aA
Ilgėjant tamsiam paros metui, keliuose padaugėja nelaimingų atsitikimų. Dėl jų būna kalti ne tik pėstieji, kurie dažnai nesilaiko saugaus eismo taisyklių, bet ir vairuotojai, kurie ne visada žino, kaip elgtis keliuose prasidėjus šlapdribai, esant plikledžiui ar rūkui, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Ką daryti, norint išvengti nelaimių? Kaip saugiai vairuoti?

Automobilių ekspertai pabrėžia, kad saugų vairavimą lemia daug elementų – čia svarbu ir transporto priemonės būklė, ir vairuotojo įgūdžiai bei žinios, ir paties automobilio saugos parametrai. Išskiriami 6 patarimai, kurių laikantis užtikrinamas ne tik savo, bet ir kitų vairuotojų bei pėsčiųjų saugumas.

Patikrinkite automobilio techninę būklę

Prasidėjus šaltajam sezonui, vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas į žiemines, tačiau dažnas pamiršta nuodugniai patikrinti automobilio techninę būklę.

„Kad būtų išvengta kritinių situacijų kelyje, svarbu, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas – ypač svarbi stabdžių sistema, ratų būklė. Pavyzdžiui, vairuotojai turėtų nepamiršti kartkartėmis patikrinti, ar tinkamai priveržti ratai. Jeigu jaučiama stipri vibracija, būtina nedelsiant patikrinti, ar prisuktos visos ratų veržlės“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimo portalo Autogidas.lt projekto vadovas.

Pažinkite automobilio „elgesį“

Dalis vairuotojų kelyje elgiasi vienodai bet kokiomis eismo ir oro sąlygomis. Tačiau ekspertai pabrėžia, kad esant rūkui, slidžiai ar nenuvalytai kelio dangai, lijundrai, šlapdribai, pūgai ar vėjui, vairavimo įpročiams turėtų būti skirtas išskirtinis dėmesys.

„Vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į gerokai ilgesnį stabdymo kelią ir kitokį automobilio „elgesį“ posūkiuose, kai yra slidi kelio danga ar nenuvalyti kelkraščiai. Reikia būti atsargiems stabdymo zonose prieš pėsčiųjų perėjas ir šviesoforus.

Stabdymo stiprumas taip pat skiriasi priklausomai nuo eismo sąlygų ir nuo automobilio pagalbinių saugumo sistemų – kartais reikia stabdyti labai švelniai, kartais staigiai ir stipriai. Stabdant automobilius su ABS sistema galima vairuoti ir taip išvengti kliūties. Svarbus ir akvaplanavimas dideliu greičiu įvažiavus į vandens balą“, – teigia N. Paketūras.

Posūkiuose specialistas pataria įvertinti automobilio svorį bei kuriais ratais – priekiniais ar galiniais – jis varomas. Svarbu suprasti, kad geriausiai stabdyti prieš posūkį, o ne posūkyje. Jei kelias pabarstytas druska, saugiau važiuoti provėžose, jei kelias, ypač žvyrkelis, nepabarstytas, geriau rinktis sniego dangą, o ne slidžias provėžas.

Nereikia pamiršti ir matomumo problemos. Drėgnas asfaltas tamsiu paros metu, rūkas arba prastas matomumas lyjant gali sukelti problemų tuomet, kai reikia greitai įvertinti susidariusią situaciją.

Pasirūpinkite saugumo sistemomis

N. Paketūro teigimu, paskutinį dešimtmetį saugius automobilius gamina beveik visi žinomiausi gamintojai – ne tik kadaise saugumo standartus nustatę „Volvo“ ar „Saab“. Tačiau yra gamintojų, kurie įdiegia ne visas saugumo sistemas.

„Pigesniuose ir žemesnės klasės automobiliuose nerasite elektroninės automobilio stabilumo, linijos kirtimo įspėjimo sistemų ar sistemos, kuri signalizuoja apie automobilį vadinamojoje aklojoje zonoje, – teigia specialistas.

Sekite kitų vairuotojų elgesį

Norint išvengti avarinių situacijų, būtina sekti kitų vairuotojų elgesį. Svarbu nuspėti, kokio manevro imsis priešais ar šalia jūsų automobilio esančios transporto priemonės šeimininkas, bei aiškiai ir iš anksto informuoti eismo dalyvius apie savo manevrus.

