Siekiant sumažinti dėl neapdairaus manevravimo kylančių incidentų skaičių, automobilių gamintojai kuria radarus, kurie praneštų apie greta judančias transporto priemones ir taip panaikintų vadinamą „akląją zoną“ – vairuotojui nematomą kelio dalį, kurios nerodo veidrodėliai.
Šoninio vaizdo veidrodėlis
© Corbis

„Ford“ sukūrė „aklosios zonos“ informavimo sistemą BLIS. Jos veikimo pagrindą sudaro automobilio gale sumontuoti radarai, kurie fiksuoja objektus tarp galinio buferio ir šoninio veidrodėlio. Automobiliui rikiuojantis į kitą juostą ir radarui aptikus greta judančią kitą transporto priemonę, apie tai informuoja maža lemputė šoniniame veidrodėlyje.

Perkant „Ford“ modelį, ši sistema papildomai kainuoja apie 1,6 tūkst. JAV dolerių (apie 3,8 tūkst. Lt). Tačiau dienraštis „New York Times“ pabandė įrodyti, kad ši problema yra kur kas lengviau ir pigiau išsprendžiama, negu daugeliui gali atrodyti.

Amerikiečiai žurnalistai remiasi dar 1995 m. pristatytu inžinieriaus George'o Platzerio aprašytu metodu, kaip būtų galima paprastai panaikinti „akląją zoną“. Reikalo esmė – patarimai, kurie turi padėti pagal savo poreikius prisitaikyti veidrodėlius.

Visų pirma, vairuotojas, sėdėdamas savo vietoje, turi sureguliuoti savo šoninį veidrodėlį taip, kad jame matytusi tik automobilio šonas. Tuomet vairuotojas turi tą patį padaryti su keleivio pusės šoniniu veidrodėliu. Viskas paprasta, tačiau tikrai ne visi vairuotojai tam skiria dėmesį.

Toliau reikia įsitikinti, kaip tai veikia. Galinio vaizdo veidrodėliu stebėkite besiartinančią transporto priemonę. Ji turėtų pasirodyti šoninio vaizdo veidrodėlyje prieš pradingstant iš galinio. O greta judantį automobilį vairuotojas turėtų pamatyti periferiniu regėjimu jam dar prieš pradingstant iš šoninio vaizdo veidrodėlio.

Taigi kokia yra „Ford“ sukurtos BLIS sistemos esmė? Kompanijos saugumo inžinerijos skyriaus vadovas Steve'as Kozakas pripažino, kad šoninio vaizdo veidrodėliai gali panaikinti „aklosios zonos“ problemą, tačiau dauguma vairuotojų nesusireguliuoja jų tinkamai, todėl BLIS yra išties vertingas saugumą gerinantis išradimas.

„Tikriausiai mums nereikėtų panašių sistemų, jeigu galėtume kiekvieną JAV vairuotoją išmokyti tinkamai susireguliuoti veidrodėlius“, – sakė „Ford“ atstovas.

Kitavertus, BLIS sistema fiksuoja kitų eismo dalyvių judėjimą apie 2 metrus nuo automobilio galo į kiekvieną pusę. Todėl tai turėtų vairuotojams pagelbėti ir parkuojantis.

G.Platzeris užpatentavo dar vieną veidrodėlių sistemą, sprendžiančią „aklosios zonos“ problemą, kurią pavadino „BlindZoneMirror“. Jos veikimo akcentas – mažesnis veidrodėlis, montuojamas į įprastą šoninio vaizdo veidrodėlį.

Ši technologija laimėjo 2009-ųjų „Automotive News“ PACE rinkimus, kuriuose apdovanojama už inovatyvius technologinius sprendimus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Legalizuojami automobiliai su vairu dešinėje: specialistai negaili perspėjimų (300)

Nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Saugaus eismo keliais įstatymo pataisa, kuri nebedraus...

Minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti (1)

Lapkričio 19 d. minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Lietuvos automobilių...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (74)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Vairavimas ir vaistai – pavojus kelyje, kurį prisišaukiame patys (2)

Lapkričio 19 d., kaip ir kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį, minima Pasaulinė žuvusių eismo...

Patikrino šimtus automobilių: tinkamos padangos, bet išsikrovę akumuliatoriai (13)

Lapkričio pradžioje didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyko saugaus eismo kampanija „Nustebink...

Top naujienos

Naujojo prezidento beieškant: ryškėja paprastų žmonių ir elito pasirinkimas (10)

Lietuvos gyventojai prezidento poste šiuo metu norėtų matyti tris vyrus – premjerą Saulių...

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (92)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (156)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (4)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (111)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (17)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (186)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (246)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (134)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (124)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...