Brangiai kainuojantys gedimai veikiau yra išimtis nei taisyklė. Žinoma, tik tuomet, jei transporto priemonės savininkas atlieka pagrindines variklio priežiūros procedūras:
- reguliariai tikrina alyvos kiekį ir, jei reikia, jos papildo;
- laikosi alyvos, filtrų ir ypač skirstomojo mechanizmo dantytojo diržo keitimo intervalų;
- neignoruoja įspėjančiųjų lempučių signalų, o ypač to, kuris įspėja apie nepakankamą variklio alyvos lygį;
- atkreipia dėmesį į neįprastus garsus ir laiku imasi veiksmų.
Perkate automobilį ir nesate tikri, ar jo variklis dar tarnaus ar jau yra nebetinkamas? Štai keletas metodų, kurie atskleis tikrąją variklio būklę:
1. ALYVOS PATIKRA
Paprastos taisyklės: variklyje turi būti pakankamas alyvos kiekis, o variklio išorėje neturi būti alyvos nuotėkio požymių. Gelsvos spalvos „putos“ ant dangtelio – tai ženklas, kad alyvoje yra per daug vandens
2. TECHNINIO APTARNAVIMO KNYGELĖ
Ar variklio filtrai ir dirželis buvo keičiami reguliariai? Antspaudų techninės priežiūros knygelėje skaičius rodo, kaip technika buvo prižiūrima
3. ALYVOS ANALIZĖ
Tai įmanoma atlikti tik laboratorijoje arba momentinio testo ant specialaus popieriaus metu. Alyvos kokybė gali suteikti žinių apie variklio nusidėvėjimą
4. DANTYTASIS DIRŽAS
Naudoti automobiliai dažnai parduodami prieš pat dantytojo skirstomojo diržo keitimo intervalo pabaigą. Taip pardavėjai siekia sutaupyti kelis šimtus litų
5. GARSAI IŠ VARIKLIO
Bet kokie garsai nustatomi varikliui dirbant laisva eiga arba bandomojo važiavimo metu, kai salone tylu, t.y. važiuojant lygiu asfaltu, radijo grotuvas turi būti išjungtas
6. GRAUŽIKAI
Nesvarbu, ar tai būtų uždegimo laidas, degalų ar aušinimo skysčio žarnelės, aštrūs gyvūnų dantys gali būti brangiai kainuojančių variklio gedimų priežastis
7. KIETŲJŲ DALELIŲ FILTRAI
Atsargiai, įspėjamosios lemputės signalas! Nuvažiavus trumpą atstumą užsikemša kietųjų dalelių filtras – taip gali nutikti dėl variklio valdymo bloko defekto ar kitų priežasčių
O taip yra remontuojama
Sutrūkęs dantytasis skirstomasis diržas, sugedęs variklis – ką dabar daryti? Jei baigėsi garantinis aptarnavimo laikas ir nebegalioja „geros valios“ sąlygos, automobilio vairuotojui gresia didelės išlaidos.
Nebrangios alternatyvos: gauti naudotą variklį iš automobilių ardytojų, taip pat kartais verta variklį remontuoti specializuotose variklių remonto dirbtuvėse.