Atšilus orams intensyvėja kelininkų darbų grafikas. Kelio darbai dažnai lemia transporto spūstis, tačiau panašu, kad šiemet bent jau vasarotojai kelionėse pajūrio link spūstyse nestrigs.
Greitkelis Vilnius-Kaunas
© DELFI / Lukas Bartkus

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) DELFI pranešė, kur šiemet vyks intensyviausi kelio darbai.

Dėmesys „Via Balticai“

Šiais metais bus tęsiami „Via Baltica“ kelio rekonstravimo darbai. Planuojama, kad visi numatyti darbai bus užbaigti dar šiemet:

– kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 45,15 iki 56,83 km rekonstravimas, įrengiant dvi papildomas eismo juostas (2+2);

– kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 23,40 km iki 35,40 km rekonstravimas įrengiant dvi papildomas eismo juostas (2+2);

– kelio A17 Panevėžio aplinkkelis ruožo nuo 0,0 – 10,53 km rekonstravimas, įrengiant vieną papildomą eismo juostą (2+1);

– kelio A17 Panevėžio aplinkkelis ruožo nuo 10,53 iki 22,06 km rekonstravimas, įrengiant vieną papildomą eismo juostą (2+1).

Kelias, plentas (asociatyvi nuotr.)
Kelias, plentas (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

– kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,07 km (Marijampolė–LT/PL siena ruožas) spec. plano parengimas, kad iki 2022 m. būtų atliktos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros ir nutiestos iki Lietuvos/Lenkijos sienos 2 papildomas eismo juostos.

Tęsia darbus

Šiuo metu per užliejamą kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožą vyksta 750 m ilgio estakados įrengimas, taip pat šio kelio ruožo nuo 2,401 iki 7,363 km rekonstravimas.

Plungės mieste statomas tunelinis viadukas po geležinkeliu Dariaus ir Girėno gatvėje. Taip pat atlikus viešuosius pirkimus ir pasirašius sutartį, bus pradėti vykdyti viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimo darbus.

Be to vyksta ir valstybinės reikšmės kelių (Nr. A11 Šiauliai–Palanga nuo 145,361 iki 146,899 km (įvažiavimas į Palangą), Nr. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys nuo 64,00 iki 71,85 km, Nr. 160 Telšiai–Varniai–Laukuva nuo 33,74 iki 40,65 km) rekonstravimas, tad šiuose ruožuose vairuotojai turės apsišarvuoti kantrybe.

Aiškėja, kada kelyje Vilnius-Kaunas galėsime važiuoti 130 km/val.
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Šiuo metu vykdomi viešieji pirkimai ir planuojami žvyrkelių asfaltavimo darbai pasirašius sutartis. Šiais metais, anot LAKD, planuojama išasfaltuoti net 335 km žvyrkelių.

A1 laukia permainos

Vasarą daugiausiai žvilgsnių krypsta į pagrindinį šalies kelią A1 ar kitaip vadinamą Vilniaus-Kaunas-Klaipėda. Čia jau suplanuoti grandioziniai darbai, tačiau žinant, kiek laiko trunka įvairiausios procedūros, mažai tikėtina, kad realūs darbai prasidės dar šiemet.

Kaip DELFI informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai, dar šiemet planuojama pradėti magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda rekonstravimą. Pirmiausia būtų rekonstruojama kelio dalis nuo Vilniaus iki Kauno. Rekonstravus šį ruožą bus galimybė padidinti leistiną greitį nuo dabartinio 110-120 km/val. iki 130 km/val.

„Projekte suplanuota atlikti šiuos darbus: metalinių apsauginių kelio atitvarų skiriamojoje juostoje keitimas, tinklo tvorų nuo laukinių gyvūnų įrengimas, greitėjimo ir lėtėjimo juostų rekonstravimas, kelio apšvietimo pavojinguose kelių ruožuose įrengimas, 5 požeminių pėsčiųjų praėjimų įrengimas, apjungiamųjų kelių įrengimas, 2 skirtingų lygių sankryžų pertvarkymas keičiant eismo organizavimo schemą. Viešųjų pirkimų procedūras planuojama užbaigti š. m. rugpjūčio mėn., rugsėjo mėn. pasirašyti rangos darbų sutartį ir pradėti darbus“, – teigia LAKD atstovai.

