aA
Gydytojai oftalmologai tikina, kad regėjimą reikėtų tikrintis kasmet, tačiau tik ketvirtadalis vadovaujasi šiomis rekomendacijomis. Regėjimo patikra ypač aktuali vairuotojams, kurie, anot gydytojų oftomologų, regėjimą tikrinasi per retai, vairuoja be akinių ar „iš nuojautos“. Nors Lietuvoje vairuotojams regėjimą privalu tikrintis, kai daromas vairuotojo pažymėjimas – kas dešimtmetį – šiais laikais to nepakanka, siekiant užtikrinti saugumą kelyje, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Vairuotojų buvo paprašyta pasitikrinti regėjimą
© Organizatoriai

Balandžio mėnesį optikų tinklo „Vision Express“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad beveik ketvirtadalis automobilių, motociklų, motorolerių, dviračių ar elektroninių paspirtukų vairuotojų regėjimą tikrinosi prieš 4-5 metus, ir beveik 8 proc. – prieš 6-10 metų ar dar seniau. Didžiausia dalis respondentų teigė besitikrinantys akis kas 1-3 metus – tokių buvo beveik pusė.

„Iš gydymo praktikos dažnai pasitaiko situacijų, kai vairuotojai nenešioja akinių, nors žino apie savo regėjimo sutrikimus: neva, jie turi didelį vairavimo stažą, todėl jiems akinių nereikia, vairuoja „iš nuojautos“. Teko susidurti ir su tokiais atvejais, kai be akinių vairuoja žmogus, kurio regėjimas yra penkis kartus blogesnis, negu turėtų būti. Todėl rekomenduoju regėjimą tikrintis kasmet, net jeigu jums atrodo, kad pastaruoju metu jūsų rega nesusilpnėjo“, – teigia optikų tinklo gydytoja oftalmologė Miglė Jarutienė.

Minint Jungtinių Tautų saugaus eismo keliuose savaitę, šiandien organizuota socialinė akcija, kurios metu buvo tikrinamas eismo dalyvių regėjimas. Vilniečių buvo klausiama, ar šie mato automobilių numerius, esančius 20 metrų atstumu. Akcijos metu apie 20 proc. dalyvių teigė nematantys numerių iš saugaus atstumo.

„Tai iš ties yra aktuali problema, kuriai mes skiriame per mažai dėmesio. Dažnai susiduriu su pacientais, kurie apie regėjimo silpnumą įtaria kurį laiką, tačiau neprisiverčia ateiti pasitikrinti. Tokiais atvejais aš vairuotojus perspėju, kad jie daro nusikaltimą. Jie ne tik rizikuoja padarytia avariją, bet ir sužaloti kitus eismo dalyvius: pėsčiuosius, vairuotojus ir keleivius”, – teigia gydytoja oftalmologė.

Vairuotojų buvo paprašyta pasitikrinti regėjimą
Vairuotojų buvo paprašyta pasitikrinti regėjimą
© Organizatoriai

Yra įstatymų spragų

Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, vairuotojai regėjimą turi tikrintis darydamiesi vairuotojo pažymėjimą ar keisdami jį nauju po dešimties metų. Tuomet rega yra patikrinama kartu su kitais sveikatos rodikliais. Daugiau jokių privalomų reglamentų dėl regėjimo tikrinimo nėra. Net ir įvykus nelaimingam atsitikimui ar avarijai, pasiteisinimas, kad žmogus nepastebėjo transporto priemonės – dažnas, tačiau apie regėjimo patikrinimą nekalbama. Anot vairuotojų rengimo įstaigų asociacijos prezidento Valentino Masilionio, tai įstatymų spraga, kurią gali ištaisyti tik didesnis vairuotojų sąmoningumas.

„Deja, privalomų priemonių, kurios priverstų tikrintis dažniau, nei kas dešimt metų – nėra. Vadinasi, vienintelė išeitis – skatinti vairuotojų sąmoningumą ir atsakomybę. Juk kuo mes anksčiau pamatome kliūtis, tuo turime daugiau laiko priimti teisingus sprendimus kelyje: stabdyti, apvažiuoti arba kitaip keisti vairavimo kryptį. Gaila, kad šiandien dar ne visi yra sąmoningi ir ne visi prisiima atsakomybę vairuodami automobilius. Todėl svarbu žmones informuoti ir skatinti skirti daugiau dėmesio akių sveikatai“, – teigia V. Masilionis.

Vairuotojų buvo paprašyta pasitikrinti regėjimą
Vairuotojų buvo paprašyta pasitikrinti regėjimą
© Organizatoriai

Grėsmes supranta

Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa taip pat atskleidė, kad nors ne visi lietuviai pakankamai dažnai tikrinasi regėjimą, jie puikiai supranta grėsmes, laukiančias keliuose, jeigu vairuotojų rega nėra pakankamai gera. 58 proc. tikina, kad prastai ar nepakankamai gerai regintys automobilių, motociklų, dviračių ar elektroninių paspirtukų vairuotojai gali nepastebėti kitų transporto priemonių ar eismo dalyvių. Taip pat 57 proc. mano, kad nepakankamai matantys eismo dalyviai gali nepastebėti pėsčiųjų, o 42 proc. mano, kad jie nesilaiko saugaus atstumo.

