aA
Užklupus pirmiesiems šalčiams, vairuotojai vėl ima nerimauti, jog automobilis sunaudos daugiau degalų nei šiltuoju sezonu. Ką daryti, kad prietaisų skydelis kas savaitę nesignalizuotų apie apytuštį degalų baką? Kaip vairuoti kuo ekonomiškiau?
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, automobilių ekspertų teigimu, norint taupiai važinėtis, nepakanka įsigyti kuo mažiau degalų naudojantį automobilį. Pateikiame 7 patarimus, kurie padės vairuoti ekonomiškiau ne tik artėjant žiemai, bet ir ištisus metus.

Reguliariai tikrinkite padangas

Mažas padangų slėgis yra viena pagrindinių didesnio degalų sunaudojimo priežasčių. Jei slėgis per mažas, padangos į kelią remiasi didesniu paviršiumi, padidėja pasipriešinimas riedėjimui, vadinasi, sunaudojama daugiau degalų.

„Padangų slėgį rekomenduojama tikrinti bent kartą per mėnesį. Geriausia tą daryti, kada padangos yra vėsios, nes joms įkaitus slėgis tik didėja. Naujesni automobiliai dažnai turi padangų slėgio daviklius ir jie užtikrina ne tik ekonomiškumą, bet ir saugumą“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovas.

Tinkamas slėgis – ne vienintelis rodiklis, didinantis ekonomiškumą. Padangos turėtų atitikti automobilio specifikaciją, t. y. būti sumontuotos ant atitinkamo dydžio ir kuo lengvesnių ratlankių, nebūti per plačios.

Mažinkite oro pasipriešinimą

Kuo didesnis automobilio kėbulo pasipriešinimas oro srautui, tuo sudeginama daugiau degalų. Pasipriešinimą stipriai padidina stogo bagažinės, ant jų vežami dviračiai, atidaryti langai. Jei nėra būtinybės, bagažines siūloma nuimti, langus – uždaryti.

Šiuo metu gamintojai stengiasi sumažinti pasipriešinimą automobilių kūrimo procese naudodami modernius vėjo tunelius. Tarp ne tokių brangių, tačiau aerodinamiškų automobilių ekspertai mini „Toyota Prius“, „Nissan Leaf“, „Audi A2“, „Mercedes-Benz CLA“.

Gera aerodinamika pasižymi ir siauras, elektra varomas „Citroën C-Zero“, o iš senesnių modelių – 1996–2000 m. gamybos „Volkswagen Passat“, 1982–1991 m. gamybos „Audi 100“ ir „Opel Calibra“.

Oro pasipriešinimą mažina ir prie automobilio greičio prisitaikantys aktyvūs aerodinamikos ortakiai. Tiesa, jie labiau skirti padidinti automobilio stabilumą kelyje ir būdingesni brangiems sportiniams automobiliams, pavyzdžiui, „Porsche 911“.

Tinkamai vairuokite

Automobilių ekspertas teigia, jog bene didžiausią įtaką sunaudojamų degalų kiekiui daro pats vairuotojas. Jei vairuojama netinkamai, automobilis degalų suris daugiau.

„Norėdami sutaupyti kuro, automobiliu įsibėgėkite tolygiai, nespausdami per stipriai akceleratoriaus. Į įkalnę važiuokite kuo ramiau. Stenkitės pavaras perjungti anksti. Daugelyje dyzelinių automobilių tą reikia daryti varikliui pasiekus 2000, o benzininių – 2400 apsukų per minutę. Pasiekę norimą greitį, šiek tiek atleiskite akceleratoriaus pedalą – sutaupysite kuro, o greitis išliks stabilus. Kuo mažiau naudokitės pirmąja pavara, o nuo kalno riedėkite įjungta pavara“, – patarimus vardija Autogidas.lt atstovas.

Pasak N. Paketūro, reikia numatyti artėjančio stabdymo zoną – sankryžą, šviesoforą ar kalniuką, – ir stengtis staigiai nestabdyti, nes taip švaistoma kinetinė energija, o su ja ir degalai. Vertėtų numatyti ir kitų eismo dalyvių elgesį.

Mažiausiai degalų sunaudojama važiuojant 80–90 km/val. greičiu. Važiuojant vos greičiau – 100–110 km/val. greičiu – degalų jau sunaudojama 10–15 proc. daugiau. Automobilių eksperto teigimu, norint ekonomiškai važiuoti, reikia nešildyti variklio, o jį įjungus iš karto pradėti važiuoti.

Atsisakykite nereikalingų daiktų

Kuo automobilyje daugiau daiktų, tuo jį sunkiau valdyti, o avarinėse situacijose iškyla grėsmė tais daiktais susižeisti.

„Mažas svoris reiškia mažą inerciją, vadinasi, bus lengviau ir vairuoti. Nors per pastaruosius kelis dešimtmečius automobilių svoris didėjo, šiandien gamintojai stengiasi jį kuo labiau sumažinti. Pavyzdžiui, gamindami plastikines arba aliuminines kėbulo detales“, – situaciją komentuoja N. Paketūras.