Tad, panašu, kad važiuoti 130 km/val. greičiu kelyje Vilnius-Kaunas galėsime ne anksčiau kitų metų pavasario.

Tuomet dideli darbai planuojami ties Kaunu – ruožo nuo 94,0 iki 107,0 km rekonstravimas. Tiesa, šį projektą numatoma įgyvendinti iki 2022 m. Toliau eilėje laukia ruožo nuo 100,47 iki 101,60 km rekonstravimas ( Islandijos pl. ties PC „Mega“). Nors planai dideli, kol kas neaišku, kada seksis tvarkyti visas procedūras.

Aiškėja, kada kelyje Vilnius-Kaunas galėsime važiuoti 130 km/val.
© DELFI / Paulius Garkauskas

Taip pat planuojamas valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo 16,00–21,812 km rekonstravimas.

Dėmesys greičiui

Šiais metais Lietuvos keliuose taip pat planuojama rekonstruoti 18 sankryžų – po rekonstrukcijos jos taps žiedinėmis. Taip pat bus nutiesta 25 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengta apie 5 km apšvietimo.

Bene didžiausias dėmesys bus skiriamas greičio kontrolei – bus įrengta 30 stacionarių greičio matuoklių bei 50 sektorinių greičio ruožų, kurie aktyviai dirbti turėtų pradėti kalendorinės vasaros pradžioje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (38)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (27)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (4)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Gydytoja papasakojo, kaip geriausia gydyti pūslelinę: tepalai ir pleistrai – praeityje (46)

Tikriausiai ir jūs esate vienas iš tų, kuris asmeniškai jau susipažino su pūsleline ( herpės...

Šiaudiniškius siaubiančio vyro bijo visas kaimas: jis lyg tiksinti bomba (177)

Dar prieš kelis metus Šiaudiniškiuose gyvenantis Julius Švedas buvo pavyzdingas šeimos žmogus,...

Pakvietė į vakarienę restorane – išėjo su pirkiniu už 2 tūkst. eurų (175)

Kaip manote, kiek gali kainuoti pagalvė? O dvi pagalvės ir antklodė? Žurnalistų pagalbos...

Neringos Venckienės tėvas ėmėsi veiksmų: šį kartą dėl anūkės (235)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) kalėjime kalinčios Neringos Venckienės tėvas kreipėsi į...

Gyvai / Supertaurės mačas Estijoje: „Real“ – „Atletico“ 0:1 (14)

Istorinis vakaras Estijoje – trečiadienį vakare Taline dėl UEFA Supertaurės titulo kaunasi...

Į restoraną Vilniaus senamiestyje užsukusią moterį išgąsdino ne tik kvapas, bet ir vaizdas (11)

Restorane „Forto dvaras“, esančiame pačioje Vilniaus širdyje – Pilies gatvėje, su šeima...

Filipinai – šalis, kurioje kalbėti apie moteris reikia atsargiai (4)

Filipinai – tai balta varna tarp ryškiaveidžių Azijos valstybių. Vienintelė šalis katalikė...

„Sevilla“ dirbtinės dangos bijo labiau nei žalgiriečių – klausimas apie įtampą kėlė šypsenas (28)

Ne mėgėjai, bet vis dėlto – ne aukščiausios lygos komanda. Taip apie Vilniaus „Žalgirį“...

Pasipylė skundai: svajonių darbas iš tiesų nė iš tolo neprimena svajonės (7)

„Turi tylėti ir tiesiog mėgti savo darbą“, – tai Australijos aviacijos realybė. Iš šono...

Vilniuje neblaivus BMW vairuotojas taranavo merginos vairuojama automobilį (75)

Trečiadienio vakarą Vilniuje policija vyko į eismo įvykį su nukentėjusiais. Pasirodo, kad...