Aiškinantis, kokio amžiaus vairuotojai paprastai sukelia eismo įvykius, statistika glumina: vyresni kaip 75-erių senjorai sudaro vos 3 proc. vairuotojų, bet sukelia kas dešimtą eismo įvykį. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, su pensiniu amžiumi vairuotojų avaringumas padidėja, o dar vyresni pavojingai viršija visus vidurkius.
Automobilių eismas
© DELFI / Rafael Achmedov

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad vairuojantys senjorai dažniausiai neskuba, retai viršija greitį ar pažeidinėja Kelių eismo taisykles, tačiau su amžiumi jų keliama rizika keliuose vis tik išauga. Lietuvoje nėra nustatyta viršutinė amžiaus riba vairuotojams, tačiau garbų amžių pasiekusius žmonėms būtų pravartu dažniau pasitikrinti sveikatą.

„Vyresni žmonės nori neprarasti savarankiškumo, išlikti mobilūs, ir tai natūralu. Pavasarį kaip tik prasidės žemės darbai, todėl garbaus amžiaus vairuotojų keliuose ir gatvėse padaugės. Prisiminkime, kad kelyje sutiksime daugiau senjorų, kurie prasčiau mato, jų orientacija bei reakcija yra lėtesnės, todėl būkime atidesni. Patiems senjorams rekomenduočiau vengti piko ir spūsčių, rinktis ramesnį laiką ir mažiau apkrautus maršrutus", - sako A. Žiukelis.

Tarp civilinės atsakomybės automobilio draudimus turinčių žmonių vyresni nei 75 metų senjorai sudaro vos 3 proc., tačiau jų avaringumas beveik toks pats, kaip 18-25 metų jaunuolių.

„Glumina tai, kad toks nedidelis skaičius vyresnio amžiaus vairuotojų statistiškai sukelia 13,5 proc. eismo įvykių. Saugumas kelyje su amžiumi akivaizdžiai mažėja, nes vyresnių nei 80 m. kelyje jau tėra vos 1 proc., o jie tampa 7 proc. eismo įvykių kaltininkais. Tuo tarpu jaunuoliai sukelia apie 12 proc. eismo įvykių", - sako A. Žiukelis.

Didelis vairavimo stažas ne visuomet apsaugo nuo nemalonumų. Draudikai pažymi, kad vyresni žmonės žino ne visas Kelių eismo taisyklių naujoves, nepastebi pasikeitusio eismo reguliavimo įprastuose maršrutuose, jiems jau sunkoka teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Tai, kad lėtėja reakcija ar trinka orientacija, silpniau matoma sutemus, greitai pastebi artimieji. Atkreipkite dėmesį, jei žmogus nepastebi kelio ženklų, pamiršta detales, neatkreipia dėmesio į aiškiai matomus eismo reguliavimo pakeitimus.

Abejojant, ar žmogus gali saugiai vairuoti, reiktų pasistengti jį nuo to atkalbėti ir šiuo metu tai vienintelis dalykas, ką galima padaryti. Patys senjorai neretai ryžtasi atsisakyti vairavimo tik po to, kai fiziškai nebepajėgia ar po rimto eismo įvykio, tačiau labai norėtųsi išvengti tokių ribinių situacijų", - vardija A. Žiukelis.

Be to, patekę į eismo įvykį patys senjorai gali tapti nesąžiningumo aukomis, nes praktikoje pasitaiko ir tokių nutikimų, kai nesąžiningi vairuotojai pasinaudoja silpniau matančiu senjoru, deklaraciją užpildydami savo naudai.

Pasak draudikų, vyresni vairuotojai dažniau vairuoja senesnius automobilius, kuriems techninė apžiūra atliekama kas dvejus metus. Tačiau senesniam automobiliui toks laikotarpis gali būti per ilgas, ypač jei važiuojama rečiau: gumos sensta, kietėja, metalines dalis veikia korozija, genda vairo mechanizmas, stabdžiai, pakaba bei nutinka situacijos, kad „rankinį stabdį užtraukiau, o automobilis vis tiek nuriedėjo".

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (16)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

A. Juknevičiaus patarimai vairuotojams: kaip išvengti rudens pavojų (1)

Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti...

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (22)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (103)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

„Regitros“ rekordininkas egzaminą išlaikė 39 bandymu (53)

VĮ „Regitros“ atstovai tikina, kad, rugsėjo 1-ąją įsigaliojus naujai vairavimo egzaminų...

Top naujienos

T. Janonis. Šiai institucijai neverta skirti nė vieno euro (18)

Valstybinės žemės grobimas šiandien išgyvena aukso amžių. Tam laiko ir energijos negaili...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (750)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

Savaitgalį suksime laikrodžius: įvedamas žiemos laikas (7)

Jau šios savaitės pabaigoje, sekmadienį, Lietuvoje bus įvedamas žiemos laikas . Laikrodžio...

Jau naktį į Lietuvą užsuks žiema (11)

Orai šią savaitę primins pasivėžinimą amerikietiškais kalneliais. Šilčiausia savaitės diena...

Vilniaus kriminalistai aptiko hašišo krovinį už 2 milijonus eurų (1)

Smūgis narkotikų kontrabandininkams: Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato...

Klasikinė situacija: organizmas nesiuntė jokių signalų, nors jį lėtai niokojo vėžys yra tik viena išeitis

Pastaruoju metu vis daugiau kalbama ne tik apie onkologinių ligų prevenciją, bet ir apie sėkmingus...

Prie LSDP frakcijos jungiasi D. Šakalienė (239)

Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP) Seime į komandą pakvietė jungtis Seimo narę Dovilę...

Austrijos siaubūno namuose – dar viena slapta patalpa

Josefas Fritzlis , kuris požeminiame kalėjime žagino savo dukrą ir tapo septynių jos vaikų...

Specialistai pataria ieškantiems padangų: kuo ypatingos kiniškos ir kas vyksta su restauruotomis (1)

Tradiciškai prieš kiekvieną šaltąjį sezoną prasideda padangų keitimo vajus. Rami galva, jei...

Ne tik Gedimino kalnas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (327)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...