„Pasistenkite įvertinti, koks vairuotojas sėdi prie kito automobilio vairo – ar nepatyręs naujokas, ar atsargiai važiuojantis pagyvenęs žmogus, ar pernelyg savimi pasitikintis jaunuolis. Kiekvieno jų elgesys konkrečioje situacijoje, tikėtina, bus skirtingas“ , – sako skelbimų portalo N. Paketūras.

Pasak jo, šiandien keliuose tarp vairuotojų egzistuoja daug nerašytų taisyklių apie komunikavimo būdus, kurie padidina saugumą, pagerina eismo srautus ir palengvina vairavimą.

Stebėkite pėsčiuosius

Daug avarinių situacijų sukelia ne tik vairuotojai, tačiau ir pėstieji bei dviratininkai. Ypač nenuspėjami yra vaikai – net tada, kai eina šaligatviu. Pasitaiko atvejų, kai vaikai bėga per kelią degant raudonai šviesoforo šviesai, arba, norėdami sutrumpinti kelią, kerta jį neleistinoje vietoje.

„Net ir nedidelio eismo įvykio atveju pėstieji ir dviratininkai nukenčia itin skaudžiai. Todėl automobilių gamintojai šiuo metu skiria didelį dėmesį pėsčiųjų saugumui ir aukštos klasės, prabangiuose automobiliuose įdiegia specialias saugos pagalves pėstiesiems“, – sako N. Paketūras.

Neužsiimkite pašaliniais darbais

Vairuojant svarbu nedaryti pašalinių darbų. Šis perspėjimas labiausiai taikytinas piktnaudžiaujantiems išmaniųjų telefonų galimybėmis. Tokie veiksmai ne tik užima rankas, tačiau atitraukia vairuotojo dėmesį nuo kelio.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai pastebėjo klaidą, kurią neretai padaro įtampos ir streso išvarginti vairuotojai

Geriausia šiuo metu niekur nevažiuoti ir likti namuose. Vis dėlto, jeigu iškilo būtinybė...

Ką reikia žinoti apie karantino metu atidėtą automobilio techninę apžiūrą (14)

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija...

Per karantiną leido važinėti be techninės apžiūros, bet ar galios draudimas po avarijos? (14)

Vyriausybė nusprendė, kad karantino metu nustojus galioti techninei apžiūrai , vairuotojai gali...

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (7)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Top naujienos

Italija skelbia užfiksavusi išgijimų nuo COVID-19 paros rekordą JK per parą nuo koronaviruso mirė rekordinis žmonių skaičius – 938, Prancūzija pratęs karantiną (62)

Italijoje per pastarąją parą užfiksuotas išgijimų nuo COVID-19 rekordas – 2009 žmonių,...

ECB vadovės kreipimąsis: COVID-19 – naujos formos sukrėtimas, anksčiau naudotos taisyklės netinka (78)

Visame pasaulyje valdžios institucijos mobilizuojasi kovai su koronavirusu. COVID-19 – naujos...

Sinoptikai papasakojo, koks oras laukia per Velykas: graži bus tik viena diena (8)

Ketvirtadienį prie Lietuvos artės šaltasis atmosferos frontas. Naktį trumpą lietų jis žada kai...

Nedarbas kasdien didėja: kur buvo daugiausia galimybių įsidarbinti, dabar didžiausia tikimybė būti atleistam (206)

Įvestas karantinas neabejotinai vienaip ar kitaip paveikė Lietuvos verslą – vieni prarado...

Nustebino kainos degalinėje: kodėl kortelių naudotojams už kurą reikia mokėti brangiau? (280)

„Delfi“ sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis išdėstė savo pastebėjimus apie kuro kainas...

Baltarusija moka nustebinti: Bresto stadione – „virtualūs“ sirgaliai (3)

Trečiadienį vakare sužaistos Baltarusijos taurės dvejos pusfinalio rungtynės, tačiau dėmesio...

Verslininkai: pinigų ir greitų sprendimų reikia dabar, po to bus vėlu (150)

Įpusėjo ketvirta savaitė karantine, šalies verslas susiduria su ypatingais iššūkiais, o...

Veryga valstybės vadovams rekomenduoja kas savaitę tikrintis dėl COVID-19 (217)

Aukščiausi šalies vadovai turėtų būti nuolat prevenciškai tiriami, ar neužsikrėtė koronavirusu.

Pranešė, kur lankėsi užsikrėtę koronavirusu: ėjo į darbus, apsipirkinėjo parduotuvėse, lankėsi vaistinėse (58)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinį tyrimą ir išnagrinėjo, kur...

|Maža didelių žinių kaina