aA
Devyni iš dešimties eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimių vairuotojai, įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių. Tai atskleidė naujausia „Volvo Trucks“ eismo saugumo ir eismo įvykių Europos keliuose ataskaita.
© Reuters/Scanpix

Ši „Volvo Trucks“ eismo įvykių tyrimo komandos ART parengta ataskaita paremta jų pačių atliktais eismo įvykių tyrimais ir įvairių Europos institucijų pateiktais duomenimis. Joje atskleidžiama, kas sukelia eismo įvykius, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, kokia tų įvykių seka ir ką galima padaryti, kad sumažėtų eismo įvykių rizika ir jų sukeliami nuostoliai.

„90 proc. visų eismo įvykių, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, visiškai arba iš dalies įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių, pavyzdžiui, kai vienas ar daugiau eismo įvykyje dalyvaujančių vairuotojų yra išsiblaškę arba neįvertina savo transporto priemonės greičio“, – sako Carlas Johanas Almqvistas, „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus vadovas.

Ataskaita taip pat atskleidė, kad vairavimas išgėrus nėra viena iš pagrindinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, priežasčių – tik 0,5 proc. sunkvežimių vairuotojų, patekusių į rimtą eismo įvykį, buvo apsvaigę nuo alkoholio. Tačiau į rimtą eismo įvykį patekusių apsvaigusių lengvųjų automobilių vairuotojų buvo net 15–20 proc.

17 proc. visų eismo įvykių, kurie baigėsi mirtimi, ir 7 proc. eismo įvykių, kuriuose buvo sužaloti žmonės, dalyvavo sunkiasvoriai sunkvežimiai. Daugelyje eismo įvykių, kuriuose nukenčia sunkvežimių vairuotojai, kitos transporto priemonės nedalyvauja, t. y. sunkvežimis nuvažiuoja nuo kelio. Daugiau nei pusėje visų rimtų eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimiai, susiduria lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai.

„Informacija apie eismo įvykius yra itin vertinga siekiant užtikrinti eismo saugumą ir padeda tinkamai paskirstyti prioritetus tobulinant savo gaminius. Mūsų sunkvežimiai tapo dar saugesni, kai įdiegėme pagalbines sistemas, gerinančias matomumą ir atkreipiančias vairuotojo dėmesį, jei kas nors vyksta ne taip, kaip turėtų“, – paaiškina C. J. Almqvistas.

Dėl saugesnių transporto priemonių, pagerėjusios infrastruktūros ir atidesnio elgesio keliuose mirtinų eismo įvykių skaičius Europos keliuose nuo 1990-ųjų nuolat mažėja. Tačiau dar daugiau gyvybių būtų išsaugota, jei daugiau žmonių naudotųsi saugos diržais – jų neužsisega daugiau nei pusė Europos keliais važiuojančių sunkvežimių vairuotojų. Tik 5 proc. sunkvežimių vairuotojų, žuvusių eismo įvykiuose, segėjo saugos diržus.

„Kol eismo įvykiuose bus sužalotų žmonių, tol nesustodami sieksime vis didesnio saugumo, savo sunkvežimius darydami saugesnius vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams, taip pat skleisdami praktines žinias, veikdami žmonių elgesį keliuose ir skatindami naudotis saugos diržais“, – teigia C. J. Almqvistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (138)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (332)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (26)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (107)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...

Profesorius Stukas apie visų giriamą kokosų aliejų: nežinant kaip vartoti, gresia susirgti baisiomis ligomis

Vilniaus universiteto profesorius Rimantas Stukas sako, kad Lietuvos gydytojai suvartoja per mažai...

Vadovu išrinkus Prokopčiuką kyla rimta grėsmė pačiam Interpolui (7)

Trečiadienį nauju Interpolo vadovu gali būti išrinktas Rusijos kandidatas Aleksandras...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (27)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Sinkevičius: lentpjūvėms trūksta medienos, bet šalis žaliavą eksportuoja

Ūkio ministras Virginijus Sinkevičius teigia, kad naujos jo pareigos Vyriausybėje privertė į...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (42)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Darbe – kaip namuose: kas turi užtikrinti gerą savijautą dirbant biure

Ekspertai vieningi: šiuolaikiniai darbdaviai, norintys pritraukti ir išlaikyti talentus savo...