Pasirinkite tinkamą variklį

Jei vairuojama mieste, geriau rinktis hibridinį automobilį. Tiesa, jis ne toks efektyvus užmiestyje, nes nėra pritaikytas ilgoms distancijoms arba įveikia jas padedamas vidaus degimo variklio, o tai vėlgi reiškia degalų sąnaudas.

Ekonomiški yra ir dyzelininiai automobiliai, tačiau jų efektyvumas glaudžiai susijęs su automobilio svoriu. Sunkesni ir turintys didesnį nei 3 litrų variklį nėra tokie ekonomiški, nors dauguma vairuotojų tikisi priešingai.

Pastaruoju metu pastebima tendencija dideliems automobiliams montuoti mažos talpos benzininius variklius su turbina. Pavyzdžiui, „BMW 5“ serijos ir „Mercedes E“ klasės automobiliai derinami su 2 litrų turbo varikliais. Dėl mažesnės talpos variklio šie automobiliai gana ekonomiški, tinkami ir mieste, ir užmiestyje.

Tikrinkite automobilio techninę būklę

Svarbu, kad automobilyje nebūtų per daug alyvos. Didelis jos kiekis sumažina galią ir padidina degalų sąnaudas. Kurą be reikalo naudoja ir užsiteršę oro filtrai, todėl juos privaloma reguliariai tikrinti.

N. Paketūras atkreipia dėmesį, kad tokie elektros prietaisai kaip kondicionierius, radijo imtuvas, taip pat šildomi galiniai langai ar sėdynės didina degalų sąnaudas. Nenaudojamą įrangą vertėtų išjungti.

Planuokite kelią

Jokie patarimai apie ekonomišką vairavimą nebus naudingi, jei vairuotojai netinkamai planuos savo keliones.

Dauguma mano, kad kuo trumpesnis maršrutas, tuo reikės mažiau degalų, tačiau taip būna ne visada. N. Paketūro teigimu, kartais ekonomiškiau yra važiuoti ilgesnį atstumą autostrada nei paprastu keliu, kuris kirs daug gyvenviečių, jame bus daug posūkių, įkalnių ir nuokalnių.

Rekomenduojama kuo mažiau važiuoti piko metu, kadangi didžiausios degalų sąnaudos išeikvojamos automobiliui nuolat stabčiojant ir vėl įsibėgėjant.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (40)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Top naujienos

Didžiausi atlyginimai rugpjūtį: kelios įmonės darbuotojams mokėjo daugiau nei 20 tūkst. eurų (33)

Trys daugiausia mokančios įmonės rugpjūčio mėnesį vidutiniškai mokėjo virš 20 tūkst. eurų....

Ušackas prieš Šimonytę: stipriosios ir silpnosios jų pusės skiriasi kaip diena ir naktis (140)

Kovoje dėl konservatorių paramos susikausiantys Vygaudas Ušackas ir Ingrida Šimonytė turi ir...

Taline viešintis popiežius perspėjo Estiją atnaujinta 11.28 (16)

Popiežius Pranciškus antradienį atvyko vizito į Estiją, jo vizitui Baltijos šalyse ateinant į...

Vaidas Čeponis. Kuris „Žalgiris“ pajėgesnis – praėjusio ar šio sezono? (2)

Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda baigė komplektavimą. Paskutinis taškas sudėties...

Opozicija parodė nagus: blokuoja valdančiųjų bandymą paskirti pinigų socialdarbiečiams (20)

Seimo opozicija antradienį blokavo socialdarbiečių inicijuotą partijų finansavimo pertvarką,...

Po 10 metų Stano antrą kartą vedė savo mylimąją Indrę: atrodė, kad išsiskyrėme jau visam laikui (20)

Atlikėjas Stanislovas Stavickis - Stano antradienį dar kartą amžiną meilę prisiekė savo trijų...

Seimas tirs buvusių valdžių politinę korupciją: iš 12 narių septyni valstiečiai (1)

Seimas imasi naujo parlamentinio tyrimo dėl politinės korupcijos buvusių vyriausybių valdymo...

Širinskienė nerimsta: prašo etikos sargų ištirti, ar Landsbergio veikla yra suderinama su jo statusu (771)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė kreipėsi į Seimo etikos ir...

Darželinukų mamos pyksta: vaikai grįžta alkani, o kainos šoktelėjo be jokio įspėjimo (759)

Kone pusantro šimto eurų – tokią sumą marijampolietė mama pamatė atėjusi pasiimti įmokos...

Jakeliūnas atsakė krizės tyrimo kritikams: tikslas nėra nubausti kaltuosius (192)

Parlamentinio ekonominės krizės tyrimo tikslas nėra rasti ir nubausti kaltuosius, sako Seimo...