aA
Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti automobilį ekstremalesnėms kelionėms. Lietus, pirmosios šalnos ir slidesni keliai, tamsa – visa tai pasitinka vairuotojus rudenį. Lenktynininkas Antanas Juknevičius skaitytojams pataria, į ką būtina atkreipti dėmesį.
Eismas
© DELFI / Domantas Pipas

Siūlo išbandyti automobilį dar kelionės pradžioje

Baltijos šalių rekordininkas Dakaro raliuose ir profesionalus vairuotojas A. Juknevičius sako, kad dar prieš sėsdami į automobilį žmonės turėtų atkreipti dėmesį į orą – kokia tuo metu temperatūra, kokia numatoma prognozė. „Tai užtruks tik sekundę, bet galėsite nuspėti, kokios galimos vairavimo sąlygos“, – priduria A. Juknevičius.

Tačiau, pasak lenktynininko, vien tik to neužteks – reikės įvertinti ir kelio dangą. Tai jis pataria daryti nuošalesnėje gatvėje ar aikštelėje.

„Pats ne kartą esu patyręs, kad 10 km gali būti puikus kelias ir automobilio sukibimas su kelio danga, bet užvažiavus ant viaduko – visiškas plikledis. Keisčiausia, kad akimis jo gali net nepastebėti.

Reikia išmokti tai atskirti, bet jei jau turi įtarimą, kad gali būti slidu, – geriau sumažink greitį ir nerizikuok. Labai sveika patikrinti kelio dangą, bet tai reikia daryti protingai – kai už tavęs ar prieš tave nėra važiuojančių automobilių, pasirinkus saugią atkarpą. Patarimas paprastas – važiuoji ir staigiai pastabdai tam, kad sužinotum stabdymo kelią“, – pataria A. Juknevičius. Tuo metu pareigūnai ragina rinktis tik tam skirtas aikšteles, mat kitu atveju galite sulaukti baudos.

Pašnekovo teigimu, išbandyti automobilį dar kelionės pradžioje ypač svarbu tiems, kurie į didžiuosius miestus atvyksta iš užmiesčio, nuošalesnių rajonų.

„Jei tai tokia atkarpa, kurioje rečiau apsilanko ir kelininkai, gali kilti papildomų pavojų. Pats visuomet išbandau automobilį ir patikrinu stabdymo kelią. Mes, lenktynininkai, taip pat neišvengiame situacijų, kai „užneša“ automobilį. Apačioje žemė būna šilta, kondensuojasi paviršius. Naktį lyg nelijo ar nesnigo, bet būna minusinė temperatūra ir kylantis iš žemės kondensatas tampa ledu“, – LRT.lt sako lenktynininkas.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© LTeam

Tačiau ką daryti, jei automobilis pradėjo slysti – staigiai stabdyti, o gal kaip tik spausti greičio pedalą ir bandyti išlaviruoti kelyje?

„Svarbu žinoti, kad nėra vienos taisyklės, tinkančioms visoms situacijoms. Stengiuosi nedalyti patarimų, kad reikėtų daryti būtent taip ar kitaip. Tai priklauso ir nuo jūsų automobilio – ar jis varomas priekiniais, galiniais, o gal visais keturiais ratais? Jis sunkesnis ar lengvesnis, aukštesnis ar žemesnis? Kokio galingumo variklis?

Svarbiausias patarimas – stengtis nepatekti į tokias situacijas. Teisingai eismo sąlygas įvertinęs vairuotojas į jas nepatenka arba patenka labai retai“, – tvirtina A. Juknevičius.

Kitas lenktynininko patarimas – mažinti greitį ir nepagailėti pinigų geroms padangoms. „Kokį automobilį bevairuotumėte – kainuojantį keliasdešimt tūkstančių ar kelis šimtus eurų, vis tiek jo valdymas stipriai priklauso nuo sukibimo su keliu. Praradus sukibimą, jį susigrąžinti sunku netgi geram lenktynininkui.

O kaip gali neprarasti sukibimo, jei turi keturias padangas, o kiekviena padanga, priklausomai nuo automobilio svorio ir dydžio, į kelią remiasi maždaug 8–10 kvadratinių centimetrų. Padauginkit tai iš keturių – turite faktiškai tokį lopinėlį, kuris mažesnis netgi už rašomojo popieriaus lapą. Tik tiek laiko jūsų automobilį ant kelio. Kontrolę prarasti tikrai lengva. Taigi geros padangos ir teisingas greitis – pagrindiniai dalykai“, – LRT.lt komentuoja A. Juknevičius.

