Devyni iš dešimties eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimių vairuotojai, įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių. Tai atskleidė naujausia „Volvo Trucks“ eismo saugumo ir eismo įvykių Europos keliuose ataskaita.
© Reuters/Scanpix

Ši „Volvo Trucks“ eismo įvykių tyrimo komandos ART parengta ataskaita paremta jų pačių atliktais eismo įvykių tyrimais ir įvairių Europos institucijų pateiktais duomenimis. Joje atskleidžiama, kas sukelia eismo įvykius, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, kokia tų įvykių seka ir ką galima padaryti, kad sumažėtų eismo įvykių rizika ir jų sukeliami nuostoliai.

„90 proc. visų eismo įvykių, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, visiškai arba iš dalies įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių, pavyzdžiui, kai vienas ar daugiau eismo įvykyje dalyvaujančių vairuotojų yra išsiblaškę arba neįvertina savo transporto priemonės greičio“, – sako Carlas Johanas Almqvistas, „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus vadovas.

Ataskaita taip pat atskleidė, kad vairavimas išgėrus nėra viena iš pagrindinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, priežasčių – tik 0,5 proc. sunkvežimių vairuotojų, patekusių į rimtą eismo įvykį, buvo apsvaigę nuo alkoholio. Tačiau į rimtą eismo įvykį patekusių apsvaigusių lengvųjų automobilių vairuotojų buvo net 15–20 proc.

17 proc. visų eismo įvykių, kurie baigėsi mirtimi, ir 7 proc. eismo įvykių, kuriuose buvo sužaloti žmonės, dalyvavo sunkiasvoriai sunkvežimiai. Daugelyje eismo įvykių, kuriuose nukenčia sunkvežimių vairuotojai, kitos transporto priemonės nedalyvauja, t. y. sunkvežimis nuvažiuoja nuo kelio. Daugiau nei pusėje visų rimtų eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimiai, susiduria lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai.

„Informacija apie eismo įvykius yra itin vertinga siekiant užtikrinti eismo saugumą ir padeda tinkamai paskirstyti prioritetus tobulinant savo gaminius. Mūsų sunkvežimiai tapo dar saugesni, kai įdiegėme pagalbines sistemas, gerinančias matomumą ir atkreipiančias vairuotojo dėmesį, jei kas nors vyksta ne taip, kaip turėtų“, – paaiškina C. J. Almqvistas.

Dėl saugesnių transporto priemonių, pagerėjusios infrastruktūros ir atidesnio elgesio keliuose mirtinų eismo įvykių skaičius Europos keliuose nuo 1990-ųjų nuolat mažėja. Tačiau dar daugiau gyvybių būtų išsaugota, jei daugiau žmonių naudotųsi saugos diržais – jų neužsisega daugiau nei pusė Europos keliais važiuojančių sunkvežimių vairuotojų. Tik 5 proc. sunkvežimių vairuotojų, žuvusių eismo įvykiuose, segėjo saugos diržus.

„Kol eismo įvykiuose bus sužalotų žmonių, tol nesustodami sieksime vis didesnio saugumo, savo sunkvežimius darydami saugesnius vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams, taip pat skleisdami praktines žinias, veikdami žmonių elgesį keliuose ir skatindami naudotis saugos diržais“, – teigia C. J. Almqvistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rasojantys langai ar silpnai pučiantis ventiliatorius – pirmieji problemos požymiai (2)

Plonu drėgmės šydu ar net leduko sluoksniu iš vidaus aptraukti automobilio langai – žiemos...

Keliuose pastebima neraminanti tendencija (34)

Per metus žuvusiųjų skaičius šalies keliuose išliko nepakitęs. Pernai šalies keliuose gyvybių...

Tarsis dėl vairuotojų sveikatos pažymų turintiems klausos negalią (2)

Sveikatos apsaugos ministerijoje penktadienį rengiamas pasitarimas dėl pažymų norintiems vairuoti...

11 auksinių lenktynininko patarimų vairuotojams žiemos kelyje (3)

Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „ Winter...

Automobiliai su vairu dešinėje: ar verta tokį įsigyti (44)

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje leista registruoti dešiniavaires transporto priemones, jei tik...

Top naujienos

Legendinis NBA milžinas – apie du Sabonius, Valančiūno padėtį ir Ballų šeimos klaidą specialiai DELFI iš Londono (4)

Ką reiškia būti vidurio puolėju NBA lygoje? Atsakymas į šį klausimą per pastaruosius 20...

Perspėjimas stambiesiems – melavusiems teks atsisveikinti su žeme imsis ir miškų (17)

Kilus skandalui dėl žemės ūkio paskirties žemės pirkimo nepaisant visų ribojimų paaiškėjo,...

Garsųjį krepšininką Jasaitį nuo areštinės išgelbėjo ūgis (10)

Garsusis krepšininkas Simas Jasaitis , kuris sekmadienio rytą buvo atvežtas į policiją dėl...

Alma Adamkienė atsidūrė ligoninėje (113)

Prezidento Valdo Adamkaus žmona 90 m. Alma nuo penktadienio gydoma Vilniaus universiteto ligoninės...

Minėdama Lietuvos nepriklausomybės šimtmetį, Vanagaitė Izraelyje prašys žydų atleidimo (390)

Rašytoja Rūta Vangaitė Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį minės Izraelyje, kur pristatys...

Jasaičio sesuo Aistė – apie patiriamą psichologinį smurtą iš Oksanos Pikul: mūsų šeima su ja nebendrauja (210)

Vėlyvą sekmadienio rytą Jasaičių šeimoje kilęs konfliktas pasiekė žiniasklaidą – Simo...

Šiaurės Korėjos dainininkei – akibrokštas Seule (15)

Seule pirmadienį įvyko protesto akcija, susijusi su Šiaurės Korėjos muzikinio moterų kolektyvo...

Daugybė lietuvių daro klaidą, dėl kurios gali permokėti už būsto kreditą (58)

Daugiau nei pusė lietuvių, imančių būsto kreditą, tai daro pirmame pasitaikiusiame banke ir savo...

Dakaro atgarsiai: dvigubas lietuvių rekordas velniškai sunkiame maratone (33)

Dakaras baigėsi, prasideda Dakaras. Tai – Benedikto Vanago frazė, puikiai iliustruojanti...

Alvydas Unikauskas apie medaus stiprybes: nustebsite, kur dar jį galima panaudoti (3)

Medus slopina bakterijų ir grybelių veikimą bei veikia kaip antioksidantas, tai idealiai tinka...