„Mūsų visų tikslas – vairuoti saugiai. Vairuotojai privalo būti atsakingi ir aiškiai suvokti visas rizikas, kurios jų laukia kelyje. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyta pareiga vairuotojams tikrintis sveikatą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytu periodiškumu. Regėjimas svarbi šio patikrinimo dalis, ypač kritinėse situacijose, kai dėl prastų oro sąlygų matomumas tampa ribotas ir didėja avarijų rizika. Tačiau nereikėtų į tai numoti ranka net ir vairuojant dviratį ar paspirtuką mieste – gatvėse esant dideliam žmonių srautui, yra itin svarbu gerai įvertinti atstumą ir, kiek galima, sumažinti nelaimingų atvejų riziką. Džiaugiamės, kad apie šią problemą vis dažniau kalbama, organizuojamos iniciatyvos“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Rega silpnėja greičiau

Optikų tinklo atstovė teigia, kad dėl įtempto gyvenimo būdo ir nuolatinio darbo kompiuteriu, išmaniųjų telefonų naudojimo, šiandien rega prastėja greičiau.

„Šiandien gydytojai vieningai sutaria, kad dėl didesnio nuovargio, tenkančio akims, akių ligų prevencija turėtų būti sustiprinta. Tačiau žmonės nelinkę dažnai tikrintis regėjimo, kadangi jis silpsta pamažu ir jie to nepastebi. Po truputį vaizdas, objektų kontūrai tampa vis mažiau ryškūs, bet kadangi tai vyksta palaipsniui, didelis kontrastas nepajaučiamas. Todėl labai svarbu iš anksto apsibrėžti ribą, kas kiek laiko privalu tikrintis regėjimą, net jeigu ir atrodo, kad didelių regėjimo sutrikimų neturime. Mūsų rekomenduojama riba – tikrintis kas metus visiems be išimties“, – teigia M. Jarutienė.

Anksčiau buvo įprasta manyti, kad vaikai regėjimą turi tikrintis dažnai, bet suaugusiems to daryti nebūtina, nes regėjimo problemos nustoja progresuoti. Tačiau, anot M. Jarutienės, dabar ši taisyklė nebegalioja. Užtenka pakeisti darbą ar susirasti veiklą, kuri reikalauja intensyvaus darbo kompiuteriu, ir suaugusiam žmogui rega gali suprastėti, nors iki tol daug metų ji nebesilpnėjo ir buvo stabili. Taip pat gali išsivystyti ir tokios ligos kaip glaukoma, kuri vystosi iš lėto, o ją pastebėti sunku. Vienintelė prevencinė priemonė šiems sutrikimams išvengti – reguliarus lankymasis pas akių gydytoją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.5000

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (85)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (17)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (36)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente rinkimuose balsavęs Skvernelis: turiu savo planų; nuolat atnaujinama (1196)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Jei NATO neliktų amerikiečių: tyrimas parodė, ko vertos Europos ambicijos – Lietuvai grėstų okupacija (36)

JAV pasitraukia iš NATO, Europa lieka viena, o Rusija nieko nelaukia ir puola Lietuvą bei Lenkiją....

Užkalnio nuosprendis Panevėžiui: gyventojai bus priblokšti (35)

Man atrodo, aš labai gerai mokausi rašyti antraštes. Ryški pažanga. Šiandienai, rinkimų dienai,...

Sukrečiantys Černobylio apylinkių tyrimai: be žmonių likusi gamta tiesiog suklestėjo (64)

1986 metų balandžio 26 dieną per techninį bandymą Černobylio atominės elektrinės ketvirtame...

Savi tik dėl kvapo: Eurolygos grandai išsigimė, o ar atsilaikys „Žalgiris“? tik kas penktas taškas – vietinio (6)

„Retas atvejis, kad rusai taip džiaugtųsi amerikiečių sėkme“, – Maskvos CSKA triumfą...

Festivalis Londone virto fiasko: žmonės „alpo, šliaužė ir dejavo“

Į Londone surengtą festivalį „We Are FSTVL“ atvykusiems žmonėms teko stovėti ilgiausiose...

Pasaulinio garso dizaineris apie tai, ko reikia, kad Lietuva pasiektų puikių rezultatų

„Burberry“, „YSL“, „Givenchy“. Šie prekių ženklai yra patikėję pakuočių kūrimą...

Abejingų nepalikusios daininkės Alizee gyvenimo vingiai: suklastotos nuotraukos, iširusi santuoka bei turtai (7)

Alizee Jacotey, vadinama tiesiog Alizee, yra prancūzų dainininkė, šokėja ir balso aktorė. Ji...

Turistų rojus Šiaurės Europoje slepia augančią grėsmę: turime priešą (221)

Šio ledinio turistų rojaus fasadas slepia augančią grėsmę, apie kurią dauguma turistų net...

Lietuvės planuotos ir vos 6 tūkst. eurų kainavusios vestuvės sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio (103)

Sandros Dainaravičienės planuotos vestuvės pateko į įžymaus užsienio naujienų portalo...