Pasirūpinkite geru matomumu

Itin svarbus dalykas vairuojant darganotu oru, pasak pašnekovo, yra geras matomumas. „Mūsų regionas skiriasi nuo Ispanijos, Portugalijos, Prancūzijos ar Italijos. Jie net nesupranta, kokiomis sąlygomis mes vairuojame.

Turime trumpas dienas – rytais ilgai laikosi tamsa, o vakare temsta anksti. Apie 18 val. jau būna prietema. Tokiomis sąlygomis vairuoti nelengva – prisideda ir dargana, dėl kurios matomumas dar labiau suprastėja. Kuo vėliau pamatai kliūtį ar įvertini situaciją – tuo lieka mažiau laiko priimti teisingą sprendimą“, – aiškina A. Juknevičius.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Kaip padidinti matomumą? Lenktynininkas pataria nepagailėti pinigų geram langų apiplovimo skysčiui, pakeisti jį iš vasarinio į žieminį bei įsigyti naujus valytuvų šepetėlius.

„Nežinau, kaip tokiu oru vairuoja tie, kurie dar jų nepasikeitė. Būtinai reikia pasikeisti, o ir kainuoja dabar jie tikrai nedaug. Nebėra deficito, čia taupyti nereikėtų. Valytuvus reikėtų keisti kas pusę metų“, – teigia A. Juknevičius. Nuo drėgmės ar ultravioletinių spindulių surambėjusi guma gerai nebenuvalo stiklo ir prastina matomumą.

Nuo valytuvų – prie žibintų. Kiekvieną savaitę automobilio plauti nebūtina, tačiau, pasak A. Juknevičiaus, vairuotojai galėtų nusivalyti automobilio lempas servetėle. Purvas, esantis ant automobilio lempų, gali sumažinti šviesos pralaidumą 20 ar daugiau procentų.

Lenktynininkas pataria nusivalyti priekinį automobilio stiklą ir iš vidaus: jei perbraukus servetėle ji lieka švari – jūs esate šaunuolis. Įvairios dulkės ir nešvarumai prastina matomumą, tokie nevalyti langai greičiau rasoja, ant dulkių „sėda“ garas. Stiklą reikėtų valyti bent kartą per mėnesį, teigia profesionalus vairuotojas.

Dar keletas patarimų vairuotojams rudenį

Šlapi medžių lapai gali būti slidūs kaip ledas. Per juos važiuokite lėčiau ir venkite staigaus stabdymo.

Dyzelinių automobilių savininkams patartina patikrinti pakaitinimo žvakes, akumuliatorių. Vertėtų pasikeisti ir kuro filtrą.

A. Juknevičius
A. Juknevičius
© Asmeninio albumo nuotr.

Vertėtų apžiūrėti ir šviesos prietaisus – saulė kyla vėlai, o leidžiasi anksti ir būtent tuo metu gatvėse būna daugiausia automobilių. Prieblandoje ar tamsoje tvarkingai veikiančios automobilių šviesos padės vieniems kitus kelyje pastebėti geriau.

Nelaukite pirmojo sniego, kad pasikeistumėte padangas. Vasarinės padangos praranda savo darbines savybes esant žemesnei temperatūrai nei 7 laipsniai. Jei šlapia, sukibimas prastėja, o stabdymo kelias – gerokai pailgėja. Žieminės padangos tokiomis sąlygomis veikia kur kas geriau. Nemažai vairuotojų visus metus važinėja su žieminėmis padangomis, todėl jiems reikėtų patikrinti, ar likęs protektoriaus gylis dar tinkamas naudoti.

Kelių eismo taisyklės numato, jog nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis.

Dar vienas patarimas – silikoniniu purškalu ar tepalu sutepti visas gumines tarpines. Tai padarę išvengsite situacijų, kai esant minusinei temperatūrai prišąla durelės.

Vilniuje ir Kaune gatves prižiūrinčių įmonių atstovai teigia esantys pasiruošę šaltajam sezonui. Remdamiesi orų prognozėmis, jie tikisi išberti panašų kiekį druskų kaip ir praėjusį sezoną.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (3)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (40)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (82)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (61)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Top naujienos

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (6)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (156)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (76)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (14)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Draugystes pamiršę, bet Šaro pamokas įsiminę žalgiriečiai: norėjosi atsikratyti įtampos specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai neslepia – pergalė prieš Stambulo „Anadolu Efes“ komandą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (160)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (31)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (62)

Vilniaus „Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės...