pat nesutiko su ŠMM kanclerio nuomone, kad alkolokus apgauti itin lengva. „Sistemoje numatyti saugikliai, kurie neleistų neblaiviam vairuotojui tęsti kelionės. Po pirmo papūtimo tam tikru momentu sistema gali paprašyti vairuotoją atlikti pakartotinį testą. Jeigu antras testas nebūtų atliktas arba koncentracija viršytų leistiną norma, automobilis į tai reaguotų: įsijungtų tolimos šviesos, garsinis ar avarinis signalai, o tokia transporto priemonė atkreiptų vairuotojų ar kelių patrulių dėmesį. Bandymas tokią sistemą atjungti yra įrašomas atmintyje ir darbdavys bet kada informaciją gali patikrinti. Taip pat į šią sistemą negali pūsti vaikai, nes yra numatytas atitinkamas oro išpūtimo tūris, drėgmės bei oro davikliai“, - kalbėjo J. Leončikas.

Pasak jo, tokia sistema jau naudojama Skandinavijos šalyse. „Švedijoje tokia sistema yra privaloma. Skandinavai suvokia, jog tai gelbėja gyvybes. Sudaužytas automobilis tėra prarasti pinigai, tačiau prarastos gyvybės yra neįkainojamos. Skandinavai suvokia ir stengiasi padaryti viską, kad keliuose būtų saugu. Jeigu mes padarysime viską, kad neblaivus vairuotojas negalėtų vairuoti automobilio, mūsų vaikai taip pat bus saugūs. Manau, kad šių šalių pavyzdys mums yra sektinas“ , - mintis dėstė pašnekovas.